leuproreline

Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (258 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Femara (86 meningen)
Zoladex (77 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

09-01-2019 | Vrouw | 43
Endometriose
ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen diagnose.

28-08-2017 | Vrouw | 44
leuproreline (7,5mg)
Endometriose
3 wk geleden eerste van de 3 injecties gehad. Door dit forum ook heel bang geworden, twee nachten niet geslapen, leven voor na de prik gepland en volop maandverband ingeslagen, maar de bijwerkingen vallen enorm mee. Eerste 5 dagen moest ik de anticonceptiepil zoely doorslikken om ergste bijwerkingen tegen te gaan. Na 6 dagen kreeg ik wat lichte bloedingen als ik vroeger h[lees meer...]ad tijdens menstruatie, ik heb novasure gehad in 2011. Lichte opvliegers, 3e week 2,5 dag migraine aanvallen om de 4-5 uur, na injectie wat pijnlijk rond de prikplek. Wel enorm moe, maar dat was ik al door endo. Volgende week 2e prik.

14-09-2016 | Vrouw | 44
Endometriose
Enige bijwerking die ik heb zijn opvliegers die goed te doen zijn. Erg blij dat ik Lucrin toch ben gaan gebruiken, pijn klachten zijn zo goed als weg. Ik was erg bang voor de vele bijwerkingen. Einddatum is nog niet bekend. Mogelijk komt er een operatie.

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

20-09-2019 | Vrouw | 47
Endometriose
Inmiddels 4,5 jaar aan de Lucrin. Het enige middel dat bij mij werkt. Wel kan ik er helaas steeds minder goed tegen. Ik krijg steeds meer bijwerkingen en deze worden ook heftiger. Mijn leven staat al een aantal jaar stil. En ik heb nog 4 jaar Lucrin te gaan. Geen idee hoe ik deze door moet komen. Het is niet alleen lichamelijk erg zwaar en vernederend, het drukt ook zwaar [lees meer...]op mijn geestelijke gezondheid.

21-10-2017 | Vrouw | 48
Endometriose
Laten we meteen beginnen met het vertellen dat ik een probleem heb met hormonen, dan zijn de bijwerkingen misschien ook overduidelijk voor de meesten. Ik heb altijd al problemen gehad met de pil, het spiraal, de nuvaring zeg het maar. Maar na jaren van krom liggen van de pijn, ziek van de menstruatie en dusdanig bloedverlies van 5 dagen en een herstel periode van zeker 10 [lees meer...]dagen, moest er wat gebeuren. Op naar de Gyneacoloog die mij orgametril voorschreef, jippie wat een verademing......tot de bijwerkingen begonnen...pffff..... vervolgens was het niet meer verkrijgbaar en was ik een week of twee medicijnloos tjeee.....ik was weer totaal mezelf, wat een verademing. Ik heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog maar omdat de orgametril tijdelijk niet verkrijgbaar was, dat we de Lucrin maar moesten proberen, de bijwerkingen moest ik maar voor lief nemen. Voor de duidelijkheid, ik heb een mannelijke gyneacoloog..... mag niet uit maken vind ik. Op 29 augustus heb ik de injectie gekregen en heb er tot op vandaag spijt van... Dagelijks hoofdpijn, wekelijks migraine, daarvoor weer aan de medicatie, vochtophoping, haaruitval, emotioneel, stemmingswisselingen, seksueel zeer inactief en dat was echt anders. Aankomen, geen energie, zweetaanvallen, moedeloos. Ik heb kladblokken aangeschaft om elke dag op te schrijven hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik ben gestopt, het gaat niet goed en het duurt nog ruim een maand voor de troep uit mijn lijf is. Ik ben mezelf niet...gelukkig weet iedereen in mijn omgeving wat er aan de hand is maar voor mij Is het duidelijk....er komt geen hormoon meer mijn lijf in, in welke vorm dan ook.

03-12-2016 | Vrouw | 53
Endometriose
Omdat de endometriose in mijn longen toch wel zorgde voor vaak deels ingeklapte longen, uiteindelijk 2 jaar lang lucrin gebruikt. De eerste injectie gaf de meest vervelende bijwerkingen (van de injectie zelf): een soort onderhuidse jeuk in mijn handen en voeten die je niet kon krabben. Vanaf de eerste injectie nooit meer ongesteld geweest. Dat was winst. Jammer genoeg ben[lees meer...] ik erg aangekomen, was mijn vagina kurkdroog en had ik absoluut geen zin meer in seks. Veel problemen gehad met mijn gewrichten. Altijd pijnlijk. Nu, 9 maanden na mijn laatste injectie word ik voor het eerst ongesteld. Jammer dat mijn lijf niet gewoon in de overgang is gebleven. Maar ik had nauwelijks opvliegers. Wel had ik het altijd warm. Niet even, maar langdurig (een enkele opvlieger, maar dat mag geen naam hebben).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum