Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

13-10-2019 | Vrouw | 67
Borstkanker
Begonnen met s'avond inname, tamoxifen 20 Mg Veel last van slapeloosheid en hoofdpijn en duizelig Toen dosering verdeeld, s'morgens en savonds een halve. Nu probeer ik alleen s' morgens een hele. Kijken of ik dan beter slaap, ik hoop zo.

29-09-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
stijve gewrichten, veel pijn bij lopen, vooral de trap. Fitheid neemt af.

09-10-2017 | Vrouw | 68
tamoxifen (10mg)

24-10-2013 | Vrouw | 68
Borstkanker
Na borstamputatie en chemo's in 2011 gebruik ik Tamoxifen 20mg 1x daags. voor een periode van 5 jaar. Ik ervaar de volgende bijwerkingen; Overdag en s'nachts opvliegers, haar wordt fijner en dunner, gewicht toename, pijnlijke gewrichten. vooral handen, voeten en heupen. Oogklachten branden en tranen, concentratie problemen. Sinds kort maagdarm ongemak, krampen en soms d[lees meer...]iarree, snelle veroudering van huid. Slechte nagels maar dat kan nog een overblijfsel van de chemo zijn. Wel ervaar ik door minder/of helemaal geen vlees en suikers te gebruiken de opvliegers afgenomen zijn!!

27-08-2013 | Vrouw | 68
tamoxifen
Sinds 29 mei. 2012 gebruik ik tamoxifen , dit na mijn borstkanker. aanvankelijk ging het wel goed. Toen kreeg ik 90 dagen geleden een goedkoper middel van deze variant, het zou hetzelfde zijn.... Te lang heb ik gewacht met klagen. Ik kreeg een dikke maag mijn haren vielen opnieuw weer uit ook mijn wimpers gingen er aan. Elke ochtend misselijk. Totdat ik weer plukken haa[lees meer...]r in mijn bed vond, ik was echt in paniek en ben gaan bellen met mijn artsen. Kreeg gelijk mijn "oude" medicijn terug van fabr. Sandoz. Twee dagen later was mijn misselijkheid weer over, nu maar hopen dat mijn haren weer wat bijkomen, het is erg dun met kale plekken, help. Waarom experiment eren met zo' n belangrijk medicijn, ongelofelijk , of het al niet erg genoeg is allemaal.

28-04-2019 | Vrouw | 69
Borstkanker
Ik bleek borstkanker te hebben in beide borsten, 3 tumoren van 4 cm. groot. In juni 2017 zelf ontdekt. Borstkankeronderzoek had krap 1 jaar ervoor niets gezien op de foto's. Eerst Chemo gehad, 16 infusen met Trastuzumab, daarna operatie, volledige amputatie beide kanten. Links en rechts in de oksel de poortwachtersklier ook weggehaald. Daarna 16 bestralingen hele borstkas[lees meer...], incl. oksels. Ondertussen begonnen met Tamoxifen. Ik leef nog en dat is mooi. Ik heb echter zoveel last/pijn van al mijn gewrichten dat ik nauwelijks meer kan lopen. Fietsen gaat nog goed, gelukkig. En ik slaap goed. Ik ben alleen gaand en de heftige gewrichtspijn belemmert mij in mijn sociale contacten. En ik wil perse voor mijzelf kunnen blijven zorgen. Deze Tamoxifen moet ik dus nog 3 en een half jaar volhouden. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ik ben gelukkig met veel positiviteit geboren. Beetje kwaliteit van leven wil ik graag houden en daar hoort lopen bij.

12-06-2018 | Vrouw | 69
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Heb eerst anastrozol geslikt. Was ruim een jaar effectief. Maar lymfeklier in oksel werd steeds onrustiger. Dus overstap op Tamoxifen. Eerste 2 weken voelde ik me goed. Daarna dus de bijwerkingen. En eind mei-begin juni realiseerde ik me dat ik steeds sterker depressief werd. Toen ik echt alles zwart begon te zien ben ik direct gestopt. Nu een week na beeindiging medicat[lees meer...]ie gaat het beter. Ik kan weer wat vanzelfsprekender bewegen en mijn depressie vermindert. Smaak, muziek en mooie dingen komen weer wat beter door.

18-12-2019 | Man | 70
Borstkanker
Hallo, Ik gebruik sinds 5 maanden Tamoxifen. Nu soms last van benauwdheid. (invloed op de hartslag ??) Mijn vraag is: zijn er andere personen die benauwdheid of invloed op de hartslag ervaren bij dit medicijn??? (Mijnmedicijn.nl : communiceren via platform is geen probleem. wij geven geen privé gegeven door -ook niet online)

18-06-2021 | Vrouw | 71
Borstkanker
Ik had een oestrogeengevoelig (99%) lobulair carcinoom, 5 cm met één positieve okselklier. Mamma amputatie, OKD, en chemotherapie. Ik gebruik nu 2,5 jaar tamoxifen en de volgende stap is nog eens 2,5 jaar aromatase remmer. De eerste drie maanden had ik geen bijwerkingen. Wel een bursitis van de schouder aan de niet geopereerde kant, maar of dat een bijwerking is weet ik [lees meer...]niet. Na 9 maanden kreeg ik een hele vervelende bursitis in mijn bovenbeen, waardoor ik geen 500 mtr meer kon lopen door toenemende pijn en verstijving. Dit duurde al met al zo'n 1,5 jaar. De laatste 6 weken gaat het beter. Verder voel ik mij somber, en is de glans van het leven af. Moeilijk vind ik om dit toe te schrijven aan Tamoxifen of aan een natuurlijke reactie op ouder worden en steeds minder kunnen. Interesses nemen duidelijk af. De vraag over effectiviteit kan ik niet beantwoorden, maar de balk moest verzet worden van het programma. Ik heb geen aantoonbare uitzaaiingen, maar wie weet zit er ergens nog een verdwaalde tumorcel. Door mijn tumor geschiedenis val ik in het protocol Hormoontherapie

01-07-2016 | Vrouw | 71
Borstkanker
ik ben gestopt was niet meer uit te houden moet het met het volgende bezoek aan de arts vertellen zal wel zien hoe verder

03-04-2016 | Vrouw | 71

07-03-2016 | Vrouw | 73
Borstkanker
In bijsluiter apotheek wordt niet vermeld dat huiduitslag kan ontstaan als bijwerking. In bijsluiter fabrikant wel. Oncoloog geloofde bijwerking in eerste instantie niet. Pas na bemiddeling met dermatoloog acuut moeten stoppen. Moest behandeld worden met prednisonkuur.

18-07-2017 | Vrouw | 75
Borstkanker
Lobulair carcinoom, borstamputatie, 16 bestralingen, geen chemo, maar tamoxifen gaan slikken. Veel bijwerkingen. Na twee en een half jaar overgestapt op anastrozol - verschrikkelijke reactie, heftige opvliegers - trillen en schokken, beschadiging van halswervels opgelopen. Gestopt na 6 weken en weer tamoxifen gaan slikken. Nu problemen met baarmoederslijmvlies en cystes na[lees meer...] ruim 3 jaar gebruik van tamoxifen. Baarmoederkanker? Wordt momenteel onderzocht.

19-11-2015 | Vrouw | 75
Borstkanker
bijwerking voor mij, stemmingswisseling, slecht zicht, hoofdpijn, zwaarmoedig, suïcidale neigingen.

19-11-2015 | Vrouw | 75
Borstkanker
Nadat mijn borst is verwijderd schreef de internist het medicijn voor ter voorkoming van het terugkeren van de kanker. De bijwerking voor mij waren hoofdpijn, slecht zicht, onzeker gevoel, zwaarmoedig, stemmingswisseling en suïcidale neigingen. Op mijn verzoek en in overleg met de huisarts/specialist gestopt met dit medicijn en na zes weken een afspraak gemaakt met de spec[lees meer...]ialist en krijg nu anastrozol als medicijn die dezelfde werking zou hebben maar minder bijwerkingen. We zullen afwachten of dit inderdaad het geval is.

27-09-2016 | Vrouw | 80
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
Ernstige vermoeidheid, hevige spierpijn , rode vlekken op huid die erg pijnlijk zijn, tintelende handen, dove plekken in voeten, gevoel dat ik de weg kwijt was. volgens de oncoloog verpleegkundige kon dit niet was vast een griep. maar na eneg doorpraten overlegt om toch maar te stoppen en met 2 weken weer te kijken. nu dag 2 zonder tamoxifen voel ik mee stukken bete[lees meer...]r