Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (94 meningen)
Lucrin (90 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-04-2012 | Vrouw | 41
gosereline
In juli ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder ivm hevige menstruatiepijn en vloeingen. De hele baarmoeder moest verwijderd worden en er is een cyste verwijderd. Na de operatie heft mijn herstel ruim een half jaar geduurd. maar de pijn aan de eierstokken bleef. Er bleven cystes ontstaan. Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik de oplossing met een vervangende gyneac[lees meer...]oloog doorgenomen om zoladex te gebruiken. dit om de aanmaak van eitjes tegen te gaan. ik heb geen bijwerkingen gehad. last van koud en warm had ik al voor de operatie. dus dat was normaal voor mij. Alleen een ander probleem. voordat ik de injectie kreeg kon ik dat al een paar dagen van te voren boeken. het is zelfs nu al ruim een week van te voren te voelen. 07-05-2012 heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft. de eierstokken moeten er gewoon uit. de pijn van de cystes is erger dan een operatie

30-08-2014 | Vrouw | 43
Endometriose
goede ervaringen ik heb het vroeger na mijn 2 de zwangerschap gehad was ik 28 een jaar daarna mijn baarmoeder verwijderd door ernstige endometriose nu dit jaar weer gestart met zoladex ben nu 43 vanwege buikpijn gebruikt het nu weer 3 maanden en heb net mijn 2 de prik gehad heb alleen nu last van haar uitval of het komt val de zoladex dat weet ik niet ik had al last van op[lees meer...]vliegers en warmte en heb totaal geen last van gewicht toenamen ik val juist heel erg af

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?

25-03-2011 | Vrouw | 43
Groot Myoom op de baarmoeder
Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml

01-03-2022 | Vrouw | 44
gosereline (10,8mg)
Myoom
Myomen

25-11-2011 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

20-08-2012 | Vrouw | 45
Borstkanker
Omdat ik een hormoongevoelige tumor had, krijg ik nu 5 jaar hormoontherapie. Tamoxifen als "nephormoon" en zoladex injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen en te houden (waardoor de oestrogeenwaarden omlaag gaan). De errste 2-3 dagen na de injectie voel ik me misselijk, daarna trekt het weg. Met de zoladex ben ik 5 maanden na de start met tamoxifen begonnen omda[lees meer...]t ik eerst in de overgang leek, maar toen toch ongesteld werd. Sinds de Zoladexinjecties heb ik meer klachten als somberheid, traagheid, gevoelloos/afgestompt gevoel, stemmingswisselingen. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de bijsluiter staat 3x dat zoladex injecties niet zijn bedoeld voor toepassinmg bij vrouwen. Mijn apotheker kon me dat niet uitleggen. Volgens de oncoloog is het gebruikelijk dat dit middel aan vrouwen met hormoongevoelige borstkanker wordt voorgeschreven, ook al staat het niet in de bijsluiter.

13-02-2011 | Vrouw | 46
Hormoongerelateerde borstkanker
Sinds mijn injectie op 2 febr. ben ik echt ziek: veel pijn in mijn spieren, gebrek aan eetlust, constant erg misselijk, buikpijn, pijn in beide zijden van de onderrug, verstopping in de darmen, luchtophoping in de darmen, erg duizelig, extreem moe, flauwvallen, kon een paar dagen alleen maar vloeibaar voedsel eten omdat ik zelfs met kauwen geen speeksel aanmaakte. Kortom:[lees meer...] mijn lichaam geeft aan dat dit middel voor mijn persoontje vergif is. Ik ben dan ook hard bezig mijn lijf te ontgiften, eruit met die rommel. Ik ga dus al na de 1ste injectie stoppen met dit medicijn. Ik ga alleen nog door met mijn dagelijkse dosis Tamoxifen.

09-09-2018 | Vrouw | 47
gosereline (10,8mg)
Endometriose
Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.

10-07-2012 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?

16-12-2011 | Man | 51
gosereline
Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.

02-04-2013 | Man | 53
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet

21-02-2015 | Vrouw | 54
gosereline (3,6mg)
Borstkanker
Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

12-12-2011 | Man | 58
gosereline
Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?

27-01-2015 | Man | 59
Prostaatkanker
In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .