Zoladex

Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

25-11-2011

Borstkanker

Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.
20-08-2012

Borstkanker

Omdat ik een hormoongevoelige tumor had, krijg ik nu 5 jaar hormoontherapie. Tamoxifen als "nephormoon" en zoladex injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen en te houden (waardoor de oestrogeenwaarden omlaag gaan). De errste 2-3 dagen na de injectie voel ik me misselijk, daarna trekt het weg. Met de zoladex ben ik 5 maanden na de start met tamoxifen begonnen omda[lees meer...]t ik eerst in de overgang leek, maar toen toch ongesteld werd. Sinds de Zoladexinjecties heb ik meer klachten als somberheid, traagheid, gevoelloos/afgestompt gevoel, stemmingswisselingen. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de bijsluiter staat 3x dat zoladex injecties niet zijn bedoeld voor toepassinmg bij vrouwen. Mijn apotheker kon me dat niet uitleggen. Volgens de oncoloog is het gebruikelijk dat dit middel aan vrouwen met hormoongevoelige borstkanker wordt voorgeschreven, ook al staat het niet in de bijsluiter.
13-02-2011

Hormoongerelateerde borstkanker

Sinds mijn injectie op 2 febr. ben ik echt ziek: veel pijn in mijn spieren, gebrek aan eetlust, constant erg misselijk, buikpijn, pijn in beide zijden van de onderrug, verstopping in de darmen, luchtophoping in de darmen, erg duizelig, extreem moe, flauwvallen, kon een paar dagen alleen maar vloeibaar voedsel eten omdat ik zelfs met kauwen geen speeksel aanmaakte. Kortom:[lees meer...] mijn lichaam geeft aan dat dit middel voor mijn persoontje vergif is. Ik ben dan ook hard bezig mijn lijf te ontgiften, eruit met die rommel. Ik ga dus al na de 1ste injectie stoppen met dit medicijn. Ik ga alleen nog door met mijn dagelijkse dosis Tamoxifen.
09-09-2018

Endometriose

Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.
10-07-2012

Borstkanker

Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?
16-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.
02-04-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet
21-02-2015

Borstkanker

Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam
23-01-2011

opvliegers menstruatie bleef weg
12-12-2011

Zoladex (gosereline)

Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?
27-01-2015

Prostaatkanker

In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .
17-12-2014

Prostaatkanker

5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.
01-05-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------
28-04-2015

Prostaatkanker

sinds de tweede injectie in januari ben ik heel erg kortademig. voor de rest valt alles wel mee. psa gezakt naar 0,1 na 28 bestralingen
03-02-2011

Prostaatkanker

Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.
20-08-2018

Prostaatkanker

Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum