Ervaringen met Zoladex

Lucrin (103 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-07-2012 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?

16-12-2011 | Man | 51
gosereline
Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.

02-04-2013 | Man | 53
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet

21-02-2015 | Vrouw | 54
gosereline (3,6mg)
Borstkanker
Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

12-12-2011 | Man | 58
gosereline
Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?

27-01-2015 | Man | 59
Prostaatkanker
In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .

17-12-2014 | Man | 60
Prostaatkanker
5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.

01-05-2013 | Man | 60
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

20-05-2020 | Man | 64
Prostaatkanker
In 2017 PSA 4,3 Eind november 2019 PSA 8,6. December Gleason score 9 alle puncties raak. Medio januari PET scan mislukt en CT scan gaf aan dat kanker buiten prostaat is gegroeid. Begonnen met Zoladex en Bicalutamide. Eind april bleek dat kanker gekrompen is en kon begonnen worden met 35 x bestralen in periode mei/juni. Intussen moet ik Zoladex elke 3 maanden herhalen in to[lees meer...]taal 3 maanden en is nu op 20 mei mijn PSA 0,06. De bijwerkingen zijn tintelende vingers, stijfheid in vingers, vocht in de linker enkel bij inspanning, eerder vermoeid, borstvorming. Kost moeite om op gewicht te blijven ondanks veel bewegen

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

28-04-2015 | Man | 66
Prostaatkanker
sinds de tweede injectie in januari ben ik heel erg kortademig. voor de rest valt alles wel mee. psa gezakt naar 0,1 na 28 bestralingen

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

03-02-2024 | Man | 67
Prostaatkanker
Na 3 maanden degarelix waar in de derde maand vergelijkbare klachten ontstonden, door de oncoloog overgeschakeld naar soladex. De meeste dagen heb ik veel last van de omschreven bijwerkingen. Soms zijn er uren dat ik me redelijk voel, zelden een hele dag. Maar nooit meer mijzelf zoals ik was voor het gebruik van de hormoonremmers.