Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (95 meningen)
Lucrin (92 meningen)
Anastrozol (88 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

17-12-2014 | Man | 60
Prostaatkanker
5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.

01-05-2013 | Man | 60
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

20-05-2020 | Man | 64
Prostaatkanker
In 2017 PSA 4,3 Eind november 2019 PSA 8,6. December Gleason score 9 alle puncties raak. Medio januari PET scan mislukt en CT scan gaf aan dat kanker buiten prostaat is gegroeid. Begonnen met Zoladex en Bicalutamide. Eind april bleek dat kanker gekrompen is en kon begonnen worden met 35 x bestralen in periode mei/juni. Intussen moet ik Zoladex elke 3 maanden herhalen in to[lees meer...]taal 3 maanden en is nu op 20 mei mijn PSA 0,06. De bijwerkingen zijn tintelende vingers, stijfheid in vingers, vocht in de linker enkel bij inspanning, eerder vermoeid, borstvorming. Kost moeite om op gewicht te blijven ondanks veel bewegen

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

28-04-2015 | Man | 66
Prostaatkanker
sinds de tweede injectie in januari ben ik heel erg kortademig. voor de rest valt alles wel mee. psa gezakt naar 0,1 na 28 bestralingen

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

20-08-2018 | Man | 67
gosereline (10,8)
Prostaatkanker
Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

16-08-2015 | Man | 67
Prostaatkanker
Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.

15-04-2011 | Man | 67
Prostaatkanker
Ter voorbereiding voor een operatie en bestraling van de prostaat dit middel te gebruiken voor het verkleinen van de vergrote prostaat. Plaatsen van de implantaat in het buikvet, onder plaatselijke verdoving, is goed te doen. De bijwerking is vooral "opvliegers", nachtelijk zweten, vermoeidheid, en stemmingswisselingen. Het libido en de erekties zijn geheel verdwenen. V[lees meer...]oor de opvliegers het medicijn Androcur 50 mg 1x per dag. Hiermee zijn de opvliegers verdwenen. De prostaatverkleining is ingezet na 4 maanden. en zal de operatie en bestralingen spoedig starten.

11-03-2022 | Man | 68
Prostaatkanker
2018 prostaat verwijderd. direct daarna psa 0,03(residu kanker achtergebleven in lymfevaten van bekkenbodem. In de drie jaar daarna oplopende psa tot 0,18. (zomer 2021) behandelaanbod werd toen: 35 bestralingen van de bekkenbodem plus Zoladex 10,8 mg iedere 3mnd voor minimaal een jaar. Sinds Nov 2021 psa niet meer aantoonbaar. De bijwerkingen van Zoladex zijn erg f[lees meer...]rustrerend, maar zolang ik mijn doel heb gehaald(psa 0,00) is Zoladex rationeel gezien geweldig. Je moet er verstandig naar kijken. Wat helpt is een strenge uroloog, die zegt dat ik het in ieder geval 1 jaar moet gebruiken en niet van zijn pad af wijkt. En die heb ik in het AVL.

12-07-2019 | Man | 68
Proctitis ulcerosa
Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer

30-12-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.

23-05-2015 | Man | 68
Prostaatkanker
Na mijn 38 bestralingen begonnen met de 3 maandelijkse injecties. Heb hierdoor een lichte gewichtstoename gekregen, veel last van opvliegers, sneller moe, krachtverlies. De PSA waarde werd echter wel <0.01 en Testosteron o. Hierdoor geen sex meer mogelijk, libido 0. Nu sinds ruim een jaar gestopt met de injecties, libido nog steeds 0 helaas. Meting in april 2015 gaf aan da[lees meer...]t de PSA waarde nog steeds onmeetbaar is met een Testosteron waarde van 14. Opvliegers zijn bijna verdwenen, heb het alleen zo nu en dan wat warmer. Mijn Testosteron waarde moet nog verder op kunnen lopen waarbij de verwachting is dat ook de PSA waarde niet 0 zal blijven. Dat is dus afwachten. Sinds een paar maanden heb ik wel last gekregen van een pijnlijke linker borst, drukpijn op/rond het tepel gebied. Kan ook van de Zoladex komen, maar wel vreemd daar ik de injecties al lange tijd niet meer heb gehad. Ik lees echter niets over ervaringen hiermee van andere patiënten.

21-05-2011 | Man | 68
Protaatkanker
Eerste 5jaar goede ervaringen echter de effectiviteit liep terug Opnieuw geopereerd (turp) nu 13x bestraalt de laatste weken veel pijn in de botten gewrichten.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum