Zoladex

Anastrozol (79 meningen)
Femara (72 meningen)
Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-08-2015

Prostaatkanker

Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.
15-04-2011

Prostaatkanker

Ter voorbereiding voor een operatie en bestraling van de prostaat dit middel te gebruiken voor het verkleinen van de vergrote prostaat. Plaatsen van de implantaat in het buikvet, onder plaatselijke verdoving, is goed te doen. De bijwerking is vooral "opvliegers", nachtelijk zweten, vermoeidheid, en stemmingswisselingen. Het libido en de erekties zijn geheel verdwenen. V[lees meer...]oor de opvliegers het medicijn Androcur 50 mg 1x per dag. Hiermee zijn de opvliegers verdwenen. De prostaatverkleining is ingezet na 4 maanden. en zal de operatie en bestralingen spoedig starten.
12-07-2019

Proctitis ulcerosa

Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer
30-12-2018

Prostaatkanker

Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.
23-05-2015

Prostaatkanker

Na mijn 38 bestralingen begonnen met de 3 maandelijkse injecties. Heb hierdoor een lichte gewichtstoename gekregen, veel last van opvliegers, sneller moe, krachtverlies. De PSA waarde werd echter wel <0.01 en Testosteron o. Hierdoor geen sex meer mogelijk, libido 0. Nu sinds ruim een jaar gestopt met de injecties, libido nog steeds 0 helaas. Meting in april 2015 gaf aan da[lees meer...]t de PSA waarde nog steeds onmeetbaar is met een Testosteron waarde van 14. Opvliegers zijn bijna verdwenen, heb het alleen zo nu en dan wat warmer. Mijn Testosteron waarde moet nog verder op kunnen lopen waarbij de verwachting is dat ook de PSA waarde niet 0 zal blijven. Dat is dus afwachten. Sinds een paar maanden heb ik wel last gekregen van een pijnlijke linker borst, drukpijn op/rond het tepel gebied. Kan ook van de Zoladex komen, maar wel vreemd daar ik de injecties al lange tijd niet meer heb gehad. Ik lees echter niets over ervaringen hiermee van andere patiënten.
21-05-2011

Protaatkanker

Eerste 5jaar goede ervaringen echter de effectiviteit liep terug Opnieuw geopereerd (turp) nu 13x bestraalt de laatste weken veel pijn in de botten gewrichten.
31-12-2014

Prostaatkanker

Het meest vervelende van de bijwerkingen is: opvliegers/transpiratie, zeer snel vermoeid, gewicht toenamen, ontregeling van mijn bloedspiegel (diabeet 2) en in het geheel geen behoefte meer aan seks.
26-12-2014

Prostaatkanker

Na constatering van uitgezaaide prostakanker met een P.S.A van 34. Ben ik nu na 3 behandelingen met Zoladex al terug naar een P.S.A. van 0.46 De bijwerkingen zijn te verdragen maar ja seks is niet meer aan de orde helaas voor mij maar ook zeker voor mijn vrouw, maar daar zijn oplossingen voor niet waar. de vermoeidheid is acceptabel
21-09-2016

Prostaatkanker

Uiteraard is Zoladex, welke om de 3 maanden wordt toegediend, een middel tegen de testeteron boys in je lichaam. Ik heb eerst 3 maanden hormoontabletten geslikt vervolgens na onderzoeken en MRI scan 36 bestralingen gehad. hierna begonnen met Zoladex. Ik wil niet zeggen dat het een crime is maar ik ondervind veel last van maar na ruim een jaar Zoladex voelen mijn spieren[lees meer...] stijf en stram aan. Ook de gewrichten doen sinds kort zeer. Ben nu bij een Fysio die gespecialiseerd is in oncologie in de hoop de spieren weer wat "soepeler"te krijgen . Sex is al geruime tijd uit den boze maar door er over te praten is knuffelen ook fijn. Een aanrader is het boek - Als je man verandert..- Zeer leerzaam !!!
25-09-2018

Prostaatkanker

prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???
07-03-2019

Prostaatkanker

Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .
09-06-2014

Prostaatkanker

Ben na een second opinion overgegaan naar Zoladex en is mijn psa van 6,9 gedaald naar 1,3 dat wil zeggen na 2 maal geinjecteerd te zijn, mijn oncologe is erg tevreden, heb alleen erg veel warmte opvliegers ook 's nachts, dus soms koud en soms erg warm, maar is mee te leven, voor de rest eet ik eigenlijk te veel en ben weer vrij veel aangekomen, ben wel met goede hoop over[lees meer...] het gebruik van Zoladex en ga nog even door.
29-09-2013

Prostaatkanker

heel veel last van opvliegers en plotselinge zweetaanvallen-hartkloppingen en onregelmatige hartslag- grieperig gevoel en krachtverlies, moeheid
06-07-2019

Prostaatkanker

Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling
27-10-2011

Gevaarlijk type prostaatkanker

In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum