Zoladex

Anastrozol (79 meningen)
Femara (72 meningen)
Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

12-11-2010

Endometriose

Ik heb de afgelopen drie maanden 1x per 4 weken Zoladex in mijn buikvet geinjecteerd gekregen, vanwege endometriose. Op zich voelde ik mij er goed bij, wel veel opvliegers. De laatste maand heb ik bijna de hele maand last gehad van hele ernstige hoofdpijnen en migraine wat ik nog nooit in mijn leven gehad hebt. Het was zo erg dat ik er mee gestopt bent.
26-07-2010
Man

Continu vloeien

ik kreeg zoladex injecties omdat niks anders het vloeien stopte..Buiten de bijwerking van flinke opvliegers waar geen medicijn tegen hielp werd ik er vooral erg depri en down van! Het is een fijn middel omdat het eindelijk na 5 jaar mijn bloedingen stopte maar de bijwerkingen zijn iets te heftig voor mij..nu krijg ik een embolisatie in de baarmoeder...hopen dat dat helpt a[lees meer...]nders is verwijdering van de baarmoeder nog de enige optie..
24-06-2010

Endometriose en ovulatie pijn

ik ben 5 jaar geleden gesteriliseerd en had toen al vrij veel last van ovulatie pijn ik woonde toen nog in nederland.ben in 2008 verhuisd naar st.maarten. had op gegeven moment zo veel pijn tijdens de menstruatie dat ik naar de huisarts ging die heeft me doorgestuurd naar de gyna in het ziekenhuis .heb daar een onderzoek gehad en ze vonden een hele grote zogenoemde choco[lees meer...]ladecyste.die is samen met mijn linkereierstok verwijderd in dec 2009.de uitslag was endometriose.omdat de pijn bleef aanhouden krijg ik dus nu ook de behandeling met zoladex.met alle symptomen en bijwerkingen .heb heel veel last van opvliegers overmatig zweten .soms tintelingen in vingers en tenen.en heel veel last van hoofdpijn en duizeligheid maar nog steeds soms wat steken in mijn onderbuik het enigste voordeel wat ik heb met de zoladex geen menstruatie meer maar voor de rest heb ik er veel ongemakken van.
10-06-2010

Endometriose

Gebruik Zoladex al 10 jaar in combinatie met Calcichew en Actonel. Prima. Heel af en toe een opvlieger. Verder echt prima.
23-03-2010

Borstkanker

Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.
10-01-2010

PMS

ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.
29-11-2009

27-11-2009
Man

Prostaatkanker

De Zoladex die ik gebruik is in de vorm van een implantaat dat 12 weken actief is. Injectie moet worden gegeven door de huisarts. Het onderdrukt de testosteron-productie. Bijwerkingen tot nu toe zijn opvliegers, verlaagd libido en lichte pijn in de gewrichten na even stilzitten.
02-11-2009

Endometriose

Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.
27-05-2009

Onderbuikpijn

Zoladex is een lachertje. Door deze kunstmatige overgang (want dat zou het moeten zijn) zouden klachten moeten verbeteren. Wat er gebeurde was dat mijn lichaam elke maand weer een poging deed om te ovuleren (met alle verschijnselen!) maar door het spul ging dat net niet door. Ik kan me zo voorstellen dat als je ouder bent Zoladex net het laatste zetje is om je blijvend in[lees meer...] de overgang te werken, en dat is een slechte zaak. Het spul zorgt ervoor dat je niet ovuleert, en dus niet menstrueert, maar zwijgt over het feit dat het lichaam toch probeert dit te doen. Zin in seks is overigens NUL met dit middel. Ik wens iedereen die dit spul gaat proberen veel sterkte.
30-01-2012

Endometriose

hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,
14-08-2012

Endometriose

Zoladex krijg ik voor zeer actieve endometriose gespoten. Operatie in mei achter de rug en in totaal een half jaar aan de zoladex (omdat het niet langer dan een half jaar verantwoord is volgens mijn arts). Het legt wel mijn menstruatie stil (daarvoor van alles geprobeerd en niets lukte), maar de bijwerkingen zijn heftig (vermoeidheid, pijn in je gewrichten, gewichtstoename[lees meer...], puistjes, heftige opvliegers, etc.). Nou is mijn leven al de afgelopen 2 jaar een hel geweest qua gezondheid, dus dit kan ik ook wel volhouden. Wel ga ik overstappen na de laatste prik op het endometriosedieet ipv chemische hormonale troep in mijn lijf stoppen die mijn lichaam nog zieker maakt. Ons lichaam heeft zelfhelende kracht en dat lijkt mij het beste medicijn (overleg wel altijd eerst met je (natuur)arts). Overigens gebruikte ik 2 maanden livial ernaast om het effect van zoladex te verminderen (effect was minimaal), maar hier ben ik ook mee gestopt. Tweemaal gif in mijn lijf stoppen vind ik onverantwoord ;-).
25-08-2011

Endometriosis

Hey allemaal, deze avond mijn eerste spuit gekregen en nog minstens 2 te gaan. Als ik de bijspluiter lees ben ik nu al bang! Hebben jullie er echt zoveel last van? Ik kan niet anders dan ze krijgen aangezien ik vorige week geopereerd ben aan endometriosis en het nu al aan het terugkomen is. Na 3 maand gaan ze ook een spiraaltje steken zodat ze mijn maandstonden helemaal [lees meer...]plat kunnen leggen. Ik heb zelf voor deze behandeling gekozen omdat ik toch nog een kinderwens heb en dus niet alles gewoon wil laten weghalen. Zijn er nog mensen die deze behandeling gekozen hebben met endometriosis? Hopelijk gaat alles goed! Succes! Grts en kss
18-08-2019

28-11-2017

Borstkanker

Voor mijn eerste inspuiting Zoladex had ik heel veel zenuwen. Dit door alle negatieve reacties die ik had gelezen over verschillende sites. Met een klein hartje ging ik naar de dokter. Ik had al een emlapatch geplakt op de plaats waar ze zouden prikken. De inspuiting viel reuze mee, nauwelijks iets van gevoeld. En ook de bijwerkingen bleven achterwege. Intussen ben ik ee[lees meer...]n half jaar verder (1x per maand krijg ik een inspuiting) en ik voel me heel goed! Heb nergens last van. Ik heb geen hoofdpijn, ben niet misselijk, niet depressief,... Ik ben gewoon mezelf, mijn eigen vrolijke ik. 1 tip: emlapatch plakken, verdoofd de huid waar ze gaan prikken. En niet te hard piekeren over wat er allemaal geschreven wordt. Ik ben het levende bewijs dat alles ondanks de diagnose die je krijgt reuze kan meevallen!! Positief blijven en gaan.
21-11-2011

Pijnklachten tgv endometiose

Vorig jaar heb ik een buiten-baarmoederlijke zwangerschap gehad. toen ben ik behandeld. dit met de hoop dat het zou afkomen en hcg zou dalen. dit heeft 9 maanden geduurd voor alles normaal was. feb dit jaar een laproscopie en histroscopi gehad. daar uit kwam dat ik verklevingen op en rond linker eierstok en eileider heb en deze ook niet meer werkt. maar ik bleef met p[lees meer...]ijn lopen. daarbij kreeg ik tramadol paracetamol codeine diclofenac en naproxen om pijn tegen tegengaan.aangezien dit niet hielp heb ik afgelopen aug een zoladex spuit gehad. met alle bijwerkingen in grote hevigheid erbij. maar de pijn werd niet minder maar meer. nu wilde de gyn weer een zetten maar dat heb ik niet gedaan.omdat de eerste spuit geen effect heeft gehad. ikzelf weet nu dus ook niet wanneer cyclus weer begint en gyn kan daar ook geen antwoord opgeven. erg jammer greetz

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum