Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

12-07-2019 | Vrouw | 69
Maagzuur
Last van duizeligheid wazig zien

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

12-09-2018 | Vrouw | 54
Maagbeschermer
na maag/slokdarmoperaties Middenrifbreuk

23-07-2018 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
ik heb of had en nog steeds te veel maagzuur ,mijn maagklepje sluit niet goed ,het zal wel een andere benaming hebben ,/ maar ok later is door mijn huisarts gevonden dat ik tekort aan vitamine b12 heb moet ik nu elke 2 maanden spuiten vitamine d tekort .en ik heb al diversen merken gehad .nu heb ik pas weer andere gehad van de aphoteker die zij ja je zorgverzekeraar ,gaat[lees meer...] weer voor de goedkoopste ,nu heb ik weer overal jeuk ,en uitslag rode vlekken in me gezicht,dat komt weer door de hulpstoffen die er in zitten .ik slik ze al veel te lang maar ik kan niet zonder weer terug naar de aphoteker voor die ik eerst had .

16-07-2018 | Vrouw | 56
Maagontsteking
Eerst omeprazol gebruikt voor maagklachten maar omdat ik hier niet goed op reageerde esomeprazol gekregen voor een maagontsteking. Al lange tijd last van wazig zien, duizelig, hoofdpijn etc. Nu sinds kort haaruitval, enpas geleden ook een stuipaanval gehad.

02-06-2018 | Vrouw | 43
Maagklachten

29-12-2017 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn

10-10-2017 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.

05-04-2017 | Vrouw | 50
Maagzuur (brandend)
Tegen de vreselijke maagzuur aanvallen slik ik esomeprazol en het bevalt prima. Ik heb HMS en mijn maagklepje sluit soms gewoon niet. Het komt met vlagen, soms weken niet en dan weer dagen, weken of maanden elke nacht. Ik heb ook omeprazol, maar gebruik ze nu afwisselend dat werkt voor mij het beste. Gelukkig helemaal geen last van bijwerkingen! En als ik nergens meer la[lees meer...]st van heb dan stop ik ermee tot het weer begint. Makkie! Als het heel erg is slik ik er wel eens 2 vandaar dat ik de 20mg gevraagd heb ipv de 40mg. Zo kan ik doseren naar behoefte.

30-11-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.

20-10-2016 | Vrouw | 51
esomeprazol (40mg)
Naar aanleiding van een acuut verstopte slokdarm; Slik al 4 jaar dagelijks iedere avond 40 mg, maar wordt niet blij van allerlei bijwerkingen van het middel. Ontkalking van botten, nierschade, vergroten van bacteriële infecties. Hier merk je niet direct iets van, maar sluimerend. Heb last van buikpijnen, flatulatie, geheugenverlies, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik slik extra[lees meer...] kalk + vit.D, magnesiumtabletten tegen de ontkalking.

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
was steeds vermoeid, problemen met inspanning.., heel kort van adem..., dacht eerst niet aan dit medicijn, totdat ik stopte en na een paar weken weer begon, toen kwamen de klachten weer terug.