Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

23-03-2024 | Vrouw | 52

darm/maag van streek maagzuur

Sinds de Esomeprazol niet meer in tabletvorm te verkrijgen is genoodzaakt om de capsules te slikken echter werken deze niet en heb ik net zoveel klachten als voor het gebruik van de Esomeprazol. Gebruik de Esomeprazol al jaren en was zeer tevreden echter nu met de capsules erg ontevreden en ga naar een alternatief vragen bij HA.

14-03-2024 | Vrouw | 62
Maagzweer
De tabletvorm is er niet meer De capsules werken niet .,straks weer .aagzweren ? Ik voel mij boos nu al 2x ook die capsules moeten betalen . Terwijl wat kan ik eraan doen . Bij de apotheek doen ze net of je gek bent .

14-03-2024 | Vrouw | 62
Maagzweer

wakker worden met hoofdpijn

Ik gebruik te de tabletvorm 40 mg Sun werkte uitstekend. Nu capsules eigenlijk doet het niets. Nu heb ik capsules lansoprazol lijkt iets beter maar nog altijd veel maagzuur en misselijkheid maagpijn..

14-12-2023 | Vrouw | 52
Maagzuur
De tabletten zijn niet meer leverbaar. Werkte altijd perfect. Nu capsules gekregen. Nare smaak en geur aan de capsules. Ook komt de maagzuur terug. Op advies van de arts nu 2 x pd 40 mg capsule gaan nemen. Was 1x pd 1 tablet. Tablet nergens last van. Hopelijk komt de tablet weer terug.

11-11-2023 | Vrouw | 69
esomeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Voor onderzoek weinig last , nu uit geschakeld / gestopt met esomepazol ( past niet bij mij .

24-07-2023 | Vrouw | 63
Barrett's slokdarm
Op 27/04/2023 (ik ging oorspronkelijk voor ander probleem nl. 8 keer/dag dunne ontlasting), Kreeg ook gastroscopie omdat ik verminderd speeksel had en regelmatig braaksel kreeg in de keel. Diagnose Barett's slokdarm graad B,met cyste in de slokdarm, problemen in de dunne darm met de Brunner klieren en 8 poliepen in de dikke darm waarvan 1 op de milthoek , 1 cyste in sygmoï[lees meer...]d. Allen verwijderd. Sindsdien Panthomed en Esomeprazole 20 en 40 mg geprobeerd en voeding aangepast ook op lichaamshouding gelet. Constant maagpijn (wat ik vroeger niet had) en algemeen onwel zijn. Een Barettslokdarm is niet te genezen en slokdarmkanker bij een Barettslokdarm ook niet (levensduur bij kanker 3 maand tot en jaar) omdat dit meteen met uitzaaïngen naar de longen is. Ik heb besloten om op te letten (meer kun je niet doen) en voor de rest de volgende colo- en gastroscopie af te wachten. Verder heb ik al het één en ander op papier vastgelegd voor het geval dat de kanker zich door zet , ik kan alléén proberen de kanker voor te blijven maar niet ten koste van mijn levenskwaliteit.

12-04-2023 | Vrouw | 66
Maagzuur (brandend)
Ben nu bijna 3 maanden gestopt met het nemen van esomeprazole. Ik heb geen echte klachten gehad na afbouwen, maar nog steeds pijn middenrif en dunne ontlasting, ik vermager ook , weet niet of het door het stoppen komt. Kijk wel naar wat ik eet , en warme maaltijden neem ik nu ‘s middags.

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

25-10-2022 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
Al 25 jaar lang sinds de laatste geboorte van kind, is het maagzuur nooit meer over gegaan.k gaf vaak bloed over, wat ik ook at of dronk maakte niet uit. Esomepralzol slik ik na eerst Omeprazol( wat niet hielp) Al meer dan 15 jaar. Soms heb ik nog t maagzuur en dan loopt het mijn neus in snachts. Brand als zoutzuur. Slok Antagel en wachten tot het overgaat. Neem ik sm[lees meer...]orgens geen Esomeprazol dan heb ik een uur later weer t zuur. IK kan niet zonder. Bijwerkingen heb ik er niet van.

12-09-2022 | Vrouw | 33
Maagzuur
Inmiddels sinds juni aan de esomeprazol ivm last van slokdarm zuur wat omhoog in me mond komt .. pijn tussen schouderbladen .. ik heb niet het idee dat dit werkt maar ik moest het z’n inwerkings tijd geven.. 11 oktober naar de MDL arts. Nog meer mensen ervaring hiermee ? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

05-07-2022 | Vrouw | 71
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

06-03-2022 | Vrouw | 57
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

14-12-2021 | Vrouw | 60
Reflux
Ik heb ook n maaghernia en gebruik bijna geen maagzuurremmers meer Want ik ben nu onder behandeling van een osteopaat en het resultaat is top Ben nu 5x geweest , het is prijzig 72,50 per keer ( ik krijg 30 euro vergoed ) maar het is zeker waard om te proberen Hij masseert je maag en brengt hem weer onder je ribben , Hij heeft het mijzelf ook geleerd en zo nu en da[lees meer...]n heb ik nog last maar veel minder

02-11-2021 | Vrouw | 18

02-09-2021 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?

17-08-2021 | Vrouw | 26
Maagontsteking
Ik kreeg een maagontsteking waardoor ik iets sterkers nodig had dan omeprazol.die ik eerst gebruikte 1 keer per dag 40 mg. Esomeprazol hielp wel beter tegen de maagpijn alleen de klachten zoals moeilijke stoelgang, opgeblazen buik en een ontzettende vieze smaak moest ik even voor lief nemen. Na 2 weken gestopt en terug naar omeprazol die fijner werkt voor mij met dus ook m[lees meer...]inder bijwerkingen.