Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

darm/maag van streek maagzuur

Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
heb beschadigingen aan maag en slokdarm door het maagzuur, reageer heel gevoelig op medicijnen (al een hele waslijst van maagbeschermers gehad), had eerst 20 mg, kreeg via de specialist de verhoogde dosis i.v.m. de beschadigingen... binnen 24 uur problemen met de ademhaling (had ik voorheen ook bij de 20 mg na een paar dagen), stond letterlijk te happen naar adem (dus liev[lees meer...]er geen inspanning... zoals trap op), maar ook leken de spieren te verkrampen... na 5 dagen gestopt met weer voldoende lucht en geen spierkrampen meer, maar weer wel volop maagzuur.

07-03-2016 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Esomeprazol werd voorgeschreven door mijn internist. Ondanks een Bilroth 2 operatie in het verleden had ik regelmatig last van brandend maagzuur. De voorgeschreven hoeveelheid was 2x daags 40 mg. Na een zeer recent bezoek aan een MDL arts ben ik bijna van mijn stoel gevallen over de verstrekte informatie van het gebruik van dit medicijn. In de bijsluiter en bij de apot[lees meer...]heek wordt gesteld en vermeld dat het NIET uitmaakt wanneer deze medicatie wordt ingenomen. Het mag op een volle maar ook op een lege maag ? Volgens de MDL wordt hier een grove fout begaan. Men dient minimaal 20 minuten voor het ontbijt een capsule in te nemen voor de goede werking en indien er tweemaal per dag is voorgeschreven vlak voor het slapen gaan. Deze informatie heb ik aan de leverancier Sandoz in Lelystad gemeld en wacht nu af op hun reactie. Met de inname nieuwe stijl gaat het stukken beter en is het brandend maagzuur sterk afgenomen.

23-03-2024 | Vrouw | 52

darm/maag van streek maagzuur

Sinds de Esomeprazol niet meer in tabletvorm te verkrijgen is genoodzaakt om de capsules te slikken echter werken deze niet en heb ik net zoveel klachten als voor het gebruik van de Esomeprazol. Gebruik de Esomeprazol al jaren en was zeer tevreden echter nu met de capsules erg ontevreden en ga naar een alternatief vragen bij HA.

15-09-2018 | Man | 33
Maagzuur (brandend)
Ik ben in overleg met de MDL arts overgestapt van Omeprazol 40mg naar Esameprazol 20mg (capsules) van het merk Sandoz. Dit ter voorkomen van een slokdarmontsteking/maagzweer omdat door een middenrifbreuk mijn maagklep niet goed sluit. Ik ben vorig jaar in mei begonnen met 1 capsule per dag. Dit middel lijkt in bijwerkingen een stuk milder dan Omeprazol maar helaas zijn er [lees meer...]toch een aantal: 1. 's Ochtends een droge mond/keel, opgetrokken tandvlees 2. Dunner haar/minder haar 3. Droge huid, met name handen en voeten 4. Vatbaarder voor luchtweginfecties, zo moest ik in maart aan de antibiotica voor een keelontsteking 5. Vermoeidheid/zwakte (een aantal uur na inname) 6. Soms wazig zien, wanneer ik vanuit het donker in het licht kijk 7. Soms slecht slapen 8. Rusteloosheid/depressie (kwam niet gelijk maar na een aantal maanden) 9. Wisselend ontlastingspatroon Nu sinds een maand of drie gebruik ik dit medicijn alleen als ik het zuur heb, vaak gaat dat 3 dagen of soms wel een week goed. Grote voordeel hiervan is dat ik weer rustig ben en me een heel stuk beter voel (eigenlijk weer zoals het was) zonder het zuur te hebben, daarnaast zie ik er nu ook een stuk gezonder uit. Dit is een zwaar medicijn wat niet is ontworpen voor dagelijks gebruik, veel mensen weten dat niet. Google: Esameprazol depression

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
was steeds vermoeid, problemen met inspanning.., heel kort van adem..., dacht eerst niet aan dit medicijn, totdat ik stopte en na een paar weken weer begon, toen kwamen de klachten weer terug.

12-04-2023 | Vrouw | 66
Maagzuur (brandend)
Ben nu bijna 3 maanden gestopt met het nemen van esomeprazole. Ik heb geen echte klachten gehad na afbouwen, maar nog steeds pijn middenrif en dunne ontlasting, ik vermager ook , weet niet of het door het stoppen komt. Kijk wel naar wat ik eet , en warme maaltijden neem ik nu ‘s middags.

01-02-2018 | Man | 47
Maagzuur (brandend)
Een internist heeft het mij jaren geleden voorgeschreven. Begonnen met 40 mg 1x daags, na een aantal jaren zelf gevraagd om 20 mg en die gebruik ik zo nodig. Omdat ik flink last had van brandend maagzuur is dit voorgeschreven. Toch had ik achteraf liever gezien dat ze het probleem op een andere manier hadden aangepakt, eventueel door operatie. Achteraf blijkt namelijk da[lees meer...]t dit medicijn bij langdurig gebruik kan zorgen voor een opnamestoornis van vitamine B12. Hierdoor zakt waarde van vitamine B12 door de ondergrens met als gevolgd veel medische klachten en o.a. veel neurologische klachten. Niemand heeft mij hier ooit voor gewaarschuwd. Had ik het geweten dan had ik het nooit zo lang geslikt en de klachten op een andere manier aangepakt.

10-10-2017 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

05-04-2017 | Vrouw | 50
Maagzuur (brandend)
Tegen de vreselijke maagzuur aanvallen slik ik esomeprazol en het bevalt prima. Ik heb HMS en mijn maagklepje sluit soms gewoon niet. Het komt met vlagen, soms weken niet en dan weer dagen, weken of maanden elke nacht. Ik heb ook omeprazol, maar gebruik ze nu afwisselend dat werkt voor mij het beste. Gelukkig helemaal geen last van bijwerkingen! En als ik nergens meer la[lees meer...]st van heb dan stop ik ermee tot het weer begint. Makkie! Als het heel erg is slik ik er wel eens 2 vandaar dat ik de 20mg gevraagd heb ipv de 40mg. Zo kan ik doseren naar behoefte.

02-10-2023 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Sinds ik dit gebruik schouderklachten. Geen idee of er een verband is. Wellicht toeval???

25-10-2022 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
Al 25 jaar lang sinds de laatste geboorte van kind, is het maagzuur nooit meer over gegaan.k gaf vaak bloed over, wat ik ook at of dronk maakte niet uit. Esomepralzol slik ik na eerst Omeprazol( wat niet hielp) Al meer dan 15 jaar. Soms heb ik nog t maagzuur en dan loopt het mijn neus in snachts. Brand als zoutzuur. Slok Antagel en wachten tot het overgaat. Neem ik sm[lees meer...]orgens geen Esomeprazol dan heb ik een uur later weer t zuur. IK kan niet zonder. Bijwerkingen heb ik er niet van.

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

29-12-2017 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn