Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

14-12-2023 | Vrouw | 52
Maagzuur
De tabletten zijn niet meer leverbaar. Werkte altijd perfect. Nu capsules gekregen. Nare smaak en geur aan de capsules. Ook komt de maagzuur terug. Op advies van de arts nu 2 x pd 40 mg capsule gaan nemen. Was 1x pd 1 tablet. Tablet nergens last van. Hopelijk komt de tablet weer terug.

12-09-2022 | Vrouw | 33
Maagzuur
Inmiddels sinds juni aan de esomeprazol ivm last van slokdarm zuur wat omhoog in me mond komt .. pijn tussen schouderbladen .. ik heb niet het idee dat dit werkt maar ik moest het z’n inwerkings tijd geven.. 11 oktober naar de MDL arts. Nog meer mensen ervaring hiermee ? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

05-07-2022 | Vrouw | 71
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

02-11-2021 | Vrouw | 18

12-07-2019 | Vrouw | 69
Maagzuur
Last van duizeligheid wazig zien

30-11-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.

08-10-2015 | Vrouw | 53
Maagzuur
heb vroeger van alles gehad tegen maagzuur, totdat de vrij verkrijgbare hulpmiddelen niet meer werkte en ik via de huisarts maagbeschermers kreeg (eerst van alles uit geprobeerd maar reageerde heftig op alle maagbeschermers). Kreeg toen Esomeprazol en dat werkte geweldig, geen last van maagzuur meer. Kreeg in de afgelopen 2 jaar ook andere medicatie (bloeddrukverlagers, an[lees meer...]tidepressiva, ontstekingremmers enz.) voor andere klachten die ik had gekregen. Echter ging het de laatste tijd slecht met mij, voelde mij zo uit geput / moe, was na 10 meter lopen of 1 keer bukken buiten adem, het leek net of ik geen adem meer kreeg, ook kreeg ik een enorme druk in het hoofd, een extreme slaap (zou 24 uur per dag willen slapen). Stopte met alle medicatie behalve de maagbeschermers en voelde mij even een stukje beter, maar dat was een illusie. Toen ben ik gestopt met Esomeprazol en na 2 dagen kon ik weer normaal ademhalen zonder gelijk moe te zijn, de druk was weg uit mijn hoofd, ik kon weer wakker blijven.. Helaas kwam het maagzuur heftig en soms schuimend naar boven (zat toen weer in een dubio wat is het ergste) en ja na 24 uur toch weer esomeprazol ingenomen, wat een opluchting geen brandend maagzuur meer, maar de dag erop begon de ellende van moe zijn, druk op het hoofd en vechten tegen de slaap weer. Dus weer een ander gevecht. Op dit moment sukkel ik nog even door, omdat ik mijn bloed laat onderzoeken (DNA paspoort/ daarin kunnen ze zien op welke stoffen je lichaam ernstig reageert en kan je medicatie aangepast worden). Maar als ik eerlijk ben, voor mij geen Esomeprazol meer.

22-10-2015 | Man | 60

24-06-2015 | Man | 66
Maagzuur
Heb in het verleden Nexium gebruikt. Nu heb ik via ziekenhuisapotheek esomeprazol gekregen. Toen ik nexium gebruikte heb ik nooit ergens last van gehad. Nu hoofdpijn, gloeiend gevoel hoofd, slaperig.