Ervaringen met Losec

Bij  MaagzuurX

Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

26-03-2013 | Man | 64
Maagzuur
na twee dagen gebruik van dit medicijn ( Bayer produkt) heb ik enorm veel last van bijwerkingen, t,w,;- spierpijn -huiduitslag op borst en rug met een zeer schrijnend gevoel -algehele malaise op advies van de arts onmiddellijk gestopt/ de bijwerkingen zouden na 3 dagen moeten zijn verdwenen. Vandaag ( 7 dagen na dato) nog steeds last, zij het in iets mindere mate. Maa[lees meer...]r slapen lukt als gevolg vanovergevoeligheid van huid en spieren al de hele week niet meer. Het vreemde is, dat ik ook vorig jaar een korte periode dit medicijn heb gebruikt voor dezelfde klachten in zelfde situatie zonder bijwerking. Wie het weet mag het zeggen

07-05-2023 | Man | 63
Maagzuur
Gebruik al bijna 30 jaar losec . Aantal jaren geleden moest ik ook overstappen naar ome promeprozol . Dit werkte bij mij een stuk minder goed . Hele discussie bij de apotheek Was volgens hun hetzelfde medicijn ! Er werkte het zelfde : nou mooi niet . Ben deze toen zelf gaan betalen voor losec. Echter een jaar geleden las ik een artikel over het vervangen van los[lees meer...]ec voor een gember schot extractie . Was hier uiteraard sceptisch over ; maar bij mij werkt dit echt fantastisch Gebruik nu meer als een jaar geen Losec meer. Dus zou dit zeker een keer gaan proberen ,

02-01-2021 | Man | 57
Maagzuur
Na mislukte reflex operatie in 1998 deze pillen voorgeschreven gekregen ,begin jaren 1 per dag van 40 mg . De pillen waren op noodzaak voorgeschreven en werden vergoed . In het jaar 2018 of 2019 weet niet meer precies uit het pakket gedaan en kreeg een ander merk dat wel vergoed werd maar klachten werden alleen erger . Apotheek zei ze worden niet meer vergoe[lees meer...]d maar zijn wel te krijgen ,maar dan zelf betalen . Zit nu aan 2 per dag van dit merk en heb ze zelf betaald , heb pillen voor 3 maanden maar een rekening van 240 euro boven op de andere ziekte kosten . Geprobeerd ze toch vergoed te krijgen maar niks .

10-03-2021 | Man | 69
omeprazol (20mg)
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Maagzuur
Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

19-06-2012 | Man | 36
Maagzuur
fantastische medicijn! die goedkope zooi van de apotheker werkt niet, losec mups nergens geen last meer van. Alleen nu gaat de apotheker moeilijk doen dat het slecht te krijgen is, ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn losec bestelling en nog steeds niet binnen. Apotheek zei je gaat maar andere gebruiken, maar ik niet. Ik wil losec mups 40 mg. Wie heeft er ook probleme[lees meer...]n mee om dit medicijn te bestellen dat ze niet kunnen leveren?

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.