Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

23-01-2011 | Man | 65
Maagbescherming
Het helpt mij prima.

21-01-2011 | Man | 37
Maagzuur
nu nexium niet meer wordt vergoed ander medicijn veel last benauwd.

09-01-2011 | Man | 53
Chronische alvleesklier ontst
Nexium 20 voldoet zeer goed (blister verp) nu over op Esomeprazol 20 en klachten komen weer terug.(zuur ,maagklachten, vermoeidheid)

10-12-2010 | Man
Oesophagus Atresie, Oesophagus Stenose
Gebruik dagelijks 1 maal 40 mg. Anders dan aangegeven slik ik deze niet door(i.v.m. nauwte slokdarm), maar laat deze oplossen in lauw water.

30-09-2010 | Man
Overmatig maagzuur, slokdarm ontsteking
Bij aanvang van gebruik (6 maanden geleden) kreeg ik de 40 mg pillen in blister verpakking. Deze werkten redelijk goed . Sinds een maand krijg ik de pillen in een kunstof potje en komen de klachten langzaam terug. Vooral de pijn hoog boven in de maag en de pijnlijke slokdarm spelen weer aardig op. Is dit een bekend verschijnsel? Neemt de werking af? Is de samenstelling and[lees meer...]ers dan de pillen in blisterverpakking? Is er een goed alternatief of moet de dosering omhoog? (momenteel 2x 40 mg p/dag) Afijn, volgende week weer terug naar internist voor onderzoek.

29-10-2022 | Vrouw | 50
Maagklachten
Wat ben ik edn mazzelaar. Mijn eigen mdl was eigenlijk uitgedokterd toeb ik niet tegen omeprazol, pantoprazol en fanetedine vleek te kunnen. Dit middel deed mijn maagpijn agv gastritus binnen 5 uur verdwijnen. Liep er al drie maanden mee rond. 20 mg en het werkt. Neem geen generieke omdst ik vaak vervelende bijwerkungen krijg van hulpstoffen. Dit is gewoon goed!

05-04-2022 | Vrouw | 75
Helicobacter pylori
Helicobacter pylori ooit opgelopen na vakantie in Istanbul. Na 1 jaar met antibiotica nog niet weg. Daarna aan de Nexium. Gelukkig geen klachten meer. Verschillende andere merken gebruikt maar de hulpstoffen geven veel bijwerkingen. Dus terug naar Nexium. Al ongeveer 25 jaar. Maar nu een middenrifbreuk.

11-02-2022 | Vrouw | 59
esomeprazol (20)
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg 15 jaar geleden Nexium vanwege middenrifbreukje en cascademaag. In die tijd was men nog niet heel duidelijk om de hoogte van ernstige bijwerkingen en dat stoppen uiterst moeilijk is. Hier kwam ik achter na een scopie waaruit bleek dat ik mocht stoppen met Nexium. Mijn maag was zo verslaafd aan Nexium dat het niet lukte. Een gespecialiseerde internist die alles wis[lees meer...]t over protonpomremmers wees de weg. Drie maanden Famotidine (veel minder heftige maagzuurremmer en geen protonpompremmer) en daarna een drankje of Rennie's. Door Nexium kreeg ik pijn in benen, armen, schouders. Ik kon niet meer op mijn zij slapen. Allerlei onderzoeken waar niets uit kwam. Deze internist herkende het direct. Oorzaak: protonpompremmers. Hij had gelijk.

18-09-2021 | Vrouw | 70
Maagzuur (brandend)
Ik wordt volgende maand geopereerd.

12-11-2020 | Vrouw | 60
esomeprazol (20mg)
6 weken terug begonnen met nexium. Altijd esomeprazol gehad, maar niet de echte. Nooit problemen gehad. Vanaf die tijd begon ik maagkrampen te krijgen. Deze werden steeds heftiger. Niet meer uit te houden. Ik kreeg dan een harde buik, en opgezette maag. Doordat ik ernstige osteoperose heb, ging ik me ernstig zorgen maken en denken dat mijn borstwervels gebroken waren[lees meer...] en deze mijn organen weg duwden of wat dan ook. Door de corona zijn de artsen slecht bereikbaar, maar de pijn werd onhoudbaar. Niet normaal zo heftig. Ik kon ook niet meer op mijn zij liggen. Kon niet meer draaien met mijn middenrif als ik in bed lag, niet meer op mijn rug liggen Onhoudbaar! Nu net een mri en ct scan laten doen en moet nog echo van de buik vanwege mijn organen. De angst wat ik de laatste weken heb gehad. Ik dacht echt ik heb mijn langste tijd gehad! 3 dagen terug zie ik op de aanrecht een nexium liggen. Denk o die heb ik vanmorgen vergeten en neem die in, de hele dag amper last gehad van mijn maag... . 5 min na inname beginnen plots die krampen weer. Toen ben ik gaan denken... Ik ben acuut gestopt ermee en heb me heilerde en een glas bicarbonaat met citroen genomen want ik moet toch iets ipv de maagtablet. En ja hoor.... Mijn krampen zijn weg, ik kan weer eten. Mijn maag is zich aan herstellen.. Dit is toch te gek! Dit is een van de beste maagtabletten,, maar voor mij NOOIT MEER. Mijn krampen waren dus duidelijk van dit middel!

12-07-2020 | Vrouw
esomeprazol (10mg)
Reflux
Ik gebruik nexium voor mijn dochter. Ze had veel last van maagzuur , spugen, oftewel reflux. Toen ze 4 maand was leek de vaste voeding de druppel te zijn. Haar keel was rood en heel erg opgezwollen. Ze kon door de pijn niet meer drinken. De huisarts raadde nexium aan. Haar keel kon genezen, en sinds dien heb ik een heel vrolijk meisje! Wel een shock dat 1 doosje 4[lees meer...]6 euro kost.

05-11-2019 | Vrouw | 73
esomeprazol (40mg)
gebruik al jaren Nexium 40 voor de slokdarm heeft heel goed geholpen geen klachten nu krijg ik sinds 2 weken esomeprazol 40 en heb ik last van maagzuur. waarom krijg ik geen Nexium 40 meer !

05-11-2019 | Vrouw | 73

19-09-2019 | Vrouw | 67
Maagbeschermer
Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?

31-03-2018 | Vrouw | 18
Maagzuur (brandend)
Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?

29-09-2015 | Vrouw | 25
Reflux
Ik had last van maagontstekingen na maagontstekingen. Na een maagonderzoek bleek dat ik chronisch reflux en een hiatus hernia (maagbreukje) heb. Dat veroorzaakt veel zuur waardoor ik dus die ontstekingen bleef krijgen. Ik kreeg nexium 40mg (20 mg 's morgens en 20 mg 's avonds). Het zuur was verdwenen. Het middeltje werkt echt. Ik was enorm opgelucht. Na enkele jaren di[lees meer...]t middel te gebruiken bleek dat ik erg veel last had van de bijwerkingen: depressieve gedachten, maagpijn, darmproblemen, hartkloppingen (tot 144!!!), beven, extreem kortademig (na het het douchen moest ik zitten, door die kortademigheid!), extreme vermoeidheid ... Om het kort te houden: ik schreef al mijn klachten neer (1 volledige pagina lang!!) en ik ben daarmee naar de dokter gegaan. Die vertelde mij dat ik dringend moest stoppen met die nexium. Ik begin morgen met een alternatief middel om mij te helpen. Die bijwerkingen waren niet leefbaar. Liever maagzuur dan die bijwerkingen!