Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

12-09-2012 | Vrouw | 69
Maagklachten

12-09-2012 | Vrouw | 61
werkt goed.

26-05-2012 | Vrouw | 70
esomeprazol
heb jaren "pijn gehad met veel zuur,zere slokdarm enz.tot ik dit ging gebruiken.Al enige malen een felle diskussie met de apotheek. Wilde het vergoeden na een opgave van de huisarts "medische noodzaak. Maar nu dus niet meer en moet ik het zelf betalen!!!kost 100 euro per 3 maanden minimaal. Dat is letterlijk "klote"" als je alleen aow hebt. Ik heb herhaaldelijk andere goed[lees meer...]kopere geprobeerd maar dat ging al na enkele dagen mis met een gevoel of je 3 hele broden achter elkaar hebt gegeten. VRAAG MET AF OF ALLEEN achmea dit niet wil betalen Ik heb andere medicijnen wel in goedkopere versie dus sta op zich echt niet negatief tegenover deze vorm van bezuiniging

11-04-2012 | Vrouw | 51
esomeprazol
Ik neem nexium 40mg 1 tablet per dag nu al meer dan 10 jaar. Dit medicijn werkte heel goed voor mij en sinds 2 maanden heb ik last van netelroos over mijn hele lichaam met enorme jeuk. Na een arts en allergoloog gezien te hebben was de uitkomst: stress. Bij een ziekenhuisopname waar ik 2 dagen geen nexium heb genomen, en toen had ik geen netelroos meer, en toen ik nexium w[lees meer...]eer innam had ik weer last van netelroos. Ik heb het dus gewijzigd naar pantoprazol maar daar heb ik spijt van want dit nieuwe medicijn geeft me last van mijn maag.

13-03-2012 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik heb sinds een jaar last van mijn maag, eerst omeprazol 20mg dat deed niks af.. een hele tijd 40mg gebruikt maar dit deed uiteindelijk ook niet veel af en al helemaal niet in combinatie met mijn andere medicijnen. Ik slik nu Nexium (esomeprazol) 40mg en dit helpt stukken beter.

12-01-2012 | Vrouw | 67
esomeprazol
fantastisch. in combinatie met domperiodon. een 's ochtends en een 's avonds volgens voorschrift. ik ben blij dat ik ze heb.

03-01-2012 | Vrouw | 63
esomeprazol
jaren geen last totdat de pijn erdoorheen kwam

21-12-2011 | Vrouw | 42
Maag/slokdarm
Nexium werkt prima en ik neem het als het nodig is. Het maagzuur prikkelt mijn slokdarm waardoor irritatie ontstaat en ook slokdarmkrampen. Ik heb bij vlagen last van darm/maag en slokdarmzweren. Ben begonnen met een kuur van 3 maanden 2 x per dag. Nu kan ik soms weken zonder en soms neem ik ze elke dag en zelfs soms 2 x per dag. Ligt helemaal aan hoe ik me voel. Kan er g[lees meer...]emakkelijk mee stoppen zonder dat de problemen direct terugkomen of me ongemakkelijk voel. Geen bijwerkingen. Bij de apotheek en huisarts wel aangegeven dat ik alleen Nexium wil. Ik heb als vervanger eens een ander merk gehad met ongeveer dezelfde samenstelling maar daar had ik wel last van, darmkrampen en maagzuur problemen.

13-12-2011 | Vrouw | 42
esomeprazol
Ik bleef maar braken na de zwangerschap. Het bleek dat ik Reflux syndroom heb en ook een ontstoken slokdarm. Na onderzoek begonnen met Nexium. Ik vindt dit een heel goed middel. Alleen soms wat draaierig, maar dat komt ook door de combinatie met mijn andere medicijnen.

01-12-2011 | Vrouw | 69
esomeprazol
ik probeerde het zonder maar na een dag heb ik het gauw weer genomen ik kan niet zonder nexium !

28-11-2011 | Vrouw | 63
Maagaandoening
beste medicijn, maar helaas niet meer vergoe door verzekeraar.

15-11-2011 | Vrouw | 18
Maagzuur
Wat een medicijn!ze helpen mij heel goed. helaas blijf ik er wel mijn hele leven aan vast zitten..en heb ik over mijn hele hoofd uitslag, maar het is het allemaal waard :)

07-11-2011 | Vrouw | 55
Maag
zitten in een verpakking die moeilijk open te krijgen is.

18-10-2011 | Vrouw | 58
Maag erosie

07-10-2011 | Vrouw | 66
Reflux
Sinds tientallen veel verschillende medicijnen voor de maag gebruikt, maar zij gaven of bijwerkingen of hielepn niet. Nu heb ik tot op heden helemaal geen bijwerkingen en vooral geen maagpijn meer. Voor mij is Esomeprazol een uitstekend medicijn.

26-08-2011 | Vrouw | 40
Brandend maagzuur
Heb sinds maandag deze medicijnen. daarvoor had ik 3 weken omeprazol 40 mg.die hielpen totaal niet.na anderhalve dag was ik met deze medicijnen een heel ander mens.Het wordt met de dag beter.hoop dat dit ook zo blijft