Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

07-09-2015 | Man | 78
esomeprazol (20mg)
Maagklachten
Druk op hoofd en slapen die steeds sterker wordt.

04-02-2015 | Man | 66
esomeprazol (40mg)
Maagzweer
Daar ik kanker heb gehad aan de endeldarm en deze verwijderd is nu 7 maagzweertjes specialist mij Esomepraz 2 x 40 gram cap voorgeschreven heb hierdoor veel last met ontlasting welke zeer slecht op gang komt nog met 4 x 15 gram lactose ben er direct mee gestopt gaat nu na een paar dagen beter.

08-11-2013 | Man | 23
Maagzuur
Na jarenlang zoeken naar juiste medicatie en dosering nu eindelijk de goede gevonden. Jarenlang Pantozol geslikt, Prezal, Pariet en Losec en ook Nexium en weer terug in verkeerde dosering. Hoger dan 20 MG kan ik niet tegen. De pillen zorgde ervoor dat ik minimaal 40 mg nodig had en vaak 80 mg. Nu met de Nexium sachet heb ik maar 2 x 10 mg nodig. Wel helaas door het langdur[lees meer...]ig gebruik van deze middelen spastische darm gekregen waardoor ik nu dit in combinatie met Duspatal gebruik en dat gaat heel goed. Ook slik ik Haarlammerolie capsules en dat werkt heel goed tegen de vervelende bijwerkingen. Al met al positief. En geen maagzuur meer!

13-10-2013 | Man | 56
esomeprazol (20mg)
Reflux
Gloeiende, gloeiende. Ze hebben mij vorige maand ook overgezet van Nexium 20 op een generiek middel. Het werkt echter voor geen meter. De maagzuurklachten die ik 6 jaar kwijt ben geweest zonder enig dieet te houden, zijn weer terug. Zit tussen de oren, zegt mijn huisarts. Nou niet dus. Eerst geloofde ik namelijk dat als het hetzelfde was het ook zou werken. Volgens mij zit[lees meer...] het het tussen zijn oren en vooral van de bezuinigers in Den Haag. Dadelijk moet ik terug naar de internist en door de molen of krijg wederom slokdarm-ontstekingen. Dat kost een veelvoud aan wat ze nu besparen.

21-07-2013 | Man | 28
Maagklachten
goedenavond allen ook ik ben sinds 2004 maagpatient. het zit bij ons in de familie. om een kort een helder verhaal te bieden wil ik het volgende met julkie delen last van: pds druk op maag en middenrif pyn bovenbuik zeeer onregelmatig ontlastingpatroon misselyk sochtends vaak met maagzuur wakker in keel vaak keelpijn brok in keel dan nu over nexium ik[lees meer...] ben begonnen met omehorazol 20 mg toen 40 mg daarna kreeg ik een keer nexium, dit is gewoon de beste maar ook de duurste!! oo een dag kreeg ik ineens esomeprazol dit was hetzelfde als nexium. laat je NIKS wijsmaken, de hulpstoffen zijn idd hetzelfde maar daar stoot het ook de reden day de apotheek dit geeft is omdat het goedkoper. 25 telefoontjes later naar fbto en myn apotheek heb ik het eindelyk zover dat ze het vergoeden maar je moet hiervoor bij je huisarts bij elk recept opnieuw de term : medische noodzaak laten vermelden. dan krijgt de apotheker het vergoed en dus jij ook. neem het van me aan, het is een heel gedoe omdat de apotheker er extra werk aan heeft wn ZIJ van mening zijn dat esomeprazol en nexium gewoon hetzelfe zijn

12-06-2013 | Man | 76
Maagzuur
In 2003 behandeld in het VU Amsterdam door Prof-Dr Mulder MDL arts en kreeg voorgeschreven Nexium 40mg.Tot ik op 21 Mei 2012 Esomeprazol 40mg kreeg omdat goedkoper is. 1Maand gebruikt en bij het bukken kreeg ik het zuur in mijn keel. Weer naar de huisarts en kreeg ik Pantoprazol 40mg en dat werkte niet, dus van dokter 2 pillen per dag. na een maand weer naar de huisarts en[lees meer...] toen kreeg ik weer Nexium 40mg en na een week nergens geen last meer van. Nu op 10 Mei 2013 kreeg ik weer Esomeprazol 40mg en die heb ik weer terug gegeven. Dit wordt door UNIVE beslist wat ik voor medicijnen krijg dit is toch niet de bedoeling.Wat kan ik hier mee ??

03-05-2013 | Man | 71
Maagzuur
wie kan mij helpen om het medicijn nexium vergoed te krijgen ik ben verzekerd bij C Z heb mechien wel20 jaar of langer dit medicijn eerst losex daar na nexium dit heefd altijd goed geholpen ik heb namelijk een flinke breuk aan de slok darm ik heb laats nexium gehad van de apotheek maar moest die zelf betalen 48.28euro de rekening kon ik dan zelf opsturen naar C Z dit all[lees meer...]es heb ik gedaan maar nu krijg ik van C Z geen enkel vergoeding dit is toch een flinke aanslag op mijn a.o.w. ben mijn hele leven bij de zelfde ziekenfons geweest en nu maak ik dit mee.

26-04-2013 | Man | 66
Maagzuur
Sinds 2010 Nexium 40 mg en 3 x daags 10 mg Domperidon. Dat hielp wel, maar kreeg ik regelmatig diarree. Over naar Nexium 20 mg, indien nodig 2 keer per dag. Ging een tijdje goed. Tot ik in januari weer ernsitge zuurklachten kreeg. Op advies 80 Mg Nexium geprobeerd. Gevolg maagpijn ca. 4:00 's nachts. Advies uitproberen. Nu op 60 mg. Nog steeds maagpijn. Advies 2011 was ope[lees meer...]reren, Maag kantelen. Chirurg vond het wel een hele ingreep voor maagzuur. en dus niet gedaan. Maar nu dus weer ernstige problemen en de Internist weet het niet meer! Iemand ervaring met die operatie????? Voorgeschiedenis: Jaren maagzuur en regelmatig maag PIJN klachten. Jaren tot volle tevredenheid aan de Pantozol. Galblaas bleek boosdoener. Na verwijderen galblaas langdurige Hoestklachten. Die bleken, na onderzoek, het gevolg van maagzuur.

20-04-2013 | Man | 56
Maagzuur
Het is gewoon niet waar dat generiek altijd net zo goed is mijn ervaring . Vanaf 2007 heb ik i.v.b. met heftige maagzuur klachten, veroorzaakt door een scheurtje in mijn middenrif door een internist voorgeschreven nexium tabletten gebruikt. Ik kwam bij de internist terecht na veel middelen en merken geprobeerd te hebben zonder echt resultaat. Toen de internist zei [lees meer...]u moet nexium gebruiken dat is de beste die er op dit moment is dacht ik ja het zal wel, ik geloof er niets van na wat ik allemaal geprobeerd heb. Ik begon met 80 mg per dag en tot mijn verbazing en ongeloof werkte het bijna onmiddellijk. In de loop der jaren heb ik 80 mg zelfs kunnen afbouwen tot sinds 2 jaar 20 mg per dag. Vorige maand kon ik bij de apotheek om mijn nexium 20 tabletten op te halen maar er werden mij echter Sandox capsules overhandigd, wat precies hetzelfde als nexium zou zijn. In goed vertrouwen van ze zullen het wel weten maar niet blij het merk wat zo goed gewerkt had en waar ik zo vertrouwd mee was geraakt in de loop der jaren, ineens te moeten missen. Binnen twee weken had ik weer last van het maagziuur en na een maand was ik er ziek van. Mijn keel was zelfs geirriteerd geraakt door dat rottige terugstromende maagzuur. Ik moest terug naar de internist die me gelijk weer op nexium heeft gezet. Hij merkte daar bij op. Het mag dan dezelfde basisstof zijn het wordt wel via een specifiek fabrieksproces en toevoeging van specifieke stoffen tot het eindproduct vervaardigd. Generiek is dus zeker niet precies hetzelfde en er bestaat ook nog altijd zoiets als ingesteld zijn op een medicijn en er in geloven. Ik vind het ronduit schandalig mensen een medicijn/merk waar ze veel vertrouwen in hebben plots te ontzeggen uit bezuinigingsdrift door lieden/boekhouders die het zelf eens moesten voelen. Als ze willen bezuinigen op die 80 miljard per jaar voor de gezondheidszorg weet ik wel wat andere maatregelen die veel meer opleveren dan medicijnen. Robert

29-03-2013 | Man | 57
Maagzuur
Zeer veel last van de maag, enige medicatie die over alle jaren heen echt voor mij werkt met geen complicaties en makkelijk in te nemen. Ondanks recept Nexium kreeg ik nu een (en ook eerder gekregen) vervanger(s) mee, maar deze werken voor geen meter. Dus: gelijk weer behoorlijke klachten. Eens met de ervaringen van anderen over de effectiviteit verschillen tussen Nexium [lees meer...]en vervangers. Of te wel: goedkoop is hier ook weer duurkoop, Nexium is dan wat duurder(?) maar het werkt tenminste! Dit laatste dat het werkt is blijkbaar niet meer belangrijk voor de verzekeraar, als het maar goedkoop is.

28-03-2013 | Man | 77
Hoge bloeddruk
sinds 1976 hoge bloeddruk, hartritme stoornis,te hoog choresterol,bloedverdunners. In de eerste jaren kon ik geen slokje water door mijn keel krijgen ondanks maagzuurremmers dan stond ik in de fik. Werd haast afgekeurd voor de bouw. Dan ineens nexium ik kreeg meteen 40mg of ik opnieuw begon te leven. Heb toen nog 18 jaar bij min.v.Justitie gewerkt. Febr 2013 ineens gestopt[lees meer...] met nexium maar kreeg pijn op de borst tot onder mijn armen. Foto's gemaakt slang in mijn maag alles in orde gelukkig terug naar mexium afgelopen Maart toch weer andere medicijn Esopral MSR tablet. Ging 2 weken goed en nu heb ik weer pijn op de borst en Nexium wordt niet meer vergoed.

12-12-2012 | Man | 65
Maagzuur
Na vele jaren maagpijn en zuur en veel gebruik van verschillende maagzuurremmers ging het licht schijnen. Het zou mijn Galblaas wel eens kunnen zijn. Galblaas er uit, maagpijn over! Maar wel last van hoesten. Onderzoeken wezen uit dat het aan maagzuurgraad lag. Weer van alles geprobeerd. Uiteindelijk Nexium 40, met als gevolg zuur weg maar regelmatig aan de diaree. Nu Nexi[lees meer...]um 20, en bijna geen diaree, wel weer meer en vaken zuur en hoesten! Goedkope alternatieven voor nexium geven veel problemen met ontlasting, op verzoek van huisarts op medische gronden de originele Nexium.

01-07-2012 | Man | 64
Maagzuur
Ik heb sinds 1991 last van deze aandoening. heb al verschillende soorten geprobeerd en ook door de apotheek ander merk gekregen omdat deze goedkoper zijn. ze proberen het steeds weer zonder dokters voorschrift. Ik moet dan steeds weer uitleggen dat alleen nexium helpt tegen mij aandoening, met andere merken krijg ik brandend maagzuur in de slokdarm wat weer poliepen kan ve[lees meer...]roorzaken en slokdarmkanker. in het ergste geval kan je slokdarm verbranden is mij verteld, zit ik ook niet op te wachten, eens in de drie jaar een slokdarm/maag onderzoek, Dus voor mij maar een medicijn NEXIUM gelukkig nog steeds vergoed, maar moet er wel voor vechten. Ben verzekerd bij de Friesland. maar is jammer genoeg ook al opgekocht door Zilveren Kruis dus de komende jaren maar afwachten of het nog vergoed wordt Het wordt maar beslist door mensen die zelf niet zo'n aandoening hebben, ik zeg soms ze moeten het zelf eens voelen.

13-06-2012 | Man | 35
Maagklachten
altijd nexium gehad en dat beviel me prima ,totdat idd de verzekeraars het goedkoper wilden hebben . de esomeprazol van (ratiopharm) is beduidend minder in werking. ik geloof niet na al deze verhalen die ik hier lees dat zoals de dokter zegt "het zal wel tussen de oren zitten " als je apotheker een IDEA contract heeft met zilveren kruis dan kun je ook gewoon weer nexiu[lees meer...]m halen en vergoed krijgen (alleen chronisch gebruik)

16-05-2012 | Man | 60
Maagzuur
Begonnen met Omeprazol maar bleef last houden van maagzuur (kramp achter het borstbeen). Vervolgens kreeg ik Nexium en mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Kreeg drie jaar later weer esomeprazol opgedrongen door mijn apotheek zonder overleg met mij of met mijn huisarts. Die heb ik geweigerd en weer Nexium gekregen.

22-02-2012 | Man | 69
Maagzuur
Ik gebruik al ruim 11 jaar nexium tot volle tevredenheid . Een half jaar geleden heeft de aphteek ze vervangen door een ander merk en kreeg ik weer last van maagzuur. Na overleg met de huisarts, schreef hij mij nexium voor. Echte nexium !!! Mijn probeem was opgelost.