Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

16-08-2011 | Vrouw | 47
Na gastric bypass
Kreeg jeuk en uitslag. gestopt en meteen jeuk werd minder

26-07-2011 | Vrouw
Verborgen Reflux
Mijn kleindochter van inmiddels 8 maanden gebruikt dit middel voor haar verborgen Reflux sinds zij 6 weken is. Het werkt perfect! Na 2 dagen was het een ander kind. Er zijn geen bijwerkingen vast te stellen. Een medicijn wat hier onmisbaar is geworden.

21-06-2011 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
na jaren het medicijn nexium 40mg te hebben gebruikt moet ik er nu mee stoppen. bij een laatste bloedonderzoek is gebleken dat ik een tekort heb aan witte bloedcellen. Ik maak mij hier behoorlijk zorgen over en hoop dat dit snel herstelt. Het staat in de bijsluiter ook beschreven. Maar komt maar zelden voor. Over een aantal weken moet ik opnieuw bloedprikken en dan zullen[lees meer...] we zien of het effect heeft.

12-06-2011 | Vrouw | 45
Maaghernia, waardoor reflux
Mijn leven is gewoon verbeterd dvm Nexium. Prima middel. Hoef niet meer op mijn hoofd te staan om het overtollige maagzuur eruit te laten lopen (werkelijk gedaan uit ellende). Vroeger wel Zantac gebruikt, maar dat verergerde bij mij juist de pijn direct na inname, alsof ik scheermesjes in mijn maag had. Dat is nu over, heel soms heb ik nog wel een slechte dag, maar die [lees meer...]zijn op 1 hand te tellen in een jaar.

24-04-2011 | Vrouw | 1
esomeprazol
Mijn dochtertje heeft het gebruikt vanaf 4 weken tot 1 jaar. Zeer tevreden, werd een heel ander, vrolijker kind zonder pijnklachten en huilen!

27-02-2011 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
nexium( bevat geen povidon) Omprazol ( wel povidon) Dus niet hetzelfde, maar inmiddels gebruik ik nog wel nezium

20-02-2011 | Vrouw | 62

23-01-2011 | Vrouw | 59
Maagzuur

23-01-2011 | Vrouw | 70
Maagpijn
na jarenlang losec gebruikt te hebben heeft de specialist nu dit middel voorgeschreven. ik merk er geen verschil van

18-12-2010 | Vrouw
Scheurtje in middenrif

07-12-2010 | Vrouw
esomeprazol
Zere keel, aantasting stembanden door maagzuur.
Ik slik nu bijna 2 jaar Nexium uit de Nexium blisterverpakking, het eerste halve jaar 2x 40mg, de laatste maanden enkel indien nodig. Ik slik nexium na een aangeboren afwijking aan het afsluitende klepje van mijn maag en ik hierdoor last kreeg van mijn keel en met praten. Na 2 jaar zijn mijn stembanden nog geirriteerd van het maagzuur. De werkzame stof in nexium is ome[lees meer...]prazol, echter de capsules zijn goedkoper voor de apotheek en verzekering. Toch moeten ze bij mij niet aankomen met de capsules, ik heb die andere nooit gehad maar heb vertrouwen in nexium. Als ik veel last had en ik vergat een tablet, sja, dan had ik ook echt last. Nu ik ze indien nodig slik merk ik dat mijn klachten toch vrij snel afnemen.

17-10-2010 | Vrouw
Maagklep defect
helaas: nog steeds pijn achter de schoudenbladen en het "smoorgevoel" in de keel. en regelmatig darmprikkels. Pijn op de boest wel weg.

02-10-2010 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik Nexium 20 al vele jaren met tevredenheid. De laatste jaren krijg ik heel veel bijwerkingen nl. , Wazig zien, jeuk, haaruitval, duizeligheid, niet op woorden kunnen komen, dingen omgooien etc etc. Nu wordt er onderzocht of ik soms een vitamine B12 tekort heb. Dit kan na langdurig gebruik van maagzuurremmers!

23-09-2010 | Vrouw
Maagzuur