Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

26-07-2012 | Man | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
De maagbacterie Helicobacter Pylori versterkte bij mij de klachten die ik al mijn hele leven heb vanwege prikkelbaredarmsyndroom. Normaal kan ik goed met die klachten omgaan, maar nu werden ze te erg. Toen uit onderzoek bleek dat ik de bacterie had en dat die waarschijnlijk voor de verergering van de klachten zorgde, kreeg ik PantoPAC voorgeschreven. Twee dagen geleden heb[lees meer...] ik de kuur van 7 dagen afgerond. Het is maar goed dat ik alle ervaringen niet van tevoren had gelezen, anders was ik er misschien niet aan begonnen. Sommige bijwerkingen zijn herkenbaar: de bittere smaak in de mond, diarree na twee dagen, jeuk rond de anus, een droge en wat pijnlijke mond en de nodige maagkrampen. Gelukkig heb ik in de tussentijd redelijk normaal kunnen eten en ben ik ook nauwelijks misselijk geweest. Op dit moment zijn de maagkrampen en de diarree helemaal weg, evenals de vieze smaak in mijn mond, maar de rest is er nog wel, hoewel ik het gevoel heb dat het langzaam minder wordt. Wat ik in de meeste ervaringen 'mis', is het gebruik van probiotica. Op dringend advies van mij huisarts heb ik dat toegevoegd aan de kuur, en wel in zeer grote hoeveelheden (wat volgens de gebruiksaanwijzing van de probiotica ook zeker mocht!). Ik heb het sterke vermoeden dat ik daardoor minder last van bijwerkingen heb gehad dan wat ik hier van anderen heb gelezen. Daarom raad ik mensen die nog aan de kuur moeten beginnen (of er al mee bezig zijn) om zich door hun apotheek te laten voorlichten over de mogelijkheden van probiotica. Het kan je misschien veel ellende besparen!

20-11-2011 | Vrouw | 45
Hellocibacter pylori
geen pretje dit middel, maar de bacterie is ook geen feest, had enorme krampen en pijn in mijn maag, daarna misselijk. Van dit middel vanaf dag 1 een vieze bittere smaak in mijn mond gehad, enorm moe en na inname van de tabletten het gevoel of er een steen in mijn maag ligt. vandaag ook nog vaginale jeuk....nog 1 dag en dan ben ik klaar ,hopelijk kan ik dan opknappen heen[lees meer...] gaan.

10-11-2014 | Vrouw | 46
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn van de huisarts nadat bleek dat in mijn bloed een maagbacterie was gevonden. Ben nu met de 3e dag bezig. Tot nu toe heb ik vooral last van een onrustige binnenkant, ik hoor van alles rommelen (en anderen ook) en daarnaast heb ik een vreselijke bittere smaak in mijn mond. Verder heb ik vanacht ook heel onrustig geslapen. Het positieve is dat ik tot nu [lees meer...]toe geen maagklachten meer heb, en ik hoop dat dat na het beeindigen van de kuur ook zo blijft.

13-10-2022 | Vrouw | 47
Helicobacter pylori
Paar weken geleden voor het eerst corona gekregen. Daarna enorme maagpijn gehad wat een paar weken aanhield. Getest op de bacterie en postief. Nu de laatste dag van de AB , dan nog 4 weken de maagbeschermers. De dag na eerste inname was ik meteen misselijk en slechte nacht gehad met zweten en hartkloppingen. Misselijkheid is iedere ochtend aanwezig. Slik pro biotica bij [lees meer...]en b12. Diarree zo nu en dan. Iedere dag hoofdpijn van licht tot heftig. Ook fikse zweetbuien. Kreeg in het begin ook rare dromen. De maagpijn speelt nog steeds op maar niiet meer zo erg als ervoor. Ben alleen bang dat de kuur niet werkt omdat de maagpijn dus nog steeds aanwezig is. Heb wel eens vaker een AB kuur gehad die lager was ,toen nauwelijks klachten maar deze zware kuur geeft toch een hoop ongemak. Of de kuur effectief is weet ik.pas over een week of 6.

22-01-2015 | Vrouw | 47
Maagklachten
Ik heb dit medicijn gekregen voor een maagbacterie.7 dagen lang s morgens 3 en s avonds 3 pillen.ik ben blij dat ik er klaar mee ben wat een verschrikkelijk kuur bah !! kreeg de volgende bijwerkingen, diarree verbrande tong kapotte mondhoeken evenwichtsstoornis droge mond slecht slapen vieze bittere smaak in de mond ,niets proeft meer het zelfde ging ook dingen and[lees meer...]ers ruiken nu 2 dagen later nog last van. Nu maar hopen dat de kuur wel heb geholpen want ik moet er niet aan denken dat ik de kuur nog een keer zou moeten doen.

12-03-2012 | Man | 47
Maagklachten
Ik heb Pantopac enkele jaren geleden gebruikt en inmiddels een hercontrole gehad. Helicobacter P is verdwenen. Echter, zelfs na 2 jaar nog steeds dagelijks bloed aam toiletpapier. Heel vervelend. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

13-10-2011 | Vrouw | 47
Maagpijn vooral snachts' hongerpijn'
weinig bijwerkingen. Toen ik las hoe ziek iedereen werd, was ik een beetje bang. donderdag begonnen en zaterdagavond en zondag enkele keren behoorlijk diaree, daarna geen last. metaal smaak 2 keer gehad eventjes. viel best mee dus. resultaat weet ik nog niet maar laat zeker een test doen over een half jaartje

06-05-2020 | Man | 48
Maagzweer
net dag klaar met kuur, maar lijkt nu nog niet veel beter , kan zijn dat het nog even duurt ? branderig op borst en slokdarm blijft vooralsnog . ik ga er van uit dat het beter word maar kan nergens vinden hoelang dat duren gaat. de pijnen bij bepaalde bewegingen op de buik baren mij wel wat zorgen ook. die heb ik niet eerder gehad.

15-01-2016 | Man | 48
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat de Heliobacter Pylori in mijn ontlasting was aangetroffen. Ik gebruik het medicijn nu 2 dagen (van de 7 dagen) en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Na het lezen van de bijsluiter brak me zowat het angstzweet uit....er kunnen nogal wat heftige bijwerkingen naar voren komen. Zelf heb ik last van erg rommelige darmen[lees meer...] en winderigheid. Ook is mijn ontlasting papperig. Mijn urine stinkt ontzettend. Mijn anus is wel beginnen te jeuken. Hopelijk blijft het hierbij.

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Net mijn laatste serie pillen ingenomen. Vanaf de eerste dag vrij snel na het innemen van de kuur werd ik erg misselijk, licht in mijn hoofd en gevoel van onwel worden. Ook een zeer vieze smaak in mijn mond. De drie dagen erna veel diarree gehad. Maar werd steeds minder. Ook een soort van honger gevoel boven in de buik.Geen trek in eten door de misselijkheid. De vieze sma[lees meer...]ak in de mond bleef tot het eind toe. De gebruiksinname vond ik zeer makkelijk en duidelijk.

22-09-2019 | Vrouw | 49
Helicobacter pylori
Was echt bang om ze te slikken die 6 tabletten p.d na het lezen hier en de bijsluiter,maar wat valt het op de dunne ontlasting na mee. Eerste 2 dagen geen last dag 3 begon diaree,waarschijnlijk door eten zak patat,nog 3 en halve dag en dan klaar. Vanaf dag 1 geen maagpijn meer gehad,zo blij

02-09-2014 | Vrouw | 49
Maagklachten
Vandaag laatste dag van het gebruik van Pantopac. Merk wel dat ik vandaag een beetje last heb van wazig zien.Weet niet of het door het medicijn komt of dat het een tekort aan slaap is. Had 2 weken geleden een afspraak gemaakt met HA omdat last had van een slechte lucht uit mijn keel en na het tandenpoetsen rook ik het nog steeds. Bij de HA bloed geprikt en het bleek Hel[lees meer...]iocobacter pylori te zijn. Wat zou kunnen lijden tot een maagzweer.Ik schrok hier wel van.Heb de medicijnen opgehaald en schrok van de bijwerkingen.Toch maar besloten om ze te gebruiken een maagzweer is niet niks.Heb wel een dag gewacht..Ik vond het wel raar dat in de bijsluiter je de pillen moet drinken met een half glas water.Je krijgt ze dan niet weg. Ik heb per pil een heel glas water gedronken. Waar ik las van kreeg was wel een nare bittere smaak en buikpijn. Net of je moet overgeven. Heb de apotheker gebeld en hij stelde voor om de 3 tabletten wel in volgorde in te nemen maar dan met een tussenpoos van 5 a 10 minuten. Dat heeft wel geholpen voelde iets beter.Gelukkig geen last van diarree. Nu maar hopen dat de bacterie weg is. Iedereen bedankt voor het delen van je ervaring het helpt enorm.

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.

12-07-2014 | Vrouw | 50
Maagontsteking
Ook Ik heb een helicobacter bij me en ben van de pantopac kuut behoorlijk beroerd. Ik slik hem nu de vijfde dag. Mijn tong is kapot , heb het gevoel alsof er iets in mn keel zit wat maar niet weg gaat/wil en ook zoals de meeste hier een vieze smaak in mijn mond. Ik hoop ontzettend dat de kuur zijn werk doet, ik heb nog voor 2 dagen. Ik drink wel veel en honger heb ik totaa[lees meer...]l niet. Heeft er iemand ook last van de keel? Beterschap allemaal!

01-03-2013 | Vrouw | 50
Maagklachten
Ook ik heb de pantopac gebruikt en heb alleen last gehad van diarree, en s'morgens last van lichte misselijkheid omdat je 1uur moet wachten voor dat je mag eten na het innemen van de medicijnen. Nu al weer een week van de medicijnen af maar zit nu onder de uitslag, een reactie van de antibionica, en die jeukt behoorlijk. Lijk wel iets meer last te hebben van mijn maag dus[lees meer...] als het erger wordt dan maar weer terug naar de ha.

09-10-2012 | Vrouw | 50
Maagzweer
Ik was al een lange tijd aan het kwakkelen en uiteindelijk (na 1,5 jaar) bleek dat ik een Heliobacter bacterie in mijn bloed had die een maagzweer had veroorzaakt. De oplossing zou zijn: een Pantopackuur. Voordat ik daarmee begon las ik al deze berichten en toen ik ook nog eens de bijsluiter las, overwoog ik echt om het niet te doen..maar omdat ik niet echt een keuze had, [lees meer...]toch begonnen op maandagavond rond etenstijd. Na een half uur, drie kwartier werd ik onwel. Echt naar, je zou er van in paniek kunnen raken maar omdat ik de reacties op deze site al had gelezen dacht ik, ik laat het maar gebeuren. Al met al de rest van de week wel redelijk doorgekomen. Beetje hoofdpijn, beetje duizelig en veel buikpijn en misselijk, metaalsmaak in mijn mond. Ik heb steeds voor het innemen van de medicatie een paracetamol genomen zodat al die gevoelens draaglijk werden. Mijn maagzweer is nu weg en ik hoop dat de bacterie ook weg is. Het zal blijken over 4 maanden..ik hoop het wel want deze kuur is te doen maar het is niet zo dat je vrolijk doorleeft/werkt/lekker eet in die week.