Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

30-06-2013 | Vrouw | 24
Maagklachten
Ook ik zit met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Ik ben geen tabletten-mens en vind het 2e en 3e tablet dan ook erg groot (ook na halvering), maar helaas is daar geen andere optie voor. Ik heb last van de bijwerking "wazig zien", dit is gelukkig van korte duur. I[lees meer...]k moet zeggen; het is even doorbijten, maar ik zal blij zijn wanneer de kuur erop zit...

18-02-2013 | Vrouw | 24
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Het is heel vervelend medicijn. veel bijwerkingen. misselijk, braken, duizelig hoofdpijn, diaree, giftige rare smaak in je mond. Hoop dat de bijwerkingen over gaat, wanneer het op is.

28-09-2014 | Vrouw | 25
Maagzweer
Ik heb nu al heel lang de bacterie in mijn maag. Heb vorig jaar ook pantopac voorgeschreven gekregen, werd er zo ziek van dat ik er mee moest stoppen van de huisarts. Nu een jaar later nog steeds super veel klachten van me maag en heeft de huisarts weer pantopac voorgeschreven. Ze vertelde me dat ik moest doorzetten. Nu dag 3 dat ik het inneem. De bijwerkingen zijn vreseli[lees meer...]jk. Kan snachts niet slapen van de pijn en misselijkheid. Giftige smaak in de mond kreeg ik op de 2e dag. Hoop dat het 't allemaal waard is.

29-11-2013 | Vrouw | 26
Maagklachten
gebruik voor bacterie in de maag. ik heb zowiezo veel moeite om tabletten te slikken, de witte tablet is zo groot dat ik m in 2e breek...dan nog krijg ik hem moeilijk weg. de gele ook in 2e met moeite. de gele tablet heeft een verschrikkelijke bittere smaak, ik kan een tablet niet in een keer doorslikken waardoor de gele tablet me regelmatig bijna doet kokhalsen....

09-11-2012 | Man | 26
Maagzuur (brandend)
direct na gebruik van de medicijn last van trek ,misselijkheid, raar smaakje en diaree ik eet wel in de ochtend een banaan bij het ontbijt dat voorkomt diaree.maar heb al is eerder deze kuur gehad en heb het niet zo met antibiotica enz duss hopelijk laatste keer iemand tips tegen de diaree ?

23-11-2019 | Vrouw | 27
Helicobacter pylori
Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .

21-08-2015 | Man | 27
Maagontsteking
Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo

01-03-2013 | Vrouw | 27
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo ik heb een vraag . Ik heb een week PantoPac kuur gebruikt. na het gebruik heb ik 4 dagen nergens last meer van gehad .Maar nu heb ik een branderig gevoel onder me maag tot mijn navel. en af en toe brandirig gevoel in men maag , en boven aan men slokdarm lichte branderig gevoel. Betekent dit dat de bacterie niet weg is?? heeft iemand hier ervaring mee? Mijn huisarts [lees meer...]heeft gezegt dat het nog de schade kan zijn die de Bacteri heeft aan gericht, Maar waarom had ik dan 4 dagen lang geen last meer? dan zou ik het in die 4 dagen ook last moeten hebben ? Heeft iemand hier ervaring mee? ik moet een maand wachten voor nog een test .wacht op jullie antwoorden

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

13-05-2012 | Man | 28
Maagklachten
Nu dag 4. Gebruik al 4 jaar maagzuurremmers (omeprazol), 4 weken terug buikgriep gehad. De week erna weer overgeven en diarree. HA gebeld, bloed laten prikken en deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de bijsluiter, maar ik wil ook van mijn klachten af. Dag 1 en 2 weinig last, af en toe misselijk en rare smaak in de mond. Wel veel boeren. Vanaf dag 3 (gister[lees meer...]en) is de ellende begonnen. Licht in mijn hoofd, misselijk, wel honger, maar niks afkrijgen, diarree, en ontzettend moe. Door deze klachten raak ik ook nog een beetje in paniek en ga ik anders ademhalen. Nu ik de ervaringen allemaal gelezen heb ben ik enigszins gerustgesteld. Ik hoop alleen dat ik er na deze kuur van af ben.

14-04-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Na verschillende negatieve bloeduitslagen, een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik toch een besmetting had met de heliobacter, alsmede ontstoken maagvlies. De medicijnen vond ik erg gebruiksvriendelijk, helaas constant een smerige smaak in mn mond en ook misselijkheidsklachten. Maar dat ik er graag voor over gezien de klachten die ik had voordat ik de medicijne slikt[lees meer...]e. Heb de medicijnen ingenomen met aanmaaklimo om de nare tablet smaak te voorkomen, dit hielp goed.

31-03-2012 | Man | 28
Maagklachten
Net zoals velen, is bij mij ook een besmetting geconstateerd met de bacterie helicobacter pylori een een ontsteking van het maagslijmvlies. Anderhalve week geleden begonnen met een kuur van zeven dagen. Het is zeker een pittig kuurtje, maar met probiotica kun je veel neutraliseren. Je voelt je gewoon niet top maar het is goed vol te houden. Wat ik me wel afvraag is of iema[lees meer...]nd weet of je gelijk van je klachten af moet zijn, of dat het nog enige weken kan duren? Bij mij zijn de klachten duidelijk minder maar zeker niet weg. Welicht om dat mijn ontsteking nog moet worden genezen?

25-07-2014 | Man | 30
Maagklachten
Hoi. Na overgeven en diaree en een maand lang minder eetlust en een naar lucht in de mond en ontlasting naar de huisart geweest, uit bloedonderzoek bleek de Helicobacter pylori te zitten. De bekende kuurtje Pantopac van 7dagen gekregen. Het inslikken van de witte en gele tablet ging moeilijk zelfs na het breken ervan. Bijwerking die ik had zijn zwaar diaree, darmen[lees meer...] die tekeer gaan,maagkrampen,wazig zien,duizeligheid en vermoeidheid/suf/zwakte.

01-12-2011 | Vrouw | 30
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Bij mij is de helicobacter geconstateerd. Na bloedonderzoek en pas na een kweek van mijn ontlasting kwam dit naar voren. Ik zit nu aan mijn derde dag. En de eerste twee dagen voel je niet veel van. Maar vandaag pfffff de hele tijd naar het toilet, diarree. En trws niet schrikken van de kleur want die is pikzwart. In de nacht kan ik ook niet goed slapen, soms wat d[lees meer...]raaierig. Maar je hoort je buik en je maag keihard aan het werken. Wel veel drinken want je verliest veel vocht. Voor de rest moet ik het maar ff afwachten. Het is niet geschikt om te gaan werken gewoon thuis werken of thuis blijven. Want als je op een gegeven moment naar de wc dan moet je snel zijn haha.

06-08-2011 | Vrouw | 30
Heliobacter pylori
Vorig jaar heb ik na de diagnose Heliobacter pylori d.m.v een gastroscopie ook pantopac voorgeschreven gekregen. Omdat ik een overgevoeligheid voor medicatie heb, heeft de apotheker een half uur uitleg gegeven over de mogelijke bijwerkingen. (gelukkig een hele goede apotheker) Geloof mij, ik heb drie kwart van de bijwerkingen gekregen. Helaas wordt er nog steeds niet go[lees meer...]ed geïnformeerd over de nawerking van de medicatie en de verwoesting die de bacterie met zich meebrengt. De opgebouwde maagklachten en allergieën door de bacterie zullen nooit (helemaal) verdwijnen, Dat is eigenlijk ook niet gek als je bedenkt dat de Heliobacter maag- en darmkanker kunnen veroorzaken. Ook het immuunsysteem wordt behoorlijk aangetast door zowel de bacterie als door de kuur. Veel mensen lijden heel wat af door de kuur en wat de dokter niet vertelt is dat het lichaam zich minimaal een jaar moet herstellen. Zo heb ik bijvoorbeeld slaap klachten en ademhalingsprobleem eraan overgehouden. Tot psychotherapie en een nachtje slapen in het ziekenhuis toe. Uiteindelijk kwam de longarts er achter dat het geen neurale slaapapneu maar een nawerking van de medicatie was. dit was een half jaar na de medicatie. Nu een jaar later zijn de maagklachten niet weg. Het zal ook niet weg gaan. Soms lijken ze erger. De allergieën die ik opgebouwd heb door de bacterie zullen helaas nooit of gedeeltelijk verdwijnen. Mijn advies: Weet wat er te gebeuren staat. Bij de diagnose Hb P moet je eigenlijk al weten wat de bacterie doet. Lees de bijsluiter en laat je adviseren ook over de nawerking. Bij iedere reactie op de medicatie keek ik op de bijsluiter en onderstreepte deze als het erop stond andere bijwerkingen schreef ik erbij. Ik nam de medicatie in alle hoop maar wist dat bij en nawerkingen zou krijgen Neem de medicatie toch! Hoe eng die bij en nawerkingen ook zijn. De gevolgen zijn desastreus als de bacterie zich verder ontwikkeld. Geloof me, maagkanker en chemokuren zijn 1000 maal erger. Bij ernstige bijwerkingen en bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan moet je contact opnemen met de dokter. Wees lief voor je lichaam na de kuur. Het lijkt een cliché, maar dat is de enige manier om al die vervelende nawerkingen door te komen. En heel belangrijk; laat je testen! Na een half jaar mag je nogmaals een test ondergaan om te zien of de bacterie is verdwenen. Vaak door de ontlasting of door een ademtest.

30-01-2011 | Vrouw | 30
Helicobacter bacterie bestrijden.
Ik ben er erg ziek van geweest. Ik was misselijk en had zeer pijnlijke buikkrampen maar goed dat nam ik nog voor lief. Toen ik wilde gaan slapen na 1 dag gebruik, kreeg ik allemaal enge hallucinaties. Ik voelde me nerveus opgejaagd en ben mijn bed uitgestapt. Toen ik beneden zat werd ik helemaal naar en ben ik flauw gevallen. Ik had ook dikke klieren in mijn nek en een to[lees meer...]ng die in brand stond. Ik bleek allergisch te zijn en moest direct stoppen van de huisarts. Dus mensen merk je dat je zulke heftige reacties krijgt bel dan meteen de huisarts. Ik hoop toch een oplossing te vinden want ik loop al zolang met klachten elke dag weer misselijk en maagpijnen dat is niet fijn. Ik wil graag weer een pijnloos leven. Ik neem nu nog wel de Pantoprazol. Ik krijg waarschijnlijk een nieuwe kuur met andere medicijnen. Gelukkig gaat het ondanks dat de kuur zwaar is bij de meesten mensen wel goed.