Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

18-08-2018 | Vrouw | 38
Helicobacter pylori
Wat een rotzooi. Hoe ellendig kan een mens zich voelen?! Ik ben hartpatiënt (incl pacemaker) en heb met mijn 38 jaar al flink wat ziekenhuizen gezien, waaronder 2x een hartoperatie. De kuur ben ik op een dinsdagavond begonnen en woensdagochtend kwam hoofdpijn opzetten, gelijkend op migraine. Deze is niet meer weggegaan en er heeft zich sinds gisteravond (4e dag) oorsuizen [lees meer...]aangediend. Ik drink veel water en slik er 4x per dag paracetamol bij om de hoofdpijn tegen te gaan, die dan voor 2 uurtjes naar de achtergrond gaat maar keihard terugkomt. Eetlust verminderd (eet zo gezond mogelijk, áls ik eet). Kan de hele dag slapen, zo vermoeid zijn mijn spieren. Het voelt als een hele zware griep. Ooit eerder Amoxicilline gehad en 6 weken lang intravasxulair Rifampicine (tegen endocarditis) nodig gehad. Nooit bijwerkingen ondervonden! Ik sta echt voor een raadsel hoe het kan dat ik hier zo heftig op reageer?! Effectiviteit nog geen ervaring mee. Mag hierna nog 2,5 dag slikken.

12-04-2011 | Vrouw | 38
Maag- darm bacterie
wat een nare medicijnen. erg ziek geweest.oververmoeid, vreselijke buikpijnen, diarree, vechten tegen de misselijkheid om maar niet te braken, vaginale schimmelinfectie, pijn bij het toiletbezoek en ook veel jeuk aan mijn achterste, hele huid rood verbrand tussen mijn billen en tot bloedens toe opengebarsten waardoor toiletpapier niet gebruikt kon worden..brrr..en na de ku[lees meer...]ur zijn de klachten maar een paar dagen weggeweest en toen nog heviger teruggekomen..

21-01-2012 | Man | 39
Maagklachten
Hoi allemaal Wat een nare bijwerkingen heeft deze kuur en dan praat ik voornamelijk NA de kuur. Ik ben terug gegaan naar de dokter dat de klachten nog erger waren geworden dan voor de kuur die vertelde mij dat het door de antibiotica kwam. na 2 weken 8x per dag naar het toilet rennen en dan vooral s'nachts ben ik naar het ziekenhuis gegaan om een rontgen foto te laten m[lees meer...]aken van mij buikstreek,hier was ook niks bijzonders op te zien maar de pijn was zo heftig dat ik me echt beetje zorgen begon te maken.Tot ik een tip van iemand kreeg om het middel EDISAN te gebruiken van dr vogel.En zelf dacht ik ineens om yakult te proberen ivm de probiotica.Ik moet eerlijk zeggen dat mijn klachten binnen 3 dagen afnamen en dat ik vannacht voor het eerst dor geslapen heb zonder naar het toilet te hoeven.Ik hoop dat iemand baat heeft bij deze info want het is echt geen pretje

22-02-2016 | Man | 40
Maagzweer
Goedemiddag, Ik heb ook deze pantopac keur afgemaakt, mijn bijwerkingen waren slecht slapen in het begin en scheurtjes in mijn lip. De kuur heeft zeker effect gehad op mijn genezing. Ik voelde me tijdens de kuur veel beter, maar nu dat de kuur is afgelopen, voel ik me weer slecht, moeilijk eten, opgezette buik, druk op de borst en weer druk en licht in mijn hoofd. Dit vind[lees meer...] ik echt heel erg vervelend. De dokter geeft aan dat dit gevoel nog wel 1 à 2 weken kan aanhouden. Mijn vraag is heeft iemand hier ook last van? Groetjes

31-10-2011 | Vrouw | 41
Heliobacter pylori
Ik zag er verschrikkelijk tegenop om aan deze kuur te beginnen. Van mensen in mijn omgeving te horen gekregen dat je er heel beroerd van word. vervolgens heb ik deze site opgezocht en toen zag ik er helemaal tegen op. Ik heb wel wat buikkrampen gehad en een aantal keer een metaal smaak gehad. af en toe wat hoofdpijn maar dat ging snel over na inname van een paracetamol.[lees meer...] Al met al is het mij 100 % meegevallen. ieder mens is anders en reageert daarom ook verschillend, mijn motto is laat je niet gek maken voor je eraan begint maar ondervind het en voor eventuele bijwerking is er bijna altijd wel een oplossing. Veel succes

25-03-2011 | Man | 42
Helicobacter pylorie
Na de vondst van de bacterie helicobacter pylorie heb ik deze medicijn ook gekregen. De bij werkingen bij mij zijn een verminderd zicht, veel last van het darm stelsel. Maar ook licht in het hoofd, en dus met grote regelmaat duizelig, en enorm moe. Het innemen van de medicijnen gaat mij goed af. Ik gebruik het nu twee dagen, maar hoop dat het snel over is.

10-03-2020 | Vrouw | 43
Helicobacter pylori
Gastrocopie gehad, maag onsteking, opgezwollen maag klep en helio bacterie, in de 12vingerige darm mest cellen. Pantopac gekregen dag 1 ging goed dag 2 ook wel, dag 3 slaap problemen enorm vermoeid misselijk braken, dag 4 hele dag het gevoel of ik omwel ging raken werd bleek helemaal geen energie, dag 5 hele dag door diaree en schimmel infectie in mond opgezwollen tong, md[lees meer...]l arts gebeld direct stoppen met amoxilline met de andere 2 wel doorgaan op dag 6 heb ik geen van alle ingenomen zo enorm ziek van geworden vandaag zit ik op dag 8 en nog op de bank ziek liggen. Het schijnt de amoxilline te zijn die het zwaar heeft veroorzaakt maar ik wil eerst goed herstellen en daarna de ander 2 innemen. Voor degene die dit ook hebben neem tijdens het innemen altijd extra vitamines in zoals c je lichaam reageert enorm op die medicijnen met vitanimes hou je tenmiste nog wat energie over en anders heb je echt niets meer.

29-10-2014 | Man | 43
Maagontsteking
Ik heb de gehele kuur veel last gehad van de bijwerkingen wat door heeft gewerkt naar de mensen in mijn direct omgeving. Direct na eerste inname een reactie. Vieze giftige smaak, een vermoeid uitgeblust lijf, zweten, slecht slapen, reactie op de lippen, wazig zien, wankel op de benen en momenten van hoofdpijn. Nadat ik de kuur had afgerond knapte ik redelijk snel op[lees meer...], denk aan 3 a 4 dagen na de laatste inname. Advies is om voldoende water te drinken gedurende de dag. Denk aan een groot glas per pil. Poets je tanden na inname. Let op wat je eet! Staat ook in de bijsluiter vermeld, neem meerdere porties door de dag heen. Probeer niet (te) vet te eten. Ik heb dit zelf ervaren, een opgeblazen gevoel, boeren en ik voelde mij nog beroerder dan voorheen. Ik merk dat ik door de bijwerkingen nog geen verbetering ervaar, weet niet of de klachten, die aanleiding waren voor deze kuur, zijn verdwenen. Ik slik nu de komende 4 weken een maagbeschermer en wordt dan opnieuw getest. Mocht het middel niet te zijn aangeslagen en de huisarts stelt voor om opnieuw deze kuur te slikken, dan is er hopelijk een alternatief!

11-05-2013 | Man | 43
Maagklachten
Ik kreeg te horen van mijn huisarts na bloedonderzoek dat ik maagbacterie heb, waarschijnlijk oorzaak van mijn maagklachten (maagzuur, vol gevoel). Huisarts adviseerde mij om de bacterie te bestrijden met Pantopac. In eerste instantie was ik bang van de bekende bijwerkingen, maar omdat het risico van Helicobacter (maagkanker) zwaarder weegt dan de bijwerkingen ben ik toch [lees meer...]begonnen met de behandeling. Nog twee dagen en dan ben ik klaar. Heb nauwelijks bijwerkingen ervaren (soms een beetje moe). Gelukkig is er zo'n medicijn om de bacterie te doden, want er komen steeds meer inzichten waaruit blijkt dat Helicobacter op lange termijn schadelijk kan zijn.

24-10-2020 | Vrouw | 44
Helicobacter pylori
Na twee dagen verminderden de klachten. Dat was heel fijn. De bijwerkingen vielen reuze mee. Wat moe en lichte buik- darmklachten die je kunt hebben bij antibiotica. Wel pro -biotica gebruikt. Tijdens de kuur prima bij kunnen werken.

26-09-2013 | Vrouw | 44
Maagklachten
Vandaag dag 1 van de 7 daagse kuur van pantopac. Na alle verbalen hier gelezen te hebben was ik vrij huiverig. Tot nu toe nergens geen last van gehad. Hopelijk blijft het zo.

31-10-2012 | Man | 44
Maagklachten
Na het lezen van ervaringen (o.a. op deze site), was ik op het ergste voorbereid. Ik heb voor alle zekerheid Yacult gebruikt tijdens de kuur. Ik heb nergens last van gehad. Alleen heel waterige ontlasting, maar ik kon zelf bepalen wanneer ik naar toilet ging. Na afloop is mijn ontlasting onderzocht, en was de helicobacter verdwenen.

05-04-2012 | Man | 44
Maagklachten
De bijwerkingen verschelen duidelijk per persoon. Ik heb weing darmklachten gehad, wel misselijk en een opgeblazen gevoel, maagpijn. Echter het grootste probleem had ik met de grootte van de tabletten. Ik kan nu eenmaal geen grote tabletten inslikken. Tablet 2 en 3 heb ik echt in stukjes gesneden anders lukte het gewoon niet. De 3e tablet is erg smerig dus als je niet hoef[lees meer...]t te breken doe het dan niet. De eerste kleine tablet mag je sowieso niet breken. Overigens zijn mijn klachten waar het om draaide na een week na gebruik ook nog niet weg. Als het nog lang aanhoudt moet ik waarschijnlijk nogmaals een week aan de Pantopac.

01-06-2011 | Vrouw | 44
Helicobacter P
Sinds 8 dagen ben ik bezig met deze kuur. In het begin ging het goed. Sinds gisteren veel last van maagkrampen en misselijkheid. Bang om te kotsen, waardoor ik nu minder of helemaal niet meer eet. Door krampen en misselijkheid heb ik de afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Volgens de arts zou ik een maaggriep hebben, Dit kan niet omdat ik helemaal niet meer naar buiten [lees meer...]ga. Hebben jullie ook dezelfde bijwerkingen?

03-09-2014 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo, Ik heb de ze kuur gekregen nadat met een maagonderzoek duidelijk werd dat Ik een helicobacter ontsteking had. Zit nu op de5e dag een heb door dit middel nu een schimmelinfectie erbij. De misselijkheid word wel minder,

16-12-2012 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Ik heb 2 maanden gewacht met het innemen van de pillen omdat ik enorm opzag tegen de bijwerkingen. Toch begonnen en morgen is al de laatste dag en ik heb haast geen bijwerkingen gehad (het enige is een beetje vermoeid). Ik ben de avond voor de 1e dag begonnen met Yakult. Gedurende de kuur drink ik 2 flesjes yakult per dag. Verder veel water drinken en gezond eten. Het i[lees meer...]s me 100% meegevallen.