Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

01-12-2011 | Vrouw | 30
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Bij mij is de helicobacter geconstateerd. Na bloedonderzoek en pas na een kweek van mijn ontlasting kwam dit naar voren. Ik zit nu aan mijn derde dag. En de eerste twee dagen voel je niet veel van. Maar vandaag pfffff de hele tijd naar het toilet, diarree. En trws niet schrikken van de kleur want die is pikzwart. In de nacht kan ik ook niet goed slapen, soms wat d[lees meer...]raaierig. Maar je hoort je buik en je maag keihard aan het werken. Wel veel drinken want je verliest veel vocht. Voor de rest moet ik het maar ff afwachten. Het is niet geschikt om te gaan werken gewoon thuis werken of thuis blijven. Want als je op een gegeven moment naar de wc dan moet je snel zijn haha.

20-11-2011 | Vrouw | 45
Hellocibacter pylori
geen pretje dit middel, maar de bacterie is ook geen feest, had enorme krampen en pijn in mijn maag, daarna misselijk. Van dit middel vanaf dag 1 een vieze bittere smaak in mijn mond gehad, enorm moe en na inname van de tabletten het gevoel of er een steen in mijn maag ligt. vandaag ook nog vaginale jeuk....nog 1 dag en dan ben ik klaar ,hopelijk kan ik dan opknappen heen[lees meer...] gaan.

02-11-2011 | Man | 61
Maagklachten
Ik heb Pantopac 1 week gebruikt wegens bacterielen aandoening in de maag. Vol gevoel, veel oprispingen. Deze lijken nu voor een groot deel over te zijn. Geen probleem bij het nemen van de Pantopac, de pillen niet doorbijten maar heel doorslikken met een grote slok water er achteraan. Wel een bittere smaak maar die trekt snel weg.

31-10-2011 | Vrouw | 41
Heliobacter pylori
Ik zag er verschrikkelijk tegenop om aan deze kuur te beginnen. Van mensen in mijn omgeving te horen gekregen dat je er heel beroerd van word. vervolgens heb ik deze site opgezocht en toen zag ik er helemaal tegen op. Ik heb wel wat buikkrampen gehad en een aantal keer een metaal smaak gehad. af en toe wat hoofdpijn maar dat ging snel over na inname van een paracetamol.[lees meer...] Al met al is het mij 100 % meegevallen. ieder mens is anders en reageert daarom ook verschillend, mijn motto is laat je niet gek maken voor je eraan begint maar ondervind het en voor eventuele bijwerking is er bijna altijd wel een oplossing. Veel succes

13-10-2011 | Vrouw | 47
Maagpijn vooral snachts' hongerpijn'
weinig bijwerkingen. Toen ik las hoe ziek iedereen werd, was ik een beetje bang. donderdag begonnen en zaterdagavond en zondag enkele keren behoorlijk diaree, daarna geen last. metaal smaak 2 keer gehad eventjes. viel best mee dus. resultaat weet ik nog niet maar laat zeker een test doen over een half jaartje

04-10-2011 | Vrouw | 34
Maagzweer
ik heb al eerder pantopac gehad, maar heb het toen maar 3 a 4 dagen gebruikt. nu kreeg ik weer pantopac en nu moet ik het 1 week gebruiken. het enige nadeel vind ik dat je er een nare smaak van in je mond krijgt. na deze kuur moet ik weer lanzoprazol gaan gebruiken anders heb ik er straks weer last van. en van de lanzoprazol kom ik nooit meer af. maar ja beter zo dan [lees meer...]elke keer een maagzweer.

26-08-2011 | Vrouw | 32
Helobacterie of zo iets:D
ik had al meer dan 3 jaar flink last van zuurbranden en kreeg steeds omeprazol voor geschreven om het maagzuur minder actief te maken. maar soms dat ik het zo erg dat ik wel 4 a 5 tableten nodig had om er geen last van te hebben en ben toen naar een andere huisarts gegaan (overlaten schrijven) en daar had ik dan drie keer besteld voor een maand en toen vond de arts dat ik[lees meer...] dat eens naar moets laten kijken of ik die bacterie in mijn lichaam had. dus ik deed bloedonderzoek en ja hoor, ik had het. eerst keek ik er tegenop om die tabletten te slikken omdat ik niet grote tabletten weg kreeg, maar deze krijg ik dus gemakkelijk weg. maar vanaf het begin ben ik steeds misselijk als ik ze ingenomen heb en ik kan nu alleen nog maar brood eten. had de eerste dag gewoon gegeten, maar had die avond heel veel last van misselijkheid en heel moe. dus ik hou me nu aan brood tot deze medicijn op is maar hebben jullie dat ook een vieze smaak in de mond en droge mond? als ik drink is het effe weg en daarna is het snel weer terug, kan blijven drinken. nu doe ik kauwgom in mijn mond om die smaak niet te merken, maar dat baat ook ni echt :( maar ik hoop dat als ik ze op heb dat ik er verder geen last van hou want om steeds elke uur naaar de wc te rennen is ook geen leven, want heb flink last van diaree.

06-08-2011 | Vrouw | 30
Heliobacter pylori
Vorig jaar heb ik na de diagnose Heliobacter pylori d.m.v een gastroscopie ook pantopac voorgeschreven gekregen. Omdat ik een overgevoeligheid voor medicatie heb, heeft de apotheker een half uur uitleg gegeven over de mogelijke bijwerkingen. (gelukkig een hele goede apotheker) Geloof mij, ik heb drie kwart van de bijwerkingen gekregen. Helaas wordt er nog steeds niet go[lees meer...]ed geïnformeerd over de nawerking van de medicatie en de verwoesting die de bacterie met zich meebrengt. De opgebouwde maagklachten en allergieën door de bacterie zullen nooit (helemaal) verdwijnen, Dat is eigenlijk ook niet gek als je bedenkt dat de Heliobacter maag- en darmkanker kunnen veroorzaken. Ook het immuunsysteem wordt behoorlijk aangetast door zowel de bacterie als door de kuur. Veel mensen lijden heel wat af door de kuur en wat de dokter niet vertelt is dat het lichaam zich minimaal een jaar moet herstellen. Zo heb ik bijvoorbeeld slaap klachten en ademhalingsprobleem eraan overgehouden. Tot psychotherapie en een nachtje slapen in het ziekenhuis toe. Uiteindelijk kwam de longarts er achter dat het geen neurale slaapapneu maar een nawerking van de medicatie was. dit was een half jaar na de medicatie. Nu een jaar later zijn de maagklachten niet weg. Het zal ook niet weg gaan. Soms lijken ze erger. De allergieën die ik opgebouwd heb door de bacterie zullen helaas nooit of gedeeltelijk verdwijnen. Mijn advies: Weet wat er te gebeuren staat. Bij de diagnose Hb P moet je eigenlijk al weten wat de bacterie doet. Lees de bijsluiter en laat je adviseren ook over de nawerking. Bij iedere reactie op de medicatie keek ik op de bijsluiter en onderstreepte deze als het erop stond andere bijwerkingen schreef ik erbij. Ik nam de medicatie in alle hoop maar wist dat bij en nawerkingen zou krijgen Neem de medicatie toch! Hoe eng die bij en nawerkingen ook zijn. De gevolgen zijn desastreus als de bacterie zich verder ontwikkeld. Geloof me, maagkanker en chemokuren zijn 1000 maal erger. Bij ernstige bijwerkingen en bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan moet je contact opnemen met de dokter. Wees lief voor je lichaam na de kuur. Het lijkt een cliché, maar dat is de enige manier om al die vervelende nawerkingen door te komen. En heel belangrijk; laat je testen! Na een half jaar mag je nogmaals een test ondergaan om te zien of de bacterie is verdwenen. Vaak door de ontlasting of door een ademtest.

25-06-2011 | Man | 71
Heliobacter pylori bacterie.
PantoPac combinatie verpakking gebruikt.Vindt het middel erger als de kwaal (steeds terugkerende misselijkheid). Voor mij werkt het als een chemokuur door de verschillende nare bijwerkingen (heel waarschijnlijk kan ik niet tegen deze 2 antibiotica's). De volgende bijwerkingen bij mij: diaree, buikpijn, stoelgang steeds pijnlijker, laatste dagen bloed aan toilletpapier (to[lees meer...]t op heden nooit last gehad van aambeien) nu na 4 weken hier nog steeds last van dus waarschijnlijk blijvende klachten, tong voelt aan of hij verbrand is, opgezwollen verhemelte, duizeligheid, sneller moe en soms lichte pijn tussen de schouderbladen en het voornaamste nu na 4 weken de misselijkheidsklachten erger als voor de kuur.

01-06-2011 | Vrouw | 44
Helicobacter P
Sinds 8 dagen ben ik bezig met deze kuur. In het begin ging het goed. Sinds gisteren veel last van maagkrampen en misselijkheid. Bang om te kotsen, waardoor ik nu minder of helemaal niet meer eet. Door krampen en misselijkheid heb ik de afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Volgens de arts zou ik een maaggriep hebben, Dit kan niet omdat ik helemaal niet meer naar buiten [lees meer...]ga. Hebben jullie ook dezelfde bijwerkingen?

18-04-2011 | Vrouw | 54
Maagzweerbacterie
ik heb het gebruikt en ben er erg van aan de diarree geweest met als gevolg scheurtje in de binnenste kringspier .nadien nog omeprazol voor maagzuur gebruikt tot twee maanden nadien .toen waren de maag klachten over .maar nu na enkele maanden ontstekkingen in de darmen zijn hier meer mensen mee bekend want ik heb het idee dat het nog van de kuur komt graag u reacties hier [lees meer...]op of dit bij meer mensen is voor gekomen mvg marianne

12-04-2011 | Vrouw | 38
Maag- darm bacterie
wat een nare medicijnen. erg ziek geweest.oververmoeid, vreselijke buikpijnen, diarree, vechten tegen de misselijkheid om maar niet te braken, vaginale schimmelinfectie, pijn bij het toiletbezoek en ook veel jeuk aan mijn achterste, hele huid rood verbrand tussen mijn billen en tot bloedens toe opengebarsten waardoor toiletpapier niet gebruikt kon worden..brrr..en na de ku[lees meer...]ur zijn de klachten maar een paar dagen weggeweest en toen nog heviger teruggekomen..

09-04-2011 | Vrouw | 57
Helicobacter pylori bacterie
Ik bleef na een voedselvergiftiging maagpijn houden. In het bloed waren er sporen van de helico bacter gevonden. De huisarts schreef Pantopac voor. Wat een drama. Na 2 dagen werd ik na het avondeten iedere keer enorm misselijk, moest vechten om niet te moeten overgeven. Na 4 dagen kon ik nog alleeen maar beschuitjes en limonde verdragen. Had daarbij ook last van heftige d[lees meer...]iaree. Na dag 5, kreeg ik een opgezette, branderige tong, opgezette speekselklieren, had moeite met slikken. Daarbij ook nog een vaginale infectie. Tensloote maakte het alle goede bacteriën ook dood. Ik was zo ziek dat ik de laatste dag niet heb afgemaakt. Ik heb nu na 4 dagen nog altijd de problemen in mijn mond die niet weggaan . Wat een ontzettende vernietigende kuur is dat. Het maakt letterlijk alles kapot, Ik werd door Pantopac nog zieker.

25-03-2011 | Man | 42
Helicobacter pylorie
Na de vondst van de bacterie helicobacter pylorie heb ik deze medicijn ook gekregen. De bij werkingen bij mij zijn een verminderd zicht, veel last van het darm stelsel. Maar ook licht in het hoofd, en dus met grote regelmaat duizelig, en enorm moe. Het innemen van de medicijnen gaat mij goed af. Ik gebruik het nu twee dagen, maar hoop dat het snel over is.

27-02-2011 | Vrouw | 16
Helicobacter pylori
Ik heb ook deze medicijnen gekregen omdat ik de helicobacter pylori had. Ik ben als klein kind heel erg ziek geworden voor antibotica dingen. allemaal rare uitslag,etc ik hield mn hart dus vast toen ik met deze kuur begon. achteraf kon het me niet meer meevallen. ik had eerst een beetje moeite met innemen (grootete van de pillen) maar ik raad het niet aan om ze door mid[lees meer...]den te doen (pil nr 2. wel, maar nr. 3 is zó ontzettend smerig) ik heb nu wel heel erg last van maagkrampen en een rare, bittere smaak in mn mond maar dat was alles. ik zou het toch gebruiken, want alles is voor mij beter dan heel vaak maagpijn door deze bacterie!

21-02-2011 | Vrouw | 35
Helibactor bacterie
Ik gebruik dit medicijn nu 4 dagen. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen. Wel ongeveer een uur na inname een bittere smaak in mijn mond en wat pijnlijke darmkrampen (af en toe). verder geen last. Natuurlijk zijn het 3 pillen in 1 keer maar met 2 glazen water zijn ze zo weg. Of het werkt weet ik nog niet maar wat dit medicijn betreft moet ik zeggen dat het mij meevalt.