Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

05-07-2016 | Vrouw | 51
Bacteriële infectie
Voor maagoperatie bloed geprikt en toen helicobacter bacterie gevonden. Ik kon de pillen makkelijk innemen, al is drinken op de nuchtere maag voor mij een uitdaging. Geen ontlasting gehad vanaf dag 1. Dag 3 naar de apotheek gegaan en lactulose gekregen (siroop). Dag 5 ontlasting (4x). Enorme opluchting , want was er redelijk naar van. Laatste dag nog steeds opgeblazen m[lees meer...]aag.

01-04-2016 | Vrouw | 56
Maagklachten
Ik de helicobacter pylori in mijn maag. Een vol gevoel met name na het eten. Niet weten of ik honger heb of misselijk ben. Al jaren heb ik dagelijks last van diarree. Het is een heftige kuur met vervelende bijwerkingen. De kuur is nu afgelopen en hopelijk ben ik ook gauw van de bijwerkingen af. Maar ik merk nog geen verandering, heb nog steeds een vol gevoel.

22-02-2016 | Man | 40
Maagzweer
Goedemiddag, Ik heb ook deze pantopac keur afgemaakt, mijn bijwerkingen waren slecht slapen in het begin en scheurtjes in mijn lip. De kuur heeft zeker effect gehad op mijn genezing. Ik voelde me tijdens de kuur veel beter, maar nu dat de kuur is afgelopen, voel ik me weer slecht, moeilijk eten, opgezette buik, druk op de borst en weer druk en licht in mijn hoofd. Dit vind[lees meer...] ik echt heel erg vervelend. De dokter geeft aan dat dit gevoel nog wel 1 à 2 weken kan aanhouden. Mijn vraag is heeft iemand hier ook last van? Groetjes

15-01-2016 | Man | 48
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat de Heliobacter Pylori in mijn ontlasting was aangetroffen. Ik gebruik het medicijn nu 2 dagen (van de 7 dagen) en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Na het lezen van de bijsluiter brak me zowat het angstzweet uit....er kunnen nogal wat heftige bijwerkingen naar voren komen. Zelf heb ik last van erg rommelige darmen[lees meer...] en winderigheid. Ook is mijn ontlasting papperig. Mijn urine stinkt ontzettend. Mijn anus is wel beginnen te jeuken. Hopelijk blijft het hierbij.

18-11-2015 | Vrouw | 36
Maagzweer
Mijn tip: voor de antibiotica maakt het niet zo veel uit of je ze voor of na de maaltijd neemt, voor de maagbeschermer wel. Ik nam de pantoprazol (het kleine pilletje) daarom voor de maaltijd en de twee grote pillen na de maaltijd. Scheelde heel veel in de bijwerkingen.

23-10-2015 | Man | 79
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000mg)
Maagklachten
Na bloed en maagonderzoek (Gastroscopie) bleek dat ik een maagontsteking en de Helicobacter was geconstateerd. Veertien dagen het medicijn Pantopac voorgeschreven gekregen. Ik vind het een zeer heftig medicijn. Ik had behoorlijke bijwerkingen en nog. Diarree, brandende tong, blaasjes op mijn lip en in mijn mond. Hartkloppingen, vooral de eerste week en 's avonds na inname.[lees meer...] In mijn keel lijkt een dikke prop te zitten. Kloven in mondhoeken. En de bittere smaak! Na tien dagen dacht ik om te stoppen. Ik voelde mij de dag ervoor zo beroerd. Toch ben ik nog aan het doorzetten. De laatste dagen eet ik yoghurt met soms beschuit, dat ik eerst zacht laat worden. 'n Schepje yoghurt wil ook even helpen tegen de vieze smaak en pijnlijke tong. Vandaag, heb ik voor het eerst geen last van diarree. Nog drie dagen het medicijn slikken en dan hoop dat ik van de klachten af ben. Veertien dagen is wel lang hoor. De pijnlijke tong schijnt nog een tijd aan te houden. Ook te hopen dat de bacterie is verdwenen, dat moet nog blijken na onderzoek bloed en ontlasting. Wanneer de bacterie er nog zit, kan ik weer opnieuw beginnen.

16-10-2015 | Man | 69
Maagzweer
Pantopac voorgeschreven door huisarts vanwege maagzweer. (bloedverlies) Waarschuwingen voor bijwerkingen van huisarts en apotheek. Ik heb enige bijwerkingen gehad in de vorm van 's morgens diarree. Verder weinig last. Heb gewoon mijn dagelijkse beslommeringen gedaan zonder veel problemen.

21-08-2015 | Man | 27
Maagontsteking
Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo

28-07-2015 | Man | 33
Maagzweer
Na de reviews op deze site te hebben gelezen, keek ik er niet bepaald naar uit om deze kuur te gaan volgen n.a.v. het aantreffen van de Helicobacter bacterie en bijbehorende maagklachten. Gelukkig is het in mijn geval reuze mee gevallen en heb ik niet tot nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ik heb gewoon kunnen doorgaan met mijn dagelijkse bezigheden (werk, prive, i[lees meer...]ncl sporten) en zelfs geen aangepast eten gehad. Of het effectief was kan ik pas over een half jaar na een nieuwe blaastest definitief uitsluitsel over geven, maar tot nu toe zeer tevreden over deze kuur.

14-05-2015 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik ben nu 5 dagen met die pantopac kuur bezig, in het begin diarree en later tot en met nu vreselijke smaak in mijn mond, zo erg dat ik moet kokhalsen. Nu weet ik niet of ik door moet gaan met deze kuur, vreselijk wat een kuur. Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het het ergst.

10-05-2015 | Vrouw | 19
Maagzweer
Gisteren ochtend begonnen. Bij de 1e inname was het goed te doen. Na een uur wel wat buikloop, beetje grieperig, slapjes, maar was wel te doen. Ik zag heel erg op tegen de de 2e inname, was bang dat het erger zou worden. Heb mezelf er toch overheen gezet en om 7 uur de 2e inname genomen. De eerste 5/6 uur geen verschil met de 1e inname. Toen ik wilde gaan slapen rond 12 uu[lees meer...]r voelde ik me toch niet helemaal oke. Kon voor geen meter in slaap komen, heel onrustig. Maar toch was ik ontzettend moe. Vervelend gevoel. Rond half 2 werd ik heel ziek, om de 10 minuten naar de wc rennen met een emmer voor mn neus. Vieze ijzer smaak in mijn mond waar ik ook erg misselijk van werd. Ik kreeg last van hartkloppingen, of dat van het medicijn komt of niet weet ik niet zeker. En ik had 39 graden koorts. Heeel moeilijk de nacht doorgekomen, 2 uurtjes geslapen in totaal. Onrustig dromen. Ik vind deze kuur echt vreselijk. Had gehoopt die het mee zou vallen. Vanmorgen werd ik wakker met een opgejaagd gevoel. Heel gek. Een soort paniekerigheid. Straks mijn 3e inname, waar ik zo erg tegenop zie. Als het vanacht weer zo'n ramp is ga ik overwegen om te stoppen met de medicijnen. Is er iemand die zich in mijn verhaal herkent? Iemand tips voor mij?

20-03-2015 | Man | 53
Bacteriële infectie
Haast geen problemen gehad met inname en bijwerkingen (lichte vorm van diarree). Na de kuur kreeg ik alleen last van een brandende tong.

19-02-2015 | Man | 22
Bacteriële infectie
Helaas is ook bij mij de Heliobacter bacterie ontdekt. Ik heb bijna nergens last van gehad! Alleen de metaalsmaak heb ik echt tot nu toe de hele kuur gehad. 1x flinke krampen en diarree toen ik (heel dom) scherp eten als avondeten op had. Nog 2 dagen en dan is alle ellende hopelijk opgelost! :D Groetjes,

28-01-2015 | Man | 34
Veel te duur.

22-01-2015 | Vrouw | 47
Maagklachten
Ik heb dit medicijn gekregen voor een maagbacterie.7 dagen lang s morgens 3 en s avonds 3 pillen.ik ben blij dat ik er klaar mee ben wat een verschrikkelijk kuur bah !! kreeg de volgende bijwerkingen, diarree verbrande tong kapotte mondhoeken evenwichtsstoornis droge mond slecht slapen vieze bittere smaak in de mond ,niets proeft meer het zelfde ging ook dingen and[lees meer...]ers ruiken nu 2 dagen later nog last van. Nu maar hopen dat de kuur wel heb geholpen want ik moet er niet aan denken dat ik de kuur nog een keer zou moeten doen.

10-11-2014 | Vrouw | 46
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn van de huisarts nadat bleek dat in mijn bloed een maagbacterie was gevonden. Ben nu met de 3e dag bezig. Tot nu toe heb ik vooral last van een onrustige binnenkant, ik hoor van alles rommelen (en anderen ook) en daarnaast heb ik een vreselijke bittere smaak in mijn mond. Verder heb ik vanacht ook heel onrustig geslapen. Het positieve is dat ik tot nu [lees meer...]toe geen maagklachten meer heb, en ik hoop dat dat na het beeindigen van de kuur ook zo blijft.