Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

13-11-2012 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik voelde mij niet echt fit door de medicijnen erg moe en futloos droge mond metaalsmaak het was een gevoel waarvan ik dacht het hoort niet bij mij .voelde mij ook erg emotioneel had ook nare dromen .

09-11-2012 | Man | 26
Maagzuur (brandend)
direct na gebruik van de medicijn last van trek ,misselijkheid, raar smaakje en diaree ik eet wel in de ochtend een banaan bij het ontbijt dat voorkomt diaree.maar heb al is eerder deze kuur gehad en heb het niet zo met antibiotica enz duss hopelijk laatste keer iemand tips tegen de diaree ?

31-10-2012 | Man | 44
Maagklachten
Na het lezen van ervaringen (o.a. op deze site), was ik op het ergste voorbereid. Ik heb voor alle zekerheid Yacult gebruikt tijdens de kuur. Ik heb nergens last van gehad. Alleen heel waterige ontlasting, maar ik kon zelf bepalen wanneer ik naar toilet ging. Na afloop is mijn ontlasting onderzocht, en was de helicobacter verdwenen.

09-10-2012 | Vrouw | 50
Maagzweer
Ik was al een lange tijd aan het kwakkelen en uiteindelijk (na 1,5 jaar) bleek dat ik een Heliobacter bacterie in mijn bloed had die een maagzweer had veroorzaakt. De oplossing zou zijn: een Pantopackuur. Voordat ik daarmee begon las ik al deze berichten en toen ik ook nog eens de bijsluiter las, overwoog ik echt om het niet te doen..maar omdat ik niet echt een keuze had, [lees meer...]toch begonnen op maandagavond rond etenstijd. Na een half uur, drie kwartier werd ik onwel. Echt naar, je zou er van in paniek kunnen raken maar omdat ik de reacties op deze site al had gelezen dacht ik, ik laat het maar gebeuren. Al met al de rest van de week wel redelijk doorgekomen. Beetje hoofdpijn, beetje duizelig en veel buikpijn en misselijk, metaalsmaak in mijn mond. Ik heb steeds voor het innemen van de medicatie een paracetamol genomen zodat al die gevoelens draaglijk werden. Mijn maagzweer is nu weg en ik hoop dat de bacterie ook weg is. Het zal blijken over 4 maanden..ik hoop het wel want deze kuur is te doen maar het is niet zo dat je vrolijk doorleeft/werkt/lekker eet in die week.

05-09-2012 | Man | 53
Maagzuur
Zit deze ervaringen eens even door te nemen maar ik ervaar niet de negatieve gevolgen van dit medicament. De eerste dag even een paar minuten transpireren en daarna geen problemen meer. Advies lees de bijsluiter niet want veel klachten komen voort doordat je jezelf hierover druk gaat maken. Als de Helico maar verdwijnt dat is toch uiteindelijk het belangrijkst :)

26-07-2012 | Man | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
De maagbacterie Helicobacter Pylori versterkte bij mij de klachten die ik al mijn hele leven heb vanwege prikkelbaredarmsyndroom. Normaal kan ik goed met die klachten omgaan, maar nu werden ze te erg. Toen uit onderzoek bleek dat ik de bacterie had en dat die waarschijnlijk voor de verergering van de klachten zorgde, kreeg ik PantoPAC voorgeschreven. Twee dagen geleden heb[lees meer...] ik de kuur van 7 dagen afgerond. Het is maar goed dat ik alle ervaringen niet van tevoren had gelezen, anders was ik er misschien niet aan begonnen. Sommige bijwerkingen zijn herkenbaar: de bittere smaak in de mond, diarree na twee dagen, jeuk rond de anus, een droge en wat pijnlijke mond en de nodige maagkrampen. Gelukkig heb ik in de tussentijd redelijk normaal kunnen eten en ben ik ook nauwelijks misselijk geweest. Op dit moment zijn de maagkrampen en de diarree helemaal weg, evenals de vieze smaak in mijn mond, maar de rest is er nog wel, hoewel ik het gevoel heb dat het langzaam minder wordt. Wat ik in de meeste ervaringen 'mis', is het gebruik van probiotica. Op dringend advies van mij huisarts heb ik dat toegevoegd aan de kuur, en wel in zeer grote hoeveelheden (wat volgens de gebruiksaanwijzing van de probiotica ook zeker mocht!). Ik heb het sterke vermoeden dat ik daardoor minder last van bijwerkingen heb gehad dan wat ik hier van anderen heb gelezen. Daarom raad ik mensen die nog aan de kuur moeten beginnen (of er al mee bezig zijn) om zich door hun apotheek te laten voorlichten over de mogelijkheden van probiotica. Het kan je misschien veel ellende besparen!

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

13-05-2012 | Man | 28
Maagklachten
Nu dag 4. Gebruik al 4 jaar maagzuurremmers (omeprazol), 4 weken terug buikgriep gehad. De week erna weer overgeven en diarree. HA gebeld, bloed laten prikken en deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de bijsluiter, maar ik wil ook van mijn klachten af. Dag 1 en 2 weinig last, af en toe misselijk en rare smaak in de mond. Wel veel boeren. Vanaf dag 3 (gister[lees meer...]en) is de ellende begonnen. Licht in mijn hoofd, misselijk, wel honger, maar niks afkrijgen, diarree, en ontzettend moe. Door deze klachten raak ik ook nog een beetje in paniek en ga ik anders ademhalen. Nu ik de ervaringen allemaal gelezen heb ben ik enigszins gerustgesteld. Ik hoop alleen dat ik er na deze kuur van af ben.

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.

14-04-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Na verschillende negatieve bloeduitslagen, een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik toch een besmetting had met de heliobacter, alsmede ontstoken maagvlies. De medicijnen vond ik erg gebruiksvriendelijk, helaas constant een smerige smaak in mn mond en ook misselijkheidsklachten. Maar dat ik er graag voor over gezien de klachten die ik had voordat ik de medicijne slikt[lees meer...]e. Heb de medicijnen ingenomen met aanmaaklimo om de nare tablet smaak te voorkomen, dit hielp goed.

05-04-2012 | Man | 44
Maagklachten
De bijwerkingen verschelen duidelijk per persoon. Ik heb weing darmklachten gehad, wel misselijk en een opgeblazen gevoel, maagpijn. Echter het grootste probleem had ik met de grootte van de tabletten. Ik kan nu eenmaal geen grote tabletten inslikken. Tablet 2 en 3 heb ik echt in stukjes gesneden anders lukte het gewoon niet. De 3e tablet is erg smerig dus als je niet hoef[lees meer...]t te breken doe het dan niet. De eerste kleine tablet mag je sowieso niet breken. Overigens zijn mijn klachten waar het om draaide na een week na gebruik ook nog niet weg. Als het nog lang aanhoudt moet ik waarschijnlijk nogmaals een week aan de Pantopac.

31-03-2012 | Man | 28
Maagklachten
Net zoals velen, is bij mij ook een besmetting geconstateerd met de bacterie helicobacter pylori een een ontsteking van het maagslijmvlies. Anderhalve week geleden begonnen met een kuur van zeven dagen. Het is zeker een pittig kuurtje, maar met probiotica kun je veel neutraliseren. Je voelt je gewoon niet top maar het is goed vol te houden. Wat ik me wel afvraag is of iema[lees meer...]nd weet of je gelijk van je klachten af moet zijn, of dat het nog enige weken kan duren? Bij mij zijn de klachten duidelijk minder maar zeker niet weg. Welicht om dat mijn ontsteking nog moet worden genezen?

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Net mijn laatste serie pillen ingenomen. Vanaf de eerste dag vrij snel na het innemen van de kuur werd ik erg misselijk, licht in mijn hoofd en gevoel van onwel worden. Ook een zeer vieze smaak in mijn mond. De drie dagen erna veel diarree gehad. Maar werd steeds minder. Ook een soort van honger gevoel boven in de buik.Geen trek in eten door de misselijkheid. De vieze sma[lees meer...]ak in de mond bleef tot het eind toe. De gebruiksinname vond ik zeer makkelijk en duidelijk.

12-03-2012 | Man | 47
Maagklachten
Ik heb Pantopac enkele jaren geleden gebruikt en inmiddels een hercontrole gehad. Helicobacter P is verdwenen. Echter, zelfs na 2 jaar nog steeds dagelijks bloed aam toiletpapier. Heel vervelend. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

21-01-2012 | Man | 39
Maagklachten
Hoi allemaal Wat een nare bijwerkingen heeft deze kuur en dan praat ik voornamelijk NA de kuur. Ik ben terug gegaan naar de dokter dat de klachten nog erger waren geworden dan voor de kuur die vertelde mij dat het door de antibiotica kwam. na 2 weken 8x per dag naar het toilet rennen en dan vooral s'nachts ben ik naar het ziekenhuis gegaan om een rontgen foto te laten m[lees meer...]aken van mij buikstreek,hier was ook niks bijzonders op te zien maar de pijn was zo heftig dat ik me echt beetje zorgen begon te maken.Tot ik een tip van iemand kreeg om het middel EDISAN te gebruiken van dr vogel.En zelf dacht ik ineens om yakult te proberen ivm de probiotica.Ik moet eerlijk zeggen dat mijn klachten binnen 3 dagen afnamen en dat ik vannacht voor het eerst dor geslapen heb zonder naar het toilet te hoeven.Ik hoop dat iemand baat heeft bij deze info want het is echt geen pretje

13-01-2012 | Vrouw | 37
Maagklachten
Hier dus ook de helicobacter geconstateerd uit bloedonderzoek. Nu 1 weekje de PantoPac innemen. Gisteren was de 1ste dag man of man wat was ik misselijk en had ik een hoofdpijn zeg kon amper uit mijn ogen kijken. Sinds vandaag is er diaree bij komen kijken gewoon waterdun dit is wel zonder darmkrampen. Als ik 's avonds op bed lig hoor je gewoon mijn maag "knorren" te[lees meer...]rwijl ik totaal geen honger heb erg vervelend als je lekker wilt gaan slapen ;)! Ik hoop dat het allemaal snel over zal zijn want er zit half maart een Gastric Bypass bij mij aan te komen en dan wil ik het allemaal weer mooi gezond hebben