Ervaringen met PantoPac

Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

11-05-2013 | Man | 43
Maagklachten
Ik kreeg te horen van mijn huisarts na bloedonderzoek dat ik maagbacterie heb, waarschijnlijk oorzaak van mijn maagklachten (maagzuur, vol gevoel). Huisarts adviseerde mij om de bacterie te bestrijden met Pantopac. In eerste instantie was ik bang van de bekende bijwerkingen, maar omdat het risico van Helicobacter (maagkanker) zwaarder weegt dan de bijwerkingen ben ik toch [lees meer...]begonnen met de behandeling. Nog twee dagen en dan ben ik klaar. Heb nauwelijks bijwerkingen ervaren (soms een beetje moe). Gelukkig is er zo'n medicijn om de bacterie te doden, want er komen steeds meer inzichten waaruit blijkt dat Helicobacter op lange termijn schadelijk kan zijn.

01-03-2013 | Vrouw | 50
Maagklachten
Ook ik heb de pantopac gebruikt en heb alleen last gehad van diarree, en s'morgens last van lichte misselijkheid omdat je 1uur moet wachten voor dat je mag eten na het innemen van de medicijnen. Nu al weer een week van de medicijnen af maar zit nu onder de uitslag, een reactie van de antibionica, en die jeukt behoorlijk. Lijk wel iets meer last te hebben van mijn maag dus[lees meer...] als het erger wordt dan maar weer terug naar de ha.

14-11-2012 | Man | 53
Maagklachten
Sinds zondag slik ik PantoPac. Heb wel diarree maar verder, tot nu toe, geen bijwerkingen. 's Morgens medicijnen slikken met goed glas water. uurtje wachten met eten, 's avonds gewoon voor de maaltijd. Kan gewoon de hele dag mijn werkzaamheden normaal uitvoeren. Gelukkig maar want de bijsluiter heeft me wel een dag tegen gehouden om met de kuur te beginnen. Drink wel veel [lees meer...]water gedurende de hele dag.

13-11-2012 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik voelde mij niet echt fit door de medicijnen erg moe en futloos droge mond metaalsmaak het was een gevoel waarvan ik dacht het hoort niet bij mij .voelde mij ook erg emotioneel had ook nare dromen .

31-10-2012 | Man | 44
Maagklachten
Na het lezen van ervaringen (o.a. op deze site), was ik op het ergste voorbereid. Ik heb voor alle zekerheid Yacult gebruikt tijdens de kuur. Ik heb nergens last van gehad. Alleen heel waterige ontlasting, maar ik kon zelf bepalen wanneer ik naar toilet ging. Na afloop is mijn ontlasting onderzocht, en was de helicobacter verdwenen.

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

13-05-2012 | Man | 28
Maagklachten
Nu dag 4. Gebruik al 4 jaar maagzuurremmers (omeprazol), 4 weken terug buikgriep gehad. De week erna weer overgeven en diarree. HA gebeld, bloed laten prikken en deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de bijsluiter, maar ik wil ook van mijn klachten af. Dag 1 en 2 weinig last, af en toe misselijk en rare smaak in de mond. Wel veel boeren. Vanaf dag 3 (gister[lees meer...]en) is de ellende begonnen. Licht in mijn hoofd, misselijk, wel honger, maar niks afkrijgen, diarree, en ontzettend moe. Door deze klachten raak ik ook nog een beetje in paniek en ga ik anders ademhalen. Nu ik de ervaringen allemaal gelezen heb ben ik enigszins gerustgesteld. Ik hoop alleen dat ik er na deze kuur van af ben.

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.