categorie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Migraine

16-09-2021 | Man | 37
rizatriptan
Paracetamol deed niks, behalve het verzwaren van de migraine. Ik gaf over tijdens migraine aanvallen en was compleet waardeloos. Sinds het in gebruiknemen van Rizatriptan kan ik weer functioneren op dagen dat ik een aanval krijg. Ik lijk zelfs stukken scherper te zijn na inname van Rizatriptan en kan binnen een uur weer optimaal functioneren. Ik zocht naar 'positieve b[lees meer...]ijwerkingen' want zo ervaar ik het, maar kon daarover niets vinden. Geweldig spul waarvan ik hoop dat het op deze manier blijft werken voor de rest van mijn leven.

13-08-2021 | Vrouw | 35
frovatriptan
Ik heb menstruatie gerelateerde migraine aanvallen. Nu begin ik de dag voordat ik de menstruatie verwacht met deze tabletten en slik ze daarna nog 4 dagen 2x per dag. Hierdoor ben ik in die periodes van 3 dagen bedlegerig zijn naar normaal functioneren gegaan. Voor mij ook geen bijwerkingen, alleen de 2de dag na stoppen wel een hoofdpijn bij het wakker worden Maar die [lees meer...]trekt na een paar uur weg en is veel milder als de migraine pijn.

06-08-2021 | Vrouw | 39
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...šŸ˜„

20-07-2021 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

10-06-2021 | Vrouw | 43

30-05-2021 | Vrouw | 29
sumatriptan
Het is begonnen een aantal weken voor ik voor het eerst ongesteld werd. De eerste jaren had ik af en toe migraine, maar vanaf mijn 16e kreeg ik steeds vaker aanvallen. Niet alleen voor of tijdens menstruatie, maar ook als ik te lang buiten in de zon ben zonder zonnebril, mij ergens druk over heb gemaakt of slecht heb geslapen. Mijn moeder heeft in haar leven ook veel last [lees meer...]gehad van migraine, dus echt een verrassing was de migraine niet. Vanaf mijn 18e begonnen met sumatriptan. Het helpt 9 van de 10 keer na 1 pil. De bijwerkingen zijn heftig. Het maakt de migraine even dubbel zo erg. De pijn, misselijkheid, moeheid, benauwdheid, spierpijn en dit begint ongeveer een half uur na het innemen van de pil en duurt dan nog ongeveer 2,5 uur. Meestal is de pijn en bijwerkingen daarna weg. Alleen de moeheid is dan nog over. 1 van de grootste nadelen van sumatriptan is dat het verslavingsgevoelend is. Ik kan dus migraine krijgen juist door sumatriptan. Dit was opgegeven moment zo erg dat ik 3 a 4 dagen in de week migraine had. Het enige wat dan helpt is tijdelijk geen pil nemen. Vaak al 1 aanval doorstaan zonder sumatriptan in te nemen helpt. En verder hou ik aan aan Max 2x in de maand, het liefst 1x in de maand maar een pilletje (of een 2e pilletje om dezelfde aanval te stoppen). Wat vaak ook helpt is de hoofdpijnroller van aromed. Natuurlijke oliƫn die de pijn wat verlichten en de spieren in je hoofd iets laten ontspannen.

05-05-2021 | Man | 31
rizatriptan
Middel gebruikt tegen migraine. Werkte lang niet altijd goed. Had het gevoel dat dit heel heftig reageerde op mijn lichaam. Migraine is erg, maar zware bijwerkingen zijn ook erg.

13-04-2021 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

04-04-2021 | Vrouw | 27
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

01-04-2021 | Man | 44
rizatriptan
Ik vond Maxalt ook heel prettig eigenlijk. Alleen het doosje al gaf me een goed gevoel.šŸ˜€ Raar gevoel in mijn keel, maar helpt prima.!! Maar als ik hem te lang achter elkaar gebruik helpt het misschien om de keer.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

Zolmitriptan

09-03-2021 | Vrouw | 38
zolmitriptan
Sinds tienerjaren al migraine. Verschillende triptanen gebruikt waarna ik bij de zolmitriptanen ben uitgekomen. Er zijn twee versies: de smelttabletten en de gewone tabletten. Ik merk hier wel een groot verschil tussen. De smelttabletten werken onvoldoende en halen wel 80% van de pijn weg maar het restje wat er nog zit is niet prettig. Ook ervaar ik een wolkerig gevoel e[lees meer...]n ben ik er niet volledig bij. De gewone tabletten werken voor mij wel 100%. De pijn is volledig weg. De ene keer trekt de 'mist' dan ook volledig weg uit mijn hoofd en is er gewoon niks meer. Terwijl de andere keer de mist een klein beetje blijft hangen. Helaas wegens alle regeltjes komt het wel eens voor dat de apotheek dus weer de smelttabletten meegeeft en ik hemel en aarde moet bewegen om toch weer de normale tabletten te krijgen. Ik voel me soms een junk omdat ik echt boos wordt omdat ik de verkeerde krijg en discussies moet voeren om maar de juiste pillen te krijgen. Dit moet echt anders .

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

28-01-2021 | Vrouw | 53

28-01-2021 | Vrouw | 53
cyclus gerelateerd migraine duur van 6-8 dagen per maand

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....

Relpax

30-12-2020 | Man | 57
eletriptan
reeds meer dan 20 jaar last van hoofdpijn en migraine. Eerst paracetamol, Ibu, aspirine, later Maxalt en sinds een paar jaren Relpax. het beste geneesmiddel dat de problemen voelbaar aanpakt. Heel tevreden tot mijn apotheek actief het middel verving met een generieke versie. Deze versie had niet hetzelfde effect, moest meer pillen slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ze[lees meer...]lf na medische noodzaak, geen verandering bij de apotheek, dus maar zelf betalen. Het verschil voor de zorgverzekeraar tussen het generiek en het merk geneesmiddel is een paar euro cents...maar toch vinden deze instellingen dat ze betere diagnose kunnen stellen dan de artsen? Vraag me meer af hoe artsen en apothekers nog instaan voor medicijn bewaking en het juiste middel te kiezen voor je aandoening?

19-12-2020 | Vrouw | 19
sumatriptan
Ik gebruik dit product alleen als het echt niet anders kan, dit vanwege de bijwerkingen en in welke mate deze optreden. Al met al is het een effectief middel, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Net alsof je aan de harddrugs zit en stikt.

Zolmitriptan

17-12-2020 | Vrouw | 23
zolmitriptan
Ik heb al 7 jaar migraine en ben sinds 3 jaar in behandeling bij een neuroloog hiervoor. Enkele triptanen geprobeerd en Zolmitriptan als beste bevonden. Dit neem ik bij de start van een aanval samen met een ontstekingsremmer. Bij een zware aanval en moeten gaan werken neem ik imitrex (spuitje)

Cafergot

09-12-2020 | Vrouw | 39
ergotamine / coffeine
Ik was op zoek naar alternatieve geneesmiddelen/ therapie voor migraine en kwam dit middel tegen cafergot. Nu wil ik geen pillen meer erbij slikken wat een ellende, maar wat ik heb gelezen is dat New Zeeland deze medicatie per 1 mei 2020 verboden heeft. Vanwege alle bijwerkingen. Toch wel iets om over na te denken voordat je dit in je mond stopt en in je lichaam.

07-12-2020 | Vrouw | 34
frovatriptan
Ik heb dit voorgeschreven gekregen o.dat ik gedurende de menstruatie periode verschrikkelijke migraine aanvallen had die 3 dagen duurde. Met deze tabletten gestart 2 dagen voor deze dag en het werkte echt geweldig. Geen hoofdpijn gehad deze dagen! Helaas wel de 2de dag na het stoppen met innemen wakker geworden met stevige hoofdpijn maar deze reageerde wel op pijnstillers[lees meer...] terwijl mijn migraine dat normaal niet doet. Ik heb het nog niet heel lang maar ben erg tevreden. Ik kan nu die dagen gewoon functioneren in plaats van 3 dagen in bed door te brengen met de gordijnen potdicht.

Imitrex

22-11-2020 | Vrouw | 42
sumatriptan
Erg veel last gehad van zware migraine waardoor ik ongeveer 1,5 tot 2 weken per maand volledig uitgeschakeld was. Verschrikkelijke pijn en misselijk, overgeven, vlekken zien. Enige dat uiteindelijk daadwerkelijk werkte was simutriptan, afhankelijk van de ernst van de klacht 1 tot 3 x 100mg per dag. Ik zag dat 100mg er niet tussen stond maar deze moeten dus toch echt besta[lees meer...]an want ik heb ze hier liggen. Zodra ik migraine voel opkomen slik ik 1 tablet en het helpt al binnen 20 minuten. Een godszegen.. de migraine houdt meestal een dag of 3 a 4 aan maar aangezien ik 3x per dag mag slikken hou ik het netjes onder de duim. De bijwerkingen zijn wel heftig, met name het 1e uurtje. Ik voel me dan behoorlijk stoned en m'n ledematen voelen slap en raar. Trillende handen en behoorlijk vertraagd reactievermogen. Zodra het werkt blijf ik sowieso nog een uurtje rustig liggen voor de zekerheid. Ik neem niet deel aan het verkeer, hooguit lopend en dan nog kleine afstanden. Vervelend, die bijwerkingen maar, geen migraine en daar heb ik alles voor over. Intussen heb ik eea aangepast qua levensstijl, ik mijd stress, eet veel groeten en rauwkost, geen dierlijke vetten meer en zorg dat ik regelmaat heb. Dit doe ik nu intussen al weer meer dan een jaar en ik heb sinds ik hiermee begon, wonderlijk genoeg GEEN migraine meer gehad. Met andere woorden...het is 't proberen waard, heb me sowieso sinds tijden niet zo fit, gezond en allert gevoelt sinds m'n aangepast voedingspatroon.

25-09-2020 | Man | 60
sumatriptan
migraine en clusterhoofdpijn helpt wel maar niet altijd, ik kies voor injectie ivm snelle werking

20-09-2020 | Man | 71
sumatriptan
Ik heb al migraine vanaf ongeveer 11 jaar.Ik heb een eigen metaal en garagebedrijf gehad. Dit heb ik 50 jaar gerund en ben met mijn 68 gestopt met werken.Ik ben 4 jaar geleden gestopt met koffie drinken(15-20 koppen per dag) en gestopt met roken( meer dan 1 pakje per dag).Sindsdien is de frequentie van de aanvallen van 2x per week naar nu elke dag.Ik spuit sinds een paar [lees meer...]maanden bijna elke dag en soms 2x per dag.Het helpt nog altijd.Ik ben in 1991 begonnen met dit injectable medicijn en de werking is nog steeds effectief.Een enkele keer niet en dan moet ik een 2e keer spuiten.Ik ben bij een neuroloog in Tilburg geweest om Botox in de nek te spuiten,maar die zei dat ik eerst moet afkicken.Dat gaat niet zomaar.Het probleem is,dat ik dan ernstig ziek word en dat kan ik mijn nieuwe partner en mezelf niet aandoen(mijn vrouw is 8 jaar geleden overleden en sinds bijna 4 jaar heb ik een nieuwe partner,waar ik heel gelukkig mee ben).Waarom dan toch zoveel aanvallen.Wie kan mij daar een antwoord op geven?

17-09-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan
Sinds mijn 18e last van migraine (vermoedelijk destijds ontstaan door wisseling merk anticonceptiepil). Geen aura en als ik rustig blijf liggen in het donker hoef ik niet over te geven, maar mijn gevoel van vrijheid werd er ernstig door ingeperkt. Ga maar eens een dagje naar Antwerpen als je niet weet of je nog normaal naar huis kunt... Jarenlang aangemodderd met paracetam[lees meer...]ol en ibuprofen, beiden zonder enig effect. Migrafin deed ook niks. Uiteindelijk Imigran neusspray gekregen en EINDELIJK had ik een betrouwbare aanvalsmedicatie. Maar omdat de neussprays onpraktisch waren om mee te nemen op een backpacktrip (en een extreem smerige nasmaak hadden) overgestapt op Rizatriptan. De tabletjes werken iets minder snel dan de neusspray en smaken nog steeds smerig (ik heb ze altijd bij me samen met wat smintjes tegen de smaak), maar ik ben erg tevreden. Als ik de pil op tijd inneem, werkt hij altijd. Alleen als ik te laat ben (als ik te lang twijfel of de hoofdpijn migraine is / de aanval doorzet of niet), dan moet ik er nog wel eens een uitzitten, net als wanneer ik met migraine wakker word, want ook dan ben ik te laat. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt, afgezien van een wat suf gevoel en afgenomen reactiesnelheid. Auto / motorrijden kan ik beter niet doen na inname, maar verder kan ik relatief normaal functioneren op werk etc. Dat geeft zoveel meer vrijheid!

Relpax

16-09-2020 | Vrouw | 20
eletriptan
Na ongeveer een half uur na inname neem de hoofdpijn af. Ik heb ontzettend last van vermoeidheid. Kan met moeite activiteiten uitvoeren zonder in slaap te vallen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2852)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2318)
ADHD - psychostimulantia (2247)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2077)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1642)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1582)
Anticonceptie - eenfase (1460)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1253)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1051)