categorie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Migraine

Imigran

12-03-2024 | Man | 57
Helpt na ongeveer 2 minuten

15-02-2024 | Vrouw | 40

rugpijn moeite met slapen

Het middel werkte de eerste 2 maanden goed erna matig. Heb last van rugpijn en moeite met slapen sinds het gebruik. De rugpijn werd bevestigd door de verpleegkundige maar online nergens wat over te vinden. Meld het aub.

24-01-2024 | Vrouw | 69
sumatriptan
Zodra een migraine begint medicatie innemen dan stopt de aanval. Wakker worden met migraine, medicatie innemen en na ongeveer half uur stopt de aanval

23-01-2024 | Vrouw | 46
fremanezumab
Ik heb geen aanvallen meer, voel soms een sluimerende aanval maar breekt niet door. Heb de indruk dat ik na 2 maanden futloos ben, geen energie en zie bleek. Ik vraag mij af wat de bijwerkingen op lange termijn zijn?

09-01-2024 | Vrouw | 55
fremanezumab
Migraine is indertijd rond halverwege m'n 30ste begonnen.....ik ben nu 55 jaar oud. In de overgang rond 46 jaar werd migraine steeds frequenter en grilliger en is het uiteindelijk chronisch geworden. Had zo'n 20 a 22 dagen per maand hoofdpijn en migraine. Slikte ook 20 a 22 tabl sumatriptan 50 mg per maand wat goed werkte. Heb verschillende soorten bètablokkers geprobe[lees meer...]erd en Candesartan. Jaren bij neuroloog gelopen. Fysio gehad en borstverkleining. Helaas zonder resultaat. Uiteindelijk in februari 2023 het traject ingegaan om in aanmerking te komen voor Ajovy. Moest 3 mnd stoppen met m'n triptanen wat heel zwaar was.....hield daarna rond de 13 hoofdpijndagen per maand over. Heb 2x botox gehad zonder resultaat. Eind Juli 2023 m'n eerste spuit Ajovy gezet. Het heeft wel iets gedaan, maar niet wat ik hoopte. Zat na 5 maanden uiteindelijk nog rond de 8 a 9 dagen hoofdpijn en had daarbij nog een aantal dagen sluimerende hoofdpijn. Wilde wel doorgaan met Ajovy maar uiteindelijk gestopt toen ik m'n 6de injectie moest zetten vanwege erge knieklachten wat rond de 4de injectie begon. Het begon met stijfheid in m'n met name linker knie.....later ook rechter knie. Uiteindelijk werd dit zo erg dat ik amper meer kon hurken en kon bijna niet zonder hulp overeind komen. Ook als ik langere tijd stond of zat waren m'n benen zo stijf dat ik helemaal niet meer kon hurken om bv iets te pakken uit een kastje of onderuit een schap in de supermarkt. M'n rechter scheenbeen begon ook pijnlijk te worden. Ben nu vanaf 27 december 2023 gestopt en deze bijwerkingen zijn inmiddels voor zo,n 55% verbeterd. Was erg hoopvol vanwege de positieve reacties maar helaas geen wondermiddel voor mij.

01-01-2024 | Man | 48
fremanezumab
Sinds mijn 19e menstruele migraine. Na 20 jaar, maandelijks migraine en ziek zijn, mag ik eindelijk na het doorlopen van traject bij neuroloog (hoofdpijnkliniek) over op Ajovi. Wat een verademing! Sinds het gebruik (2 jaar terug) geen migraine aanval meer gehad en ook geen last van bijwerkingen.

31-12-2023 | Man | 53
Clusterhoofdpijn
Clusterhoofdpijn al ruim 11 jaar. Laaste 8 jaar spuit ik mijzelf in met sumatriptan 1 maand geleden is een neurostimulator geplaatst. Werkt niet naar behoren. Dus zet ik injecties erbij. Zonder deze injecties was ik al eerder uit het leven gestapt. Dit is écht het beste wat werkt én voorhanden is.

Rayvow

30-12-2023 | Vrouw | 51
lasmiditan
Dit middel gebruik ik nadat ik veel middelen volgens migraine protocol zoals anti epileptica, klassieke ad, bloeddruk verlagers en cgrp remmers ofwel niet werkten of wel te forse bijwerkingen hadden. Ik slik nu candesartan profylactisch icm rizatriptan en lasmiditan bij acute aanvallen. De laatste slik ik bij een heftige migraine aanval en waarbij ik weet dat ik de deur [lees meer...]niet uit hoef. Het is zeer werkzaam maar tegelijkertijd ook zeer versuffend en wordt er duizelig van.Autorijden mag niet met dit medicijn.Het voordeel voor mij is dat de bijwerkingen vooral gericht zijn op het zenuwstelsel en niet zoals bij triptanen op de vaten. Ik heb hoge bloeddruk en genetisch ook zwakte op vaten dus wil triptanen zoveel mogelijk vermijden als kan.De combi werkt perfect:wanneer kan lasmiditan en als echt niet kan maar wel acute aanval triptaan.

Frovatriptan

26-12-2023 | Vrouw | 57
frovatriptan
Jarenlang migraine gehad (hormonaal) tot ik op de hoofdpijnpoli Frofatriptan kreeg voorgeschreven. Ik was vaak 3-5 dagen in de maand ziek maar ging wel door met werk, gezin etc. (Eigenlijk niet te doen maar je kunt ook niet al die dagen op bed gaan liggen of je iedere maand ziek melden). Maar wat een supermedicijn is dit voor mij!! Nog vaak dagenlang migraine maar ik[lees meer...] kan dit dan onderdrukken door 1 x per dag Frofatriptan in te nemen.

10-12-2023 | Vrouw | 61
Hoofdpijn
Dit medicijn neem ik bij een hoofdpijn die niet verdwijnt met paracetamol of ibuprofen. Liever neem ik sumatriptan niet in omdat de bijwerkingen niet fijn zijn, algehele zwakte, slaperig, enigszins duizelig, naar gevoel , schraal hoofd zoals bij een opkomende neusverkoudheid. Maar nood breekt wet. Alleen met sumatriptan verdwijnt deze akelige hoofdpijn. Dus dan neem ik de [lees meer...]bijwerkingen op de koop toe. Ze duren 2 a 3 uur.

03-12-2023 | Man | 75
Gebruik het gemiddeld 7 keer per maand het werkt goed

Imigran

09-11-2023 | Man | 46
sumatriptan
Ik ben een man van 46, als vanaf mijn 11e migraine. Op jonge leeftijd heel heftig (overgeven , heel de dag in bed met koude washand op het hoofd en alles verduisterd tegen daglicht. Verschillende onderzoeken gehad en op 23e jarige leeftijd via de neuroloog Immigran neusspray voorgeschreven gekregen. Heel erg tevreden,. Ik viel namelijk of het migraine is of hoofdpijn. [lees meer...]Als ik voel,dit is migraine, dan neem ik een neusspray en een pijnstiller + een koud nat washandje op mijn hoofd en als ik dan nog 2a3 uurtjes kan slapen dan gaat het weet, anders lig ik de hele dag te kronkelen vd pijn in bed en kan door de pijn niet eens in slaap vallen.

04-11-2023 | Vrouw | 45
fremanezumab
Na 10 jaar elke maand zo'n 6 dagen migraine en door verschillende artsen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd (want er was volgens hen niets aan te doen) terecht gekomen bij The Migraine clinic. Daar een traject begonnen door verschillende medicatie te proberen om uiteindelijk bij de Ajovi uit te komen. Voor mij een wondermiddel, sinds ik het gebruik (juli '23) gee[lees meer...]n dag migraine meer gehad, dus hopen dat het zo blijft. Maar ook zeker een wonderdokter want doordat hij me serieus nam ben ik nu zo ver.

26-10-2023 | Man | 30

26-10-2023 | Man | 30
sumatriptan
Super blij met deze medicatie. Voorheen gebruikte ik rizatripzan maar na enkele keren gebruik werd de werkzaamheid minder. Ik gebruikte het hooguit 3 keer in de maand. Toen een hele tijd toch maar weer op de nurofen over gegaan, maar dit was het allemaal net niet voor mijn migraine. De aanvallen kwamen er toch altijd wel doorheen zetten. Toen weer terug naar de HA gega[lees meer...]an en die schreef toen sumatriptan voor. Nou wat een top spul! Ik ben er zo vreselijk blij mee. Mijn aanvallen worden gelukkig met de jaren minder ( ik ben nu 30 ). Maar de aanvallen die ik heb 3/4 keer per maand kan ik super opvangen met deze medicatie. Ik neem het in, en na 3 kwartier even rustig op de bank liggen ben ik er vanaf. Ik hoef er eigenlijk nog niet eens voor me bed in te gaan. Wat ik vaak wel doe hoor want de pijn is ondraaglijk. Ik had dit 15 jaar geleden moeten uitvinden. In de leeftijd van 13e tot 26e wekelijkse aanvallen.

Maxalt

19-10-2023 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Bij inname van Maxalt ging de aanval meestal wel weg op dat moment. Vervolgens kreeg ik wel ernstige vermoeidheidsklachten, ik kon nog geen schop in de grond steken, lopen ging wel, maar dat was het dan ook. Ook ziekte van Raynaud openbaarde zich nog feller, ik kreeg heel snel blaren op mijn vingertoppen. De aanval kwam vervolgens 2/3 dagen later weer terug en dan nog fell[lees meer...]er. Op een gegeven moment drukte de aanval zelfs door de pillen heen. Dan had ik nog steeds last van de aanval, zij het minder en daarbij werden de bijwerkingen ook sterker. Ongeveer 5 maanden gebruikt. Ik neem het nooit weer. Na mijn ervaring met andere medicijnen: ik neem geen enkel medicijn meer hiervoor. Intussen koolhydraatarm gaan eten en aan het microdoseren. Dat heeft mijn aanvallen flink verminderd, zonder zware bijwerkingen.

08-09-2023 | Vrouw | 48
fremanezumab
Al jaren last van chronische migraine, 3 a 4 aanvallen per week. door jarenlang met veel pijnstillers rond te lopen kon ik mijn dagelijkse ding nog een beetje doen. toen was het te veel, ik kon niet meer werken, lichamelijk en mentaal volledig uitgeput. Je wordt niet serieus genomen, want het is 'maar' hoofdpijn. De 1e dag na de 1e injectie merkte ik al verschil. Heb nog w[lees meer...]el migraine, maar het is veel milder. Acute medicatie werkt binnen een half uur, ben van gem 13 aanvallen p mnd naar 4 gegaan. Heb nu zelfs wel eens 2,5 geen hp. Zwaar ziek ben ik er niet meer van. Na 4 mnd heb ik zelfs weer hele goede dagen met energie. en ik ga nog steeds vooruit!!

02-09-2023 | Man | 75
rizatriptan
Dagelijks zeurende hoofdpijn, soms (zeg 2x per maand) overgaand in migraine. In een heel ver verleden daartegen ergotamine-zetpillen gekregen, maar die waren niet meer verantwoord. Daarna immigran-injecties gebruikt - die hielpen echt fantastisch en supersnel, maar zijn amper nog verkrijgbaar. Vervolgens Maxalt-tabletten: ook goed, maar hielpen minder snel. Wegens leverin[lees meer...]gsproblemen nu Riziatriptan smelttabletten. Helpen redelijk, maar nogal wat bijwerkingen. Dat laatste heeft mogelijk ook met mijn ouderdom te maken. Desondanks blij mee, want alles is beter dan zware hoofdpijn. Zucht, waarom zijn die geweldige Immigran-injecties nauwelijks nog verkrijgbaar?

13-08-2023 | Man | 61
sumatriptan
Heb sinds 5 jaar last van onregelmatig voorkomende migraine. Wordt door mijn ogen getriggerd. Naar iets kijken zonder bril op bijvoorbeeld.Ook naar felle LED lampen kijken kan een aanval veroorzaken. Ook het kijken naar te felle beeldschermen kan bij mij migraine veroorzaken. Heb er eigenlijk jaren mee rondgelopen zonder er iets mee te doen. Sumatriptan werkt bij mij uits[lees meer...]tekend en zonder bijwerkingen, na een uurtje is de hoofdpijn weg .

29-07-2023 | Vrouw | 20
pizotifeen
Mijn dochter heeft vanaf haat 7e migraine, wat steeds erger werd. Als tiener heeft ze allen maar op bed gelegen, ze kon niets meer. Van alles geprobeerd, maar geen enkel medicijn hielp, alleen maar erge bijwerkingen. De laatste oplossing was Sandomigran en dat werkt!!! Ze had weer een leven. Dagelijks slikt ze 3 mg. Tot aankomende week, want het is uit de handel gehaald[lees meer...]. Ik maak me ernstige zorgen. We zijn zo bang voor de gevolgen. Waarom iets uit de handel halen wat zo goed werkt?

26-07-2023 | Vrouw | 54
pizotifeen
Enorm goed geholpen. Nu niet meer leverbaar. Immigran en candersartan zijn voor mij geen alternatief. Ben heel bang dat het stoppen veel klachten gaat geven.

17-07-2023 | Vrouw | 23
rizatriptan
Bij mij is in de meeste gevallen na 30/60 minuten de migraine aanval zo goed als weg. Aan bijwerkingen merk ik alleen dat ik snel kramp in mijn tong/mond gebied ervaar.

08-07-2023 | Vrouw | 32
fremanezumab
Ik gebruik Ajovy nu 2 maanden na een langdurig traject waarbij ik alle soorten migraine medicatie moest proberen en 2 keer botox. Mijn migraine begon op mijn 19e en was nog enigszins vol te houden met 1 aanval per week dankzij de sumatriptan. Een jaar geleden werden dat 2 aanvallen per week en was het niet meer vol te houden. Ik moest 2 keer 3 maanden botox proberen waardo[lees meer...]or ik helaas elke dag migraine kreeg. Toen mocht ik eindelijk de Ajovy proberen en sindsdien heb ik geen enkele aanval meer gehad. Ik voel ongeveer de helft van de tijd een onderdrukte aanval, maar het geeft meer irritatie dan echt pijn. Ik slik sindsdien ook geen sumatriptan meer. Het is een wondermiddel waarvan ik geen hoop meer had dat het bestond. Mijn triggers zijn er nog wel, maar die onderdrukte aanvallen zijn echt prima te doen. Ik hoop alleen dat dit ook blijft werken op de langetermijn. Kortom, het is een lang traject om deze medicatie te krijgen, maar het is levensveranderend.

14-06-2023 | Vrouw | 44
rizatriptan
Ik heb hormonale migraine. Vooral rond mijn menstruatie en eisprong, maar ook tussendoor (stress). Voorheen gebruikte ik Sumatriptan 100 mg, maar deze is tijdelijk niet leverbaar. Via de apotheek nu Rizatriptan 10 mg smelttablet gekregen ter vervanging. Ik vond het best eng om te wisselen. Het was afwachten of het zou helpen, maar dat doet het gelukkig! Geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Ik merk eigenlijk weinig verschil tussen beiden. De smaak van de tablet vind ik helemaal niet vies (zag dat hier ergens genoemd worden).

06-06-2023 | Vrouw | 40
sumatriptan
Deze werken bij mij heel goed! De Aurobindo smaakt wel bitter, en maakt me licht misselijk. Bij de Teva (andere fabrikant) heb ik dit niet. Maar goed, overall erg tevreden want de migraine trekt snel weg, vaak binnen een half uur al. Werkt lang. Ik heb hormonale migraine, en moet vaak per aanval (duurt 3 dagen meestal) 4 a 5 tabletten gebruiken. Ook dan geen bijwerkingen[lees meer...].

06-06-2023 | Vrouw | 40
rizatriptan
Normaal neem ik sumatriptan 50 mg. Omdat deze niet leverbaar was, Rizatriptan gekregen. Het doet echter niks bij mij. Helemaal niks. Wel voel ik me misselijk en benauwd van de tabletten. Hoofdpijn blijft helaas, niet eens minder hevig. Hopelijk is mijn normale medicatie weer snel leverbaar. O ja: er zit ook nog 3mg aspartaam in per zuigtablet. Vind ik wel een minpunt[lees meer...].

13-04-2023 | Vrouw | 65
rizatriptan
Bestudering van de grondstoffen leverde de verbijsterende ontdekking op dat er nota bene aspartaam is gebruikt. Voor mij einde gebruik. Houd medicijnen vrij van kankerverwekkende stoffen

08-04-2023 | Vrouw | 49
pizotifeen
Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd en steeds geen effect. Voor ik sandomigran slikte had ik 3 keer per maand een migraineaanval die 3 tot 7 dagen duurde (per aanval). Ik gebruik het nu ruim 2 maanden en heb geen aanval meer gehad.

Zolmitriptan

29-03-2023 | Man | 32
zolmitriptan
Clusterhoofdpijn
Na hevige CH aanvallen mede mogelijk door griep werkte mijn normale medicatie niet (isoptine). Mijn huisarts heeft me daarvoor zolmitriptan 2,5mg voor geschreven om door deze periode te geraken. Bij het in nemen van de tablet, tijdens een hevige CH aanval werd deze na 20 minuten doorbroken. Na een 45 minuten was de pijn volledig weg en is deze 4uur weg gebleven. [lees meer...] De neven effecten zijn wel duidelijk aanwezig en houden lang aan maar zijn niet te ernstig.

26-03-2023 | Man | 77
Na 24 uur opnieuw migraine, langzaam (soms een dag lang) verdwijnend

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6312)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1587)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)