categorie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Migraine

20-10-2024 | Vrouw | 50
rizatriptan
Pijn verdwijnt na half uur en weinig bijwerkjngen. Kan doorgaan met werk en dagelijkse bezigheden

16-10-2024 | Man | 56
fremanezumab

pijn in de benen bij lopen heuppijn pijn in de beenspier

Hallo, ruim dertig jaar migraine en hoofdpijn gehad. 30 dagen per maand, altijd hoofdpijn of migraine, meestal rond de 12 dagen migraine, gebruikte ca 12 stuks immigran per maand. Mijn leven was een ware hel! Tot ik Ajovy kreeg. Zat nog net in een project om het te testen. Het werkte meteen en bleef werken. Nu nog bijna vier jaar verder. Echter ik kreeg er ook iets voor [lees meer...]terug. Pijn in onderlichaam en benen. Vermoeide spieren. Vooral rond de knieën. Ook soms pijnlijke kuiten (geen kramp), ook pijnlijke spieraanhechtingen, vooral de scheenbeen pees die onder de knie hecht. Gekke is dat dat een paar minuten pijn doet waardoor ik mank loop en plots weer weg is. Soms denk ik dat ik Lyme heb, maar nu ik hier de verhalen lees sluit ik niet uit dat het idd de Ajovy is. Ik heb die klachten nu 3 a 4 jaar. Ook pijnlijke heup en ook mijn adductor longus (spier van binnenkant knie naar lies) aan beide zijden doet serieus pijn, vooral in de lies. Ik sport veel maar blijf stijve pijnlijke spieren en gewrichten houden. Erg balen, maar veel liever dat dan de hoofdpijn en migraine!

15-10-2024 | Vrouw | 47
fremanezumab

stijve spieren kuitspier voelt hard aan vermoeidheid pijn in de laatste knokkel van vingers of tenen kuitspierkramp

Ik heb na aimovig nu ajovy, deze was bij eerste spuit niet ok, als nog veel aanvallen vanaf tweede spuit gaat het goed kwa migraine. Van 14 aanvallen terug naar 2..., ik heb weer leven terug :-) Maar nu beginnen de kuitkrampen erger te worden, steeds vaker. Ik vind het maar eng.ook erg moe, en behoorlijk stijve spieren, in nek rug en benen. Ik laat het vaak masseren, en d[lees meer...]aar viel ook al op dat het erger was. Ook last van fybromyalgie, dus pijn aan vingers en gewrichten, koude handen en voeten. Dus weet soms niet waar het bij hoort. We zijn proefkonijnen...blijft toch eng allemaal...maar o zo blij met geen migraine meer...

Aimovig

09-10-2024 | Vrouw | 61
erenumab

gewrichtspijn spierpijn slapeloosheid lucht in darmen oorsuizen motorische rusteloosheid

Wat in eerste instantie leek op een wondermiddel (na 1 x injecteren al 100% effect), blijkt na 10 maanden (1 x per 4 weken injecteren) een middel met tal van bijwerkingen. Zo erg zelfs, dat het middel erger is dan de kwaal. Mijn volgende injectie ga ik dan ook niet meer zetten. Mijn steeds erger wordende bijwerkingen na langdurig gebruik van Aimovig: brainfog, concentra[lees meer...]tiestoornissen, vergeetachtigheid, gedeprimeerdheid, hartkloppingen, hoge bloeddruk, gewichtstoename, gasvorming in darmen (hele dag scheten laten), slaapstoornissen, motorische storingen, onrust/gejaagdheid, nek-/schouder-/arm-/hand-/been etc spierpijn, gewrichtspijn, toegenomen tinnitus, vermoeidheid, steeds vaker weer migraine (waar ik Relpax voor moet innemen). Het is zeer teleurstellend dat dit nieuwe medicijn zoveel bijwerkingen heeft en dat het voor mij op deze manier niet haalbaar is om er mee door te gaan. Zou de migraine wegblijven, dan zou dat nog enige motivatie geven om toch door te gaan met Aimovig, maar de migraine dient zich steeds vaker aan. En dan kan ik niet anders dan concluderen dat ik moet stoppen met dit medicijn, ook omdat ik bang ben, wat het voor schade aanricht op langere termijn. Hopelijk verdwijnen mijn klachten na het stoppen, maar ik zal geduld moeten hebben, want het schijnt een maand of 5-6 te duren voordat het middel volledig uit het lichaam is verdwenen.

05-10-2024 | Vrouw | 50
fremanezumab

heup doet pijn moeite met slapen gewrichtspijn 's nachts pijn in voeten moeite met opstaan moeite met traplopen

Nu ik jullie verhalen hier ook al heb gelezen wordt mijn vermoeden over de pijnen die ik al een hele tijd ervaar door Ajovy dus wel degelijk bevestigd. Ik zet de spuiten nu een 2,5 jaar om de 4 á 6 weken om de 3 niet terugbetaalde maanden ook te overbruggen, moet ik soms naar 6 weken gaan helaas. Ik had voor ik met Ajovy starte geen leven meer en eigenlijk constant een dr[lees meer...]uk in mijn hoofd, alsof mijn hoofd uit elkaar ging spatten. Was eerder al in behandeling met 100 mg Topamax per dag die ik er nu ook nog steeds bijneem. Ajovy doet de migraine niet helemaal verdwijnen maar houdt me wel op de been. De sterkte van de migraine is minder. Maar nu de nevenwerkingen! Sinds ik de injecties zet heb ik problemen gekregen met mijn benen. Het begon allemaal in mijn rechter been, van mijn heup tot in mijn voet zelfs. Met momenten moeite hebben om te stappen en de pijn willen wegwrijven aan mijn bovenbeen. Wanneer ik ‘s avonds op de zetel met mijn benen omhoog lag ervaarde ik een soort stuwing in mijn voet die telkens kwam en weer wegtrok. Naar de HA en die vertelde dat het verstramde spieren waren door mijn fibromyalgie. Eerder nooit last gehad van mijn benen zei ik, enkel mijn nek, schouders. Behandeling gehad bij de kinesist en zonder resultaat! Dan ben ik doorverwezen naar de vaatchirurg en heb daar een echografie van mijn aders (slagaders) gekregen en die was gelukkig geruststellend. Nu zijn we dus 2,5 jaar verder . De stuwing in mijn voet heb ik niet meer gehad, maar al de rest wel en nu ook in mijn linker been en alles nog met veel meer pijn. Ik kan soms bijna de trap niet op en stap als een oude dame en ben 50 en nog geen 80 😞 De nachtelijke pijnen zijn ook verschrikkelijk waardoor ik constant wakker wordt en me moet draaien en keren en ook dat verloopt moeizaam. Na het eten aan tafel rechtstaan is ook een probleem en dan mank ik de eerste seconden ook. Ik ervaar de pijn als stekende pijnen. Soms echt pijnscheuten die opkomen en voel ook dat er iets in mijn bovenbenen hard is. Zijn het mijn spieren denk ik dan? Of zijn dit klieren. 15-10-24 heb ik terug een afspraak bij de HA. Ik dacht eerst al dat ik ms had, maar nu ik jullie berichten over Ajovy heb gelezen ben ik bijna zeker dat het daaraan ligt. Ik vraag me alleen af, wat doet die Ajovy dan wel met je lichaam? Moeten we ons zorgen maken? 🤔

Frovatriptan

21-09-2024 | Vrouw | 46
frovatriptan

vermoeidheid

Elke maand migraine waarvoor ik 2 a 3 dagen in bed lag. Sumitriptan 100 oraal en injecties en eletriptan geprobeert hielpen niet echt. Nu frovatriptan gekregen van neuroloog. Duurt langer voor dat t werkt maar migraine ging er van over. Wel werd ik behoorlijk moe, maar als dat het enige is. Heel blij met deze tablet.

13-09-2024 | Man | 59
rizatriptan
Slik sinds 10 jaar Maxalt smelt ( Rizatriptan) vanwege kluster hoofdpijn. Enige middel dat binnen 1 1/2 uur werkt. Aansluitend bij een ernstige aanval na 2 uur Etoricoxib. Dan kan ik de dag weer redelijk normaal doorkomen. Zwaar hoofd blijft echter nagalmen. Als hoofdpijn diezelfde dag nog terugkomt dan platte rust en 24 uur na de eerste inname weer dezelfde medicatie. Ik[lees meer...] wil het niet te snel herhalen en teveel gebruiken. Heet douchen en 'n glas koude cola tussen de bedrijven door wil ook wel eens verlichten.

08-09-2024 | Man | 68

kortademigheid opvliegers

Belangrijk om bij gebruik de imigran injectiepen stevig op de huid te drukken, anders gaat het mechanisme niet af heb ik gemerkt. Sommigen klagen dat de pen niet afging, misschien is dat de reden. Ook dient de pen weer “geladen” te worden voor de 2e prik. Druk niet op de trekker vd prikpen als je de imigrancapsule laadt. Houdt de voorkant van de geladen pen altijd van je [lees meer...]af, als je iets fout doet spuit de imigran mogelijk in je gezicht. Prik minder pijnlijk in bovenarm bij schouder dan in been, althans bij mij. Maar de prikpijn neem je voor lief, is een speldeprikje vergeleken met de clusterhoofdpijn

Migrafin

03-09-2024 | Vrouw | 32
acetylsalicylzuur / metoclopramide

depressief hartklopping paniekaanvallen vermoeidheid

Ik gebruik migrafine al jaren maar laatste 2 jaar kreeg ik hele nare bijwerkingen werd dagen vermoeid hartkloppingen depressief zijn nare dromen ect. Jammer genoeg heb ik tot nu toe geen effectievere medicatie gehad dus ik weet me migraine gaat weg maar k ga meer dan een week weer nare klachten krijgen zoals nu weer kortademig hartkloppingen ect

26-08-2024 | Man | 68
Clusterhoofdpijn

duizeligheid zweten beklemming op de borst

Echt een wondermedicijn dat een-in mijn geval-episodische-clusterhoofdpijnaanval binnen een paar minuten afbreekt. Wel heftige kortdurende bijwerkingen, alsof je door een stoomwals wordt overreden, beklemming op de borst, zweten en duizeligheid, maar heerlijk hoe kort daarna de helse hoofdpijn als sneeuw voor de zon verdwijnt. Helaas mag je de injectiepen het maar 1x per d[lees meer...]ag gebruiken. Ik doe dat dan ‘s nachts, om 01:00 begint meestal de 4e aanval van de dag. Dan kan ik de rest van de nacht ongestoord doorslapen. Als ik het dan niet gebruik dan ‘s nachts nog 3 á 4 aanvallen die het slaapritme totaal verstoren. Ik ga proberen een GON blokkade aan te vragen. Dat schijnt de clusterhoofdpijn bij veel patienten voor weken en zelfs maanden te stoppen. Dan ben je er niet meer dagelijks mee bezig. Hoe levensverstorend die aandoening!

Aimovig

18-08-2024 | Vrouw | 48
erenumab

constipatie gewichtstoename snel zweten

Ik gebruik dit middel nu een aantal jaar tegen clusterhoofdpijn. Door de chronische clusterhoofdpijn was ik bijna 20 jaar afgekeurd, maar sinds het gebruik van Aimovig kan ik weer werken, erop uit met mijn gezin, afspraken gaan door:’; heb ik weer een leven. Ik vind het een wondermiddel!! Het heeft bij mij wel enkele bijwerkingen, zoals ernstige obstipatie, overmatig zw[lees meer...]eten en gewichtstoename (5 kg). De eerste dagen na het zetten van een injectie ben ik vaak duizelig en kan niet goed tegen prikkels en heb wat spierpijn in mijn benen. Na 3 dagen is dit meestal weg. Ik zou niet meer zonder het middel kunnen, het zorgt ervoor dat ik weer meedraai in de maatschappij, op alle vlakken.

Frovatriptan

19-07-2024 | Vrouw | 54
frovatriptan

oorsuizen

Sinds mijn 10e diagnose migraine. Ik heb meerdere medicijnen (injectie, tablet 100mg, 50mg) en gebruik fravotriptan als ik aanval voel aankomen of net begint. Het werkt ,als ik te laat neem, niet altijd. Ben zeer tevreden en hoef minder vaak plat omdat het goed onderdrukt en nog kan functioneren. Ik gebruik dit al een kleine 20 jaar. (Eerst fromirex)

16-07-2024 | Vrouw | 19

spierpijn jeuk

Ik heb chronische migraine, 2-3 aanvallen per week. Ik heb voordat ik met dit medicijn begon meerdere medicijnen geprobeerd en dit is het eerste dat echt helpt. Ik heb nog steeds ongeveer even veel aanvallen maar ze duren minder lang en de pijn is minder erg. Sinds ik ben begonnen met de injectie kan ik tijdens een aanval vaak nog een (makkelijk) gesprek voeren en simpele [lees meer...]dingen voor mezelf doen, zoals naar beneden lopen om wat te eten te pakken. Eerst moest ik dan urenlang in bed liggen. Pijnstillers zoals ibuprofen en paracetamol zijn nu effectiever dan voordat ik met dit medicijn begon. Het werkte de eerste twee maanden het beste, toen leek het bijna alsof mijn migraine weer afhankelijk werd van triggers in plaats van chronisch. Helaas is dat niet zo gebleven maar alsnog ben ik een stuk beter af met dit medicijn dan zonder. Verder zijn de bijwerkingen minimaal. Ze hebben meer te maken met het moeten injecteren van het medicijn, dan met het medicijn zelf.

Maxalt

15-07-2024 | Vrouw | 56
rizatriptan
Dit is voor mij super effectief, ik had iedere week een aanval van 72 uur gemiddeld . Begonnen met 5mg, dit hielp op zich goed maar een enkele keer slechts een paar uur ( te laat ingenomen denk ik- twijfelde vaak bij het begin van een aanval of het migraine was of gewoon hoofdpijn) nu met 10 mg stopt het tot nu toe altijd en neem ik zelden een tweede tablet,. Bijwerken h[lees meer...]eb ik nauwelijks, klein beetje high maar niet storend en kan gewoon werken.

27-06-2024 | Vrouw | 50
fremanezumab

kuitspier voelt hard aan kuitspierkramp moeite met lopen moeite met traplopen moeite met opstaan kramp in dijbeenspier

Op dinsdagochtend de eerste spuit gezet. De volgende ochtend, spierpijn aan de rechterkant van mijn lijf. Voornamelijk bekken en been. Woensdagavond nog redelijk kunnen slapen wel spierpijn tenminste zo dacht ik dat dat het was. Donderdagochtend ik probeerde op te staan, wat niet lukte. Ik zakte door mijn rechterbeen heen. Met flinke pijnscheuten in mijn lies, bekken e[lees meer...]n bovenbeen. Donderdagnacht: kon niet goed liggen rechterkant was te pijnlijk. Ik ben op de bank gaan liggen om mijn man niet wakker te maken. De pijnen werden steeds heftiger en venijniger. Vrijdagnacht, ibuprofen, paracetamol geslikt in hoge doseringen. Hielp niet. Weer mijn bed uit om 1u in de nacht. En weer niet meer terug gegaan. Zaterdag naar de drogist voor diclofenac. Deze medicatie ingenomen zowel overdag als in de nacht. Hielp niks. Weer midden in de nacht mijn bed uit. Te veel pijn. Zondag kan helemaal niks meer lopen gaat niet, sokken aantrekken lukt niet. Ik heb ontzettende rare pijnen ik loop huilend door het huis. Dit soort pijn ken ik niet. Zondagavond gaan we weer dacht ik. Oxycodon ingenomen, gekregen van mijn man. Ik dacht nu kan ik slapen. Helaas ook daar komt de helse pijn doorheen, half 2 in de nacht mijn bed uit. Weer op de bank. Staan beetje lopen, stapje voor stapje want ik kan nog steeds niet op mijn rechterbeen staan. Maandagochtend contact gelegd met de verpleegkundige die de uitleg kwam geven. Zij zei je hebt zenuwpijnen. Je moet contact opnemer met je huisarts. Gelukkig kon ik dezelfde dag terecht. Alles onderzocht, geen verhoogde ontstekingswaarden, geen blinde darm ontsteking, geen hernia. Zal dan toch komen van de Ajovy? Hij schrijft tramadol en nog een pijnstiller uit. Oxycodon niet want die werkt niet. Pijnstillers werken maar 2 uur de pijn is te heftig, terwijl ze 6 tot 8u moeten werken. Ik ben nu 5 dagen verder, pijnen zijn verschrikkelijk. Slapen kan ik nog steeds niet. Ik kan 2 uurtjes in bed liggen dan wordt ik kreunend wakker van de pijn. Overdag kan ik niks, 5 meter lopen dan moet ik stoppen, gaan zitten lukt bijna niet, zo'n pijn, opstaan is hetzelfde. Die pijnscheuten schieten door mijn bekken, heup, bovenbeen, knie, scheenbeen, en kuiten. Wat een ellende. Nooit meer ajovy voor mij. Ik hoop echt dat het binnenkort over is en dat ik weer kan slapen zitten, opstaan en lopen zonder pijnstillers. Ik slik nu 4x per dag tramadol, 5x per dag 2 stuks paracetamol en middenin de nacht extra ibuprofen 2 stuks. 400mg Weet niet of ik hier verder nog op kan reageren want ik zit nog middenin deze ellende. Hoop echt dat het overgaat. Maar de Ajovy werkt nu nog 3 weken ik hou mijn hart vast.

08-06-2024 | Vrouw | 20

versuft

Hi ! Ik ben zo een jaar en half sumatriptan begonnen . Het geeft een heel raar gevoel in me hoofd . Alsof je hersenen jeuken/tinitelen/slapen mijn krel staat een beetje "strak" op dat moment en moeilijk om te slikken , maar hoevaker je hrt neemt hoe sneller het weggaat . Laat dit je niet bang maken, ik ben iemand met 90% van bijwerkingen op elk medicijn.

26-05-2024 | Vrouw | 49

slaperigheid

Ik ben heel blij met Sumatriptan. Mijn migraine kan ik er goed mee stoppen. Vaak neem ik 1 tablet ( 50 mg) soms zelfs maar een halve . Dat ik er wat duf en slaperig van word neem ik voor lief .

26-05-2024 | Vrouw | 39
fremanezumab
Ik ben 39 jaar en sinds 8 jarige leeftijd migraine, vanaf de puberteit 2 tot 3 keer per week. Nooit gewone hoofdpijn. Sinds ik kinderen heb gekregen werden de aanvallen meer. Sumatriptan hielp goed, maar kon ik beperkt nemen om medicatie afhankelijke hoofdpijn te voorkomen. Protocol gevolgd om met Ajovy te mogen beginnen na 30 jaar migraine. Migraine werd erger tijdens[lees meer...] de andere middelen. Gebruik het nu 1 jaar. Ajovy werkt heel erg goed. Wel ben ik begonnen met spuiten rond menstruatie. Dat gaf meer migraine/hoofdpijn in die periode dan nodig. Die twee moeten apart van elkaar liggen. In het begin heel vermoeiend, ik was non stop bezig wat ik normaal deed tussen de aanvallen door. Meer balans bracht minder vermoeidheid, maar over het algemeen wel een ietsje lager energieniveau dan voorheen tussen de aanvallen door. Sinds een paar weken heb ik zo nu en dan het geluid van een knalerwtje noem ik het maar in mijn hoofd. Dit geluid nooit eerder gehoord.

13-05-2024 | Vrouw | 67

vermoeidheid

06-05-2024 | Vrouw | 32

herhaaldelijk overgeven duizeligheid kortademigheid

Ik heb om de zoveel maanden last van migraine Gelukkig maar als ik een aanval heb is het ineens heel erg gebruik sumatriptan sinds een jaar en deze blijkt te helpen maar de bijwerkingen zijn echt niet normaal duizeligheid kortademigheid zweten warm hebben overgeven alsof je elk ogenblik kan flauwvallen na deze bijwerkingen gaat de migraine ook meestal over maar ik[lees meer...] twijfel wat erger is de migraineaanval of deze bijwerkingen ik geloof dat deze medicijn gevaarlijk is ik ga toch kijken naar een alternatief

Cafergot

29-04-2024 | Vrouw | 38
ergotamine / coffeine

verslavend nierfunctiestoornis acute hoofdpijn lucht in darmen jeuk aan arm of been slaperigheid

Heel heel slechte ervaringen met dit middel.Het werkt verslaving in de hand.Je begint met een zetpil, en na een tijdje heb je er 2 nodig , Er zit moederkoren in ,een vergif.Ik ben er aan verslaafd geraakt en dus moest ik afkicken als een drugsverslaafde.Het middel lost niets op, het onderdrukt de aanval, en daarna krijg je gewoon weer een aanval, en neem je weer cafergot.[lees meer...]Door een hoogleraar van het AMC, wwar wewrkzzam was, werd ernstig gewaarschuwd.Iik ben naar een arts gegaan die mij op weg heeft geholpne om van het middel te worden verlost. Een harde strijd hoor. Uiteindelijk na veel wegen te hebben bewandeld, bleek ik een ernstige voedingsallergie te hebben,en toen was er een weg terug naar een gezond lijf zonder migraine.!!!!!!

25-04-2024 | Vrouw | 50
sumatriptan
Ik had voorheen sumatriptan injecties, voorgevulde pennen, en nu ivm de vergoeding krijg ik imigran injecties met penvullingen. Gisterenavond had ik migraine en heb serieus 3 vullingen verpest. Ik draai de pen op de vulling en als ik hem dan compleet eruit wil halen spuit de pen zo de vloeistof eruit. Ik druk niet per ongeluk de knop in...niks van dit alles. Ik heb ff zit[lees meer...]ten huilen want het waren mn 3 laatste vullingen. Heeft iemand anders dit ook? Ben heel erg benieuwd

08-04-2024 | Vrouw | 50
rizatriptan
Derde medicijn die ik geprobeerd heb tegen migraine. Deze helpen mij erg goed en zonder vervelende bijwerkingen.

22-03-2024 | Vrouw | 52
fremanezumab

hartkloppingen verstoorde slaap tintelingen of prikkeling van arm of been rugpijn

Ik heb sinds 7 jaar regelmatig migraine (2x - 4x per week). Meerdere neurologen hiervoor gezien, allerlei soorten medicijnen gekregen: o.a. twee soorten betablokkers, twee soorten anti-epilepsie middelen, 2 jaar migraine-botox en sinds bijna twee maanden Fremanezumab injecties. Ik heb veel migraines, maar ook dagelijks veel hoofdpijn, dat begon na de eerste half jaar [lees meer...]dat ik opeens migraines had. Ik word elke dag wakker met het gevoel alsof ik een zware kater heb. Ik lees er weinig over op deze website, maar ik ga me sinds Fremanezumab per dag een beetje rotter voelen. Ik zal proberen te beschrijven wat ik meemaak, hopend dat een ander daar wat aan heeft. Toen ik de eerste injectie net had gekregen voelde ik me binnen een half uur opeens een beetje raar in mijn hoofd, moeilijk te beschrijven, alsof er iets weg was. Een deel van mijn hoofdpijn voelde ik weg-ebben, alsof de scherpe hoge pijn er uit was gedraaid en dat dit een koele leegte achterliet, dat voelde heel fijn. Maar hetzelfde moment was er ook een deel van mij weg, ik had opeens het idee dat ik beter niet naar huis kon rijden, terwijl ik in de parkeergarage van het ziekenhuis in mijn auto zat. Ik durfde met mijn 'gekke hoofd' niet te gaan rijden, mijn man moest me komen halen. Dit rare gevoel bleef. Ook de volgende ochtend: mijn wekker ging, maar ik stond niet op. Het gevoel van: 'Kom op, opstaan!' was er niet, ik was behoorlijk afwezig. Ook ging er de volgende dagen vanalles mis met handelingen doen, bijv. in de keuken. Ik was onhandiger en had moeite met iets op volgorde uitvoeren. Ik dacht: dat trekt wel bij, maar dit is nu na bijna twee maanden nog niet verbeterd. Een week na de injectie kreeg ik opeens last van kramp. Dus ik dacht ‘magnesium’, maar dat hielp niet. De fase daarna kreeg ik steeds meer tintelende armen en benen, alsof mijn bloed geklonterd is en niet goed meer door mijn aderen wil, dit is gevoel is er nu al weken continu, dag en nacht. Vervolgens kwamen de hartkloppingen, vanaf week 3 ongeveer. Mijn hart is steeds meer gaan slaan op een manier alsof ik gejaagd en bang ben. Als ik niet bewust probeer ontspannings- en ademhalingsoefeningen te doen, dan merk ik dat mijn ademhaling hoog gaat zitten. Sinds ik die hartkloppingen heb, slaap ik ook een stuk slechter. Wat laatste dagen nieuw is, is dat ik erg geïrriteerd ben. Logisch zou je denken als je slechter slaapt, maar ik zou afgelopen dagen het liefst de hele dag schelden en/of huilen. Als je mij zou kennen: Dit is niks voor mij, ik ben normaal erg rustig en geduldig, maar laatste dagen echt niet. Ik herken mezelf bijna niet zo. Sinds de Fremanezumab heb ik opvallend minder migraine aanvallen (of zijn de migraine aanvallen minder heftig) en is een deel van mijn scherpe dagelijkse hoofdpijn weg. Al hou ik wel de zware bonkende hoofdpijn over en is deze zwaarder dan normaal. Ik durf de 3e injectie niet te zetten. Dit zou ik over 3 dagen moeten doen, maar omdat ik me per dag slechter ga voelen, lijkt het me echt geen goed plan. Stel dat ik me nog slechter ga voelen... dit is al geen doen zo. Zucht. Ik heb ook geen zin in dezelfde migraine aanvallen als een paar maanden geleden, maar dit hou ik ook niet vol. Mocht je ook rare bijwerkingen krijgen van Fremanezumab, hoop ik dat je dit ook hier wil melden. Zolang de artsen zeggen: “Misschien een beetje pijn op de prikplaats of wat constipatie.” dan weten mensen niet waar ze aan beginnen en kunnen ze net als ik onwijs gaan twijfelen aan zichzelf.

12-03-2024 | Man | 57
Helpt na ongeveer 2 minuten

15-02-2024 | Vrouw | 40

rugpijn moeite met slapen

Het middel werkte de eerste 2 maanden goed erna matig. Heb last van rugpijn en moeite met slapen sinds het gebruik. De rugpijn werd bevestigd door de verpleegkundige maar online nergens wat over te vinden. Meld het aub.

24-01-2024 | Vrouw | 69
sumatriptan
Zodra een migraine begint medicatie innemen dan stopt de aanval. Wakker worden met migraine, medicatie innemen en na ongeveer half uur stopt de aanval

23-01-2024 | Vrouw | 46
fremanezumab
Ik heb geen aanvallen meer, voel soms een sluimerende aanval maar breekt niet door. Heb de indruk dat ik na 2 maanden futloos ben, geen energie en zie bleek. Ik vraag mij af wat de bijwerkingen op lange termijn zijn?

09-01-2024 | Vrouw | 55
fremanezumab
Migraine is indertijd rond halverwege m'n 30ste begonnen.....ik ben nu 55 jaar oud. In de overgang rond 46 jaar werd migraine steeds frequenter en grilliger en is het uiteindelijk chronisch geworden. Had zo'n 20 a 22 dagen per maand hoofdpijn en migraine. Slikte ook 20 a 22 tabl sumatriptan 50 mg per maand wat goed werkte. Heb verschillende soorten bètablokkers geprobe[lees meer...]erd en Candesartan. Jaren bij neuroloog gelopen. Fysio gehad en borstverkleining. Helaas zonder resultaat. Uiteindelijk in februari 2023 het traject ingegaan om in aanmerking te komen voor Ajovy. Moest 3 mnd stoppen met m'n triptanen wat heel zwaar was.....hield daarna rond de 13 hoofdpijndagen per maand over. Heb 2x botox gehad zonder resultaat. Eind Juli 2023 m'n eerste spuit Ajovy gezet. Het heeft wel iets gedaan, maar niet wat ik hoopte. Zat na 5 maanden uiteindelijk nog rond de 8 a 9 dagen hoofdpijn en had daarbij nog een aantal dagen sluimerende hoofdpijn. Wilde wel doorgaan met Ajovy maar uiteindelijk gestopt toen ik m'n 6de injectie moest zetten vanwege erge knieklachten wat rond de 4de injectie begon. Het begon met stijfheid in m'n met name linker knie.....later ook rechter knie. Uiteindelijk werd dit zo erg dat ik amper meer kon hurken en kon bijna niet zonder hulp overeind komen. Ook als ik langere tijd stond of zat waren m'n benen zo stijf dat ik helemaal niet meer kon hurken om bv iets te pakken uit een kastje of onderuit een schap in de supermarkt. M'n rechter scheenbeen begon ook pijnlijk te worden. Ben nu vanaf 27 december 2023 gestopt en deze bijwerkingen zijn inmiddels voor zo,n 55% verbeterd. Was erg hoopvol vanwege de positieve reacties maar helaas geen wondermiddel voor mij.

01-01-2024 | Man | 48
fremanezumab
Sinds mijn 19e menstruele migraine. Na 20 jaar, maandelijks migraine en ziek zijn, mag ik eindelijk na het doorlopen van traject bij neuroloog (hoofdpijnkliniek) over op Ajovi. Wat een verademing! Sinds het gebruik (2 jaar terug) geen migraine aanval meer gehad en ook geen last van bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3339)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2912)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2538)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1817)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1675)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)