categorie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Migraine

25-09-2020 | Man | 60
sumatriptan
migraine en clusterhoofdpijn helpt wel maar niet altijd, ik kies voor injectie ivm snelle werking

20-09-2020 | Man | 71
sumatriptan
Ik heb al migraine vanaf ongeveer 11 jaar.Ik heb een eigen metaal en garagebedrijf gehad. Dit heb ik 50 jaar gerund en ben met mijn 68 gestopt met werken.Ik ben 4 jaar geleden gestopt met koffie drinken(15-20 koppen per dag) en gestopt met roken( meer dan 1 pakje per dag).Sindsdien is de frequentie van de aanvallen van 2x per week naar nu elke dag.Ik spuit sinds een paar [lees meer...]maanden bijna elke dag en soms 2x per dag.Het helpt nog altijd.Ik ben in 1991 begonnen met dit injectable medicijn en de werking is nog steeds effectief.Een enkele keer niet en dan moet ik een 2e keer spuiten.Ik ben bij een neuroloog in Tilburg geweest om Botox in de nek te spuiten,maar die zei dat ik eerst moet afkicken.Dat gaat niet zomaar.Het probleem is,dat ik dan ernstig ziek word en dat kan ik mijn nieuwe partner en mezelf niet aandoen(mijn vrouw is 8 jaar geleden overleden en sinds bijna 4 jaar heb ik een nieuwe partner,waar ik heel gelukkig mee ben).Waarom dan toch zoveel aanvallen.Wie kan mij daar een antwoord op geven?

17-09-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan
Sinds mijn 18e last van migraine (vermoedelijk destijds ontstaan door wisseling merk anticonceptiepil). Geen aura en als ik rustig blijf liggen in het donker hoef ik niet over te geven, maar mijn gevoel van vrijheid werd er ernstig door ingeperkt. Ga maar eens een dagje naar Antwerpen als je niet weet of je nog normaal naar huis kunt... Jarenlang aangemodderd met paracetam[lees meer...]ol en ibuprofen, beiden zonder enig effect. Migrafin deed ook niks. Uiteindelijk Imigran neusspray gekregen en EINDELIJK had ik een betrouwbare aanvalsmedicatie. Maar omdat de neussprays onpraktisch waren om mee te nemen op een backpacktrip (en een extreem smerige nasmaak hadden) overgestapt op Rizatriptan. De tabletjes werken iets minder snel dan de neusspray en smaken nog steeds smerig (ik heb ze altijd bij me samen met wat smintjes tegen de smaak), maar ik ben erg tevreden. Als ik de pil op tijd inneem, werkt hij altijd. Alleen als ik te laat ben (als ik te lang twijfel of de hoofdpijn migraine is / de aanval doorzet of niet), dan moet ik er nog wel eens een uitzitten, net als wanneer ik met migraine wakker word, want ook dan ben ik te laat. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt, afgezien van een wat suf gevoel en afgenomen reactiesnelheid. Auto / motorrijden kan ik beter niet doen na inname, maar verder kan ik relatief normaal functioneren op werk etc. Dat geeft zoveel meer vrijheid!

16-09-2020 | Vrouw | 20
eletriptan
Na ongeveer een half uur na inname neem de hoofdpijn af. Ik heb ontzettend last van vermoeidheid. Kan met moeite activiteiten uitvoeren zonder in slaap te vallen.

09-09-2020 | Vrouw | 46
Oogmigraine
Bij aura innemen, na half uur tot uurtje voel je de werking van het medicijn. Je voelt als het ware de vernauwing als soort krampjes in nek en achterhoofd...1e x schrok ik wel n beetje maar ja het is een bijwerking. Het medicijn doet haar werk. Je voelt je lichaam als het ware ontspannen...ik neem het wel als ik thuis ben en niet tijdens werk. Je wordt er nl brak van...m[lees meer...]aar het helpt super!!! Oogmigraine kan ik wel eens een periode iedere dag hebben maar als ik medicijn neem dan ben ik ook een paar dagen in zo een periode verlost daarvan en slaap ik goed. ( heb het medicijn pas sinds kort ) geschiedenis oogmigraine al vanaf mijn 7e...( nu 46 ) . Vroeger waren hier geen medicijnen voor Neem gerust verwacht wat bijwerkingen en vertrouw op het medicijn.

14-08-2020 | Vrouw | 64
eletriptan
Relpax of Eletriptan gebruik ik al sinds het op de markt kwam. En ik hoop dat het nooit uit het assortiment verdwijnt, want ik ben er heel tevreden over en ken geen werkend alternatief. Ik ben 63 en heb migraine-aanvallen sinds mijn 13-e, ik heb dit jaar dus mijn 50-jarig migrainejubileum en zoals elke heftige migrainelijders weet: migraine is een ware hel. Geen andere[lees meer...] pijn en geen ander ziekzijn komt er bij in de buurt qua mate van ellende. Net als veel anderen kreeg ik heel vroeger het heftige Imigran. Ik denk dat ik daarvan wel diverse chronische bloedsomloopproblemen aan over heb gehouden, want dat stond bekend als paardenmiddel. De komst van de triptanen was daarom een innovatieve uitkomst. Ik heb destijds een paar middelen van de triptanen geprobeerd en Relpax is voor mij de beste. Een wondermiddel is het niet, want ik krijg het zelfs met Relpax niet altijd gegarandeerd voor elkaar een migraineaanval weg te drukken, maar aan de andere kant, soms lukt het zelfs met een kwart van 40 mg Relpax: (*doorknippen met een apothekersknippertje). Echt lekker ben ik na een succesvol Relpaxje gedurende een dag of twee dagen meestal ook niet, maar dat zijn peanuts vergeleken met een migraineaanval. En dat je dan kan blijven functioneren, dat je een noodzakelijke reis kan ondernemen of een feest bij kan wonen, dat is geweldige winst. Relpax maakt het leven daadwerkelijk leefbaarder!!!

06-08-2020 | Vrouw | 53
rizatriptan
Al jaren migraine gewone pijnstillers waren niet effectief. Sinds enkele jaren gebruik ik dit middel, eerst Maxalt nu t goedkopere rizatriptan en het werkt goed tegen de hoofdpijn bij migraine. Nadeel is wel dat je er flink suf van wordt en wat misselijk. t middel kan soms niet aanslaan maar bij mij is dat 8 vd 10 x wel.

Zomig

05-08-2020 | Vrouw | 47

04-08-2020 | Vrouw | 64
eletriptan
Dit medicijn helpt mij erg goed bij een migraine aanval. Alhoewel ik bij een heftige aanval toch nog hoofdpijn blijf houden. Maar dat duurt maar 1 dag. Ik merk dat ik na jarenlange migraine niet meer tegen kan dat ik uit de running ben. Dat maakt mij chagrijnig en licht depressief. Ben erg moe in periode van migraine en dat komt volgens mij van de Relpax. Maar zonder zou e[lees meer...]en vreselijke ramp zijn. Ik probeer het nog wel eens maar dan lig ik 3 dagen in bed met overgeven en al. Dus uiteindelijk happy dat deze medicatie bestaat!

15-07-2020 | Man | 52
Clusterhoofdpijn
Al ruim 27 jaar tot 10 keer op een dag aanvallen van clusterhoofdpijn in verschillende periodes van 2 tot 6 maanden. Ik gebruik dus extreem veel injecties. Nu vandaag de dag ben ik elke dag zeer vermoeid ik sta werkelijk iedere dag geradbraakt op uit mijn bed. Ben zo slap als een een tot en mijn lichaam voelt aan a alsof alles gebroken is en het bloed vervangen is door [lees meer...]cement. Veel verschillende vreemde steken en pijnen. Geestelijk achteruitgang. Zie het allemaal niet meer zitten. Mijn lichaam is een grote puinhoop. Toen ik 18 was werd ik geïnfecteerd met de bacterie ziekte van Weil. Scheelde niet veel of ik was er aan overleden door uiteindelijk hersenvliesontsteking. Wat in ontdekt heb is dat bij iedere aanval een pees achter het hoofd aan rechterzijde zich verkrampt en dit de uitstralende pijn geeft. En dat met name alcohol vooral bier een grote trigger is. Alsook stress!!! Ik heb met LSD goede resultaten geboekt vanwege dat er in lsd een stof zit die de bloedvaten 600X sneller de bloedvaten verkrampt. Met micro doseringen heb ik een periode van 1,5 jaar pijnvrij geleefd. Echter nu heb ik weer een kuur gedaan maar dit heeft het niet doen stoppen. Maar misschien is dit gekomen doordat ik het niet consequent heb volgehouden. Met lsd krijg je wel slaap problemen wat natuurlijk ook voor oververmoeidheid zorgt. Waardoor ik dus ermee stopte. Enfin dit zijn mijn bevindingen.

Zolmitriptan

09-06-2020 | Vrouw | 40
zolmitriptan
Maandelijks 1 of 2 dagen migraine. Normale pijnstillers als paracetamol werkt niet met als gevolg dat ik ontzettend ziek kan worden van migraine. (braken, barstende hoofdpijn, slecht zien, kan niet meer functioneren, enz) Herken de migraine meestal direct, neem 1 tablet zolmitriptan en probeer even te gaan liggen. Meestal val ik direct in slaap en voel ik me na een uurtje[lees meer...] weer fit. Ik heb geen last van bijwerkingen van het medicijn. Voor mij een wondermiddel.

23-04-2020 | Vrouw | 59
sumatriptan
Ik gebruikte jaren sumatriptan 50 mg bij migraine met erg goed resultaat. Vaker was dit 5 tot 7 x per maand. In 2017 opgehaald met de ambulance...hartinfarct In datzelfde jaar nog 6 keer met ambulance opgehaald tot ik de zevende keer Met spoed naar Venlo moest voor een hartkatherasatie via de pols. De arts was zeer verbaasd dat ik zo vaak sumatriptan slikte en raa[lees meer...]dde me aan om hier met mijn neuroloog over te gaan praten. Al mijn vaten waren goed open. Omdat dit de vaten verkrampt. Niet alleen in het hoofd maar door je hele lichaam. Ook het hart dus. In overleg met de neuroloog gestopt hiermee. Zwaardere pijnstillers gekregen waar ik me redelijk mee kon helpen. Nu in aanmerking gekomen voor de injectie pen. Heb gelukkig nooit meer hartkramp gehad. Naar mijn mening en die van de arts in Venlo waarschijnlijk door de sumatriptan de verkramping van het hart gekregen en door zuurstoftekort het infarct.

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

24-03-2020 | Man | 41
sumatriptan
Al sinds mijn 6j herrinner ik me wekelijkse aanvallen van migraine met hoofdpijn op het voorhoofd, afwisselen boven een van de ogen of in het midden. Deze gingen telkens gepaard met misselijkheid, braken en duurden een dag waarop ik niets kon doen buiten in een donkere kamer liggen. Pogingen tot vermijden van bepaalde voeding, sporten, drank... leverenden allemaal niets[lees meer...] op. Gebruik medicatie ging van standaard prijstillers Perdolan tot Dafalgan over codeine naar opnieuw Dafalgan tot deze tot 8 x per dag ging. Daarna ben ik een keer overgestapt op onderhoudsmedicatie maar omdat ik hier zo suf van werd dat ik om 18u in slaap viel stopte ik weer. Sinds 2 jaar (ben nu 41) stelde mijn huisarts Sumatriptan voor. Wat een verschil! Nu neem ik een pilletje van 50mg samen met 1 pijnstiller in wanneer ik een aanval voel opkomen en zo'n 2u later is deze volledig verdwenen. Het gebruik van pijnstillers is hierdoor drastisch verminderd maar ik kan niet buiten zonder een sumatriptan in mijn zak. Momenteel gebruik ik er zo'n 2-7 per maand omdat ik toch mijn gebruik van medicijnen tracht te beperken om gewenning te voorkomen. Het komt al voor dat de hoofdpijn op eenzelfde dag weer opduikt... Tot op heden het enige product dat mij van mijn hoofdpijn vanaf help.

02-03-2020 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
Ernstige hoofdpijn. Gemiddeld gebruik van 9 tabletten per maand al 4 jaar lang 50 mg. Alles al onderzocht, div. Mri van hersenen en nek. Pijnpoli geweest. Niets gevonden. Gek word ik ervan. Ben bang verlaafd te geraken en dat het medicijn averechts gaat werken.

29-02-2020 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Wauw ! Wat fijn om eens een ervaring te lezen over een neuroloog die begrijpt dat deze clusterpijn, zelfmoordziekte, ondraaglijk is !! De Sumatriptan injectie is ook voor mij de enige optie. Iedere keer als ik aanval krijg. Niet 2x per 24 uur, maar iedere aanval !! Ook ik heb dit kado 3 a 4 weken per jaar. Ieder jaar weer en na deze periode is het weer verdwenen. Onbegrijp[lees meer...]lijk en niet te verklaren door medici . . . . Ik zou heeel graag de naam van deze neuroloog willen weten.

Ergocoffeine Zetpillen

15-02-2020 | Vrouw | 53
ergotamine / coffeine

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

06-01-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan
Een keer in de zoveel tijd migraine met aura, tijdelijke verlamming van gezicht maar zonder misselijk te zijn of braken. Voelde het opkomen dus voor de eerste keer rizatriptan ingenomen en gaan slapen. Werd na een uur doodziek wakker, verschrikkelijke hoofdpijn/migraine erger dan normaal trok door naar mijn nek en schouders was bijna niet uit te houden, misselijk, brak[lees meer...]en, slap gevoel, moe, flauwvallen, droge mond, ontzettend veel dorst en vieze smaak. Kon niet fatsoenlijk praten en bewegen. Viel telkens weg en werd 1 seconde later weer wakker door de hoofdpijn en het braken. Nu inmiddels na 7 uur afzien voel ik me iets beter. Voor mij nooit meer ! Dit was nog erger dan een migraine aanval.

17-12-2019 | Man | 59
sumatriptan
werkt goed maar helaas niet altijd

Zomig

28-11-2019 | Vrouw | 61
zolmitriptan
De verpakking van de smelttabletten us niet te openen. Zeker niet tijdens een aanval. Hoe vreselijk is dat als je zoveel pijn hebt, nauwelijks iets ziet, met een Mes aan de gang moet. Zou best anders en zeker met minder materiaal kunnen.

13-11-2019 | Man | 58
sumatriptan
Tabletten lastig om te slikken vanwege de misselijkheid, injecties vond ik vervelend om mijzelf toe te dienen, zetpillen werken niet.

Frovatriptan

03-11-2019 | Vrouw | 43
frovatriptan
Sinds ik een mirena spiraal heb ik meer bijwerkingen van de frovatriptan. De eerste 4 uur heb ik ineens hele zware hartkloppingen, dit had ik voor de mirena nooit. Ook ben ik met mirena meer wazig en een soort dronken als ik frovatriptan gebruik.

02-11-2019 | Vrouw | 54
eletriptan
Vanaf mijn 11e heb ik al migraine. Destijds veel baat bij Dolviran, maar dat werd van de markt gehaald. Voeding aanpassen helpt, sommige voedingsmiddelen initieren bij mij een aanval (rode wijn, zoetigheid, chocola). Inmiddels gebruik ik al jaren Relpax nadat Maxalt niet meer hielp. Ik neem het meestal in combinatie met ibuprofen omdat de laatste jaren mijn migraine vaak[lees meer...] ontstaat in combinatie met nekpijn. Het werkt bijna altijd binnen een uur. Grote nadeel is de overweldigende moeheid die daarna optreedt. Ik kan letterlijk niet meer op mijn benen staan soms. Ook grote dorst en een erg droge mond zijn gevolgen bij mij. Regelmaat, gezonde voeding (ik eet ketogeen), voldoende rust en daarnaast ook bewegen zijn voor mij belangrijke zaken om migraine te voorkomen.

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

Cafergot

04-10-2019 | Vrouw | 52
ergotamine / coffeine
Alles geprobeerd, maar dan ook echt alles. Altijd hoop gehad dat iets werkte en werd dan weer teleurgesteld. Neem de zetpillen nu al ruim 30 jaar, met tussenpozen omdat ik dan van de arts zonodig weer iets moest proberen. Mijn dank gaat altijd nog uit naar dokter die er achter kwam dat ik een hormoon migraine had en geen spanningshoofdpijn had. Moest wel wenen hoe en wanne[lees meer...]er je het moet nemen voor het beste resultaat. Neem in de je jaren juist minder dan meer zoals men zegt. Ben dankbaar dat dit er is anders had ik er allang niet meer kunnen leven met deze handicap

04-10-2019 | Vrouw | 34
rizatriptan
Vanaf m’n 9e al hoofdpijnpatient met braken. Door gebruik van de anticonceptiepil migraine gekregen, overgestapt op Mirena spiraal, nog maar enkele keren per jaar migraine aanvallen met auraverschijnselen. Maar wel altijd volledig uitgeschakeld, braken, donkere kamer en geen geluid. Via huisarts Imigran zetpillen gehad, werkten matig. Ik had altijd 2 zetpillen nodig en ve[lees meer...]el slaap. Daarna sumatriptan, veel last van bijwerkingen (beklemming op borst, enorme vermoeidheid). Overgegaan op Imigran neusspray, had ook hier een dubbele dosis nodig en zelfde bijwerkingen als de zetpillen (erg vlak en vermoeid). Onlangs Rizatriptan gekregen en voor het eerst in 25 jaar binnen 1u na inname hoofdpijn vrij. Ik kan functioneren in mijn gezin, op mijn werk (lerares). Geen bijwerkingen en altijd bij me in mijn telefoonhoesje. Moeilijker te openen, de verpakking, maar ik zorg dat een klein stukje al een lipje vormt dat ik met de aura’s hem toch openkrijg (heb dan beperkt zicht). Na enkele uren ga ik over op paracetamol om de dag erna ook goed te voelen! Aanvallen van 1x per 2/3mnd zijn nu wel wekelijks geworden. Maar dat moet ik even goed in kaart brengen voor ik na de ha ga. Gisteren wel rizatriptan ingenomen bij zware hoofdpijn bij het opstaan en ‘s avonds een migraine aanval. Dit schijnt verband te hebben met elkaar.

14-09-2019 | Vrouw | 50
sumatriptan
Topmiddel dat snel en effectief werkt. Op momenten dat een pil niet in te nemen is door misselijkheid en ik snel van de migraine af wil zijn is dit middel een uitkomst. Mede door dit middel kan ik gewoon meedraaien in de maatschappij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)