categorie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Migraine

24-11-2022 | Man | 30
rizatriptan
Al jaren (lees 20jr) last van migraine zeker 1x per week. Dit gaat vaak samen met misselijkheid en normaal functioneren is er dan niet bij. Verschillende middelen gehad maar nu al een aantal jaar rizatriptan en het is voor mij een wondermiddel. Ik voel de aanval vaak al als ik wakker wordt. Neem dan een tablet en met een half uur begint het te minderen en met een uur is he[lees meer...]t zo goed als weg. Heerlijk! Heel af en toe wel wat duf maar alles beter dan migraine en misselijkheid. Ook een poos maxalt gebruikt maar toen het patent van de stof veranderde werd dit rizatriptan. Voor mij is de werking van deze 2 gelijk. Nadeel is de smaak van de smelt tablet maar goed deze is na een x aantal minuten verdwenen en als dat het enige is...

22-10-2022 | Man | 29
Clusterhoofdpijn
Hi, Normaal post ik nooit iets op forums, maar aangezien ik tijdens clusterhoofdpijn aanvallen vaak s'nachts met een oog dicht en hand op mijn hoofd forums aan het doorlezen was opzoek naar een oplossing leek het mij waardevol voor anderen om te laten weten wat mijn oplossing is. Ik ben een man, 29 en woon in Amsterdam. Heb een vrij sociaal leven, maar kon geen alcohol [lees meer...]meer drinken zonder sumatriptan spuiten in m'n been te zetten, omdat ik hoofdpijn kreeg. 5 jaar lang aanvallen gehad, 2 maanden per jaar. Het laatste jaar 5 maanden last gehad, dus ik was erg bang voor de chronische variant. Hopeloos oplossingen gezocht, totdat ik zelf een GON-injectie (in je achterhoofdszenuw) als oplossing vond en opperde aan mijn neuroloog. "Dit kon een oplossing zijn'', dus ik zocht op waar ik dit kon krijgen. Uiteindelijk een vrij lange aanmeldprocedure en wachtlijst bij het LUMC. 2 dagen na de injectie geen één cluster aanval meer gehad! Als je dit leest, google GON-injectie LUMC en lees erover. Ik ben nu al weer gewend aan het normale leven, maar kan af en toe een vlaag van opluchting krijgen als ik bedenk dat ik van die aanvallen af ben. Gon-injectie is voor mij de oplossing geweest!

19-10-2022 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Helaas ook hier diagnose: clusterhoofdpijn. Ik gebruikte eerst de spray. Werkt wel maar voor mij altijd net te laat, waardoor je toch nog ruim 45 minuten even naar de hel gaat qua pijn. De bittere smaak is idd echt vies. Maar ja, of vieze smaak of pijn...Nu gebruik ik de injecties. Wat een wondermiddel. Binnen 10 a 15 minuten volledig pijnvrij. Beetje suf achteraf, maar d[lees meer...]at neem ik graag op de koop toe. Ik krijg deze week de GON-injecties. Hopelijk werken deze ook mee om de aanvallen te verminderen.

Ajovy

12-10-2022 | Vrouw | 50
fremanezumab
Ik, vrouw 50 jaar, met veel migraine, kon een half jaar geleden Ajovi gaan gebruiken. Wat een verademing. Van rond de 17 dagen per maand migraine naar 1 aanval van 3 dagen en 1 aanval van 2 dagen. Met Ajovi, voel ik de aanval nog niet echt aankomen, ik ken mijn lichaam als t ware nog niet. Voorheen wist ik het precies: kreeg ik trek in zoetigheid, was ik energiek (piek) en[lees meer...] begon ik te gapen, dan wist ik hoe laat t was en bouwde de hoofdpijn zich op. Nu voel ik iets in mijn hoofd alleen dat is elke keer anders en dan is het binnen 30 min daar. Het is nog zoeken naar herkenning van..... Maar buiten dat is het tot nu toe elke maand dat ik uitkijk naar het moment om weer Ajovi te kunnen spuiten. Mijn leven ziet er anders uit. Ik ben energieker, blijer, minder moe doordat ik niet elke keer hoef te herstellen van weer een aanval. Daarnaast ervaar ik geen enkele bijwerking en dat is ook erg prettig gezien alle andere ' migraine' medicatie die ik allemaal geslikt heb in een poging de migraine te doen verminderen.

Migrafin

10-10-2022 | Man | 26
acetylsalicylzuur / metoclopramide
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor zenuwpijn in de vorm van migrafin (zakjes). 5 dagen geslikt. Maar na dag 2 begint de middelvinger rood/dik te worden en te jeuken met bultjes. Volgens de dokter is het contactexceem. Zenuwpijn was echt verminderd en werkte na stoppen nog tijd door.

Ajovy

08-10-2022 | Vrouw | 62
fremanezumab
Ik ben 62 jaar en heb migraine sinds mijn 23 jaar. Ik ben vrij snel opgevolgd in een universitaire centrum omdat het zo erg was. Sindsdien neem ik ook preventieve medicatie, topamax 2x 50 mg. Ik heb mengvormen van migraine wat de behandeling moeilijk maakt. Maar na een rugoperatie met zenuwschade enkele jaren geleden was het terug heel erg. Toen kon ik in een noodprogramm[lees meer...]a instappen met Ajovi. En dat was toch mijn redding. Het enige dat ik nog wel heb de aanvallen van Menière, maar door het nemen van nog betahystine is dit ook hard verbeterd. Het heeft mij wel bijna doof gemaakt. Het grote nadeel bij Ajovi is dat er een periode van 3 maanden is dat Ajovy niet vergoedt wordt door de mutualiteit. Omdat het bij mij als ik stop heel snel terug komt en ook altijd langer duurt vooraleer het terug 100% werkt betaal ik die periode zelf, maar het is heel duur. Ik hoop dat de prijs snel zakt.

11-09-2022 | Vrouw | 29
rizatriptan
Sinds mijn laatste bevalling maandelijks heftige migraineaanvallen rond mijn menstruatie. Via via over dit medicijn gehoord en gevraagd aan mijn huisarts of hij dit voor wilde schrijven. Wat een verademing! Binnen een uur na inname kan ik weer normaal functioneren. Ik ben alleen wat suf de rest van de dag maar alles beter dan hoofdpijn.

03-09-2022 | Man | 35
Clusterhoofdpijn
Sinds een tijdje clusterhoofdpijn. Meestal voel ik het opkomen en neem meteen een pil. Ik hoor iedereen over injecties. Heb ooit 1 gehad van iemand en geprobeerd.. vind het niks. Werkt misschien sneller maar je word er idd een beetje wappie van. En suf. Niks voor mij. Ik neem een pil (xo snel mogelijk) en het trekt weer weg. Vandaag werd ik wakker met pijn en het ging al s[lees meer...]nel naar max Level pijn. Nam te laat mijn pil en ging door de grond van de pijn... Snel pil genomen en na 15minuten volhouden trekt het weer weg. De pillen doen wonderen en neem ze overal mee naar toe. Kan niet wachten tot mijn cluster periode weer over is. Maar dit is nu mijn leven. Gelukkig na googlen kwam ik er al snel zelf achter wat het was. En mijn dokter voorschreef mij sumatriptan. Sindsdien gaat het stukken beter. Alleen vandaag was even heel heftig. Het gebeurd altijd voor het slapen of tijdens het slapen. Vast door tekort zuurstof door mijn slaap apneu ook. Misschien moet ik maar zuurstof masker aanvragen ipv een beetje. Sterkte iedereen. Ik raad de pillen aan en niet de injecties.

Zolmitriptan

10-08-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ook ik gebruik al 25 jaar Zomig. Naar volle tevredenheid. Wel de gewone tabletten, de smelttabletten werken onvoldoende en ik ervaar meer bijwerkingen. Tot mijn grote schrik krijg ik alleen nog maar de smelttabletten erfgoed van de verzekeraar, dus ik moet de tabletten nu zelf betalen. Ik heb een verzoek ingediend bij de verzekeraar mbt medische noodzaak. De huisarts heeft[lees meer...] een brief geschreven dat het belangrijk is dat ik de gewone tabletten slik en niet de smelt. Maar tot mijn grote verbazing heeft de apotheker besloten dat der geen medische noodzaak is en ik dus best de smelttabletten kan gebruiken, waardoor de verzekeraar mijn verzoek heeft afgewezen. Frustratie alom hier!!

Zolmitriptan

27-06-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ik gebruik al jaren, naar tevredenheid, de gewone tabletten Zolmitriptan. Geen smelttabletten, deze werken onvoldoende en ik ervaar veel bijwerkingen. Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag bij de apotheek smelttabletten. Dit omdat de verzekeraar, Z&Z, de gewone tabletten niet meer vergoed. Als ik de gewonnen tabletten wil moet ik ze vanaf nu zelf betalen. Schandalig.....

15-05-2022 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

Relpax

05-04-2022 | Vrouw | 52
eletriptan
Sinds 2009 veel hoofdpijn. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar werd erger en het lukte niet. Toen gaaf mij huisarts mij voor het eerste keer de REPLAX! Ik kon rustig slapen en normaal gaan werken. Ik voel de me veel beter en nu gebruik ik het binja niet meer dank GOD JESUS. Soms Moët ik de eerste of laatste dag van mijn mentruatie REPLAX gebruiken door het Lichten[lees meer...]stein migraine ALS het komt. Ik Ben hartsticke blij mee.

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

13-02-2022 | Vrouw | 32
rizatriptan
Werkt super voor mij. De smelttabletten hielpen niet meer, maar de vaste tabletten hebben altijd geholpen. Bij mij begint het vanaf 15 minuten al te werken.

14-01-2022 | Vrouw | 20
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

Frovatriptan

20-11-2021 | Vrouw | 33
frovatriptan
Al 16 jaar heb ik migraine. Vooral de hormonale migraine is niet te doen. Op advies van de huisarts de anticonceptie pil door geslikt (want, in de stopweek altijd ellende). De aanvallen werden daardoor ook heftiger (3 dagen in een donkere kamer moeten liggen en gezin volledig aan andere over moeten laten). Nu onder behandeling bij een neuroloog. Vandaag voor het eerst fro[lees meer...]vatriptan genomen. Na een uur trok mijn migraine weg. Bizar! Hulptroepen en vangnet was al ingezet maar heel de dag niks meer gevoeld. Ik was wel wat suf, maar vooral ontzettend verbaasd dat die heftige migraine niet meer is terug gekomen. Had ik van het bestaan van dit medicijn 16 jaar geleden geweten, dan had mij dat een hoop ellende kunnen besparen.

Sandomigran

16-11-2021 | Man | 75
pizotifeen
Ik heb migraine geërfd van mijn moeder die het zeer erg te verduren had. mijn migraine is begonnen wanneer ik ik in het 3de studiejaar was. Dat was in de jaren '50. En in die tijd werd het dikwijls met een glimlach onthaalt. Maar wie migraine had had niets om te lachen. Ik heb daar mijn hele leven mee moeten leven tot wanneer een lotgenoot die eveneens migraine had gehad e[lees meer...]n mij een dokter aanprees die hem soelaas had gegeven. Van mijn kant heb ik een hele rij specialisten (reguliere en alternatieve) om vergiffenis gevraagd zonder enig resultaat. Bij die dokter die mij werd aangeprezen heb ik soelaas gevonden. Het enige en echt werkende oplossing was (is) 'Pizotifeen' merknaam 'Sandomigran' 0,5mg.

Ergocoffeine Zetpillen

21-10-2021 | Vrouw | 72
ergotamine / coffeine
Ik gebruik ze nog steeds in 2021. ze helpen mij goed.

20-10-2021 | Vrouw | 31
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

13-10-2021 | Man | 53
Spanningshoofdpijn
Ik gebruik best veel sumatriptan gemiddeld 4 a 5 per dag en af en toe als de 1e niet werkt meteen de 2e erachteraan. Ik gebruik sumatriptan injectie nu ongeveer 10 jaar laatste jaren wat meer als op het begin.

16-09-2021 | Man | 37
rizatriptan
Paracetamol deed niks, behalve het verzwaren van de migraine. Ik gaf over tijdens migraine aanvallen en was compleet waardeloos. Sinds het in gebruiknemen van Rizatriptan kan ik weer functioneren op dagen dat ik een aanval krijg. Ik lijk zelfs stukken scherper te zijn na inname van Rizatriptan en kan binnen een uur weer optimaal functioneren. Ik zocht naar 'positieve b[lees meer...]ijwerkingen' want zo ervaar ik het, maar kon daarover niets vinden. Geweldig spul waarvan ik hoop dat het op deze manier blijft werken voor de rest van mijn leven.

Frovatriptan

13-08-2021 | Vrouw | 35
frovatriptan
Ik heb menstruatie gerelateerde migraine aanvallen. Nu begin ik de dag voordat ik de menstruatie verwacht met deze tabletten en slik ze daarna nog 4 dagen 2x per dag. Hierdoor ben ik in die periodes van 3 dagen bedlegerig zijn naar normaal functioneren gegaan. Voor mij ook geen bijwerkingen, alleen de 2de dag na stoppen wel een hoofdpijn bij het wakker worden Maar die [lees meer...]trekt na een paar uur weg en is veel milder als de migraine pijn.

06-08-2021 | Vrouw | 39
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...😥

20-07-2021 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

10-06-2021 | Vrouw | 43

30-05-2021 | Vrouw | 29
sumatriptan
Het is begonnen een aantal weken voor ik voor het eerst ongesteld werd. De eerste jaren had ik af en toe migraine, maar vanaf mijn 16e kreeg ik steeds vaker aanvallen. Niet alleen voor of tijdens menstruatie, maar ook als ik te lang buiten in de zon ben zonder zonnebril, mij ergens druk over heb gemaakt of slecht heb geslapen. Mijn moeder heeft in haar leven ook veel last [lees meer...]gehad van migraine, dus echt een verrassing was de migraine niet. Vanaf mijn 18e begonnen met sumatriptan. Het helpt 9 van de 10 keer na 1 pil. De bijwerkingen zijn heftig. Het maakt de migraine even dubbel zo erg. De pijn, misselijkheid, moeheid, benauwdheid, spierpijn en dit begint ongeveer een half uur na het innemen van de pil en duurt dan nog ongeveer 2,5 uur. Meestal is de pijn en bijwerkingen daarna weg. Alleen de moeheid is dan nog over. 1 van de grootste nadelen van sumatriptan is dat het verslavingsgevoelend is. Ik kan dus migraine krijgen juist door sumatriptan. Dit was opgegeven moment zo erg dat ik 3 a 4 dagen in de week migraine had. Het enige wat dan helpt is tijdelijk geen pil nemen. Vaak al 1 aanval doorstaan zonder sumatriptan in te nemen helpt. En verder hou ik aan aan Max 2x in de maand, het liefst 1x in de maand maar een pilletje (of een 2e pilletje om dezelfde aanval te stoppen). Wat vaak ook helpt is de hoofdpijnroller van aromed. Natuurlijke oliën die de pijn wat verlichten en de spieren in je hoofd iets laten ontspannen.

05-05-2021 | Man | 31
rizatriptan
Middel gebruikt tegen migraine. Werkte lang niet altijd goed. Had het gevoel dat dit heel heftig reageerde op mijn lichaam. Migraine is erg, maar zware bijwerkingen zijn ook erg.

13-04-2021 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5833)
Anticonceptie - overig (4287)
Cholesterol (3122)
Depressie - antidepressiva overig (2956)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2703)
Pijn - morfine-achtigen (2428)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2189)
Pijn (2170)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1444)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1350)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1153)