Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-12-2011 | Man | 63
sumatriptan
spuiten vond ik zeer belastend werking was ok

06-12-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
Heb sinds mijn 19e last van migraine. Na de geboorte van mijn 1e kind werd dat heviger en na de 2e nog meer. Soms 9 dagen achter elkaar en dat elke maand. Sinds twee jaar eindelijk een middel dat het leven met migraine enigzins draagbaar maakt. Bij beginnende klachten neem ik een neusspray en vaak ga ik ook even liggen. Meestal trekt het na 1 à 2 uur weg. Heel soms werkt h[lees meer...]et echter helemaal niet en ben ik toch nog twee dagen van de wereld. Het enige nadeel van de spray is de vieze bittere smaak in de mond.

28-11-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
alleen de echte imigran werkt bij mij.

22-11-2011 | Vrouw | 35
sumatriptan
Ik gebruik al jaren imigran neusspray. Heel fijn dat je na zo'n korte tijd de draad weer kan oppakken. Heel mijn lijf voelt wel slap en zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. alles beter dan die pijn in mijn hoofd. Echter de laatste 2x ben ik wel geschrokken. Het medicijn werkte niet na 15 minuten (zoals ik gewend was) maar na 1 uur. De hoofdpijn gaat niet volledig weg [lees meer...]en 12 uur wachten op de volgende "dosis" is soms moeilijk uit te houden. ik heb het idee dat mijn lichaam immuun geworden is. geen idee of dat kan. Zijn er meerder die hier last van hebben? Morgen ga ik het aan de huisarts vragen!

05-08-2011 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik dacht eerst ook dat Imigran niet meer vergoed werd door de verzekeraar en kreeg een goedkoper vervangend middel voorgeschreven door de huisarts. Toen ik echter bij de apotheek aangaf dat dit niet werkte en ik desnoods de kosten zelf wilde betalen, kwam ik erachter dat ik het wel voorgeschreven en vergoed kon krijgen als de huisarts bereid is het middel voor te schrijven[lees meer...] op medische indicatie. Ik krijg dus nog steeds een vergoeding hiervoor.

14-07-2011 | Vrouw | 26
sumatriptan
Ik ben na het gebruik van de Imigran tabletten eerst overgestapt op de zetpillen vanwege het overgeven waar ik last van heb tijdens een aanval. Zetpillen werkten voor mij niet voldoende en nu gebruik ik al bijna een jaar de neusspray. Als ik het bij het opkomen van een aanval inneem dan werkt het erg snel en goed. Enkele nadelen aan dit middel vind ik dat het een erg[lees meer...] vieze smaak heeft die ik nog lang proef, als het mijn keel in loopt krijg ik soms last van een brandende slokdarm of een gevoelige maag. Al met al ben ik erg tevreden over het middel. Het enige middel ook dat helpt mijn migraine aanvallen te bestrijden.

14-03-2011 | Man | 59
sumatriptan
Gebruik de Imigran injecties tegen migraine en clusterhoofdpijn. In beide gevallen werken ze uitstekend. Niet meer dan 10 keer per maand gebruiken bij migraine om medicijnafhankelijke hoofdpijn te voorkomen

20-02-2011 | Vrouw | 49
sumatriptan
ik heb vanaf mn 35 jaar af migraine is niet om te harde als er zn aanval aan komt heb eerst maxalt smelt tabbleten gehad deden in het begin iets af maar toen de migraine steeds heftiger werd ben ik over gegaan na imigran tabletten 100 mg wordt er suf en kreeg er heel zware ledematen van ook veel op bed alles pot dicht niks horen ook veelal met over geven heb nu nog steed[lees meer...]s last er van soms 2x in de week gebruik nu ook injecties zo gauw ik het aan voel komen eerst tablet maar dat komt er dan uit dan moet ik me zelf een injectie geven en op bed blijven maar ik heb wel van ieder medicijn wel eens flinke bij werkingen is echt niet fijn maar ja dat zal zo ook wel blijven en wat vaak de oorzaak is dat kun ja aan niemand vertellen of uitleggen want dat krijg gewoon spontaan ik weet wel dat ik het niemand gun

27-12-2010 | Vrouw | 41
sumatriptan
Na van alles geprobeerd te hebben, slik ik nu 100 mg topamax per dag. Dat onder drukt de meeste aanvallen. Toch heb ik nog zo'n 3 aanvallen in de week die alleen weg gaan met imigran injecties. (De imigranpillen en sprays doen niets). De bijwerkingen zijn wel behoorlijk heftig, soms heb ik echt het idee, alsof ik net na het injecteren geen lucht meer krijg. De druk op mij[lees meer...]n borst is dan enorm. Het duurt maar even , toch merk ik dat het injecteren me steeds meer moeite kost. Uiteindelijk doe ik het toch, want met die hevige pijn kan ik ook niet door lopen. (Ik gebruik zowel de topamax als de imigran al vele jaren)

16-11-2010 | Vrouw

11-10-2010 | Vrouw

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (6)
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

05-06-2019 | Man | 59
sumatriptan (100mg)
Hartinfarct van imigran: Al jaren had ik migraine, van een jaar of 23 af, het is erfelijk, mijn moeder en oma hadden het ook. Na 24 jaren geëxperimenteerd met allerlei voedsel achterwege laten, en een hoofdpijn dagboek bij gehouden te hebben, ben ik in 2006 naar de huisarts gegaan, en die concludeerde ook met zekerheid migraine, dus kreeg ik imigran 100mg voorgeschreven[lees meer...]. Ik knipte de imigran tablet vaak in 2 stukken omdat soms ook een halve tablet net voldoende was. Het was een ware verbetering deze imigran, de pijn werd goed bestreden en ik kon dan eindelijk slapen, wel merkte ik als ik normaal piano speelde ik 5 fouten in een muziek stuk maakte, maar met imigran ingenomen waren de fouten ongeveer 40 maal erger! Jaren lang deze imigran gebruikt, de frequentie van de migraine werd in de loop der jaren heftiger en was helaas genoodzaakt om meer imigran in te nemen. Dit tot 4 December 2017 toen ik 10 dagen op IC cardiologie heb gelegen, ik had een hartinfarct gehad, en eerste wat de cardioloog afpakte was de imigran, want die veroorzaakte waarschijnlijk deze hartinfarcten omdat imigran de bloedvaten vernauwen, en inderdaad, als je wereldwijd in het engels gaat zoeken, kom je inderdaad waarschuwingen tegen van hartinfarcten veroorzaakt door imigran. Afgelopen hart- controle in mei 2019 heb ik dit nog eens gevraagd aan de cardioloog en die bevestigde dat het heel goed mogelijk was dat de hart infarct veroorzaakt is door de imigran. Na ontslag kreeg ik geen imigran meer mee maar Tramadol, nu daar hoor ik zulke horror stories over dat ik verder ben gegaan met onderzoek naar alternatief en ik kwam bij CBD+ 5% uit en dat neem ik preventief iedere dag 2 x 5 druppels om 10:00 en om 16:00 uur en mijn migraine aanvallen zijn met 75% gereduceerd zo ook de ernst van de aanvallen die zijn met 80% gereduceerd, soms neem ik er wat Paracetamol 1000mg bij in en dat werkt super goed voor mij! Ik was op dit CBD+ idee gekomen om dat ik half jaren ’80 ook al eens een migraine aanval had van graad 8 en ik van de buurjongen een joint kreeg, tot mijn verbazing, na een paar trekjes was binnen 10minuten de migraine als sneeuw voor de zon verdwenen!

22-06-2016 | Vrouw | 52
sumatriptan (0,5)
Ik spuit al zeker 20 jaar immigran en dat was voor mij een echt wondermiddel. Het gejaagde gevoel en zweten vlak na de prik nam ik op de koop toe omdat ik daarna in een hele diepe slaap viel en er daarna zo goed als vanaf was. Ook scheelde het mij een dag spugen kortom super. Echter sinds het laatste jaar gebeurt het steeds vaker dat de pen het niet doet en vorige week ze[lees meer...]lf 3 pennen geprobeert. Het gevolg was een hele dag spugen en geen medicijnen. Ik zou heel graag willen horen of er meer problemen zijn met de autoinjector van GlaxoSmithKline BV.

20-06-2016 | Man | 59
sumatriptan (12mg/ml)
Na 23 jaar gebruik van Imigran (Sumatriptan) op eigen initiatief ermee gestopt. Werkte lang als wondermiddel, maar de laatste jaren steeds minder effectief. Gebruikte het de laatste tijd soms wel vier keer per week met steeds minder resultaat!! Vreemd dat herhaalrecepten nooit een probleem waren. De bijsluiter vermeldt het al dat gebruik van dit medicijn zelf ook hoofdpi[lees meer...]jn kan veroorzaken. Dus hoogste tijd om helemaal te stoppen als Imigran-junkie. Nu na drie maanden blijkt het ook wel. Veel minder migraine en in lichtere vorm. Het is hanteerbaar geworden. Dus mijn mening over het medicijn is neutraal: het werkt, maar gebruik het niet te vaak.

01-04-2013 | Vrouw | 52
sumatriptan
Imigran eerst tot tevredenheid gebruikt tot ik immuun werd. Daarna Maxalt aanbevolen gekregen en tot op heden super blij hiermee. Nooit meer bang voor migraine / hoofdpijn. Hoe erg ook, het gaat over!