Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

28-08-2013 | Vrouw | 68
sumatriptan
Ik ben erg tevreden over dit medicijn ,het werkt binnen 20 min: Ik neem voor de migraine nog 3 andere medicijnen.

02-04-2013 | Man | 62
sumatriptan
ik vind het een oplossing voor een gevolg,nl de oorzaak wordt niet aan gepakt,dit is jammer dus ik zal er zo niet van af komen. inname medicijn na de eerste signalen. zg triggers heeft het beste resultaat. voor deze tijd vanaf 12 jaar leeftijd vele dagen doodziek op bed gelegen en aktiviteiten voortijdig moeten staken.niets bleek te helpen,gelukkig een ander leven doo[lees meer...]r immigran,en kan weer van alles doen en plannen bijwerkingen zijn oa vieze adem en later beetje moe,weegt niet op tegen barstende koppijn en doodziek .dus HALLELUIA voor immigran. door de goden uitgevonden al kost dit mij 10 jaar van mijn leven is dit dit niet erg.

24-01-2013 | Vrouw | 36

19-10-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
voor mij een geschenk uit de hemel, de imigran! Dankzij de imigran heb ik de afgelopen 25 jaar een redelijk normaal leven kunnen leiden... de 10 jaren daarvoor werden vergald door mijn migraine en allerlei medicatie die niet hielp. Ik ben heel blij met de Imigran, maar de verzekering heeft de tabletten uit vergoeding gehaald en mij ontbreken de financieen om 12 tabletten g[lees meer...]elijk zelf te betalen...

19-10-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Sinds 1993 gebruik ik Imigran, voor mij een geschenk uit de hemel omdat ik daarvoor al 12 jaar sukkelde met allerlei medicijnen die niet hielpen, betablokkers, ladingen pijnstillers... Nu is helaas de imigran ftab 50 mg uit de CZ zorgverzekering gehaald. Andere sumatriptanen werken bij mij totaal niet, word ik zo ziek van dat ik ook moet overgeven. Weet iemand welke ziekte[lees meer...]kostenverzekeraar de Imigran wel vergoed? Ik zie het leven zonder medicatie zwaar in... en de financiele middelen om zelf te kopen ontbreken...

18-10-2012 | Vrouw | 50

12-09-2012 | Vrouw | 69

12-09-2012 | Vrouw | 69
mee te leven.

30-07-2012 | Vrouw | 35
sumatriptan
Na jaren lang vreselijke hoofdpijnen te hebben gehad gebruik ik sinds ongeveer twee jaar Imigran! Heerlijk! Kan eindelijk weer normaal functioneren! Ik gebruik de zetpillen en die werken bij mij heel goed! Wel nog een paar dagen last van mijn darmen maar dat neem ik voor lief! Alles beter dan dagen doodziek op bed te liggen. Na de imigran ga ik een uurtje op bed liggen en [lees meer...]dan kan ik (meestal) alles weer aan. Als ik niet ga liggen werkt het minder goed. Ik word er wel erg moe van. Kan er de hele dag op slapen. Normaal kan ik overdag nooit slapen maar met een zetpil imigran ben ik helemaal van de wereld! Heel fijn bij een hele zware migraine aanval! Wat een geweldige uitvinding! Ik raad het iedereen aan!

21-06-2012 | Man | 37
Clusterhoofdpijn
Geveld door hevige pijnen aan 1 kant in mijn hoofd, niets meer kunnen pijn op een niveau van 9. binnen 10 minuten verlichting en weer kunnen functioneren! wat een opluchting, ik gebruik het nog maar kort maar dit is het geweldig het houd mij op de been.

06-06-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Sinds mijn 17e heb ik migraine. Minstens 1 zware aanval van 24 uur per week. Geen trigger te vinden door vele geconsulteerde artsen en therapeuten. Zelfs geen verandering tijdens mijn eerste zwangerschap. Na 15 jaar komt er een nieuw medicijn op de markt en ik ben één van de eersten die het gebruikt: Imigran. Lang leve de melding van de NVvHP! De eerste imigran pillen we[lees meer...]rken prima en dan worden ze wegbezuinigd. Maar mijn huisarts weet dat de spuiten nog wel vergoed worden. Die werken zelfs nog beter want die werken ook als mijn spijsvertering stilligt door het overgeven! En zo spuit ik al bijna 20 jaar imigran. Eerst een gemiddelde van 10 spuiten per maand, maar sinds ik ook propranolol slik is mijn gemiddelde gedaald naar 5 spuiten per maand. Na een paar seconden gaat mijn hoofhuid tintelen en week ik dat ik na een kwartier mijn bed uit kan; of ik val in een diepe slaap. Heel soms werkt de spuit niet en wordt het een ouderwetse aanval met ieder kwartier overgeven en bloeddoorlopen ogen. Maar ik kan rustig stellen dat imigran me weer een leven heeft gegeven!

11-02-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
Imigran een super medicatie en net zo als iedereen schrijft de sumatriptan daar wordt je nog zieker van dan dat je al bent, tenminste ik wel. Heb hevige aanvallen met aura's , overgeven enz. en met imigran wordt de pijn en de andere verschijnselen een stuk minder. Mijn apotheek wil het dus niet leveren. In welk land kun je het wel kopen? Ik las dat er iemand in het buitenl[lees meer...]and imigran kocht.

08-01-2012 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
ik heb sinds jaren knetterende koppijn die vooral s'nachts opkomen zetten , en sinds 2 jaar gebruik ik imigran pppfff wat een opluchting is dat zeg !!! Eerst was ik gewoonweg bang voor de hoofdpijn want ik begon echt gekke dingen te denken want het was niet te harden en ook al eerder gezegd ''die hoofdpijn gun je je ergste vijand niet eens'' nou das echt zo , ik had er du[lees meer...]s een nieuwe vijand bij genaamd cluster-hoofdpijn . wie imigran heeft uitgevonden moeten ze de Nobelprijs toekennen ! groetjes Peter

27-12-2011 | Vrouw | 45
sumatriptan
Sinds mijn 15e heel veel last van migraine. Alles geprobeerd. Enige dat helpt is Imigran 100FTAB. Moet ieder jaar op nieuw in discussie met Apotheek omdat zij ervan overtuigd zijn dat merknaam Sumaptriptan precies hetzelfde is. Mijn insziens zeker niet het geval. Middel doet niet veel terwijl Imigran over het algemeen binnen een uur verlichting geeft. Heb nu al minstens [lees meer...]3 x verklaring van de huisarts afgegeven met medische oorzaak. Geef niet op, gewoon gaan voor Imigran!

04-12-2011 | Vrouw | 47
sumatriptan
Ik heb dit medicijn zeer lange tijd naar volle tevredenheid gebruikt,Toen de zorg goed koper moest, kreeg ik een goedkopere.sumatriptan, maar die helpt niet zo goed tot niet, ik lees hier en daar dat je toch Imigran kan krijgen en dus ga ik die weer vragen.

26-10-2011 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ben al jaren erg tevreden over imigran. Als ik een aanval aan voel komen, neem ik er 1 in, ga een uurtje naar bed, en kan weer door met waar ik mee bezig was. Nu krijg ik van mijn zorgverzekeraar geen imigran meer, maar een goedkopere versie. Hier word ik zo misselijk van dat ik het zo weer uitspuug, ook heb ik dan aan 1 tablet niet genoeg. Ik betaal honderden euro's per j[lees meer...]aar aan zorg, maar 1 doosje pillen van 30 euro krijg ik niet. Om hoofdpijn van te krijgen. Weet iemand misschien een andere manier om aan dit medicijn te komen ?