Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

26-01-2016 | Vrouw | 48
sumatriptan (12mg/ml)
In het begin had ik het benauwd als ik Imigran gebruikte, wat snel weer verdween. Ik voelde het middel letterlijk door mijn lijf gaan en een zware bui (ik kan rustig dagen en nachten achter elkaar overgeven en gek worden van de hoofdpijn) was gewoon in een half uur verdwenen. Supermiddel en de eerste jaren geen bijwerkingen.

18-11-2015 | Man | 64
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
In het algemeen een doeltreffend middel voor mij als aanval van clusterhoofdpijn komt opzetten. Meestal verdwijnt de pijn binnen 10 tot 15 minuten. Soms laat de werking wat langer op zich wachten, tot 30 minuten. Meningen van medici betreffende gebruik verschillen nogal eens. Mijn neuroloog was van mening dat er minimaal 2 uur moet zitten voordat inname van de volgende i[lees meer...]s toegestaan. Verder nauwelijks beperkingen in aantal per dag, tot zelfs 10x toe.

27-10-2015 | Vrouw | 63
sumatriptan (50mg)
Helpt direct

16-10-2015 | Vrouw | 25
sumatriptan (12mg/ml)
Injecties tegen migraine. Imigran werkt bij mij super snel. Had hiervoor de neusspray maar kreeg van de neuroloog te horen dat de injecties en zetpillen effectiever waren. Wegens mijn werk/studie gaf hij aan dat injecties uitkomst konden bieden voor overdag. Ik heb zelf moeite met de 'lanceerpen' van Imigran, had persoonlijk liever een diabetesachtige pen gehad waarbij je [lees meer...]zelf controle hebt over de naald. Hierbij plaats je de pen op de huid en druk je op de knop, vervolgens komt het naaldje er uit en gebeurd alles. Voor veel mensen een uitkomst maar ik ben blijkbaar nogal een control freak. Na de injectie vaak wat suffig maar als ik het op tijd zet op het moment dat ik een aanval op voel komen kan ik gewoon zonder kotsen etc. door met mijn werk.

14-06-2015 | Man | 44
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb al 15 jaar clusterhoofdpijn. De imigran is het enige wat serieus helpt, indien tijdig gebruikt. Bij mij werd na het inspuiten de aanval eerst erger en verdween dan snel. Omdat de spuiten maar in 1 hoeveel kwamen, 6 Mg/0,5 ml heb ik dat jaren gebruikt. Sinds kort heb ik ontdekt, door filmpje op YouTube, https://m.youtube.com/watch?v=iVWa9Lqf8jE, dat je ook minder k[lees meer...]an gebruiken door de spuit open te breken. Dit zorgt ervoor dat mijn aanval vaak niet eerst erger wordt. Ook de bijwerkingen zijn een stuk minder. Jammer dat de producent dit niet ook beschikbaar stelt.

10-10-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ik heb al vanaf mijn veertiende last van migraine, heel veel geprobeerd maar uiteindelijk terecht gekomen bij imigran, probeer wel altijd zodra de aanval begint een tablet te nemen en meestal is binnen 30- 60 min de pijn weg, soms is het wel maar voor 4 -5 uur en soms blijft het weg, maar kan zo wel de dag doorkomen. Wel heb ik last van bijwerkingen , kan slecht warm wate[lees meer...]r verdragen op mijn huid, prikkelingen en lichte druk op mijn borst., maar imigran heeft mij weer een beetje mijn leven terug gegeven

19-04-2013 | Vrouw | 38
sumatriptan
Goed medicijnen. Allen in injectievorm en dat was wat lastig en pijnlijk vandaar de overstap naar maxalt. Imigran pillen werkten niet afdoende.

15-03-2013 | Vrouw | 45
sumatriptan
Ik ben heel tevreden de migraine is altijd weg, het nadeel is dat ik heel suf ben na het gebruik van de imigran, heel licht in het hoofd en een beetje zweverig de rest van de dag. maar de hoofdpijn is weg en dat is voor mij wel het aller belangrijkste.

07-12-2012 | Vrouw | 35
sumatriptan
Na jaren zoeken is voor mij Imigran het enige medicijn wat helpt. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen. maar altijd beter dan de hoofdpijn. Ik gebruik naast Imigran ook Propranolol dit preventief. Hierdoor zijn de aanvallen een stuk minder geworden.

14-10-2012 | Vrouw | 33
Clusterhoofdpijn
Ik kan de imigran injecties niet meer wegdenken uit mijn perioden met clusterhoofdpijn. De meest vreselijke aanvallen trekken na het zetten van de injectie binnen 10 minuten weg. Bijwerkingen voor mij zijn; zwaar drukkend gevoel op lichaam gedurende een half uur, moeheid en duizeligheid. Omdat het de pijn van mijn aanval wegneemt neem ik deze bijwerkingen voor lief. Zou gr[lees meer...]aag een makkelijkere injector zien en wellicht de keuze voor een iets lagere dosis.

25-09-2012 | Vrouw | 62
sumatriptan
van kinds af aan al hoofdpijn en als jonge volwassenen migraine. Ik verdraag geen zomerhitte, geen felle zon, geen wijn. Ook tijdens mensruatie jarenlang migraine gehad. Nu krijg ik migraine te pas en te onpas, lijkt het wel. Ik ben blij met Imigran, maar heb veel last van allerlei bijverschijnselen zoals in de bijsluiter beschreven, moeheid, slapheid, kortademigheid, duiz[lees meer...]eligheid. Mijn dag wordt dus inmiddels bepaald door de bijverschijnselen van Imigran, maar helpen doet het goed. Meestal ben ik binnen één uur weer op de been, al voel ik me dan behoorlijk uitgeput.

12-09-2012 | Vrouw | 62

12-06-2012 | Vrouw | 54
sumatriptan
Ik heb migraine sinds mijn 20ste. Toen éénmaal per maand. Ergotamine gebrukt. Zeer gelukkig toen in 1991 Imigran op de markt kwam. Ik gebrukte 1 tot 3 tabletten per maand. Dat werd steeds meer. Vorig jaar dagelijks 1 Imigran. Verslaafd dus. Tegelijk ook verslaafd aan Paracetamol, Saridon, coffeine. Naar de hoofdpijnpoli gegaan. Propranolol geslikt, maar de bijwerkingen (ha[lees meer...]rtkloppingen, hartgezoem) waren te sterk. Imigran afgebouwd tot zo'n 3 tabletten per maand. Nog veel migraine, 1 x per week. Na iedere imigrantablet komt de migraine de volgende dag in volle hevigheid terug. Daarom nu Fromirex aan het proberen, maar vooralsnog geen beter resultaat. Het is een heuse zoektocht, maar ik blijf optimistisch!

17-02-2012 | Vrouw | 40
Hoofdpijn
Al sind de puberteit last van migraine, na lange tijd ontdekt dat het migraine is. eerst veel andere dingen en medicijnen geprobeerd maar dit werkt!!!!! moet wel het eerste uur gaan liggen en slaap dan ook altijd ,na die tijd is de migraine eigenlijk altijd weg en blijft weg.als ik niet ga liggen werkt het minder en heb ik last van bijwerkingen: misselijk,draaierig en erg[lees meer...] moe.

17-02-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Veel migraine, met niets te behandelen. Sumatriptan helpt, maar het eerste uur nà de inname ben ik altijd heel misselijk : stijf gevoel in de nek, ijl gevoel in het hoofd, en ontzettend misselijk gevoel in de maag. Wanneer het middel ten volle werkt, verminderen deze symptomen, maar dan voel ik me wel ontzettend moe en krachtloos. Maar... voor mij is het het enige mid[lees meer...]del dat mij van mijn migraine verlost.

28-01-2012 | Vrouw | 40
sumatriptan
Al 20 jaar migraine, van alles geslikt. Diazepam, Migrafin, Maxalt enz. Vandaag voor het eerst Imigran gebruikt. HALELUJAH het eerste middel dat werkt. Na half uurtje voelde ik me weer fit genoeg om uit mijn bed te kruipen, terwijl ik er normaal 48 in lig. Overgeven, overgevoelig voor licht geur en geluid. Ik vind de prik pijnlijk en het is lastig om het zelf te doen als i[lees meer...]k me zo voel. Gelukkig was mijn man thuis. Jammer dat ik dit nu pas ontdek!