Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-05-2011 | Vrouw | 48
sumatriptan
Het blijft een supermedicijn je kan gewoon door gaan met het dagelijks leven super

06-05-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
prima middel na 15 min effect, na jaren verschillende medicatie geprobeerd eindelijk iets wat helpt. en eenvoudig toe te dienen.

26-03-2011 | Vrouw | 31
migraine
ik slik elke dag actavis voor het verminderen van de aan vallen en zo nodig bij een aanval Imigran neusspray

17-03-2011 | Vrouw | 43
Migraine aanvallen
ik ben 1 van de eerste in nederland die imigarn 100mg gebruikt.Heb twee weken in coma gelegen en een jaar gerevalideerd.Daarna bijna drie keer in de week zware migraine.Veel van school gemist ook.lag altijd maar ziek te zijn op bed. Sinds ik imigran gebruik heb ik dus geen echte miraine aanvallen meer.Ik slik imigran met een ibuprofen van 600mg.Daarna onder de douche. H[lees meer...]et zakt dan binnen een kwartiertje.Alleen de bijwerkingen zjn heel naar.Zware ledematen,bijna niet kunnen lopen en alles in mijn lijf doet zeer.zoals mijn vingertoppen,mijn ellenbogen,mijn schouders,enkels,polsen enz...ook kan je niet goed meer slikken,.heb dan ook zin om op bed te liggen,maar dat doe ik niet.maar als ik dan moet kiezen dan liever deze nare bijwerkingen dan migraine....maar ben vast niet de enige met deze bijwerkingen?

11-03-2011 | Vrouw | 56
sumatriptan
Ik gebruik imigran al vanaf het moment dat dr Ferrari het in het tv programma rond om tien promote, dit was medio1990, de exacte datum weet ik niet meer. De dag na het programma zat ik bij de huisarts en die luisterde naar mijn betoog waarom hij mij dat medicijn zou moeten voorschrijven....Hij is er in meegegaan mede doordat er al zoveel medicatie geprobeerd was door ons,[lees meer...] hij heeft net zoveel geleden als ik in die tijd. Er ging een wereld voor me open en de aanvallen, vaak 4 in de week, kon ik nu bestrijden met eerst tabletten en later de injecties. Na 14 jaar kon ik weer beginnen met leven. Nu ruim 20 jaar later gebruik ik het nog steeds al is het niet meer in die zware mate als in de begin tijd. Ik ben nog steeds blij dat ze dit medicijn ontwikkeld hebben...Dank aan dr Ferrari en zijn team. Maar eerlijk is eerlijk de bijwerkingen zijn, zeker van de injecties, niet gering. Zo heb ik net als zovelen explosies in mijn hoofd en tintelingen in mijn lijf en wordt na iname altijd overgevoelig voor warmte op de uiteinden van mijn zenuwen, toppen van vingers en tenen. Vergeetachtig ben ik ook maar dat komt bij mij door de migraine en niet van de medicijnen. Ik heb dan dat ik veel woorden vergeet en echt niet meer weet hoe ik een verhaal moet vertellen....Dit is wel jammer maar na zoveel jaar is het net als met iedere andere migraine patient, beter dat dan migraine want het is te erg voor woorden en je gunt het je grootste vijand niet toe.

20-02-2011 | Vrouw | 49
sumatriptan
ik heb vanaf mn 35 jaar af migraine is niet om te harde als er zn aanval aan komt heb eerst maxalt smelt tabbleten gehad deden in het begin iets af maar toen de migraine steeds heftiger werd ben ik over gegaan na imigran tabletten 100 mg wordt er suf en kreeg er heel zware ledematen van ook veel op bed alles pot dicht niks horen ook veelal met over geven heb nu nog steed[lees meer...]s last er van soms 2x in de week gebruik nu ook injecties zo gauw ik het aan voel komen eerst tablet maar dat komt er dan uit dan moet ik me zelf een injectie geven en op bed blijven maar ik heb wel van ieder medicijn wel eens flinke bij werkingen is echt niet fijn maar ja dat zal zo ook wel blijven en wat vaak de oorzaak is dat kun ja aan niemand vertellen of uitleggen want dat krijg gewoon spontaan ik weet wel dat ik het niemand gun

23-01-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Bijwerkingen: spieren in de hals en de keel gespannen. opvliegers en vergeetachtigheid

27-12-2010 | Vrouw | 41
sumatriptan
Na van alles geprobeerd te hebben, slik ik nu 100 mg topamax per dag. Dat onder drukt de meeste aanvallen. Toch heb ik nog zo'n 3 aanvallen in de week die alleen weg gaan met imigran injecties. (De imigranpillen en sprays doen niets). De bijwerkingen zijn wel behoorlijk heftig, soms heb ik echt het idee, alsof ik net na het injecteren geen lucht meer krijg. De druk op mij[lees meer...]n borst is dan enorm. Het duurt maar even , toch merk ik dat het injecteren me steeds meer moeite kost. Uiteindelijk doe ik het toch, want met die hevige pijn kan ik ook niet door lopen. (Ik gebruik zowel de topamax als de imigran al vele jaren)

08-12-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als eenmaal werkt, werkt het goed. 1 pil voldoende om werkdag door te komen. Duurt bij mij circa 1 uur voordat werkt, wat wel helpt om dan volledige rust daarvoor te nemen en te gaan liggen. Voordat effect heeft, lastige bijwerkingen. Loom en suf gevoel. Gevoel alsof keel dicht geknepen wordt (vervelendste gevoel). Had hogere dosering, maar zelf voor lagere gevraagd vanweg[lees meer...]e bijwerkingen. Was enige medicijn wat hielp. Ook overgevoelig voor warmte aan handen/lichaam, warme dranken. Geeft tintelingen. Nu over op sumipatriptan, gegeven door apotheek. Vind toch eigenlijk fijner als Imigran. Bijwerkingen daarvan iets minder hefig.

16-11-2010 | Vrouw

01-11-2010 | Vrouw
sumatriptan
geweldig middel. gebruik het sinds 5 jaar en geen dag ziek meer geweest en geen afspraak meer afgezegd. Hier voor 25 jaar cafergot gebruikt en resultaat wat minder en meer tijd nodig

19-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik al 15 jaar Imigran injecties. Geweldig! Het heeft mijn leven veranderd en verbeterd. Voor het prikken pak ik een stuk vel op mijn buik ipv in het been. Doet minder pijn. Binnen enkele minuten voel ik de tinteling in mijn hoofd en weet ik dat de redding nabij is. Na 15 minuten voel ik me weer goed. Als je gaat eten na het toedienen trekken je kaken even samen. Verde[lees meer...]r geen nadelige bijwerkingen. Ook neusspray geprobeerd maar dat werkt te langzaam. Om ik naast klassieke migraine ook tijdens mijn menstruaties veel last had, heb ik nu de mirena-spiraal. Werkt ook fantastisch. Heb nu gemiddeld nog maar 1 aanval per maand.

13-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik sinds 10 jaar de injecties en vind deze bijzonder effectief. Begonnen met de tabletten maar deze hadden door de misselijkheid geen effect. Het nadeel van de imigran is de korte werkinsduur waardoor je vrij veel (ergste geval 4 of 5 ) injecties per aanval nodig hebt. Wel ben ik dan binnen 15 minuten van de ergste pijn verlost waardoor je toch steeds weer een injecti[lees meer...]e neemt. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en zijn meestal kort van duur. De injectie zelf vind ik wel pijnlijk maar dit heb ik er graag voor over!

11-10-2010 | Vrouw

27-09-2010 | Vrouw
sumatriptan
ik gebruik dit al jaren ,en heb er veel baat bij gelukkig ,maar als ik een injectie nodig heb ga ik wel een poosje op bed liggen ,zal blij zijn als ik het niet meer nodig ben en helemaal geen migraine meer heb . Ik ga sávonds zonder migraine naar bed en word wakker met migraine wel 6 dagen in de maand ,ook wel 6 dagen achter elkaar ,en dat is niet fijn .

22-09-2010 | Vrouw
Clusterhoofdpijn
ik gebruik het als ik een hevige aanval heb en ze helpen ,maar , ik gebruik het pas een maand en ik heb gehoord dat clusterhoofdpijn erger is als migraine, maar dat weet ik niet .