Ervaringen met Imigran

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

08-11-2010 | Man
sumatriptan
Clusterhoofdpijn
Vanaf mijn 18e jaar clusterhoofdpijn (CH).Eerder zonder veel effect Deseril gebruikt. Tot in 1989 na een aantal CH vrije jaren er weer een cluster kwam opzetten. Het begon 's morgens en 's avonds om 10 uur lag ik in het ziekenhuis met een acute mesenteriaal trombose als gevolg van bloedvatvernauwing. Citaat: "Acute mesenteriale ischemie is een urgentie. In geval van een ac[lees meer...]ute mesenteriale ischemie moet de oorzaak worden opgezocht met behulp van een angiografie (bloedvatenonderzoek). Meestal heeft de patiënt klachten van acuut opgetreden krampende buikpijn, gevolgd door slijmerige en bloederige ontlasting. Binnen enkele uur volgt meestal een shocktoestand. De initiele pijn is buiten proportie tegenover bevindingen bij klinisch onderzoek. Vlug nadien echter beginnen de tekenen van buikvliesontsteking en wordt de krampende pijn vervangen door een continue pijn over de hele buik. Zonder behandeling is deze toestand dodelijk binnen de 48 uur. Hoe vlugger en behandeling kan worden gestart, hoe beter de prognose." Tot zover, bedankt heer neuroloog. Ik heb het overleefd, tamelijk uniek maar mis nu wel 2 meter dunne darm. Gelukkig was er toen inmiddels Imigran en dat hielp echt, perfect, nou ja… Ik ben nu ongeveer (op mijn 68e CH vrij). Ben nu CH vrij.

14-01-2022 | Vrouw | 20
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

06-08-2021 | Vrouw | 39
sumatriptan (50mg)
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...😥

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan (100mg)
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (6)
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

28-01-2021 | Vrouw | 53
sumatriptan (25mg)

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan (6mg)
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

14-09-2019 | Vrouw | 50
sumatriptan (100mg)
Topmiddel dat snel en effectief werkt. Op momenten dat een pil niet in te nemen is door misselijkheid en ik snel van de migraine af wil zijn is dit middel een uitkomst. Mede door dit middel kan ik gewoon meedraaien in de maatschappij.

28-11-2018 | Vrouw | 53
sumatriptan (12mg/ml)
Heb sinds de start van mijn menstruatie last van (hormonale) migraine, dus 2 x per maand (menstruatie / eisprong). Totdat er triptanen op de markt kwamen altijd pijnstillers in de vorm van zetpillen gebruikt (oraal innemen van medicijnen was niet mogelijk door braken). In eerste instantie smelttabletten gebruikt, maar van de smaak werd in nog misselijker en het duurde best[lees meer...] wel even voordat de werking intrad. Toen Imigran injecties gaan gebruiken. Werkt snel en zonder vieze smaak. Omdat het zo snel werkt (15 minuten) wel meer heftige spierkrampen dan bij smelttabletten. Ook werkt het niet als je niet even een half uur gaat liggen. Zeer tevreden want migraine is echt hel!

06-11-2017 | Vrouw | 30
sumatriptan (100mg)
Sinds ik dit middel mag innemen gaat mijn migraine echt weg. Het duurt bij mij meestal een klein uurtje voor het werk, maar daarna kan ik echt weer functioneren. In het begin voel ik me meestal sloom en wat vertraagd. Ik stap daarom dus ook niet meteen de auto in. Later is deze bijwerking weg en heb ik nergens last van!

25-10-2017 | Vrouw | 56
sumatriptan (100mg)
Beroerd na de injectie, pijnlijke injectie en geen effect op de migraine of overgeven.

13-07-2017 | Vrouw | 33
sumatriptan (50mg)
dit medicijn hielp mij heel erg goed. Binnen 30 minuten was de migraine aanval weg. Ik nam het in als ik het aanvoelde komen. Ging dan 30 minuten rustig zitten of even op bed liggen. (mits ik niet aan het werk was) Daarna kon ik gewoon alles weer doen. Voor de start van imigran had ik 3 tot 5 aanvallen per week, aanvallen waren moeilijk te doorbreken, kwam in een visuele[lees meer...] cirkel. Met de start van imigran ging ik terug naar 1 a 2 aanvallen per maand. Totaal geen bijwerkingen. Alleen als ik de goedkopere varianten kreeg van de apotheek. Dan kreeg ik hartkloppingen en pijn op de borst. Met medische noodzaak kreeg ik de imigran f tab 50 mg weer. Helaas werkte het middel de laatste 2 jaar steeds minder, waarop in juni besloten is een ander middel in te gaan nemen.

25-06-2017 | Vrouw | 31
sumatriptan (25mg)

16-11-2016 | Vrouw | 35
sumatriptan (12mg/ml)
Sinds ik 6 was heb ik alle medicatie voorbij zien komen en allen met vervelende bijwerkingen. Op een gegeven moment heb ik imigran injecties voorgeschreven gekregen van de neuroloog in Nijmegen en deze werken wel. Na het zetten van de injectie voel ik dat de aanval zwaarder wordt en daarna neemt het weg. Mijn hele lichaam tintelt. Mijn hele leven heb ik 3 tot 4x per week a[lees meer...]anvallen gehad waardoor het mijn hele leven in puin heeft gegooid. Eindelijk iets van een verlossing: Ik heb van de neuroloog een Cefaly neurostimulator voorgeschreven gekregen (wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar) en kost zo'n 300 euro. Dat ding ziet eruit als een kroontje. Je moet een sticker met 2 metalen punten op je hoofd plakken en daarop moet je het kroontje plaatsen. Het doel hiervan is om je pijncentrum te trainen. Die kroon geeft hele lichte schokjes door de oogzenuw naar de pijncentrum. Je moet wel consequent zijn in de behandeling. Je moet namelijk 1x per dag op dezelfde tijdstip de behandeling van 20 minuten uitvoeren om effect te willen hebben. De neurostimulator mag je gratis 2 maanden (zonder te betalen) proberen en mocht je er niet tevreden over bent, stuur je dat ding gewoon terug. Daarnaast heb ik gelet op wat ik eet en wat mij heel veel geholpen heeft is om te letten op E nummers. Er bestaat een app die je kunt downloaden (e-nummer app) en daarin staan de effecten van zo'n e-nummer omschreven en daar schrok ik behoorlijk van. De combinatie van die twee heeft mijn aanval frequentie afgenomen van 4 aanvallen per week naar 2 lichte aanvallen per maand. Volgens de neuroloog is het mogelijk dat ik een medicijn afhankelijke migraine had ontwikkeld in combinatie met de omgevingsfactoren en hetgeen dat ik consumeer. Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft, want ik weet als geen ander hoe rot het is.

24-07-2016 | Vrouw | 61

22-06-2016 | Vrouw | 52
sumatriptan (0,5)
Ik spuit al zeker 20 jaar immigran en dat was voor mij een echt wondermiddel. Het gejaagde gevoel en zweten vlak na de prik nam ik op de koop toe omdat ik daarna in een hele diepe slaap viel en er daarna zo goed als vanaf was. Ook scheelde het mij een dag spugen kortom super. Echter sinds het laatste jaar gebeurt het steeds vaker dat de pen het niet doet en vorige week ze[lees meer...]lf 3 pennen geprobeert. Het gevolg was een hele dag spugen en geen medicijnen. Ik zou heel graag willen horen of er meer problemen zijn met de autoinjector van GlaxoSmithKline BV.