Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

17-02-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Veel migraine, met niets te behandelen. Sumatriptan helpt, maar het eerste uur nà de inname ben ik altijd heel misselijk : stijf gevoel in de nek, ijl gevoel in het hoofd, en ontzettend misselijk gevoel in de maag. Wanneer het middel ten volle werkt, verminderen deze symptomen, maar dan voel ik me wel ontzettend moe en krachtloos. Maar... voor mij is het het enige mid[lees meer...]del dat mij van mijn migraine verlost.

13-02-2012 | Vrouw | 52
sumatriptan
Vaak hoofdpijn, geen aanwijsbare oorzaak volgns huisarts en vond het ook niet nodig door te verwijzen naar een neuroloog. Zelf gevraagd om medicatie en ook gekregen. Ben begonnen met Immigran, hier echter weinig tot geen baat bij. Ik heb toen eens een andere huisarts gehad, omdat mijn eigen huisarts vakantie had, en deze schreef sumatriptan 100 mg voor. Er ging een wereld[lees meer...] voor me open. Ik voel een migraine-aanval aankomen, zie rare zwarte sterretjes en kan me niet meer zo goed concentreren en de pijn komt langzaam opzetten. Als ik dan een sumatriptan neem en even een poosje rustig ga zitten, voel ik het afzakken. Ik vind het een geweldig middel.

11-02-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
Imigran een super medicatie en net zo als iedereen schrijft de sumatriptan daar wordt je nog zieker van dan dat je al bent, tenminste ik wel. Heb hevige aanvallen met aura's , overgeven enz. en met imigran wordt de pijn en de andere verschijnselen een stuk minder. Mijn apotheek wil het dus niet leveren. In welk land kun je het wel kopen? Ik las dat er iemand in het buitenl[lees meer...]and imigran kocht.

28-01-2012 | Vrouw | 40
sumatriptan
Al 20 jaar migraine, van alles geslikt. Diazepam, Migrafin, Maxalt enz. Vandaag voor het eerst Imigran gebruikt. HALELUJAH het eerste middel dat werkt. Na half uurtje voelde ik me weer fit genoeg om uit mijn bed te kruipen, terwijl ik er normaal 48 in lig. Overgeven, overgevoelig voor licht geur en geluid. Ik vind de prik pijnlijk en het is lastig om het zelf te doen als i[lees meer...]k me zo voel. Gelukkig was mijn man thuis. Jammer dat ik dit nu pas ontdek!

27-12-2011 | Vrouw | 45
sumatriptan
Sinds mijn 15e heel veel last van migraine. Alles geprobeerd. Enige dat helpt is Imigran 100FTAB. Moet ieder jaar op nieuw in discussie met Apotheek omdat zij ervan overtuigd zijn dat merknaam Sumaptriptan precies hetzelfde is. Mijn insziens zeker niet het geval. Middel doet niet veel terwijl Imigran over het algemeen binnen een uur verlichting geeft. Heb nu al minstens [lees meer...]3 x verklaring van de huisarts afgegeven met medische oorzaak. Geef niet op, gewoon gaan voor Imigran!

12-12-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
hele droge mond, vaak plassen. vochtafdrijven. werkte op 't laatst niet goed meer.

06-12-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
Heb sinds mijn 19e last van migraine. Na de geboorte van mijn 1e kind werd dat heviger en na de 2e nog meer. Soms 9 dagen achter elkaar en dat elke maand. Sinds twee jaar eindelijk een middel dat het leven met migraine enigzins draagbaar maakt. Bij beginnende klachten neem ik een neusspray en vaak ga ik ook even liggen. Meestal trekt het na 1 à 2 uur weg. Heel soms werkt h[lees meer...]et echter helemaal niet en ben ik toch nog twee dagen van de wereld. Het enige nadeel van de spray is de vieze bittere smaak in de mond.

04-12-2011 | Vrouw | 47
sumatriptan
Ik heb dit medicijn zeer lange tijd naar volle tevredenheid gebruikt,Toen de zorg goed koper moest, kreeg ik een goedkopere.sumatriptan, maar die helpt niet zo goed tot niet, ik lees hier en daar dat je toch Imigran kan krijgen en dus ga ik die weer vragen.

28-11-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
alleen de echte imigran werkt bij mij.

22-11-2011 | Vrouw | 35
sumatriptan
Ik gebruik al jaren imigran neusspray. Heel fijn dat je na zo'n korte tijd de draad weer kan oppakken. Heel mijn lijf voelt wel slap en zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. alles beter dan die pijn in mijn hoofd. Echter de laatste 2x ben ik wel geschrokken. Het medicijn werkte niet na 15 minuten (zoals ik gewend was) maar na 1 uur. De hoofdpijn gaat niet volledig weg [lees meer...]en 12 uur wachten op de volgende "dosis" is soms moeilijk uit te houden. ik heb het idee dat mijn lichaam immuun geworden is. geen idee of dat kan. Zijn er meerder die hier last van hebben? Morgen ga ik het aan de huisarts vragen!

26-10-2011 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ben al jaren erg tevreden over imigran. Als ik een aanval aan voel komen, neem ik er 1 in, ga een uurtje naar bed, en kan weer door met waar ik mee bezig was. Nu krijg ik van mijn zorgverzekeraar geen imigran meer, maar een goedkopere versie. Hier word ik zo misselijk van dat ik het zo weer uitspuug, ook heb ik dan aan 1 tablet niet genoeg. Ik betaal honderden euro's per j[lees meer...]aar aan zorg, maar 1 doosje pillen van 30 euro krijg ik niet. Om hoofdpijn van te krijgen. Weet iemand misschien een andere manier om aan dit medicijn te komen ?

15-08-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Sinds enkele jaren gebruik ik Imigran. Een verschil van leven & geen leven. Onlangs gaf Medique apotheek mij Sumatriptan mee. In eerste instantie voor mij geen enkel probleem maar ik kreeg hier buikpijn/diaree van en het medicijn werkte niet. Ondanks nadrukkelijk & herhaaldelijk voorschrijven van mijn huisarts bleef Medique apotheek weigeren mij Imigran mee te geven. De [lees meer...]verzekeraar heeft afspraken met medique. Imigran kost medique 392,- en Sumatriptan 30,-. Het duurde lang maar met behulp van huisarts en contact tussen verzekeraar en de apotheek moest deze uiteindelijk wel overstag gaan. Dus mensen, volhouden. Sumatriptan kan wel degelijk niet voldoende werkzaam zijn en in dat geval heeft u gewoon recht op Imigran!.

05-08-2011 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik dacht eerst ook dat Imigran niet meer vergoed werd door de verzekeraar en kreeg een goedkoper vervangend middel voorgeschreven door de huisarts. Toen ik echter bij de apotheek aangaf dat dit niet werkte en ik desnoods de kosten zelf wilde betalen, kwam ik erachter dat ik het wel voorgeschreven en vergoed kon krijgen als de huisarts bereid is het middel voor te schrijven[lees meer...] op medische indicatie. Ik krijg dus nog steeds een vergoeding hiervoor.

14-07-2011 | Vrouw | 26
sumatriptan
Ik ben na het gebruik van de Imigran tabletten eerst overgestapt op de zetpillen vanwege het overgeven waar ik last van heb tijdens een aanval. Zetpillen werkten voor mij niet voldoende en nu gebruik ik al bijna een jaar de neusspray. Als ik het bij het opkomen van een aanval inneem dan werkt het erg snel en goed. Enkele nadelen aan dit middel vind ik dat het een erg[lees meer...] vieze smaak heeft die ik nog lang proef, als het mijn keel in loopt krijg ik soms last van een brandende slokdarm of een gevoelige maag. Al met al ben ik erg tevreden over het middel. Het enige middel ook dat helpt mijn migraine aanvallen te bestrijden.

13-07-2011 | Vrouw | 56
sumatriptan
Gebruik al jaren Imigran. Krijg Imigran niet meer vergoed en krijg nu een alternatief (goedkopere uitgave) wat niet goed werkt. Haal nu op eigen kosten Imigran in het buitenland waar het middel vrij te verkrijgen is bij de apotheek. Het is echt een supermiddel. Vaak al binnen een uur trekt de hoofdpijn weg of is het een stuk minder heftig. Ook het misselijkheidsgevoel neem[lees meer...]t af. Dit middel zou gewoon vergoed moeten worden in mijn optiek. Ik ben zelfs bereid om het verschil zelf bij te betalen. We krijgen migraine niet voor de lol en met Imigran kunnen we gewoon doorwerken.

18-06-2011 | Vrouw | 49
Migraine, 1 a 2 keer per maand
Vanaf 31e jaar last van hoofdpijn. Nieuwe huisarts constateert in 2009 dat dit toch echt migraine is en heeft mij Sumatriptan voorgeschreven. Geweldig middel! Na 2009 behalve 1 x griep me nooit meer ziekgemeld op het werk! Bij opkomen aanval neem ik een HALF tabletje van 50 mg. Dit werkt bij mij net zo goed als een hele tabelt en geeft minder bijwerkingen! Bijwerkingen zi[lees meer...]jn bij mij na halve tablet: na een half uur een prikkelend gevoel binnen in mijn neus, lichte concentratieproblemen, zeurende pijn in onderbuik. Na een hele tablet het gevoel "een beetje van de wereld te zijn", heel diep slapen. Dit doe ik eigenlijk niet meer, heb dus zelf uitgevonden dat een halve tablet net zo goed helpt. Misschien hangt het ervan af hoe groot en zwaar je bent. ik ben 1.68 en weeg 65 kg. Buikpijn is het vervelendst. Heb voor de zekerheid mijn darm laten onderzoeken, maar daar blijkt niets mee aan de hand te zijn. Dus bij mij is dat een onschuldig bijverschijnsel. Dit hoeft echter niet, het middel kan ook ernstige darmontstekingen veroorzaken door verminderde doorbloeding van de dikke darm! Hier dus wel goed opletten. Van overige verschijnselen heb ik geen last, zoals duizeligheid, blozen, hartproblemen enz. Ik vind het een heel goed middel, maar denk wel dat je de bijverschijnselen in de gaten moet houden. Vanwege dat het iets doet met de bloedvaten in je hersenen, maar ook met de vaten op alle andere plaatsen in je lichaam. Ik blijf het wel gebruiken, want andere pijnstillers helpen gewoon niet. Sterkte allemaal met jullie "hoofd-zaken". Ga naar je huisarts als alle gewone pijnstillers van de drogist je niet van je hoofdpijn afhelpen! Hiermee kun je je leven terugkrijgen! Gr. M.