Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-09-2013 | Man | 73
sumatriptan (50mg)

20-09-2020 | Man | 71
sumatriptan (6)
Ik heb al migraine vanaf ongeveer 11 jaar.Ik heb een eigen metaal en garagebedrijf gehad. Dit heb ik 50 jaar gerund en ben met mijn 68 gestopt met werken.Ik ben 4 jaar geleden gestopt met koffie drinken(15-20 koppen per dag) en gestopt met roken( meer dan 1 pakje per dag).Sindsdien is de frequentie van de aanvallen van 2x per week naar nu elke dag.Ik spuit sinds een paar [lees meer...]maanden bijna elke dag en soms 2x per dag.Het helpt nog altijd.Ik ben in 1991 begonnen met dit injectable medicijn en de werking is nog steeds effectief.Een enkele keer niet en dan moet ik een 2e keer spuiten.Ik ben bij een neuroloog in Tilburg geweest om Botox in de nek te spuiten,maar die zei dat ik eerst moet afkicken.Dat gaat niet zomaar.Het probleem is,dat ik dan ernstig ziek word en dat kan ik mijn nieuwe partner en mezelf niet aandoen(mijn vrouw is 8 jaar geleden overleden en sinds bijna 4 jaar heb ik een nieuwe partner,waar ik heel gelukkig mee ben).Waarom dan toch zoveel aanvallen.Wie kan mij daar een antwoord op geven?

13-04-2021 | Man | 70
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan (100mg)
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

12-09-2012 | Vrouw | 69

12-09-2012 | Vrouw | 69
mee te leven.

06-08-2011 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
mijn clusters komen altijd s`nachts ,wordt er wakker van , maar na een injectie en een half uurtje rondjes lopen of tv kijken stap ik weer m`n bed in en slaap ik vrolijk verder. Ben de volgende dag dan weer helemaal de oude. max.

28-08-2013 | Vrouw | 68
sumatriptan
Ik ben erg tevreden over dit medicijn ,het werkt binnen 20 min: Ik neem voor de migraine nog 3 andere medicijnen.

12-12-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
hele droge mond, vaak plassen. vochtafdrijven. werkte op 't laatst niet goed meer.

28-11-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
alleen de echte imigran werkt bij mij.

18-11-2015 | Man | 64
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
In het algemeen een doeltreffend middel voor mij als aanval van clusterhoofdpijn komt opzetten. Meestal verdwijnt de pijn binnen 10 tot 15 minuten. Soms laat de werking wat langer op zich wachten, tot 30 minuten. Meningen van medici betreffende gebruik verschillen nogal eens. Mijn neuroloog was van mening dat er minimaal 2 uur moet zitten voordat inname van de volgende i[lees meer...]s toegestaan. Verder nauwelijks beperkingen in aantal per dag, tot zelfs 10x toe.

27-10-2015 | Vrouw | 63
sumatriptan (50mg)
Helpt direct

09-12-2011 | Man | 63
sumatriptan
spuiten vond ik zeer belastend werking was ok

02-04-2013 | Man | 62
sumatriptan
ik vind het een oplossing voor een gevolg,nl de oorzaak wordt niet aan gepakt,dit is jammer dus ik zal er zo niet van af komen. inname medicijn na de eerste signalen. zg triggers heeft het beste resultaat. voor deze tijd vanaf 12 jaar leeftijd vele dagen doodziek op bed gelegen en aktiviteiten voortijdig moeten staken.niets bleek te helpen,gelukkig een ander leven doo[lees meer...]r immigran,en kan weer van alles doen en plannen bijwerkingen zijn oa vieze adem en later beetje moe,weegt niet op tegen barstende koppijn en doodziek .dus HALLELUIA voor immigran. door de goden uitgevonden al kost dit mij 10 jaar van mijn leven is dit dit niet erg.

25-09-2012 | Vrouw | 62
sumatriptan
van kinds af aan al hoofdpijn en als jonge volwassenen migraine. Ik verdraag geen zomerhitte, geen felle zon, geen wijn. Ook tijdens mensruatie jarenlang migraine gehad. Nu krijg ik migraine te pas en te onpas, lijkt het wel. Ik ben blij met Imigran, maar heb veel last van allerlei bijverschijnselen zoals in de bijsluiter beschreven, moeheid, slapheid, kortademigheid, duiz[lees meer...]eligheid. Mijn dag wordt dus inmiddels bepaald door de bijverschijnselen van Imigran, maar helpen doet het goed. Meestal ben ik binnen één uur weer op de been, al voel ik me dan behoorlijk uitgeput.

12-09-2012 | Vrouw | 62