Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

08-12-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als eenmaal werkt, werkt het goed. 1 pil voldoende om werkdag door te komen. Duurt bij mij circa 1 uur voordat werkt, wat wel helpt om dan volledige rust daarvoor te nemen en te gaan liggen. Voordat effect heeft, lastige bijwerkingen. Loom en suf gevoel. Gevoel alsof keel dicht geknepen wordt (vervelendste gevoel). Had hogere dosering, maar zelf voor lagere gevraagd vanweg[lees meer...]e bijwerkingen. Was enige medicijn wat hielp. Ook overgevoelig voor warmte aan handen/lichaam, warme dranken. Geeft tintelingen. Nu over op sumipatriptan, gegeven door apotheek. Vind toch eigenlijk fijner als Imigran. Bijwerkingen daarvan iets minder hefig.

16-11-2010 | Vrouw

08-11-2010 | Man
Clusterhoofdpijn
Vanaf mijn 18e jaar clusterhoofdpijn (CH).Eerder zonder veel effect Deseril gebruikt. Tot in 1989 na een aantal CH vrije jaren er weer een cluster kwam opzetten. Het begon 's morgens en 's avonds om 10 uur lag ik in het ziekenhuis met een acute mesenteriaal trombose als gevolg van bloedvatvernauwing. Citaat: "Acute mesenteriale ischemie is een urgentie. In geval van een ac[lees meer...]ute mesenteriale ischemie moet de oorzaak worden opgezocht met behulp van een angiografie (bloedvatenonderzoek). Meestal heeft de patiënt klachten van acuut opgetreden krampende buikpijn, gevolgd door slijmerige en bloederige ontlasting. Binnen enkele uur volgt meestal een shocktoestand. De initiele pijn is buiten proportie tegenover bevindingen bij klinisch onderzoek. Vlug nadien echter beginnen de tekenen van buikvliesontsteking en wordt de krampende pijn vervangen door een continue pijn over de hele buik. Zonder behandeling is deze toestand dodelijk binnen de 48 uur. Hoe vlugger en behandeling kan worden gestart, hoe beter de prognose." Tot zover, bedankt heer neuroloog. Ik heb het overleefd, tamelijk uniek maar mis nu wel 2 meter dunne darm. Gelukkig was er toen inmiddels Imigran en dat hielp echt, perfect, nou ja… Ik ben nu ongeveer (op mijn 68e CH vrij). Ben nu CH vrij.

01-11-2010 | Vrouw
sumatriptan
geweldig middel. gebruik het sinds 5 jaar en geen dag ziek meer geweest en geen afspraak meer afgezegd. Hier voor 25 jaar cafergot gebruikt en resultaat wat minder en meer tijd nodig

19-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik al 15 jaar Imigran injecties. Geweldig! Het heeft mijn leven veranderd en verbeterd. Voor het prikken pak ik een stuk vel op mijn buik ipv in het been. Doet minder pijn. Binnen enkele minuten voel ik de tinteling in mijn hoofd en weet ik dat de redding nabij is. Na 15 minuten voel ik me weer goed. Als je gaat eten na het toedienen trekken je kaken even samen. Verde[lees meer...]r geen nadelige bijwerkingen. Ook neusspray geprobeerd maar dat werkt te langzaam. Om ik naast klassieke migraine ook tijdens mijn menstruaties veel last had, heb ik nu de mirena-spiraal. Werkt ook fantastisch. Heb nu gemiddeld nog maar 1 aanval per maand.

13-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik sinds 10 jaar de injecties en vind deze bijzonder effectief. Begonnen met de tabletten maar deze hadden door de misselijkheid geen effect. Het nadeel van de imigran is de korte werkinsduur waardoor je vrij veel (ergste geval 4 of 5 ) injecties per aanval nodig hebt. Wel ben ik dan binnen 15 minuten van de ergste pijn verlost waardoor je toch steeds weer een injecti[lees meer...]e neemt. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en zijn meestal kort van duur. De injectie zelf vind ik wel pijnlijk maar dit heb ik er graag voor over!

11-10-2010 | Vrouw

27-09-2010 | Vrouw
sumatriptan
ik gebruik dit al jaren ,en heb er veel baat bij gelukkig ,maar als ik een injectie nodig heb ga ik wel een poosje op bed liggen ,zal blij zijn als ik het niet meer nodig ben en helemaal geen migraine meer heb . Ik ga sávonds zonder migraine naar bed en word wakker met migraine wel 6 dagen in de maand ,ook wel 6 dagen achter elkaar ,en dat is niet fijn .

22-09-2010 | Vrouw
Clusterhoofdpijn
ik gebruik het als ik een hevige aanval heb en ze helpen ,maar , ik gebruik het pas een maand en ik heb gehoord dat clusterhoofdpijn erger is als migraine, maar dat weet ik niet .

09-05-2012 | Vrouw | 19

14-01-2022 | Vrouw | 20
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

11-01-2018 | Man | 22
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Imigran injecties Werken perfect bij mij binnen 5 minuten heb ik nergens meer last van ook geen slaperig gevoel of iets. Ik spuit altijd in mijn arm, ik merk als ik op een andere plaats spuit het langer duurt voordat de hoofdpijn afneemt

16-06-2014 | Vrouw | 22
sumatriptan
Werkt binnen een half uur en heb weinig bijwerkingen, alleen wat moe.

29-12-2012 | Vrouw | 24

16-10-2015 | Vrouw | 25
sumatriptan (12mg/ml)
Injecties tegen migraine. Imigran werkt bij mij super snel. Had hiervoor de neusspray maar kreeg van de neuroloog te horen dat de injecties en zetpillen effectiever waren. Wegens mijn werk/studie gaf hij aan dat injecties uitkomst konden bieden voor overdag. Ik heb zelf moeite met de 'lanceerpen' van Imigran, had persoonlijk liever een diabetesachtige pen gehad waarbij je [lees meer...]zelf controle hebt over de naald. Hierbij plaats je de pen op de huid en druk je op de knop, vervolgens komt het naaldje er uit en gebeurd alles. Voor veel mensen een uitkomst maar ik ben blijkbaar nogal een control freak. Na de injectie vaak wat suffig maar als ik het op tijd zet op het moment dat ik een aanval op voel komen kan ik gewoon zonder kotsen etc. door met mijn werk.

11-02-2015 | Vrouw | 26
sumatriptan
Imigran werkt ontzettend goed, al moet ik wel zeggen dat er veel verschillen zijn in de bijwerkingen met goedkopere varianten die je soms van de apotheek krijgt. Bij Imigran begin ik na inname na 20 minuten ongeveer te gapen, dan weet ik dat het werkt. Ik voel me daarna een korte tijd naar en vreemd maar binnen 45 minuten is alles opgeklaard. Het eerste wat ik daarna[lees meer...] eet of drink doet mijn mond heel erg vreemd trekken, zal wel iets met de slijmvliezen te maken hebben. Ook krijg ik na inname standaard heel erg zin in chips en jus dorange maar dat is meer aan de migraine gerelateerd denk ik.