Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

25-10-2017 | Vrouw | 56
sumatriptan (100mg)
Beroerd na de injectie, pijnlijke injectie en geen effect op de migraine of overgeven.

12-02-2013 | Vrouw | 37
sumatriptan
Werkte soms, maar vaker niet. Als het middel uitgewerkt was (na zo'n 4 uur) kwam de migraine alsnog.

29-12-2012 | Vrouw | 24

08-08-2017 | Man | 48
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
Ik gebruikte voorheen de neusspray, welke bijna niet werkt en een vreselijke vieze smaak achterlaat.

16-11-2016 | Vrouw | 35
sumatriptan (12mg/ml)
Sinds ik 6 was heb ik alle medicatie voorbij zien komen en allen met vervelende bijwerkingen. Op een gegeven moment heb ik imigran injecties voorgeschreven gekregen van de neuroloog in Nijmegen en deze werken wel. Na het zetten van de injectie voel ik dat de aanval zwaarder wordt en daarna neemt het weg. Mijn hele lichaam tintelt. Mijn hele leven heb ik 3 tot 4x per week a[lees meer...]anvallen gehad waardoor het mijn hele leven in puin heeft gegooid. Eindelijk iets van een verlossing: Ik heb van de neuroloog een Cefaly neurostimulator voorgeschreven gekregen (wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar) en kost zo'n 300 euro. Dat ding ziet eruit als een kroontje. Je moet een sticker met 2 metalen punten op je hoofd plakken en daarop moet je het kroontje plaatsen. Het doel hiervan is om je pijncentrum te trainen. Die kroon geeft hele lichte schokjes door de oogzenuw naar de pijncentrum. Je moet wel consequent zijn in de behandeling. Je moet namelijk 1x per dag op dezelfde tijdstip de behandeling van 20 minuten uitvoeren om effect te willen hebben. De neurostimulator mag je gratis 2 maanden (zonder te betalen) proberen en mocht je er niet tevreden over bent, stuur je dat ding gewoon terug. Daarnaast heb ik gelet op wat ik eet en wat mij heel veel geholpen heeft is om te letten op E nummers. Er bestaat een app die je kunt downloaden (e-nummer app) en daarin staan de effecten van zo'n e-nummer omschreven en daar schrok ik behoorlijk van. De combinatie van die twee heeft mijn aanval frequentie afgenomen van 4 aanvallen per week naar 2 lichte aanvallen per maand. Volgens de neuroloog is het mogelijk dat ik een medicijn afhankelijke migraine had ontwikkeld in combinatie met de omgevingsfactoren en hetgeen dat ik consumeer. Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft, want ik weet als geen ander hoe rot het is.

24-01-2015 | Vrouw | 55
sumatriptan
Ik vond immigran maar matig effectief, soms hielp het, maar vaak ook niet genoeg, dan moest ik meerdere tabletten per aanval slikken om de pijn onder de knie te krijgen. Ook kwam het voor dat het helemaal niet effectief was. De overstap naar zolmitriptan heeft wel geholpen

20-05-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
lastig om jezelf een injectie te geven, en het hielp meestal niet.

09-05-2012 | Vrouw | 19

11-04-2012 | Vrouw | 31
sumatriptan
ben het gaan slikken ipv zomig, omdat van zomig weinig bekend is tijdens de borstvoeding. Ik vond de 100mg teveel bijwerkingen hebben (druk op de borst, gespannen spieren in keel) en ben naar 50mg gegaan. Dat beviel beter.Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar Zomig. Deze verdraag ik beter.

13-02-2012 | Vrouw | 52
sumatriptan
Vaak hoofdpijn, geen aanwijsbare oorzaak volgns huisarts en vond het ook niet nodig door te verwijzen naar een neuroloog. Zelf gevraagd om medicatie en ook gekregen. Ben begonnen met Immigran, hier echter weinig tot geen baat bij. Ik heb toen eens een andere huisarts gehad, omdat mijn eigen huisarts vakantie had, en deze schreef sumatriptan 100 mg voor. Er ging een wereld[lees meer...] voor me open. Ik voel een migraine-aanval aankomen, zie rare zwarte sterretjes en kan me niet meer zo goed concentreren en de pijn komt langzaam opzetten. Als ik dan een sumatriptan neem en even een poosje rustig ga zitten, voel ik het afzakken. Ik vind het een geweldig middel.

27-02-2011 | Man | 40
sumatriptan
In eerste instantie heb ik de injectievorm gehad van Imigran maar de bijwerkingen vond ik te heftig en daarna overgestapt op de tabletvorm. Ook deze gingen me tegenstaan omdat ik na inname druk op de borst, hartkloppingen en me benauwd voelde. Ik ben sinds november 2010 overgestapt op Fromirex en dat bevalt me uitermate prima met vrijwel geen bijwerkingen. Daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dagelijks ook nog Topamax (100 mg) en 1 tablet Depakine chrono 300. Voor mij een prima combi om de migraine onder controle te houden.

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (6)
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

05-06-2019 | Man | 59
sumatriptan (100mg)
Hartinfarct van imigran: Al jaren had ik migraine, van een jaar of 23 af, het is erfelijk, mijn moeder en oma hadden het ook. Na 24 jaren geëxperimenteerd met allerlei voedsel achterwege laten, en een hoofdpijn dagboek bij gehouden te hebben, ben ik in 2006 naar de huisarts gegaan, en die concludeerde ook met zekerheid migraine, dus kreeg ik imigran 100mg voorgeschreven[lees meer...]. Ik knipte de imigran tablet vaak in 2 stukken omdat soms ook een halve tablet net voldoende was. Het was een ware verbetering deze imigran, de pijn werd goed bestreden en ik kon dan eindelijk slapen, wel merkte ik als ik normaal piano speelde ik 5 fouten in een muziek stuk maakte, maar met imigran ingenomen waren de fouten ongeveer 40 maal erger! Jaren lang deze imigran gebruikt, de frequentie van de migraine werd in de loop der jaren heftiger en was helaas genoodzaakt om meer imigran in te nemen. Dit tot 4 December 2017 toen ik 10 dagen op IC cardiologie heb gelegen, ik had een hartinfarct gehad, en eerste wat de cardioloog afpakte was de imigran, want die veroorzaakte waarschijnlijk deze hartinfarcten omdat imigran de bloedvaten vernauwen, en inderdaad, als je wereldwijd in het engels gaat zoeken, kom je inderdaad waarschuwingen tegen van hartinfarcten veroorzaakt door imigran. Afgelopen hart- controle in mei 2019 heb ik dit nog eens gevraagd aan de cardioloog en die bevestigde dat het heel goed mogelijk was dat de hart infarct veroorzaakt is door de imigran. Na ontslag kreeg ik geen imigran meer mee maar Tramadol, nu daar hoor ik zulke horror stories over dat ik verder ben gegaan met onderzoek naar alternatief en ik kwam bij CBD+ 5% uit en dat neem ik preventief iedere dag 2 x 5 druppels om 10:00 en om 16:00 uur en mijn migraine aanvallen zijn met 75% gereduceerd zo ook de ernst van de aanvallen die zijn met 80% gereduceerd, soms neem ik er wat Paracetamol 1000mg bij in en dat werkt super goed voor mij! Ik was op dit CBD+ idee gekomen om dat ik half jaren ’80 ook al eens een migraine aanval had van graad 8 en ik van de buurjongen een joint kreeg, tot mijn verbazing, na een paar trekjes was binnen 10minuten de migraine als sneeuw voor de zon verdwenen!

22-06-2016 | Vrouw | 52
sumatriptan (0,5)
Ik spuit al zeker 20 jaar immigran en dat was voor mij een echt wondermiddel. Het gejaagde gevoel en zweten vlak na de prik nam ik op de koop toe omdat ik daarna in een hele diepe slaap viel en er daarna zo goed als vanaf was. Ook scheelde het mij een dag spugen kortom super. Echter sinds het laatste jaar gebeurt het steeds vaker dat de pen het niet doet en vorige week ze[lees meer...]lf 3 pennen geprobeert. Het gevolg was een hele dag spugen en geen medicijnen. Ik zou heel graag willen horen of er meer problemen zijn met de autoinjector van GlaxoSmithKline BV.

20-06-2016 | Man | 59
sumatriptan (12mg/ml)
Na 23 jaar gebruik van Imigran (Sumatriptan) op eigen initiatief ermee gestopt. Werkte lang als wondermiddel, maar de laatste jaren steeds minder effectief. Gebruikte het de laatste tijd soms wel vier keer per week met steeds minder resultaat!! Vreemd dat herhaalrecepten nooit een probleem waren. De bijsluiter vermeldt het al dat gebruik van dit medicijn zelf ook hoofdpi[lees meer...]jn kan veroorzaken. Dus hoogste tijd om helemaal te stoppen als Imigran-junkie. Nu na drie maanden blijkt het ook wel. Veel minder migraine en in lichtere vorm. Het is hanteerbaar geworden. Dus mijn mening over het medicijn is neutraal: het werkt, maar gebruik het niet te vaak.

01-04-2013 | Vrouw | 52
sumatriptan
Imigran eerst tot tevredenheid gebruikt tot ik immuun werd. Daarna Maxalt aanbevolen gekregen en tot op heden super blij hiermee. Nooit meer bang voor migraine / hoofdpijn. Hoe erg ook, het gaat over!