Ervaringen met Naramig

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

19-08-2010 | Vrouw

31-05-2010 | Vrouw
naratriptan
Effectief indien na innemen gerust wordt. Geeft wel kramp in de kaak, als je die gebruikt na inname. Dit kan uren later zijn.

21-04-2010 | Vrouw
naratriptan
ik heb sinds een tijdje dit medicijn in huis, mocht ik een aanval krijgen. nog maar enkele keren nodig gehad en t werkt! ik neem geen hele pil in maar een stukje omdat ik heftig op medicijnen reageer. na een paar uur is de aanval over en kan ik weer functioneren!

08-12-2009 | Vrouw
naratriptan
Ik gebruik dagelijks Naramig i.v.m. migraine. Ik heb al veel medicijnen gebruikt, zoals propanolol, clonidine, topamax, etc.. Sinds ik dit werk, is mijn migraine sterk afgenomen. Ik moet er wel veel van plassen, maar heb veel minder last van bijwerkingen, dan bijv. de Zomig, Maxalt, Imigran en Relpax (die vind ik overigens het minste bijwerkingen geven).

03-11-2009 | Vrouw
naratriptan
zogauw ik migraine voelt aankomen, neem ik naramig, de pijn zakt dan geleidelijk weg. ben blij dat ik naramig kreeg van de huisarts, heb het al zeker 5jaar. slikt het ,zonodig,met paroxetine en naproxen 500mg en maagbeschermer ivm fibromyalgie. als het nodig is,een goed werkzame pil

14-05-2009 | Vrouw
naratriptan
Gebruikte eerst Imigran bij migraine-aanvallen, de hoofdpijn ging dan wel weg maar verder was ik nog zo ziek als een hond. Ben in plaats daarvan Naramig gaan gebruiken, 9 van de 10 keer migraine weg en ook geen ziek gevoel meer. Alleen in de "stopweek" van de pil lijkt niets te helpen, alleen 3 dagen lang op bed liggen in het donker. Slik daarom de pil ook steeds 3 maanden[lees meer...] door voor ik weer een week stop.

21-02-2009 | Vrouw
naratriptan
zodra je de migraine voel aankomen neem je 1 naramig tablet. En al vrij gauw krijg je verlichting vd hoofdpijn. Ik ben heel blij dat ik 10 jaar geleden dit medicijn heb gekregen. Zonder medicijn had ik 3 dagen migraine.

27-05-2014 | Vrouw | 34
naratriptan
Na een half jaar Almogran gebruikt te hebben, heb ik Naramig geprobeerd, omdat deze wat langer werkt. Toch vond ik dit minder snel en minder krachtig. Ik ben weer terug gegaan naar Almogran, evt. een tweede tablet bij dezelfde aanval.

12-02-2013 | Vrouw | 37
naratriptan
Een uitkomst dit middel. Na jarenlange 2 keer in de maand 3 dagen plat, veel overgeven en geen medicijn dat hielp door een nieuwe huisarts op naramig gewezen. Sindsdien nauwelijks migraine meer gehad. Als ik op tijd ben met het innemen, bij het beginnen van de hoofdpijn, blijft de migraine uit. Merk dat ik na het innemen een uur, anderhalf uur erg vermoeid ben, als het kan[lees meer...] ga ik dan even liggen. Op de dag van inname ook last van stijve, pijnlijke kaken, nek en bovenarmen, maar dat is niet in vergelijking met de migraine.

26-06-2012 | Vrouw | 42
naratriptan
Het enige medicijn wat echt helpt. Ruim 10 jaar geleden mee begonnen. Onderdrukt de heftige pijn en je kunt gewoon blijven functioneren. Helpt het beste als je even rust neemt. Wel een zwaar gevoel in benen en armen en het lijkt of er watten in je hoofd zitten. Maar is niet vervelend en ik wordt er ook niet duf van. Enige minpunt ze zijn knap prijzig. Ongeveer 60 euro v[lees meer...]oor 12 tabletten. Maar ja alles beter dan die migraine!

25-08-2013 | Man | 43

17-02-2011 | Man | 44
Hoofdpijn/spanninghoofdpijn/migraine
Geeft na 1 a 2 uur al verbetering neem hem alleen in als 2x 1000mg paracetamol niet helpt, heb nu nog weinig keren echte migraine wel vaak spanninghoofdpijn , gelukkig niet meer overgeven en in donkere kamer.... geeft wel bijwerking dat ik overgevoelig wordt voor warm en koud..vooral hete dranken kan in niet meer drinken terwijl ik anders alles zo naar binnen klok..hehe b[lees meer...]ijwerking houd aan voor 2 dagen tot 3 dagen..gebruik nu 6 tabletten op jaar basis..is dus voor noodgeval. Heb verder echt alles al geprobeerd en je moet er gewoon mee leren leven.. sterkte aan allen.

02-04-2016 | Vrouw | 50
naratriptan (2,5mg)
Al 30 jaar kamp ik met zware migraine aanvallen. Alle middelen die ooit beschikbaar waren heb ik wel geprobeerd. naramig blijft het enige middel dat helpt. Al baal ik van de bijwerkingen en de werking treedt laat in, soms vrij snel en soms pas na een uur; doof gevoel in ledematen, misselijk, duizelig (lijkt de trouwens afgelopen tijd te verergeren) kramp, koude ledematen,[lees meer...] zwaar gevoel. Depressief. Maar hoofdpijn is erger dan de bijwerkingen ;). Ik heb een tijdje het huismerk (met als werkzame stof naratriptan) geprobeerd, dat werd wél vergoed en het origineel niet, maar werking was minder goed. Duur product. Ik gebruik gem 16 tabl per jaar.

25-11-2012 | Vrouw | 52
naratriptan
gebruik het alleen als de migraine hevig is en ik moet goed functioneren. anders neem ik twee paracetamol. Helpt snel en effectief. Bijwerkingen bij mij zijn kramp in de speekselklieren bij eten en drinken, Niet meer vergoed door mijn zorgverzekeraar, dus zelf betalen maar is de moeite waard. ik gebruikte eesrt imigran, maar daar kreeg ik ernstige hartkloppingen van.

20-08-2016 | Man | 54
naratriptan (2,5mg)
Werkt zeer efficient als je het op tijd neemt bij de aller eerste tekenen van de migraine aanval. Indien je het 5 minuten later neemt heeft het veel minder effect. Je kan blijven functioneren indien je echt op tijd neemt. De volgende dag geen migraine vervolg meer.

09-11-2016 | Vrouw | 55
naratriptan (2,5mg)
al sinds mij 30ste migraine aanvallen, 10 jaar opgelost met gewone pijnstillers maar moest altijd overgevend naar bed. Toen ik op mijn 40ste ander werk had kon ik me niet veroorloven om in de proefperiode ziek te zijn. Het ging redelijk goed. Ervaren bijwerkingen zijn prikkelingen in slokdarm, misselijk, maagbranden, moe, slaap, slecht zien, volgende dag: somber en duf[lees meer...] in hoofd, kan me dan niet goed focussen en obstipatie. Het is alsof er ook een verdovend middel in zit. De hoofdpijn is weg, maar ik kan door alle klachten nog steeds niet werken, kantoorwerk. Buiten wandelen lukt wel. Voel ondanks dat de hoofdpijn weg/ minder is toch beroerd.