Hoofdpijn (2 meningen)

Maxalt (161 meningen)
Imigran (159 meningen)
Zomig (46 meningen)
Relpax (40 meningen)

Migraine en de impact van DNA

06-03-2012 | Vrouw | 56
pizotifeen
Na een periode met wekelijkse migraine aanvallen die meerdere dagen duurden en een zoektocht langs reguliere en alternatieve oplossingen uitgekomen bij Sandomigran. Ik gebruik het medicijn nu vijf jaar en durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb sindsdien geen enkele aanval meer gehad. Af en toe probeer ik voorzichtig af te bouwen, maar dat lukt nog niet. Volgens mijn ar[lees meer...]ts kan ik het gewoon door blijven gebruiken. Enig nadeel: ik ben inmiddels ruim 10 kg aangekomen, terwijl ik zeker niet meer ben gaan eten. Niet leuk, maar het weegt niet op tegen de ellende die de migraine me bracht.

10-01-2012 | Vrouw | 42
pizotifeen
Sinds ca. 12 jaar migraine patient waarin periodes met meer en minder migraine. Tijdens mijn zwangerschap en na plaatsing van een Mirena spriraaltje ben ik 5 jaar nagenoeg vrij geweest van migraine. Sinds 2 jaar weer aanvallen en die leken steeds heftiger en frequenter te worden. Op het laatst tot 3 a 4 aanvallen per week. Mensen met migraine zullen herkennen dat je dan ge[lees meer...]en sociaal leven meer hebt. Een depressie ligt dan ook op de loer. Via mijn huisarts kreeg ik Sandomigran voorgeschreven (nadat ik propanolol en metaprolol had geprobeerd) en dat werkte direct. Minder aanvallen, ca 5 per maand en veel minder intens. Vaak kan ik gewoon blijven werken. Via de neuroloog van het Laurentius zhs. begreep ik dat door een stapeling van medicijnen (imigran) de hoofdpijn juist erger en frequenter werd. Om deze cirkel te doorbreken helpt Sanomigran perfect. Je hebt minder aanvallen, dus minder imigran, waardoor je geen medicijn gerelateerde hoofdpijn meer krijgt. De neuroloog heeft mij geadviseerd om ca. 6 maanden Sandomigran te gebruiken. Daarna afbouwen en kijken of de aanvallen weg blijven. Zoniet, dan kan ik probleemloos weer starten met Sandomigran en heeft het zijn effect niet verloren. Inmiddels probeer ik van de Imigran af te blijven en neem ik Ibuprofen 400. (gedurende een uurtje of 3 ben ik wel mijn dekbed aan het opeten....wat voel je je dan een junk als je naar Imigran smacht) Nadeel van Sanomigran is al genoemd - gewichtstoename, bij mij ca. 4 kg. Daarnaast heb ik huiduitslag op mijn kin. Deze bijwerking blijkt zeer zelden voor te komen. Kortom, heb je veel migraine en gbebruik je veel aanvalsgerichte medicatie, bespreek dan Sandomigran met je arts / neuroloog. Ik hoop dat het voor jou ook zal werken. Er is een leuker leven dan een met migraine

06-12-2011 | Vrouw | 44
pizotifeen
Ik neem sandomigran nu slechts sinds 1 maand. Direct effect op mijn migraine. eerst had ik 3x migraine per week, nu nog maar 1 elke 10 dagen. Daarentegen zijn de bijwerkingen wat moeilijker te handelen: honger (al 2 kg aangekomen), slaperig, ik moet het om 18u30 nemen om goed op te staan en nu, ik weet het niet, maar ik heb kleine angstaanvallen om niets. Gezien ik niets a[lees meer...]nders neem, denk ik dat het door sandomigran komt. Voor het moment gaat het nog wel, het hindert me niet in mijn leven, maar het moet niet erger worden. Ik ga het overleggen met mijn neuroloog.

27-10-2011 | Vrouw | 23
pizotifeen
ik gebruik nu net iets meer dan 2 maanden sandomigran met een hoeveelheid van 50mg per dag (1 tablet). ik wordt er erg moe van. nou heb ik geen eetlust toename en let extra op wat ik eet/drink. toch ben ik zo'n 6-7 kilo aangekomen. heeft iemand anders hier ook ervaring mee ondanks dat je eetpatroon niet veranderd is?

12-10-2011 | Vrouw | 20
pizotifeen
Ik had eerst z'on 3 a 4 keer per week migraine. Met sandomigran heb ik het nog 1 a 2 keer per week. In eerste instantie leek dit dus een hele verlossing. Ik ben nu 7 kilo aangekomen en heb depressieve gevoelens, terwijl ik eerder op de dagen zonder migraine prima in mijn vel zat. Ik overweeg nu 2 maanden om weer te stoppen.

23-05-2011 | Vrouw | 41
pizotifeen
Voorgeschreven door de huisarts ivm 2 keer per maand migraine-aanvallen van 3 tot 4 dagen waarvoor ik Maxalt gebruik. De hoop was dat ik wat langer hoofdpijnvrij zou zijn. In eerste instantie ging de frequentie en de zwaarte van de aanvallen iets achteruit en dacht ik dat het effect had. Maar de laatste paar maanden had ik toch weer gewoon iedere maand 6 maxalts nodig voor[lees meer...] twee aanvallen en was het effect van de sandomigran nihil. Ik ben wel een kilo of 8 aangekomen en had erg veel moeite met opstaan, verdroeg alcohol erg slecht. Het bleek voor mij wel een erg goede slaaptablet, ik sliep als een blok iedere nacht. Toch maar gestopt en via neuroloog nu wat anders aan het proberen.

29-01-2011 | Vrouw | 40
pizotifeen
Sinds 1 week Sandomigran, omdat Maxalt te weinig resultaat opleverde. Ook te vaak een hoge dosis Maxalt nodig ivm 9 aanvallen per 6 weken. Sandomigran maakt me suf en slaap onrustig en droom heel zwaar (ook overdag) Volgens medegebruikers zal dit minder worden. Overmatig eetlust heb ik gewoonlijk ook ;-), dus zal op moeten letten niet nog meer te gaan eten.

25-01-2011 | Vrouw | 40
pizotifeen
Nu drie maanden aan de sandomigran, nu drie maanden geen migraine aanval gehad. Hiervoor elke week ongeveer drie dagen migraine. Bijwerkingen erg suf en honger gevoel, drie kilo aangekomen. Wel tevreden over het middel, nog een vervolg van 3 maanden gekregen.

10-12-2010 | Vrouw
pizotifeen
ongeveer 5 maanden heb ik Sandomigran preventief gebruikt in de hoop dat mijn migraine een aantal weken tot maanden weg zou blijven. Ik heb n.l. om de week een aaval die 3 dagen duurt. De neuroloog schreef mij daarom Sandomigran als preventieve medicatie voor. Echter bleef ik om de week last houden van migraine en ik kwam 8 kilo aan. Het enige wat ik constateerde was dat u[lees meer...]iteindelijk de frequentie van de hoofdpijn wel af nam. Ik ben er dan ook mee gestopt. 8 kilo is niet erg, maar dan zou het fijn zijn als de hoofdpijn toch min. 6 mnd wegblijft. Jammer, ik had er goede hoop op en ben nu dus weer terug bij af.......

08-11-2010 | Man
Migrane
medicicijn heeft goed geholpen. na mijn eerste grote aanvallen 2 pilletjes per dag 7 dagen per week. nu heb ik geen last meer, af en toe door de stress eentje.

30-08-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik slik het nu een jaar als onderhoudsdosering voor migraine, samen met 80 mg propranolol per dag. Het werkt, maar het is niet zo dat ik minder aanvallen heb. Wel is de intensiteit van de aanvallen verminderd. Duurt meestal nog maar 1 dag (tegenover 3 dagen vóór het gebruik) en de relpax (aanvalsmedicatie) werkt beter tijdens een aanval. Nadeel is de grote eetlust en als[lees meer...] gevolg daarvan de gewichtstoename (ca. 4 kilo). Moet echt opletten met eten want anders kom ik nog veel meer aan. Heb trouwens gemiddeld 1x per 10 dagen een aanval, met of zonder onderhoudsmedicatie sandomigran+propranolol.

27-07-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik heb in 2006 een maand of 4 Sandomigran geslikt. Ben altijd een hoofdpijnpatient geweest en ook veel migraine. Ik kreeg Sandomigran voorgeschreven. Ik werd er erg suf van en kwam kilo's aan, constant onzettend hongergevoel. Omdat ik me daardoor echt niet fijn voelde ben ik ermee gestopt. Heb daarna ook geen migraine meer gehad.

17-05-2010 | Vrouw
pizotifeen
het helpt wel wat maar ik groei ik gebruik 3a4 maanden en ik ben al 5 kilo gegroeit dat nog niet zo erg maar meer mijn borsten van d na f is niet normaal vindt ik ..

14-04-2010 | Vrouw
pizotifeen
Heb 12 jaar lang Sandomigran gebruikt. Had 3 tot 4 hevige aanvallen per week. Moest de laatste jaren een steeds hogere dosering, omdat ik dacht dat het niet meer afdoende hielp. Werd ontzettend bang vanwege het langdurig gebruik. Heb me in laten schrijven bij de Bonifatius Hoofdpijnkliniek te Dokkum. Daar ben ik vorig jaar dec. gold turkey afgekikt van de Sandomigran. En w[lees meer...]at blijkt: de medicijnen hielden de migraine in stand en verergerden deze zelfs. Ben niet helemaal migraine vrij maar heb lang zoveel last niet meer. Voor de aanvalletjes die ik nog heb gebruik ik af en toe Maxalt smelt. En dit is gelukkig afdoende

24-03-2010 | Vrouw

16-03-2010 | Vrouw