Ervaringen met Sumatriptan

sumatriptan

Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

22-10-2022 | Man | 29
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
Hi, Normaal post ik nooit iets op forums, maar aangezien ik tijdens clusterhoofdpijn aanvallen vaak s'nachts met een oog dicht en hand op mijn hoofd forums aan het doorlezen was opzoek naar een oplossing leek het mij waardevol voor anderen om te laten weten wat mijn oplossing is. Ik ben een man, 29 en woon in Amsterdam. Heb een vrij sociaal leven, maar kon geen alcohol [lees meer...]meer drinken zonder sumatriptan spuiten in m'n been te zetten, omdat ik hoofdpijn kreeg. 5 jaar lang aanvallen gehad, 2 maanden per jaar. Het laatste jaar 5 maanden last gehad, dus ik was erg bang voor de chronische variant. Hopeloos oplossingen gezocht, totdat ik zelf een GON-injectie (in je achterhoofdszenuw) als oplossing vond en opperde aan mijn neuroloog. "Dit kon een oplossing zijn'', dus ik zocht op waar ik dit kon krijgen. Uiteindelijk een vrij lange aanmeldprocedure en wachtlijst bij het LUMC. 2 dagen na de injectie geen één cluster aanval meer gehad! Als je dit leest, google GON-injectie LUMC en lees erover. Ik ben nu al weer gewend aan het normale leven, maar kan af en toe een vlaag van opluchting krijgen als ik bedenk dat ik van die aanvallen af ben. Gon-injectie is voor mij de oplossing geweest!

20-10-2021 | Vrouw | 31
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

21-12-2012 | Man | 57
sumatriptan
Clusterhoofdpijn
werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen

26-05-2019 | Man | 25
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik probeer deze medicatie ten zeerste te vermijden, maar soms kan het niet anders. De bijwerkingen zijn kort, maar extreem heftig voor mij. Een minuut na de injectie ga ik vaak hyperventileren, ik heb een tekort aan zuurstof en het voelt alsof ik stik. Het doet tevens pijn aan mijn hart en een drukkend gevoel op mijn borst. Vervolgens voel je een soort hitte door je aderen[lees meer...] gaan, heel vreemd. Mijn hoofd wordt even heel erg warm en je voelt het medicijn letterlijk door je bloed gaan. Verder voelt het alsof ik aan stevige harddrugs zit: ik ben duizelig, ik kan niet lopen, het lijkt alsof ik eventjes niet meer aanwezig ben... Maar toch is het het altijd waard, ook de slaperigheid en versuftheid die soms volgt, want tussen 30sec en 10min na de injectie is de clusterhoofdpijn compleet verdwenen. Dat warme gevoel dat door je heen trekt, zodra dat bij je hoofd aankomt is het gelijk een verlichting. Een kleine 20 minuten later kan ik weer normaal praten, denken, lopen en ademen. Daarna voel ik me meestal alweer normaal. Ik probeer autorijden te vermijden maar het kan niet veel later ook weer. Soms ben ik echter wel versuft na het medicijn en val ik gelijk in slaap. Ik word dan wakker alsof er nooit iets gebeurd is.

15-07-2020 | Man | 52
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Al ruim 27 jaar tot 10 keer op een dag aanvallen van clusterhoofdpijn in verschillende periodes van 2 tot 6 maanden. Ik gebruik dus extreem veel injecties. Nu vandaag de dag ben ik elke dag zeer vermoeid ik sta werkelijk iedere dag geradbraakt op uit mijn bed. Ben zo slap als een een tot en mijn lichaam voelt aan a alsof alles gebroken is en het bloed vervangen is door [lees meer...]cement. Veel verschillende vreemde steken en pijnen. Geestelijk achteruitgang. Zie het allemaal niet meer zitten. Mijn lichaam is een grote puinhoop. Toen ik 18 was werd ik geïnfecteerd met de bacterie ziekte van Weil. Scheelde niet veel of ik was er aan overleden door uiteindelijk hersenvliesontsteking. Wat in ontdekt heb is dat bij iedere aanval een pees achter het hoofd aan rechterzijde zich verkrampt en dit de uitstralende pijn geeft. En dat met name alcohol vooral bier een grote trigger is. Alsook stress!!! Ik heb met LSD goede resultaten geboekt vanwege dat er in lsd een stof zit die de bloedvaten 600X sneller de bloedvaten verkrampt. Met micro doseringen heb ik een periode van 1,5 jaar pijnvrij geleefd. Echter nu heb ik weer een kuur gedaan maar dit heeft het niet doen stoppen. Maar misschien is dit gekomen doordat ik het niet consequent heb volgehouden. Met lsd krijg je wel slaap problemen wat natuurlijk ook voor oververmoeidheid zorgt. Waardoor ik dus ermee stopte. Enfin dit zijn mijn bevindingen.

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Helaas is mijn CH voordat ik bij de neurloog kwam vele jaren misdiagnosed. Eerst dachten ze aan een voorhoofdholte ontsteking, medicijnen hielpen niet maar na 3 maanden was ik verlost van de pijn, exact 1 jaar later weer dezelfde pijn, toen dacht de HA aan acute spierverkramping in mijn nek, medicijnen gekregen en moest naar fysiotherapie, medicijnen werkte niet en het all[lees meer...]er ergste was fysio therapie met heftige hoofdpijnen, heb dit ook niet lang volgehouden, maar na 3 maanden de pijn weer zo goed als weg.. weer een jaar later pijn weer terug, toen was het migraine in heftige vorm zonder clasic symphtonen, wat ik ook tegen de HA zij hij wilde niet geloven dat het CH was.... (Ondanks dat ik heb de juiste symptonen doorgaf en ook aangaf dat mijn nichtje dezelfde diagnose gesteld heeft gekregen en dezelfde symptonen heeft als ik) weer verkeerde medicijnen, na 3 maanden was de pijn weer weg, jaar later, weer de pijn terug, de HA dacht nog steeds aan Migraine, gaf me dit keer Sumatriptan i.p.v. Naratriptan (welke zo goed als dezelfde werking hebben) werkte weer niet, ik terug naar de HA en geist dat hij me doorverweez naar een neuroloog, ondanks dat hij flink tegen stribbelde heeft hij me uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog (na 30. min. met hem gediscussierd te hebben en hij uiteindelijk mee maakte hoe een aanval kwam opzetten puur door de stress die hij me gaf). de neuroloog heeft een paar vragen gesteld om tot de juiste diagnose te komen, CH....Juiste diagnose, juiste medicatie en ik was eindelijk verlost van mijn ergste nachtmerie...