Ervaringen met Zolmitriptan

zolmitriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

29-03-2023 | Man | 32
zolmitriptan (2,5mg)
Clusterhoofdpijn
Na hevige CH aanvallen mede mogelijk door griep werkte mijn normale medicatie niet (isoptine). Mijn huisarts heeft me daarvoor zolmitriptan 2,5mg voor geschreven om door deze periode te geraken. Bij het in nemen van de tablet, tijdens een hevige CH aanval werd deze na 20 minuten doorbroken. Na een 45 minuten was de pijn volledig weg en is deze 4uur weg gebleven. [lees meer...] De neven effecten zijn wel duidelijk aanwezig en houden lang aan maar zijn niet te ernstig.

27-09-2016 | Man | 57
zolmitriptan (2,5mg)
Clusterhoofdpijn
Sinds 2007 chronische clusterhoofdpijn.Verapamil werkte bij mij een hele tijd.Ik moest wel meer en meer nemen (420 mg; per dag)Dan moet je 6 maanden stoppen om nadien terug een goede werking te hebben.Topiramaat werkte ook een tijdje , maar kreeg ernstige huiduitslag,gestopt en nadien onvoldoende werking(terug gewenning) Nu geen profylactische medicijnen meer om 6 maand t[lees meer...]e overbruggen. Voor mij werkt zolmitriptnan als aanvalsmedicijn nog het beste.Momenteel 3 per dag.In Belgie geen tussenkomst van ziekenfonds;waardoor dit zwaar weegt op een invaliditeitsuitkering. Ik probeer positief te blijven en hoop dat clusterhoofdpijn in de toekomst beter kan behandeld worden.Sterkte aan alle lotgenoten