Tandvleesontsteking (44 meningen)
Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

03-01-2018 | Vrouw | 50
Keelpijn
na gorgelen bij pijnlijke keel (zonder het product door te slikken) begon gevoel van zwelling in de keel en sterk branderig gevoel. De pijn name toe de zwelling idem. Werd na spoeddienst gevoerd en verbleef drie dagen in intensive care. dankzij goed ingrijpen en juiste medicatie is levensbedreigende zwelling verdwenen. Na een week nog steeds belangrijk gebrek aan smaak. [lees meer...] Onbegrijpelijk dat dit product zomaar vrij te verkrijgen is

02-01-2018 | Vrouw | 65
mondverzorging (0,05)
Dit middel heeft akelige bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan. Misschien is ook het burning mouth syndroom daardoor is ontstaan. Vroeger kreeg je bij de tandarts Bocasan voorgeschreven. Waarom nu dit heftige middel? Bocasan gaf geen problemen (nu Bikosan).

28-07-2017 | Vrouw | 24
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Kreeg dit voorgeschreven na het trekken van mijn laatste 2 wijsheidstanden. Zoals hier verteld branderig gevoel in mond en op tong direct na gebruik. Tot mijn afgrijzen gemerkt dat er bruine randen op mijn tanden te zien zijn, en dat mijn tanden een algemene grauwe geelbruine kleur gekregen hebben. Ik ben doodsbang dat dit niet meer weggaat ... Mijn tanden zijn overgevoeli[lees meer...]g, kan bijna niets eten. Heb meer last hiervan dan van de ingreep zelf. Product heeft blijkbaar niet de juiste bacteriën gedood; kreeg al een ontsteking na een dag. Had ik maar dit forum eerder gezien ...

01-07-2017 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
De apotheek had dit middel aangeraden en na goedkeuring door de tandarts begonnen met het gebruik voor mijn tandvleesontsteking. Na de eerste spoelbeurt had ik enkel wat last van smaakverlies en een licht branderige tong. Na de tweede keer namen deze klachten toe. Na de derde keer werd ik 's nachts meerdere keren wakker door een droge pijnlijke mond. Veel water gedronken, [lees meer...]maar het brengt niks op. De ontsteking aan mijn tandvlees is beter, maar mijn tong is nog steeds branderig na gestopt te zijn. Ook de binnenkant van mijn onderlip doet heel veel pijn, voelt doof aan en staat gezwollen. Ook een lichte witte uitslag is zichtbaar. Ook onder mijn tong. Het doet verschrikkelijk veel pijn gewoon zo, en nog erger als ik eet of praat. Ik snap niet dat dit verkocht wordt in een apotheek. Zoveel lastige bijwerkingen. Ik hoop dat deze pijn en verdoofd gevoel snel over gaan... :(

29-04-2017 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
De eerste twee dagen had ik vooral last van een brandende/tintelende tong en daarbij trad ook smaakverandering op. Na drie/vier dagen merkte ik een zwelling in een van mijn klieren onder mijn oor. Ik stop per direct met het gebruik van dit middel. Lijkt me niet gezond.

28-08-2016 | Man | 28
mondverzorging (0,12)
Tandvleesontsteking
Op verzoek een afspraak gemaakt met de tandarts na ontdekking van tandvleesontsteking zowel de boven als onderrand. Na controle en tandsteenverwijdering werd mij het mondspoelwater perio aid aangeraden. Moest wel even zoeken want een simpele kruitvat of etos verkoopt het spul niet, dit word alleen verkocht bij een apotheek. De tandarts rade mij aan perio aid 2 x daags t[lees meer...]e gebruiken 'sochtends en 'savonds na het poetsen en moest dit een week volhouden en daarna stoppen anders zou het tandverkleuringen te weeg brengen. Na het een week gebruikt te hebben volgens voorschrift ben ik er niet veel mee opgeschoten, heb toen opnieuw een afspraak gemaakt met de tandarts (je zal net zien hij was op vakantie). Heb een dienstdoende tandarts gebeld om het toch te laten controleren voor geruststelling en status. Ze vond de ontsteking meevallen, ik moest doorgaan met poetsen en perio aid om de dag 2 x spoelen weer een termijn van een week. Daarnaast heeft ze nog wat tandsteen verwijderd. Ben nu inmiddels 2 maanden verder en het ziet er nog steeds hetzelfde uit, ik ga opnieuw een tandarts afspraak maken bij mijn eigen tandarts en zal wel horen wat er verder gaat gebeuren. Perio Aid: *Vieze smaak tijdens spoelen houd een lange tijd aan (bitter en zeker niet fris). *Na spoelen irritatie van het tandvlees (stekende pijn aan het tandvlees). *Na spoelen last van onverklaarbare misselijkheid (in de tijd van gebruik geen andere medicijnen gebruikt).

23-06-2016 | Man | 55
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na enkele dagen van gebruik na plaatsen van implantaat had ik een indringende zwavelgeur maar besefte niet dat die van dit product kwam. Na een paar weken ook bruine tanden. Om een lang verhaal kort te maken zit ik nu met een schimmelinfectie op mijn tong die ik niet kwijt raak. Ik denk dat de tandartsen betaald worden om dit product voor te schrijven. Het zou uit de hande[lees meer...]l moeten genomen worden.

27-05-2016 | Vrouw | 60
mondverzorging (1,2mg/ml)
Ivm implantaten kreeg ik Perio aid spoelmiddel voorgeschreven. Kreeg direct klachten. Acuut gestopt met die spul en overgegaan om te spoelen met gewoon zoutoplossing. Nu ik zo alle reviews lees, dan vraag ik mij toch werkelijk af dat dit spul nog te verkrijgen is en behandelaars dit nog voorschrijven.

05-06-2015 | Vrouw | 54
Tandverzorging
Ik kreeg een bruine tong en die is nu 2 maanden later nog niet weg. Mijn tong is nog steeds gevoelig en voelt prikkelig aan de hele dag door.

15-08-2014 | Vrouw | 47
mondverzorging
voor ontstoken tandvlees, eerste maand ging goed, nu ruim 2 maanden verder, advies 2 x ragen en spoelen per dag. Mijn ondertanden en alle spleten waar normaal tandplak zit, zijn heel donkerbruin verkleurd, lijkt wel of ik een heel rot gebit heb. Moet over 10 dagen pas terug, maar ga nu bellen, het ziet er niet uit. Andere mensen merken het ook op.....

25-04-2014 | Vrouw | 22
mondverzorging
Heb de mondspoeling nu 2 dagen gebruikt en heb minder smaak! Ik hoop dat me smaak snel terugkomt en ik stop direct. Ook de hele dag een bittere smaak in me mond.

25-01-2014 | Man | 65
mondverzorging
Heb een zgn flap operatie gehad op maandag,donderdag hele dikke keel, mond nog een cm open te krijgen en slikken heel moeilijk,gestopt met spoelen, nu zaterdag nog steeds hetzelfde, slikken nog moeilijker en pijnlijk.Erg dik onder mijn kin en heb het gevoel ook de tong.

31-12-2013 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Tong en mond branden enorm na gebruik van dit product. Smaak was volledig verdwenen. Kreeg een schimmelinfectie in de mond door het gebruik. Op aanraden van de huisdokter onmiddellijk gestopt met het spoelen en medicatie gekregen om de schimmelinfectie te bestrijden.

09-05-2013 | Vrouw | 25
mondverzorging
Ik heb de perio aid 5 dagen gebruikt, mijn tong voelt branderig en erg gevoelig, dit is al na enkele minuten na het spoelen. Gelukkig heb ik nog wel mijn smaak. Mijn tongspeekselklieren en onderkaakspeekselklieren zijn behoortlijk opgezet, dit voelt als ontstoken. Slikken is moeilijk en vervelend, zo te zien ben ik niet de enigste met dit soort klachten en ben ook zek[lees meer...]er niet van plan die troep nog te gebruiken!

21-04-2013 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Heb na het gebruik van dit mondspoelmiddel nauwelijks tot geen smaak meer!!! Mijn tong en tanden voelen raar aan en niets smaakt me meer. Hoop dat ik ooit mijn goede smaak terug krijg. Middel is erger dan de kwaal, ontsotken tandvlees.

19-04-2013 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Scherp medicijn. Ik kreeg blaren op mijn tong en terugtrekkend tandvlees. Daarnaast zaten en spontane bloedingen op mijn tandvlees. Mijn hele mond doet zeer. Toch maar spoelen met zout water.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (595) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum