Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

Tandvleesontsteking (54 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

05-01-2024 | Man | 55
Tandverzorging
Na plaatsen implantaat van implantoloog dit middel voorgeschreven gekregen. Volgens voorschrift na 24 uur 1 x mee gespoeld. Direct na spoelen voelde ik al mijn speekselklier in mijn rechter wang geïrriteerd raken, na enkele uren werd hij dik en pijnlijk. In juni zelfde probleem gehad. Middel veroorzaakt speekselklier ontsteking bij mij in rechterwang. Mijn wang is nu dik e[lees meer...]n ik ben natuurlijk gestopt met het spoel middel. Hopelijk nemen de klachten af en hoef ik geen antibioticakuur zoals in juni. Ik ben in juni met enige spoed bij de kaak chirurg geweest toen en die heeft in het buisje van de speekselklier gepoerd om te kijken of er een steentje in zat. Dat bleek ws niet zo, Het is nu 1 dag verder. In Juni werd mijn hele hoofd enorm dik en uit vorm rechts. Momenteel is mijn wang dus licht dik en de klier is opgezwollen en pijnlijk. Als ik eet en kauw wordt mijn wang dikker en is er meer irritatie. Ik heb kennelijk een best heftige reactie op het middel. Ook prikkelt het pintje van mijn tong nu nog steeds en is mijn smaak nog minder. Slechte ervaring dus met dit middel. Overigens heb ik geen last momenteel van het eergisteren nieuw geplaatste implantaat in mijn linker onderkaak, dat gaat allemaal goed.

30-11-2023 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na 1 dag al brandende tong en kaak en tandvlees. Na een week gestopt. De bijwerkingen zijn nog steeds niet weg..zeer pijnlijke tong zelfs nog na 6 maanden. Loop nu bij pijn poli. De zenuwen in mijn tongpapillen zijn aangetast door perio aid. Ik krijg nu 1 x per 2 maanden een lidocaïne infuus om te kijken of dit de zenuwpijn in mijn tong wat kan verminderen..

23-08-2023 | Vrouw | 56
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik heb een brandende tong mijn wangen zijn kapot van binnen en nu zijn mijn klieren heel erg opgezet aan de ene kant lijkt het wel de bof Stop er direct mee zo een afspraak bij de tandarts

01-08-2023 | Man | 54
mondverzorging (0,12)
Voorgeschreven door de tandarts vanwege het plaatsen van een implantaat. Op zaterdag begonnen met spoelen, 2x daags. In eerste instantie zonder problemen. Na het spoelen op dinsdagochtend, begonnen mijn speekselklieren enorm op te zetten (aan beide kanten). Daarna in overleg met de tandarts gestopt en overgestapt op een ander product (O7 Active, daar heb ik geen last van, [lees meer...]maar zal ik na de voorgeschreven periode ook zeker niet mee doorgaan). Iedere keer als ik wat at, zwollen mijn speekselklieren op en dat deed behoorlijk pijn. Daarnaast zag ik er ook nog heel gek uit met mijn gigantische kaken. Na ongeveer twee dagen, werden de problemen aan de rechterkant (de meest opgezwollen kant) minder en was het daar niet meer pijnlijk. Een halve dag later hetzelfde aan de linkerkant. Daarna heeft het nog 1 à 2 dagen geduurd voor de zwelling volledig weg was, maar had ik geen pijnklachten meer.

23-06-2023 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Ik zal dit product nooit meer gebruiken. Heb nu al meer dan twee weken constant pijn in m’n mond en geen smaak van mijn eten.

26-05-2023 | Vrouw | 47
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Op aanraden tandarts dit middel gebruikt vanwege tandvleesontsteking. Twee keer daags spoelen gedurende twee weken. Apotheek ook om advies gevraagd en deze raadde aan ochtend en avond te spoelen. Er vanuit gaande dat deze professionals kundig en bekwaam zijn wat betreft medicatie het middel dus ook keurig zoals voorgeschreven gebruikt. In het begin nergens last van geh[lees meer...]ad. De smaak is zelfs verfrissend pepermuntachtig, Nu een week later rare klachten die ik niet meteen heb gelinkt aan dit product. Nadat ik ging googelen op bijwerkingen tot de conclusie gekomen dat de klachten passend zijn bij het gebruik. Het gevoel van een dikke opgezwollen tong, droog gevoel in keel alsof ik te weinig speeksel heb. Slikken gaat moeizaam, brok in keel gevoel. Prikkelend gevoel van de tong, klieren opgezet in de hals bij de oren. Smaak is beïnvloed, rare vieze smaak beetje bitter. Vooral achter in de keel een soort schuurpapier gevoel. Ik stop per direct met dit middel en ga over op huismiddeltjes. Mijn advies is om de bijwerkingen goed in de gaten te houden en mocht u dit ervaren dan medisch advies inwinnen of dit middel wel voor u geschikt is. Ik hoop dat mijn klachten snel afnemen. Het zijn echt hele nare bijwerkingen.

23-05-2023 | Vrouw | 59
Tandvleesontsteking
Na een wortelkanaal behandeling via de kaak gingen de hechtingen wat ontsteken Op advies van assistent van kaakchirurg begonnen met perio aid mondspoeling. Na eerste dag al een andere smaak in mond en brandend gevoel. Aangezien dit de bijwerkingen waren er mee doorgegaan. De bijwerkingen zouden verdwijnen na het stoppen van de spoeling. Na 8 dagen gestopt..hele mond in br[lees meer...]and en heel pijnlijk. Nu 5 dagen het stoppen terug naar kaakchirurg. Smaak is niet teruggekomen. Test gehad. Rechter helft tong smaak weg en linker helft nog een beetje. Tong is geel geworden. Conclusie van kaakchirurg.. Mondbranden...nu een antischimmelgel gekregen. Het kan een lang traject worden en of mijn smaak of mijn brandende tong en mond goed kan komen, daar kon de kaakchirurg antwoord op geven..afwachten...het is een hel nu...dit product is zo schadelijk..snap niet dat dit aangeraden wordt...

05-05-2023 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Van de tandarts moest ik de perio-aid tandpasta gaan gebruiken. Na een week heftige bijwerkingen: aften/blaasjes, branderige tong, rode lippen aan de binnenkant en pijn. Veel pijn en stress die hierbij komt kijken. Uiteindelijk moest de huisarts zeggen dat dit door de perio-aid komt. De tandarts leek dit onwaarschijnlijk.. Ik slaap er al dagen slecht van... Voor de tan[lees meer...]dvleesontsteking heeft het niets gedaan en moet ik naar de kaakchirurg.

09-04-2023 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik ben na 4 dagen gestopt. Toen ik hier meerdere zelfde klachten zag wist ik dat niet aan mij lag.Mijn smaak is veranderd alles is vies. Heb meer last van mijn tandvlees als daarvoor. En ook zere tong. Ik heb t gekregen voor 2 kiezen waarvan de pockets te diep waren maar ga iets anders vragen aan de tandarts.

22-03-2023 | Vrouw | 49
Cystische fibrose
Cyste moest verwijderd worden tussen 2 kiezen . Smaakverlies vreselijk en extreem droge mond- zelfs al 3 dagen gestopt- en nog steeds geen smaak. Wat een troep. Zelfs water smaakt zelfs enorm vies

21-01-2023 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Na verstandskiezen trekken advies gekregen om deze mondspoeling te gebruiken. Elke keer na gebruik vreselijke last van mijn mond. Ook super droge mond en als kers op de taart ook geen smaak meer. Wat een rotzooi is dit. Waarom wordt dit nog verkocht?

08-11-2022 | Man | 15
Trekken van tand of kies
Ik heb mijn wijsheidstanden laten trekken. Alles verloop vlot tot de perio-aid, hierdoor kan ik al 6 dagen alleen maar vloeibare dingen eten, omdat ik de pijn niet af kan omdat het mondwater blaasjes opwekt. Haal deze zooi van de markt af.

19-10-2022 | Vrouw | 63
mondverzorging (1,2mg/ml)
Bende. Zonde van het geld. Tong staat uren in de fik. Het spul bijt en brandt. Ik ga een andere kopen dit moeten ze echt uit de handel halen. Nu 2 dagen gebruikt maar kap ermee. Ik neem voortaan paro ex van Gum daar heb ik geen last van. En daar zit ook chloorhexedine in dus werkt net zo goed.

26-07-2022 | Vrouw | 29
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

16-07-2022 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Mijn verstandskies is niet doorgebroken maar zorgt wel voor een ontsteking. Hij gaat er dus binnenkort uit. Maar om de ontsteking van het tandvlees te verminderen ben ik gaan spoelen met perio aid. Wat een heftige bijwerkingen! Eerst alleen een brandend gevoel in mijn hele mond en vooral mijn tong. Daarna een vieze smaak en het eten had geen normale smaak weer. Op dag 3 we[lees meer...]rd ik wakker met veel pijn onder mijn oor en opgezette klieren aan mijn rechterkant van de hals. Ook kreeg ik pijnscheuten onder mijn kaak. Ben gestopt en spoel met zout water.

20-03-2022 | Vrouw | 46
Trekken van tand of kies
Na 3 dagen gebruik: branderige tong, pijnlijk gehemelte, vieze smaak, verkleuring gehemelte en binnenkant wang. Tandarts zei, na het trekken v/e verstandskies : :zolang als de antibiotica gebruiken (5 dagen). Ik stop er toch mee na 3 dagen, ik spoel wel met zout water! (1 liter gekookt water mengen met 2 theelepels zout) 👍🏼