Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

28-06-2018 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.

25-07-2016 | Vrouw | 26
mondverzorging (10mg/g)
Na het verwijderen van mijn 4 verstandskiezen kreeg ik een recept mee voor perio aid mondspoeling. Ik vond het wel ideaal aangezien de smaak na zo'n verwijdering niet yummie is. De tweede dag na de verwijdering mocht ik de mondspoeling gebruiken. En aangezien je je tanden nog niet heel goed kunt poetsen vond ik dit wel fijn en fris om het toch schoon te houden in je mond. [lees meer...]Maar na twee dagen at ik een ijscoupe en die was opeens een stuk smakelozer dan de vorige keer. Vandaag, drie dagen later, helaas nog steeds weinig smaak. Ik stop ermee en hoop dat de smaak snel terug komt. Helemaal niet zo ideaal dus :(

08-04-2016 | Vrouw | 43
mondverzorging (1,2mg/ml)
Dit voorgeschreven gekregen om te gebruiken na het trekken van een kies. Enige pluspunt is dat het een pepermuntgeur heeft, want smaak verloor ik hier mee en na 2 dagen een tintelende/branderige tong. Tandarts gebeld en in overleg gestopt, omdat de wond goed dicht zit. Geen aanrader dit spul.

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

24-10-2020 | Vrouw | 19

27-08-2017 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Op recept van Mondhygiëniste. Lees veel bijwerkingen. Ik ga het niet gebruiken, maar gebruik Corsodyl! Super spul. doet hetzelfde.

05-07-2017 | Man | 22
Aften
Ik heb het langdurig ( 2 jaar ) gebruik tegen aften, alleen weet ik niet of dat goed is?

23-12-2016 | Man | 54
Tandverzorging
Werkt goed maar de zwarte tong en zwarte tanden is minder. Nadeel is ook dat je naar een mondhygienist moet om het er weer van af te krijgen.

18-07-2016 | Vrouw | 23
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na het laten trekken van twee verstandskiezen is het mij voorgeschreven door de kaakchirurg. De eerste twee dagen ging het prima, het voelt als sterk mondwater. Ondanks het feit dat ik mijn tanden niet kon poetsen had ik toch een schoon, fris gevoel in mijn mond. Vandaag, op de derde dag, heb ik wel zeer gevoelige voortanden en gevoelig tandvlees. Na het lezen van de recen[lees meer...]sies werd ik lichtelijk bang voor verkleuringen en toen ik in de spiegel keek zag ik dat de randjes van een aantal tanden inderdaad ietsjes verkleurd zijn. Ik ben er op tijd bij, dus ik stop er nu mee. Conclusie: gebruik het niet te veel en niet te lang, maar in het begin doet het prima z'n werk.

13-07-2016 | Vrouw | 24
mondverzorging (0.12)
Kaakoperatie

18-03-2016 | Vrouw | 18
mondverzorging (2mg/ml)
Mijn dochter heeft haar 4 verstandskiezen moeten laten verwijderen. Om ontstekingen te voorkomen heeft de kaakchirurg Perio-Aid mondspoeling voorgeschreven. Als bijwerking stond in de bijsluiter dat het gebit bruin kon verkleuren maar dat zou van tijdelijke aard zijn. Het is nu maart en haar tanden zijn nog steeds bruin gekleurd. Niet echt een fraai gezicht. Binnenkort bi[lees meer...]j de tandarts maar vragen of hij hier een oplossing voor weet.

28-01-2024 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Mijn tandvleesontsteking had ik te danken aan mijn nogal wilde poetstechnieken. Ik poets mijn gebit alsof mijn leven ervanaf hangt. Slechte gewoonte, maar ik werk eraan... Buiten veel te wild poetsen,houd ik de tandenborstel niet vast in de juiste hoek. Ik schrob alleen van rechts naar links naar rechts heel hard, maar ik ga niet met de borstel schuin op de tand staan zoda[lees meer...]t de haartjes tussen de tanden komen en dat de randen van mijn tandvlees ook goed worden meegenomen. Dus mijn plaque zit niet op het oppervlak van mijn tand, maar kruipt onder het tandvlees, waar het vervolgens gaat infecteren en ontsteken. Dit was best gevoelig met verwijderen.. Ik ben nu begonnen met perio aid en let nu op aanraden van de tandarts op mijn poetstechnieken. Ook dat laatste lijkt echt wel belangrijk. Mijn tandvlees is weer mooi roze en kalm, bloedt niet meer tijdens flossen, en ik heb ook een stuk minder droge mond! ook geen gezwollen speekselklieren, maar juist minder gezwollen speekselklieren nu de infectie onder mijn tandvlees weg is dankzij perio aid en ik gewoon lief probeer te zijn voor mijn tandvlees tijdens het poetsen. Ik ben in ieder geval blij dat het voor mij werkt en dat het verkrijgbaar is. Tandvleesontsteking kan zeer ernstige gevolgen hebben voor je hart, en andere organen dus ik ben blij dat dit middel bestaat voor snel resultaat. Maar vreselijk natuurlijk voor iedereen die (blijvend) letsel hebben door dit middel.

27-05-2023 | Vrouw | 52
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Voorgeschreven gekregen na extractie van mijn bijna volledige gebit bij de kaakchirurg. Het werkt bij mij. Kan het niet vergelijken met een zoutoplossing in dit geval over de effectiviteit of het beter is. Zoutoplossing heeft mij in het verleden ook goed geholpen. Geen vieze smaak, geen bijwerkingen zoals velen hier beschrijven daar kan ik mij niet in vinden. Tijdens [lees meer...]gebruik klein beetje tintelend gevoel, maar dat heb ik ook bij een gewone mondspoeling . Gevoel is ook na het spoelen weer weg .

17-03-2023 | Man | 44
Tandvleesontsteking
Ik gebruik het nu bijna een week maar kan me totaal niet vinden wat andere gebruikers hier vertellen. Voor mij werkt het tot heden erg goed, ik vind de smaak ook lekker. Verder gebruik ik ook een schema van de tandarts, als volgt 10 dagen 3x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, 3 weken rust daarna weer 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, dan weer 3 weken rust, al[lees meer...]s laast nogmaals 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconde. Dit werkt eigelijk perfect. Als je last van verkleuring krijgt verdwijnt dit vanzelf weer als je stopt met perio aid. Dus voor mij is dit een prima middel.

07-03-2023 | Man | 63
Tandvleesontsteking
Na jaren tandvleesontsteking te hebben op één specifieke plek, Perio aid op advies van de tandarts gaan gebruiken. Ik schrok wel een beetje van de reacties hier op dit forum. Maar voor mij werkt het prima zonder bijwerkingen.

24-11-2020 | Vrouw | 52
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na een flapoperatie en het trekken van een kies mocht ik niet poetsen tot de hechtingen eruit waren. Dus spoelen met Perio Aid 0,12 chl. Enige bijwerking is dat ik minder zout proef. Verder nergens last van, behalve van de ingreep zelf die moet helen.