mondverzorging

Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

26-07-2022 | Vrouw | 29
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

16-07-2022 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Mijn verstandskies is niet doorgebroken maar zorgt wel voor een ontsteking. Hij gaat er dus binnenkort uit. Maar om de ontsteking van het tandvlees te verminderen ben ik gaan spoelen met perio aid. Wat een heftige bijwerkingen! Eerst alleen een brandend gevoel in mijn hele mond en vooral mijn tong. Daarna een vieze smaak en het eten had geen normale smaak weer. Op dag 3 we[lees meer...]rd ik wakker met veel pijn onder mijn oor en opgezette klieren aan mijn rechterkant van de hals. Ook kreeg ik pijnscheuten onder mijn kaak. Ben gestopt en spoel met zout water.

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

14-09-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

19-02-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Dit middel gebruik ik nooit meer. Na ruim een week spoelen ben ik gestopt. De bijwerkingen bleven zich opvolgen. Begon met smaakverlies daarbij kreeg ik na tijd enorme pijnlijke mond met allemaal blaren in m'n gehele mond. Mijn tong was super smerig zat een enorme dikke gele laag op icm met super droge mond. Ben nu 2 weken gestopt en bijwerkingen zijn er nog steeds. M[lees meer...]ijn tong is gelukkig minder vies maar mijn smaak is nog steeds anders en heb nog steeds enorme droge mond en blijven mijn lippen aan de binnenkant erg gevoelig. Dit middel gebruiken ik echt nooit meer.

31-07-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Maandag bij de mondhygiënist kreeg ik te horen dat mijn tandvlees was ontstoken en ik 14 dagen, één keer per dag moest spoelen met perio aid. Dit heb ik dus netjes gedaan tot ik donderdag tot ontdekking kwam dat ik gewoon forse gaten in mijn gebit heb die er echt niet zaten! Mijn smaak is sterk verminderd en mijn mond is zeer droog.

08-03-2020 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Helaas ook zeer negatieve ervaring met Perio Aid intensive care 1,12% chloorhexidine + 0,05% CPC. Al na 2 dagen droge mond zere tong en binnenkant wangen, en na gestopt te zijn namen de klachten zelfs toe en nu na 2 dagen dikke zwellingen onder de oren (speelselklieren) en zeer pijnlijke mond.

08-12-2019 | Vrouw | 23
mondverzorging (500ml)
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiëniste een papiertje met perio aid recept mondspoelwater en tandpasta gekregen. De volgende dag bij de Etos gekocht en ‘s avonds gebruikt. Volgende ochtend weer gebruikt. Mn smaak veranderde helemaal. Na 2 dagen droge mond en smaak was bijna weg. Kreeg ook een raar gevoel in mn mond en tong. Heb toen recensies over deze middelen opgezocht en kwam[lees meer...] toen hier terecht. Ga er nu gelijk mee stoppen voordat ook mijn tanden bruin/ zwart worden! Wil liever met natuurlijke middelen aan de slag gaan ipv deze chemische troep. Heb net Oxyfresh lemon mint mondwater en tandpasta gekocht. Schijnt ook heel goed te werken tegen ontstoken tandvlees en heeft 0 bijwerkingen en natuurlijke ingrediënten. En verder calcium-zink-magnesium tabletten en goed met ragertjes tussen mn tanden. Heb daar meer vertrouwen in!

13-10-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Na een periode van verminderde weerstand door stress kreeg ik last van een tandvleesontsteking die ik niet onder controle kreeg. Na aanraden van mijn mondhygiënist ging ik perioaid tandpasta en spoeling gebruiken. Het leek eerst te helpen maar daarna ging het mis. Eerst werden mijn tanden bruin en mijn tong zwart. Daarop volgde een flinke mondslijmvlies ontsteking. Ik moes[lees meer...]t meteen stoppen met het gebruik van perio aid. Mijn tandvlees ontsteking sluimerde maar was niet weg en kwam terug ... Perioaid dood niet alleen de slechte bacteriën maar ook de goede waardoor je juist weer ontstekingen krijgt. Ook verdween mijn smaak tijdens het gebruik. Ik gebruik nu mondverzorgingmiddelen die werken op basis van zuurstof. Vriendelijk voor je mond en het helpt. Ik moest een behandeling bij de mondhygiënist ondergaan van 3 kwartier om mijn tanden weer wit te krijgen. Nooit weer perioaid voor mij.

10-10-2019 | Man | 37
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!

10-03-2019 | Vrouw | 19
Tandvleesontsteking
Ik moest het mondwater 3 weken lang 2 keer per dag innemen, maar na 1x ben ik al gestopt. Tijdens het spoelen wilde ik het al z.s.m. uitspugen en direct erna kreeg ik een super branderig en droog gevoel in mijn mond!! Niet te doen!

21-10-2018 | Vrouw | 32
Tandvleesontsteking
Door ontsteking op advies van de tandarts dit gaan gebruiken. Mijn hele tong staat in de fik. Man man man man wat branden. Ik gebruik het niet meer. 1 keer nooit weer

20-09-2018 | Man | 50
Tandvleesontsteking
Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.

10-08-2022 | Vrouw | 70
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst

04-08-2021 | Vrouw | 45
mondverzorging (0.12)
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum