Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

24-10-2020 | Vrouw | 19

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

26-07-2022 | Vrouw | 29
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

05-05-2023 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Van de tandarts moest ik de perio-aid tandpasta gaan gebruiken. Na een week heftige bijwerkingen: aften/blaasjes, branderige tong, rode lippen aan de binnenkant en pijn. Veel pijn en stress die hierbij komt kijken. Uiteindelijk moest de huisarts zeggen dat dit door de perio-aid komt. De tandarts leek dit onwaarschijnlijk.. Ik slaap er al dagen slecht van... Voor de tan[lees meer...]dvleesontsteking heeft het niets gedaan en moet ik naar de kaakchirurg.

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

28-01-2024 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Mijn tandvleesontsteking had ik te danken aan mijn nogal wilde poetstechnieken. Ik poets mijn gebit alsof mijn leven ervanaf hangt. Slechte gewoonte, maar ik werk eraan... Buiten veel te wild poetsen,houd ik de tandenborstel niet vast in de juiste hoek. Ik schrob alleen van rechts naar links naar rechts heel hard, maar ik ga niet met de borstel schuin op de tand staan zoda[lees meer...]t de haartjes tussen de tanden komen en dat de randen van mijn tandvlees ook goed worden meegenomen. Dus mijn plaque zit niet op het oppervlak van mijn tand, maar kruipt onder het tandvlees, waar het vervolgens gaat infecteren en ontsteken. Dit was best gevoelig met verwijderen.. Ik ben nu begonnen met perio aid en let nu op aanraden van de tandarts op mijn poetstechnieken. Ook dat laatste lijkt echt wel belangrijk. Mijn tandvlees is weer mooi roze en kalm, bloedt niet meer tijdens flossen, en ik heb ook een stuk minder droge mond! ook geen gezwollen speekselklieren, maar juist minder gezwollen speekselklieren nu de infectie onder mijn tandvlees weg is dankzij perio aid en ik gewoon lief probeer te zijn voor mijn tandvlees tijdens het poetsen. Ik ben in ieder geval blij dat het voor mij werkt en dat het verkrijgbaar is. Tandvleesontsteking kan zeer ernstige gevolgen hebben voor je hart, en andere organen dus ik ben blij dat dit middel bestaat voor snel resultaat. Maar vreselijk natuurlijk voor iedereen die (blijvend) letsel hebben door dit middel.

12-10-2023 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Op advies van de mondhygiëniste gaan gebruiken. Na 2 dagen ineens geen smaak meer, branderig gevoel en mijn tong wat dikker. Eerst dacht ik dat ik corona oid zou hebben, maar toen ik voor de zekerheid bijwerkingen ging opzoeken, wist ik zeker dat het van deze mondspoeling kwam. Hij gaat de kast weer in!

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

14-09-2021 | Vrouw | 42
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

17-03-2023 | Man | 44
Tandvleesontsteking
Ik gebruik het nu bijna een week maar kan me totaal niet vinden wat andere gebruikers hier vertellen. Voor mij werkt het tot heden erg goed, ik vind de smaak ook lekker. Verder gebruik ik ook een schema van de tandarts, als volgt 10 dagen 3x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, 3 weken rust daarna weer 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, dan weer 3 weken rust, al[lees meer...]s laast nogmaals 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconde. Dit werkt eigelijk perfect. Als je last van verkleuring krijgt verdwijnt dit vanzelf weer als je stopt met perio aid. Dus voor mij is dit een prima middel.

18-05-2023 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Mijn kies ging los staan vanwege te diepe pockets. Tandarts heeft de zijkanten van het tandvlees wat opengemaakt zodat deze mondspoeling goed zijn werk kon doen. Wat een vies spul. Alles smaakt vies, mijn tong en de binnenkant van mijn wangen staan al dagen in brand. Gebruik het nu een week, maar het word alleen maar erger. Ik stop ermee en zal ook bij de tandarts aangeven[lees meer...] dit niet meer voor te schrijven.

04-08-2021 | Vrouw | 45
mondverzorging (0.12)
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

19-02-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Dit middel gebruik ik nooit meer. Na ruim een week spoelen ben ik gestopt. De bijwerkingen bleven zich opvolgen. Begon met smaakverlies daarbij kreeg ik na tijd enorme pijnlijke mond met allemaal blaren in m'n gehele mond. Mijn tong was super smerig zat een enorme dikke gele laag op icm met super droge mond. Ben nu 2 weken gestopt en bijwerkingen zijn er nog steeds. M[lees meer...]ijn tong is gelukkig minder vies maar mijn smaak is nog steeds anders en heb nog steeds enorme droge mond en blijven mijn lippen aan de binnenkant erg gevoelig. Dit middel gebruiken ik echt nooit meer.

26-05-2023 | Vrouw | 47
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Op aanraden tandarts dit middel gebruikt vanwege tandvleesontsteking. Twee keer daags spoelen gedurende twee weken. Apotheek ook om advies gevraagd en deze raadde aan ochtend en avond te spoelen. Er vanuit gaande dat deze professionals kundig en bekwaam zijn wat betreft medicatie het middel dus ook keurig zoals voorgeschreven gebruikt. In het begin nergens last van geh[lees meer...]ad. De smaak is zelfs verfrissend pepermuntachtig, Nu een week later rare klachten die ik niet meteen heb gelinkt aan dit product. Nadat ik ging googelen op bijwerkingen tot de conclusie gekomen dat de klachten passend zijn bij het gebruik. Het gevoel van een dikke opgezwollen tong, droog gevoel in keel alsof ik te weinig speeksel heb. Slikken gaat moeizaam, brok in keel gevoel. Prikkelend gevoel van de tong, klieren opgezet in de hals bij de oren. Smaak is beïnvloed, rare vieze smaak beetje bitter. Vooral achter in de keel een soort schuurpapier gevoel. Ik stop per direct met dit middel en ga over op huismiddeltjes. Mijn advies is om de bijwerkingen goed in de gaten te houden en mocht u dit ervaren dan medisch advies inwinnen of dit middel wel voor u geschikt is. Ik hoop dat mijn klachten snel afnemen. Het zijn echt hele nare bijwerkingen.