Ervaringen met Budesonide Neusspray

Verkoudheid (5 meningen)
Hooikoorts (4 meningen)

23-06-2021 | Man | 61
Hooikoorts
Gebruik het al jaren en heb géén last van hooikoorts behalve soms jeukende ogen. Zonnebril op buiten en soms de ogen even deppen met water en het is daarna goed te doen. Het is wel een middel waarmee je eerder moet beginnen dan dat je last krijgt van hooikoorts. Gebruik het elke dag en je creëert een spiegel, die ervoor zorgt dat je geen klachten hebt. In juli kan ik stopp[lees meer...]en omdat ik dan geen last van hooikoorts meer heb

12-06-2019 | Vrouw | 53
budesonide (0,1mg/do)
Heb veel pillen geprobeerd voor mijn diverse allergieën, maar de Budesonide werkt voor mij het best. Iedere ochtend een keer sprayen in ieder neusgat en ik kan er de hele dag weer tegen. Longarts vond dat ik terug moest aan de tabletten, en dat heb ik ook gedaan, met weer fikse aanvallen tot gevolg. Sinds ik weer terug ben op de neusspray heb ik geen last meer en kan gewoo[lees meer...]n slapen. Heb voor zover ik constateer geen bijwerkingen.

21-02-2019 | Man | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Jarenlang last gehad van voorhoofdsholteontstekingen en heel gevoelig voor koude wind. Op vakantie in Duitsland weer onderuit met koorts hierdoor. Daar door huisarts Budesonid neusspray voorgeschreven gekregen. Twee dagen gebruikt en ontsteking was weg. Sindsdien bij eerste hint van klachten, één keer gebruiken en nergens meer last van: geen hoofdpijnklachten en snot komt [lees meer...]in de daarop volgende dagen gewoon los. Dit had ik jaren eerder moeten hebben!

29-03-2017 | Man | 34
budesonide (32ug/do)
Had ongeveer 1,5 jaar last van een dicht neusgat bij slapen op mijn zij (altijd afwisselend links of rechts). Ook als ik voorover hang merk ik dat mijn neus snel vol voelt. Conclusie huisarts was licht ontstoken slijmvlies, met dit middel zou ik het onder controle kunnen krijgen en uiteindelijk kunnen stoppen. Ik merkte inderdaad dat het na een aantal dagen hielp (was[lees meer...] moeilijk te zeggen, omdat ik er niet elke avond last van had). Maar na een lage periode (meerdere maanden) kan ik nu wel zeggen dat ik er eigenlijk geen last meer van heb. Ik blijf het nog even door gebruiken en hoop dan weer te kunnen stoppen. Ben overigens nergens allergisch voor naar mijn weten. De klachten die ik hier lees over gevoelens die door dit spul komen lijken mij echt heel sterk. Het is niet bewezen en staat ook niet in de bijsluiter. Ik heb in ieder geval nergens last van, laat je dus niet afschrikken door dat soort doemverhalen.

17-12-2015 | Vrouw | 42
budesonide (100ug/do)
Overgestapt omdat ma de flixonase ik daar een alternatief voor kreeg, flixonase werd niet meer vergoed. Het alternatieve middel werkte helemaal niet, kreeg juist meer klachten. Om een alternatief gevraagd en nog geen klachten gehad. Terwijl ik vanaf de zomer wekelijks een dag ziek was vanwege allergische klachten.

24-10-2015 | Vrouw | 26
budesonide (50ug/do)
Werkt zeer effectief met geen bijwerkingen!

03-03-2015 | Vrouw | 30
Bijholteontsteking
Na lange tijd van geëtter met bijholteonsteking eindelijk iets gekregen dat de klachten weggenomen heeft. Ik ben een jaar lang verkouden geweest, heb bloedneuzen gehad, koorts etc. Ik heb in deze tijd meerdere antibioticakuren gehad, maar deze hebben mij niet genezen. Nu heb ik een kleine anderhalve maand Budesonide en kan ik weer fatsoenlijk ademhalen en slapen met mijn m[lees meer...]ond dicht. Ik heb nog steeds wel lichte bloedneuzen, maar aanzienlijk minder vaak dan voorheen. Ik heb geen last van bijwerkingen.

16-01-2013 | Vrouw | 57
Oorontsteking
Gebruik de neusspray sinds ik 4 jaar geleden een acute middenoorontsteking kreeg die een dag later doorbrak naar het binnenoor. Heel vervelend aangezien je daar een aanval van Ménière aan overhoudt ....spoedarts, ambulance, ziekenhuis, neuroloog, duurde een maand of 3 en een berg pillen eer ik daar weer vanaf was. Zeer tevreden over de Budesonide waardoor de neus en oren [lees meer...]'open' blijven. Ben ook echt veeeel minder verkouden en grieperig dan voorheen.

27-12-2012 | Man | 75
COPD
Een goede belemmering om de poliepen onder redelijke controle te houden. Ca. een jaar na een poliepenoperatie wass ik al weer aan de beurt. Ben blij met de Budesonide.

04-02-2010 | Vrouw
Langdurig onstoken neusslijmvlies
Vanwege overgevoeligheid voor stof heb ik een permanent ontstoken neusslijmvlies. 1 a 2 x daags Budesonide neusspray gebruiken helpt perfect. De dosois is afhankelijk van de klachten die ik op dat moment heb. Bijweking: hele lichte bloedneus bij droog (vries)weer.

06-05-2023 | Vrouw | 69
Astma
Sinds twee maanden gebruik ik de neusspray, voorgeschreven door de longarts. Het helpt mij uitstekend. Vanaf de eerste dag van inname sliep ik veel rustiger, zonder benauwdheid. Alhoewel ik ook wel wat bijwerkingen ervaar, vallen die in het niet ten opzichte van de positieve effecten. De bijwerkingen zijn veelvuldig bloed snuiten.

01-05-2022 | Vrouw | 56
Verkoudheid
Het duurd ongeveer 4 weken voordat het effect heeft. Ik heb dit wel vaker gebruikt. Ook toen voor chronische loopneus. Dit keer kreeg ik een 5 uur durende bloedneus van . Ik slik sinds een half jaar Bloedverdunners dus het was een regelrechte slagveld welke alleen de KNO arts kon verhelpen . Misschien is deze neusspray niet verstandig als je ook bloedverdunners slikt

20-03-2020 | Vrouw | 31
budesonide (50ug/do)
Ik gebruik deze neusspray voor mijn hooikoorts. Wanneer ik het gebruik krijg ik een droge hoest en ook spiertrekkingen in mijn gezicht. Als ik het langer gebruik is het wel effectief maar de spiertrekkingen zijn zeer vervelend. Ik heb ze vooral bij mijn oog.

20-10-2019 | Man | 53
Sinusitis
Door werk in Amerika, in het zuiden dus zeer warm in de zomer, in en uit een huis met airco gewerkt dus warm, koud, warm, koud enz. Hierdoor sinisitus opgelopen. Hier 3 jaar mee rondgelopen. Terug in Nederland Budisonide spray van Sandoz door de dokter voorgeschreven gekregen met de opmerking eerst dit te proberen voor er geopereerd werd. En ook dat het de sinisitus niet g[lees meer...]eheel zou genezen. Na gebruik was de sinisitus enorm verlicht tot bijna genezen. Hoewel bij verkoudheid nog steeds last. Uiteindelijk toch geopereerd. Helaas terug gekomen na tijd verlichting. Nu weer aan de Budesonide maar mu van Apotex voor verlichting. Lijkt minder goed te werken.

15-08-2019 | Vrouw | 55
budesonide (100ug/do)
Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.

25-01-2018 | Man | 41
budesonide (50ug/do)
BUDESONIDE van PH&T: Ik ben allergisch voor Huisstofmijt en pollen en dus ook last van hooikoorts. Altijd al gevoelig met de luchtwegen en neus. Nadat ik last kreeg van een bromtoon 24/7, ben ik maar naar de huisarts gegaan die me doorverwees naar de KNO arts. Hoortesten gedaan en door de hele molen geweest. Gehoor was goed en men kon niets vinden dat de klachten k[lees meer...]on veroorzaken behalve aanmaak van meer slijm of geïrriteerd slijmvlies. Tja.. En nu?? Ik kreeg Budesonide 50ug/dosis neusspray voorgeschreven om te kijken of dit de klachten zou verminderen en het slijmvlies tot rust kon laten komen. De Budesonide gebruikte ik iedere morgen 2 pufjes per neusgat. Dit gaf verlichting na 2 weken. Ook werd mijn neus minder gevoelig voor prikkels en merkte ik als ultieme verassing dat mijn hooikoortsklachten weg waren!!! (WOW) Veel mensen klagen over de vieze smaak van de spray als deze via de neus naar de keel loopt. Dit is vooral in het begin vlak na het sprayen. (Mijn vieze oplossing ;) Ik spuug vaak de eerste paar keer de "zakkende" neusspray uit zodat ik deze niet door hoef te slikken en daarmee de veelgehoorde klachten van prikkel/droge keel vermijdt. Dit werkt supergoed maar is voor mijn vriendin minder. Als je dit op het toilet doet is dit geen probleem. Al met al heeft de Budesonide mij erg goed geholpen zonder bijwerkingen en mij ook nog van mijn hooikoortsklachten afgeholpen.