Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

27-07-2017 | Man | 29
fluticason (50ug/do)
Ik ben zeer niet tevreden met deze medicijn. Er zit veel meer dan wat op de bijsluiter staat. Zeer gevaarlijk medicijn, het is namelijk een corticosteroïd dat staat niet op de bijsluiter. Ik heb zeer veel klachten gehad van hartritmestoornis, heel vervelend. Ik moest de Amerikaanse bijsluiters laten zoeken, want de Europese versie zegt niet alles. Ik raad u aan om goed na [lees meer...]te kijken over dit medicijn. Het maak uw allergieën goed, maar beschadigt iets anders in uw lichaam. Dit is al de 2de keer dat ik dezelfde bijwerking krijg na 3 jaar. Nu het is duidelijk dat dit medicijn de oorzaak was. Ik dacht dat ik hartproblemen had.

16-07-2017 | Man | 45
fluticason (50ug/do)
Door mijn allergie (hooikoorts en huisstofmijt) die ik al jaren heb ben ik Otrivin neusspray gaan gebruiken. Tot op het punt dat ik zelfs in de winter niet meer zonder kon. De afgelopen 5 jaar gebruikte ik Otrivin non-stop! Ik ben minstens 1 keer per week ernstig verkouden met alle ongemakken van dien. Afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en naar mijn huisarts gegaan en d[lees meer...]ie heeft mij Fluticason voorgeschreven. Vrijdagavond was een ongemakkelijke avond en nacht. Gisteren was te doen en nu (zondagochtend) Heb ik 2 neusgaten wijd open en ben ik voor het eerst niet snotterig. Wauw!! :-) Ik kan dit iedereen aanraden, voor je gezondheid natuurlijk, maar ook zeker voor je portomonee. Ik bespaar me gauw 25 euro per maand.

06-03-2017 | Vrouw | 37
fluticason (1mg/ml)
Ik heb jaren flixonase gebruikt vanwege allergische rhinitis. Dit gaf altijd wel verlichting. Wel vies om te gebruiken (stinkt en soms vieze smaak in de mond). Na erge toename van klachten met vele holte-ontstekingen kreeg ik een sterkere variant, namelijk neusdruppels. Ik kreeg daar heel heftige hartritmestoornissen van. Er zat bijna geen normale hartslag meer tussen. Na[lees meer...] het stoppen van de medicatie stopte de hartritmestoornissen geleidelijk na 1,5 a 2 dagen. In de jaren ervoor heb ik er altijd wel last van gehad en deze klachten zijn nu na het stoppen van de fluticason verdwenen. Wel lastig, omdat de allergische rhinitis klachten er nu wel zijn. Ik gebruik nu met mate Dymista en dat gaat beter. Ik begreep dat dit een zeer weinig voorkomende bijwerking is en ik kon het niet terug vinden in de bijsluiter. Wel vervelend, anders had ik misschien eerder de link kunnen leggen.

03-11-2016 | Man | 65
fluticason (50mg)
Elke maand verkouden dan verlies smaak en reuk. Onderzoek naar allergie wees uit dat ik allergisch ben voor in de lucht voorkomende chemische stoffen. Ik gebruik Fluticasonpropionaat nu al 26 jaar, ben nooit meer zwaar verkouden, de laatste keer kan ik me niet herinneren. Soms een beetje snotterig, maar dat is altijd snel weer over. Ik heb geen last van bijverschijnselen.[lees meer...] Ik doe 1 x per dag twee pufjes per neusgat, nu al 26 jaar. Volgens specialist is dit middel onschuldig en zal niet leiden tot klachten op latere leeftijd.

15-08-2016 | Vrouw | 26
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray eerder gehad 3 jaar geleden en vond het toen al zo chemisch ruiken. Geen klachten gehad behalve branderige neus en zere keel. Nu vandaag van de KNO arts voorgeschreven gekregen, ik had er geen goed gevoel over. Ik heb het gekregen voor mijn allergie tegen hazelnoten, alle soorten boompollen en graspollen. Toen ik het vanavond had genomen kree[lees meer...]g ik na 2 minuten een dikke keel, daarna steken in me oren en steken in me voorhoofd. Daarna 10 min later wilde ik gaan douchen en ineens ging het bij mijn borst (hartgedeelte) verkrampen... Ik werd er zo eng van dat ik niet meer durfde te gaan douchen... Me gevoel had het dus goed. Ik voelde me zo raar en me ogen beginnen nu ook te branden. Dit spul gaat morgen direct terug naar de apotheek. Trouwens geen bloedneus van gekregen. Ga morgen wel Van A.Vogel wat halen zonder chemische luchtje eraan. ook allergietabletten gekregen vandaag van merk glennmark. Die werken wel goed want die had ik niet zo lang Geleden voorgeschreven gekregen via de huisarts. Ik raad dit spul zeker af. De E-nummers die er in zitten zijn kankerverwekkend. E-460 en E-466. Succes maar ik begin er niet mee aan!

19-07-2016 | Vrouw | 43

02-01-2014 | Vrouw | 32
fluticason
Tijdens de eerste week van het gebruik van dit middel wat last gehad van een ontstoken oog, hoofdpijn en pijn in mijn neusholtes. Na 2 weken gebruik namen alle klachten heel snel af en ze zijn nog steeds weg. Na ongeveer een maand gebruik af en toe een bloedneus, maar die neem ik voor lief.

11-05-2013 | Vrouw | 62
fluticason
Na anderhalve dag gebruik hevige pijn aan oog en helemaal ontstoken. Niet duidelijk of al reeds aanwezig was of gevolg van??