Lomusol neusspray

Huisstofallergie (1 mening)

24-04-2013

Lomusol neusspray (cromoglicinezuur)
Huisstofallergie

Heb dit midden zo'n 30 jaar zonder problemen gebruikt. Ik ben extreem gevoelig voor bijwerkingen bij geneesmiddelen. Dit middel geeft geen gewenning, wordt op natuurlijke manier met het neusslijm afgevoerd (moet daarom bij hooikoorts vaker worden gespoten). Het enige dat ik in al die jaren heb gemerkt, is een minimale vermindering van het reukvermogen, en als de je het een[lees meer...] poosje niet hebt gebruikt en je hebt hooikoorts- of allergieklachten (dus zwelling of ontsteking van het sliljmvlies), dat het een licht prikkend effect in de neus geeft, dat binnen minuten wegtrekt. Zogauw je weer regelmatig gebruikt en het slijmvlies weer rustig is geworden, is er geen enkel merkbare reactie. Alleen bij extreme overdosering kun je last krijgen van een lichte diarree. Ik ben zeer tevreden over dit middel, terwijl ik geen enkel ander anti-allergie verdraag (vaak door de draagstoffen). Ik snap ook niet, dat het niet vaker wordt gegeven door de arts. Het houdt effectief (even opbouwen) de stoffen van je slijmvlies af. De verstuiver zelf geeft een flinke pluim medicijn en heeft dus een goed verdeelvlak in de neus en neus/keelholte. Kortom; s.v.p. niet uit de handel nemen!!!!! Kan heet op dit moment niet meet via mijn eigen appotheek krijgen, omdat hun groothandel het uit het assortiment heeft gegooid! Fout!!! Alle andere, voor mij onbruikbare middelen, is wel leverbaar! Leg dat eens uit!
01-06-2009
Vrouw

Lomusol neusspray (cromoglicinezuur)
Rode ogen

Rode ogen was een allergie reactie, maar waarop was niet duidelijk. Ook een allergie test bij een specialist gaf geen uitsluitsel. Bij toeval kwamen we op Lomusol. Het werkt echt fantastisch. Ik heb het twee à drie jaar gebruikt tegen rode ogen. Nu heb ik geen last meer van rode ogen en gebruik ik Lomusol niet meer.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum