Otrivin neusallergie

Hooikoorts (5 meningen)
Allergie (2 meningen)

21-08-2019

Allergie

Dit gebruikte ik voor enkele maanden voor mijn allergieën. Ik heb er de hele dag last van en ik hoopte door de neusspray dat mijn neus niet meer dicht zat. Ik ben gewend geraakt aan mijn vorige medicijn dus ik probeerde iets nieuws. Helaas is dit medicijn niet sterk genoeg voor mij. Het werkt maar voor enkele uren.
13-03-2017

Hooikoorts

Prima product 1x per dag (1x 's ochtends, 1x 'savonds voor het slapen gaan) gebruikt maar nu in Nederland uit de handel. Daarom helaas helaas over moeten stappen naar Prevalin Direct Plus. Werkt wel maar veel minder prettig. Daarom nu naar de huisarts en apotheek voor het verkrijgen van een recept voor Allergodil (is hetzelfde als Otrivin Neusallargie alleen dan verkrijgba[lees meer...]ar op recept via de huisarts en apotheek.
05-05-2016

Allergie

Werkt perfect en gebruik het nu 2 jaar, voorheen erg veel last van hooikoorts maar met Otrivin Neusallergie Azelastine nergens meer last van, 's ochtends sprayen en de hele dag klachten vrij. Erg tevreden.
06-05-2012

Hooikoorts

Op dinsdag 1 mei heb ik een neusspray Otrivin Neusallergie Azelsatine bij het Kruidvat gekocht. Ik had nl sinds een aantal dagen typische hooikoorts klachten : jeukend gehemelte, jeukende neus, niezen, loopneus en opgezwollen slijmvliezen. Dus ik dacht, kan geen kwaad om speciale neusspray voor hooikoorts te proberen. Ik heb de spray dinsdag 1 mei en woensdag 2 mei ge[lees meer...]bruikt volgens de gebruiksaanwijzing. Ik heb wel bijna telkens die bittere smaak in mn keel geproefd, ondanks dat ik mijn hoofd recht hield.. Bah !! De hooikoorts symptomen zijn sterk verminderd , geen loopneus meer, is zelfs open ! Geen jeuk meer en geen jeukend gehemelte en niezen.. Fantastisch alleen sinds donderdag 3 mei ruik ik niets meer , maar ook proef ik niets meer !! Ik ben dus meteen met de neusspray gestopt. Mijn smaakpapillen lijken een flinke opdonder te hebben gehad... Inmiddels is het zondag 6 mei en mijn reuk en smaak is nog steeds niet terug !! Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt !! Ik vindt dit erg vervelend en ook zorgwekkend !! Hoelang kunnen deze bijwerkingen aanhouden ? En wat kan ik doen om mijn reuk en smaakvermogen terug te krijgen ? Tip ? Ik ben een enorme liefhebber van lekker eten en drinken, maar helaas proef en ruik ik nu helemaal niets !! Dus voor mij nooit geen Otrivin Neusallergie Azelastine meer !! Ik raad ook iedereen aan om gewoon zoutoplossing te gebruiken en niet deze middelen... !!
02-12-2011

Otrivin neusallergie (azelastine)

Na de eerste x gebruiken (1x per dag) vieze smaak na 2 dagen neus vrij maar zeer pijnlijk tussenschot en omdat ik voor meer medicijnen gevoelig ben word ik nu extra allert. Hoofdpijn en zeer koud, huiduitslag komt opzetten en nog leg ik niet de link met de neusspray. Dom, tot ik ook kortademig wordt en steeds meer uitslag en jeuk krijg. Gisteravond een antihistamine tab[lees meer...]let genomen ( alleen indien nodig) en de klachten na een paar uur stevig afnamen. Ik wordt alleen weer moe van die tabletten. Voor mij geen Otrivin Azelastine meer. Ik ga bij de alternativen zoeken
08-03-2011

Hooikoorts

Je krijgt er een hele vieze smaak van, ook als je je hoofd goed rechtop houdt tijdens verstuiven.
16-03-2010
Vrouw

Hooikoorts

Het helpt op zich wel, maar ik heb gedurende de werking (12 uur lang) wel een nare smaak ervan in mijn mond. Ook hou ik nog steeds snot.
12-12-2009
Vrouw

Pollen allergie

Ik heb dit jaar Otrivin Forte gebruikt tijdens het pollenseizoen en ben uiterst tevreden. Voorheen altijd een loopneus en traan-ogen, maar met dit middel heb ik daar geen last meer van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum