Ervaringen met Prevalin neusspray

Hooikoorts (60 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

04-06-2017 | Man | 35
Hooikoorts
Vervelende spray die naar aanvoelt in de neus na aanbrengen. Maar dat is nog tot daar aan toe, het effect is er niet, het lijkt juist erger te worden. Waardeloos dus.

31-05-2017 | Man | 15
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Hele slechte neusspray, werkt voor geen meter. Je krijgt een brandende neus en heel veel bijwerkingen. Het is een dikke witte pasta die je in je neus spuit, na 3 min zou het moeten werken, maar het werkt niet. Zonde van je geld.

16-05-2017 | Man | 45
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Brandende neus, hoesten, verstopte neus etc absoluut geen aanrader, lijkt wel of er alleen maar meer klachten door ontstaan. Het spul stinkt ook nog, dat je continu ruikt en geeft heerlijke witte neuspulken. 15 eu onmiddelijk in de kliko gegooid.

16-03-2017 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Gisteren voor het eerst Prevalin direct gebruikt, na de reclames op tv te hebben gezien. Ik had enorm uitgekeken naar het moment dat ik mijn hooikoorts symptomen kon verlichten. Dus ik spuit snel de neusspray in. Helaas ging dit gepaard met een enorm brandend en prikkend gevoel in mijn neus. De tranen sprongen direct in mijn ogen van de schrik en pijn. De neusspray heeft [lees meer...]vervolgens de symptomen voor 5-10 minuten lichtelijk verlicht. Hierna werden de symptomen van hooikoorts alleen maar erger. De hoestbuien en jeukneus waren erger na het gebruik dan ervoor. Ik raad prevalin dus absoluut niet aan.

15-03-2017 | Man | 15
Hooikoorts
Wat een waardeloze spray vind ik dit. Bij het in sprayen van mijn neus per ongeluk mijn neus opgehaald het deed onwijs pijn aan mijn voorhoofdholte, tranen sprongen in mijn ogen. Daarna alleen maar meer jeuk in mijn neus. Na het gebruik pijn op mijn borst en buikpijn.

30-11-2016 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Het zou ook tegen verkoudheid helpen zei de drogist. Deze bagger moet je echt niet kopen. Bijna 13 eu neergelegd voor een nog meer verstopte neus. Duizend keer niezen ook. En branden..

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

17-06-2016 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Niet gebruiken deze spray!! Het gaat om Prevalin Direct Neusspray. Bij het inspuiten een felle pijn in mijn neus, daarna een lange niesbui. Ik heb het een paar dagen geprobeerd, maar het was echt niet te doen. Gemeld bij Prevalin, geen tegemoetkoming, niks, terwijl ik nu met twee volle flesjes zit. Ik ben zeker ook niet de enige, alleen al op dit forum. Onbegrijpelijk dat [lees meer...]zo'n groot merk zo onverschillig met haar klanten omgaat.

10-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Ik heb behoorlijk veel kast van hooikoorts en had al eerder neusspray gebruikt. Na het zien van de reclame dacht dat dit wel eens het medicijn zou zijn dat mij van mijn klachten zou afhelpen. Niets is minder waar. Na het sprayen begon het heel erg te branden in mijn neus en dat hield zeker ruim een minuut aan. Een hele sterke mint geur, dat ik ook als zeer onprettig heb er[lees meer...]varen. Maar wat ik het ergste vond was dat ik voor de rest van de dag met een loopneus heb rondgelopen. Het wekt bij mij voor geen meter. Zonde van het geld.

09-06-2016 | Man | 22
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik heb hooikoorts en ik dacht; laat ik Prevalin Direct neusspray even proberen na al die TV reclames.. Nou, nooit meer dus. Bij het inspuiten krijg ik telkens een hevige niesbui met als gevolg dat al dat spul er gewoon weer uit gaat. Helpt bij mij voor geen meter. Sowieso niet een voorstander van neussprays aangezien het je slijmvlies van binnen irriteert waardoor je[lees meer...] kans hebt op meer last van een dichte neus.

23-05-2016 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Hevige pijn boven in neus bij het inspuiten en vervolgens hoofdpijn. Na drie keer proberen niet meer gebruikt. Klacht ingediend bij Prevalin, maar die doen het af met een verhaal over dat het hoort bij de werking van het product en dat (over)gevoeligheid iets persoonlijks is...

19-05-2016 | Vrouw | 64
Hooikoorts
Ik vind het niet prettig om te gebruiken, omdat het veel pijn geeft bij het sprayen. Of je puur zout inspuit. Het lijkt daarna of ik een plastic neus heb. Ik heb veel hoofdpijn sinds het gebruik en ik kan niet in meer in slaap komen. Daar heb ik nooit last van. Zeker geen aanrader. Niet kopen dus.

05-05-2016 | Vrouw | 47
Hooikoorts
2 dagen Prevalin Direct gebruikt. Wat een vreselijke neusspray! Zodra je het volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt, krijg je ontzettende pijn in je neus en die trekt door tot in je voorhoofd! De tranen springen van de pijn in je ogen. Als het goedje achter in je keel loopt, krijg je ook daar een brandend gevoel van. Deze neusspray helpt ook helemaal niet en ik zou het nie[lees meer...]mand aanraden te gebruiken! Zeker niet bij kinderen, ook al staat er vanaf 12 jaar! Snel weggooien bij de apotheek en waarschuwen dat dit een pijnlijke niet werkende neusspray is!

24-04-2016 | Man | 55
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vorige week twee flesjes gekocht met houdbaarheidsdatum 2017-01. Nog steeds een probleem met het pompje. Eerste paar keer ging het goed daarna alleen crème. De tip om de spray eerst ondersteboven te houden werkt bij mij niet.

21-04-2016 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Ik slik pilletjes met Loratadine, heb Prevalin oogdruppels en hooikoorts neusspray huismerk en deze combinatie werkt (soms niet). Ik denk laat ik het ook eens proberen, dus ik koop Prevalin Direct, want dat werkt binnen drie minuten en is er voor neus en oogirritatie. Gebruiksaanwijzing doorgelezen, want je moet deze heel goed schudden. Neus snuiten en dan inspuiten maar. [lees meer...] Bij het inspuiten merkte ik al de menthol geur op en daarna kwam het hevige prikken (pijn) in mijn neus dat omhoog schoot naar mijn ogen en voorhoofd. Liep mijn keel in en daar prikt het ook ivm allergie/jeuk. Heel heftig gaan niezen en moest vervolgens mijn neus weer snuiten om hiervan af te komen. Heb nog steeds last van mijn neus en mijn ogen. Ik denk niet dat dit het gaat worden!!

17-04-2016 | Vrouw | 15
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Een tijdje terug zag ik Prevalin Direct op tv. Ik begon toen al langzamerhand last te krijgen van mijn hooikoorts, dus ik besloot het product te kopen. Eenmaal thuis heb ik het ingebracht. Voor de zekerheid heb ik eerst zelfs de bijsluiter gelezen zodat ik het goed zou doen. Toen ik het in mijn neus spoot ervaarde ik echter enorm veel pijn. Mijn ogen begonnen meteen te t[lees meer...]ranen. Daarna flinke hoofdpijn en mijn loopneus verergerde alleen maar. Het gebruik van Prevalin raad ik dus aan niemand aan. Het helpt niet en bij mij doet het bizar veel pijn.