Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (108 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

07-06-2022 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Bij de eerste klachten van hooikoorts werkt deze spray redelijk, maar hoe meer klachten des te minder de spray werkt. (Prevalin Direct). Vaak levert het nog extra niesbuien op na gebruik. Toch gebruik ik het al jaren aangezien ik na 40 jaar alle pilletjes wel heb geprobeerd. Het is voor mij meer het idee dat ik iets bij me heb, maar werken doet het niet echt.

04-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Deze spray werkt bij mij alleen in combinatie met cetiricine tabletten. Maar ik zou hem nooit (NOOIT!) in het openbaar kunnen gebruiken! Na het gebruik van de spray krijg ik telkens niesbuien en tranende ogen...niet normaal!! Het zal er wel bij horen, denk ik. Want daarna is het goed en heb ik minder last van hooikoorts. In het begin haalde ik mijn neus op terwijl ik de n[lees meer...]eusspray gebruikte, maar dat moet je echt niet doen! Het medicijn schiet dan in je hersenen, lijkt het en dat doet zo verschrikkelijk pijn! Ik doe het nu zo: goed schudden, heel goed schudden, dan 1x in een zakdoek spuiten, dan 1x per neusgat spuiten. (Niezen, niezen...tranende ogen....niezen...) en dan nog eens 1x per neusgat spuiten. Daarna je neus alleen afvegen, niet snuiten. Zo werkt het bij mij het beste. Wel jammer van die niesbuien, want zo kan ik de spray nooit buitens huis gebruiken. Verder heb ik geen last van hoofdpijn, slapeloosheid of zo...

22-06-2019 | Vrouw | 35
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Voor mij werkt dit middel wel. Heb al vele middelen gebruikt. De allergoloog heeft zowat alles al eens voorgeschreven. Maar deze spray werkt opmerkelijk goed. Het is dan wel de enige waarbij de menthol je neusgaten dicht brandt. En de vieze slijmerige smaak lang in je mond achterblijft. Maar ik ben allergisch voor ongeveer alles. (hooikoorts, huisstofmijt, katten, honden, [lees meer...]pollen, bepaalde metalen, latex, spuitbus sprays zoals schoenspray, parfums, kruisallergie) Ik merk zelfs dat als ik gesprayed heb de bultjes rondom mn mond we lijven als ik bijv een appel en peer eet. Ik heb kruisallergie. Dus dan moet het toch iets doen lijkt me. Je moet hem wel consistent gebruiken en meteen zodra je last krijgt. Niet te lang wachten. Ik gebruik 2 sprays in ieder neusgat. Ook de jeuk in mn ogen verminderd. En ik ben normaliter enorm skeptisch omdat ik al zoveel rommel geslikt heb. Ik krijg van sommige allergie middelen zelfs heftige darmkramp. Het was voor mij altijd afwegen tussen bijwerkingen en de planning v mn dag. Ik krijg ook lichte hoofdpijn en zwaar gevoel in mn hoofd van deze spray. Maar als je alles al geprobeerd hebt dan neem je dat voor lief. Dus misschien ligt het ook aan de ernst v de allergie en het lijden eronder hoe je tegen deze spray aankijkt. (mits hij werkt natuurlijk voor je)

06-04-2019 | Man | 59
Verkoudheid
Sinds 20 jaar ernstig verkouden, maar K&N-problemen had ik altijd al en voortdurend. Nu stukken beter! Minder snuiten, niezen en ietsje minder slijmvorming in keel.

20-04-2018 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van prevelin direct. Ik merk gelijk verschil ik kan weer rustig en goed door me neus ademen. Ik heb de afgelopen dagen veel last van hooikoorts en me astma gehad dus besloot ik deze neusspray te proberen en het werkt bij mij gelukkig wel!! Het enige grote nadeel is na het sprayen het heel erg prikt en pijn doet maar dit is na een p[lees meer...]aar seconde weer weg en daarna snuit ik me neus leeg en heb ik een paar uur (halve dag) geen last meer van me klachten. Mijn slijmvliezen in me neus waren ook opgezet en door de neusspray lijkt het weer hersteld te zijn tot het weer uitwerkt en kan ik weer normaal ademen en voel ik me een stuk beter.

03-04-2017 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Nadat ik het gekocht had, las ik pas de slechte ervaringen van anderen. De eerste keer was vreselijk, omdat ik gewend ben bij een neusspray goed te inhaleren. En dat moet je dus bij Prevalin NIET doen. In je neus spuiten, even niks doen, niet ophalen, niet doorslikken, helemaal niks. Na 1 minuut heeft het een beschermlaagje in je neus aangebracht. Als je neus begint te lop[lees meer...]en, kun je gewoon je neus snuiten. Ik heb genoeg aan 1x per dag, maar het mag meer keren. Het resultaat is voor mij verbluffend. Eindelijk iets dat werkt! Succes ermee.

13-03-2017 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Vorig jaar bleek de Otrivin Neusallergie niet meer in de handel in Nederland te zijn. Daarom een alternatief gehaald: Prevalin. Eerst erg geschrokken van het brandende gevoel in de neus na gebruik van de spray maar de werking is prima.

19-08-2016 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Wanneer ik last krijg van kriebel in mijn neus door huisstofallergie gebruik ik prevalin neusspray in beide neusgaten. Er is inderdaad eerst een prikkende irritatie in de neus maar al snel daarna ben ik klachtenvrij en kan ik gerust slapen. Zou het zeker aanbevelen.

20-07-2016 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb de neusspray inmiddels een aantal keer gebruikt. In eerste instantie leek het of mijn neus van plastic was. Later ging dit weg. Hierna kreeg ik minder last van mijn hooikoorts. Ik schudt het flesje eerst goed en spray hierna in beide neusgaten. Hierna haal ik mijn neus niet op. Toen ik dit wel deed, deed dit pijn. Zoals ik de spray nu gebruik werkt hij snel en prett[lees meer...]ig. Voor een maximaal effect slik ik de allerstop tabletjes van het zelfde merk, als ik veel last heb.

10-06-2023 | Man | 54
Hooikoorts
Het brand als speed, ik word opgepept zoals vroeger (was in mijn jonge jaren nogal een feestbeest) bij speed en ik krijg soms hartkloppingen zoals bij speed........Het werkt prima tegen mijn hooikoorts hoor maar is dit wel zuivere koffie?

24-06-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Prevalin direct, Verstopt neus meer, zit al deels dicht door allergie reactie. Brand sterk in je neus tot achter in je keel. Lijkt alsof je extra bloemige pollen opzettelijk inspuit. En direct meer gaat niezen helaas. Pruts product en te duur!

05-06-2019 | Vrouw | 58
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Tientallen middelen geprobeerd, van cortisone tot epefidrine en antihistaminicum. Vele artsen en specialisten geconsulteerd. Toen was ik in Nederland met vakantie en vast tapijt op de vloer. Onmiddellijk loopneus, prikkende ogen en kortademig. Onmiddellijk naar kruidvat gegaan en dit geprobeerd. Ongelooflijk, symptomen volledig verdwenen! In België is het niet verkijgbaa[lees meer...]r , dus ik bestel het online. Ik heb noga wat last, maar niets in vergelijking met vroeger. Ik kan gewoon mijn werk doen en moet niet meer ziek op de bank kruipen. Is de hoofdpijn te erg, neem ik een paracetamol. Ik heb hooikoorts en huisstofallergie. Supermiddel!

19-05-2019 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Ivm hooikoorts (en kattenallergie) heb ik deze zonnige zondag ter voorbereiding van een lange wandeling in t Twiske, bij het Kruidvat Prevalin direct neusspray gekocht. Normaliter heb ik Avamys neusspray met hormonen (via de huisarts), omdat andere antihistaminica niet hielpen (zoals tabletten en neussprays), maar deze was op. Ik had al wat last van jeukende ogen en neus, [lees meer...]oren en keel, maar dit is verholpen door het fantastisch werkend middel Prevalin Direct (extra sterk). Erg fijn! Tegen droge ogen heb ik Vicisic zalf, dus daar heb ik geen last van gehad. Wel vind ik de neusspray chemisch ruiken (stinken) vooral in het begin. Tijdens de wandeling heb ik nog wel n keer eventjes gehoest maar dat was alles. Super goed middel! Ik merkte direct dat het erg sterk is.

15-02-2019 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Allergische reactie
Ik ben (o.a.) allergisch voor stuifmeel van de hazelaar en van de berk, met als gevolg dat ik van eind december tot begin mei loop te snotteren, soms zo erg dat ik er niet van kan slapen omdat ik stik in mijn eigen snot of me ziek moest melden omdat ik me een vaatdoekje voel, uitgeput van het niezen, en de snot uit mijn neus stroomt. Daarnaast flink jeukende ogen en inspan[lees meer...]ningsastma. Na jarenlang allerlei pillen te hebben geprobeerd met wisselend succes (en met wisselende bijwerkingen zoals slaperigheid, hartkloppingen, vreetbuien etc) ontdekte ik Prevalin Direct Plus. Het spul asfalteert je neusgaten, wat niet bepaald een fijn gevoel is, maar het werkt bij mij als een zonnestraaltje. Helemaal snotterloos zal ik wel niet meer worden, maar dit goedje maakt het voorjaar een stuk minder uitzichtloos voor mij.

16-12-2018 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik ben zeer tevreden met Prevalin. Ik ben niet allergisch voor pollen etc. Toch allergische reacties: verstopte neus, neus- keelholteproblemen. Daardoor slaapproblemen: hoesten en door ophoping van slijm word ik snel verkouden en problemen met bronchitis. Huisarts geeft neusspray met corticoïden: Probleem wordt erger. Alles is gecontroleerd, longen goed, hart goed en KN[lees meer...]O-arst kan niets vinden. Toch helpt Prevalin als enige bij mij klachten! Ik slaap weer goed, kan goed door mijn neus ademen en geen slijmophopingen meer in neus- en keelholte! Ik heb hashimotho (trage schildklier). Wellicht heeft dat te maken met mijn problemen op het gebied van slijmvliezen.

26-05-2018 | Man | 17
Hooikoorts
Zelf gebruik ik in de hooikoortsperiode bij enorme last wel eens Prevalin Direct, maar dan ook echt alléén bij enorme last als een simpel cetrizinetabletje of oogdruppel het niet doet. Normale neusspray brandt meestal een beetje nadat je het hebt ingespoten. Bij Prevalin, on the other hand, heb je echt het gevoel dat je neusgaten afgebrand en dichtgeschuurd worden. Zel[lees meer...]f barst ik dan ook gelijk in tranen uit van de pijn. (Filtert en bevochtigd wel weer de ogen) MAAR toch ben ik best tevreden over dit product. Het is wel echt zo dat je, uit mijn ervaring, tussen de 4 en 8 uur jeukvrij de wereld tegemoed kan gaan. Het klinkt misschien erg, maar eventjes 1 á 2 minuutjes huilen is beter dan de hele dag last hebben van branderige uitgedroogde ogen en het constante genies. Het schurende gevoel in de neus verdwijnt eigenlijk altijd wel na 1 minuut en het kan zijn dat de binnenkant neus een beetje gevoelloos is voor 10 minuutjes. All-in-all raad ik Prevalin Direct best aan, maar dan ook alleen als last measure op het moment dat je het even niet meer aankan.