Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (107 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

17-04-2016 | Vrouw | 15
Hooikoorts
Een tijdje terug zag ik Prevalin Direct op tv. Ik begon toen al langzamerhand last te krijgen van mijn hooikoorts, dus ik besloot het product te kopen. Eenmaal thuis heb ik het ingebracht. Voor de zekerheid heb ik eerst zelfs de bijsluiter gelezen zodat ik het goed zou doen. Toen ik het in mijn neus spoot ervaarde ik echter enorm veel pijn. Mijn ogen begonnen meteen te t[lees meer...]ranen. Daarna flinke hoofdpijn en mijn loopneus verergerde alleen maar. Het gebruik van Prevalin raad ik dus aan niemand aan. Het helpt niet en bij mij doet het bizar veel pijn.

15-04-2016 | Vrouw | 40
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Eerst goed de gebruiksaanwijzingen gelezen, schudden etc. Ingespoten zoals beschreven en eerste reactie was heftig, schoot een pijnscheut vanaf mijn voorhoofd naar mijn achterhoofd en ik nies me al een paar dagen een vreselijke hoofdpijn, het is alleen maar verergert. Helpt dus niets!!!!!

21-12-2015 | Man | 36
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.

28-04-2015 | Man | 50
Hooikoorts
Na de 2e dag begon een ader enorm op te zwellen in mijn gezicht... gestopt met prevalin en na 2 dagen was deze weer weg.

25-06-2023 | Man | 39
Hooikoorts
Krijg heel erg hooikoorts elke jaar maar Prevalin extra sterke is een van de veinigen middelen die blijkt goed te werken. Maar ik begon steeds meer te merken dat na het gebruik had ik heel hard moeten hoesten voor tenminste een kwartier of so... naar een paar weken begon ik dan ook pijn in mijn abdomen te krijgen een blijk nu een opgezwollen lever te hebben. Ik lees in de [lees meer...]bijsluiter dat er bensalkoniumchloride in de spray zit en door wat verder lezen blijkt dit middel heel slecht voor je gezondheid te zijn als het ingeademd wordt. Het is zeer toxic spul een heel giftig eigelijk... ik begrijp niet waarom dit middel gebruikt is voor een neusspray?! De theorie dat neusspray niet ingeademd zouw zijn is een beetje "niet so slim"...

31-08-2021 | Man | 33
Huisstofallergie
+ het helpt, neus en oren zijn volledig open + Minder vol gevoel in het hoofd - het idee dat ik een groot hap ijs heb gegeten, heb dit gevoel de hele middag al. Misschien dat mijn voorhoofd holte slinkt. - licht duizelingen Voor af en toe om even de boel te laten slinken wel goed is. Maar vind de neusspray wel heftig. Ik gebruik eigenlijk al jaren A.Vogel neus spr[lees meer...]ay voor pollen maar vond deze te licht en moest deze ook vaker gebruikt om het effect te krijgen. Prevallin maar 1x

27-04-2021 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

04-02-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
pijnlijk om te sprayen in de neus. Maar het helpt wel. flesje is na 1 á 2 x gebruiken niet meer werkzaam. sprayt niet meer en kan zo weg gegooid worden. Waardeloos dus. nu al 2 flesjes zo weg gegooid.

23-06-2019 | Man | 65
Hooikoorts
Na een week of twee echt directe verlichting werden de klachten steeds heftiger. Het is net als krabben wanneer je jeuk hebt, maar krabben met schuurpapier in het geval van de neusspray.. dus niet zomaar gebruiken

09-06-2017 | Man | 99
Hooikoorts
Waardeloos spul vind ik. Bij mij bijt het in m'n neus en krijg er een loopneus van. Verder doet het niks. Het stinkt alleen naar tandpasta. Voor dat geld kan ik ook 10 tubes tandpasta in m'n neus leeg spuiten. Waarschijnlijk werkt dat beter tegen hooikoorts.

31-05-2017 | Man | 19
Hooikoorts
Oké voor de mensen die het gekocht hebben het volgende: Ga zitten. Lees de bijsluiter. Doe je dat niet dan heb je daar later spijt van. Het prikt nogal en dat ongeveer 30 seconden. Daarna heb je het een minuut of 3 benauwder dan daarvoor. Na een uur merk je wat verlichting maar veel stelt het bij mij niet voor. Ik gebruik hiernaast de pilletjes van prevalin wat ook aang[lees meer...]eraden word in de bijsluiter. Aangezien die niet heel veel helpen wat betreft een verstopte neus heb ik daar deze neusspray voor. Het is het geld in mijn ogen niet waard.

28-05-2017 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

17-05-2017 | Vrouw | 50
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Bijsluiter gelezen. Gespoten, niet inhalen en het brandt heel erg in de neus. Na spuiten: tranende ogen, loopneus, overgeven, dikke keel en hoofdpijn. Na ongeveer 1 uur ging mijn neus weer open. Dikke keel en hoofdpijn bleven. Later in de avond bloedneus in combi met loopneus en tranende ogen. Ik neem dit niet meer.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

11-06-2015 | Man | 26
Hooikoorts
Hooikoorst, last van lopende neus en prikkende ogen als graspollen door de lucht zweven

19-05-2013 | Man | 69
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Prevalin gaf wel enige verlichting, maar lang niet afdoende. Van bijwerkingen is niets gebleken. Het zou ook een desensibiliserende werking hebben. Ook daar is bij mij niets van gebleken. Echter ik ben een n=1 ervaring.