Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

23-06-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Meer dan het geven van een bloedneus en droge ogen doet dit spul niet. Dure rommel !!!

01-06-2018 | Man | 32
Hooikoorts
Heb fabrikant omega pharma gebeld en eiste geld terug! ze konden hooguit een andere neusspray geven maar dat heb ik geweigerd ik wil niet nog een product van hun wat mogelijk mijn neusslijmvlies beschadigd! Naar mijn weten heb ik gewoon rotzooi gekocht en 17euro weggegooid ermee en ik heb prevalin direct letterlijk in de vuilnisbak gegooid nooit meer koop ik een product va[lees meer...]n hun er zit 0,0 garantie op en prevalin is gewoon rotzooi en kwakzalverij! Ik ben snel na mijn oude medicijn gegaan en hoppa na 24 uur meteen van mijn hooikoorts af

27-05-2018 | Man | 46
Hooikoorts
Laatste weken zijn de hooikoorts symptomen flink toegenomen. Diverse tabletten, druppels en nu Prevalin direct neusspray geprobeerd. Voor mij teveel bijwerkingen en na3 minuten ben ik weer bij af: verstopte neus. Vroeger werkte het prima, maar bij deze mate van hooikoorts helemaal niet. Loopneus verdwijnt overigens niet.

26-05-2018 | Man | 17
Hooikoorts
Zelf gebruik ik in de hooikoortsperiode bij enorme last wel eens Prevalin Direct, maar dan ook echt alléén bij enorme last als een simpel cetrizinetabletje of oogdruppel het niet doet. Normale neusspray brandt meestal een beetje nadat je het hebt ingespoten. Bij Prevalin, on the other hand, heb je echt het gevoel dat je neusgaten afgebrand en dichtgeschuurd worden. Zel[lees meer...]f barst ik dan ook gelijk in tranen uit van de pijn. (Filtert en bevochtigd wel weer de ogen) MAAR toch ben ik best tevreden over dit product. Het is wel echt zo dat je, uit mijn ervaring, tussen de 4 en 8 uur jeukvrij de wereld tegemoed kan gaan. Het klinkt misschien erg, maar eventjes 1 á 2 minuutjes huilen is beter dan de hele dag last hebben van branderige uitgedroogde ogen en het constante genies. Het schurende gevoel in de neus verdwijnt eigenlijk altijd wel na 1 minuut en het kan zijn dat de binnenkant neus een beetje gevoelloos is voor 10 minuutjes. All-in-all raad ik Prevalin Direct best aan, maar dan ook alleen als last measure op het moment dat je het even niet meer aankan.

01-05-2018 | Man | 43
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
ik heb zojuist de prevalin direct gekocht bij de drogist. ongekend, dit spul. het lijkt wel of je hele neus van binnen weg brand, onvoorstelbaar.[red. ingekort tot gebruikservaring met medicijn]

09-06-2017 | Man | 99
Hooikoorts
Waardeloos spul vind ik. Bij mij bijt het in m'n neus en krijg er een loopneus van. Verder doet het niks. Het stinkt alleen naar tandpasta. Voor dat geld kan ik ook 10 tubes tandpasta in m'n neus leeg spuiten. Waarschijnlijk werkt dat beter tegen hooikoorts.

04-06-2017 | Man | 35
Hooikoorts
Vervelende spray die naar aanvoelt in de neus na aanbrengen. Maar dat is nog tot daar aan toe, het effect is er niet, het lijkt juist erger te worden. Waardeloos dus.

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Ik reageer overal heel goed op medicijnen. Hooikoorts is zwaar irritant. Voorheen zat ik dan 2 weken aan de pillen en was ik in de middag niet vooruit te branden, omdat ik er behoorlijk duf en slaperig van werd en de pillen begonnen pas na een half uur of uur te werken. Prevaline Direct Plus werkt binnen een paar minuten. Goed schudden voor gebruik en in beide neusgaten [lees meer...]de spray spuiten. Het geeft heel even een branderig gevoel, maar daarna nergens meer last van. De geur van de spray blijf je nog wel even ruiken. Ik heb verder geen last van deze medicijnen, geen verder bijwerken, geen hoofdpijn, geen bloedneus, maar vooral geen slaperigheid.

31-05-2017 | Man | 19
Hooikoorts
Oké voor de mensen die het gekocht hebben het volgende: Ga zitten. Lees de bijsluiter. Doe je dat niet dan heb je daar later spijt van. Het prikt nogal en dat ongeveer 30 seconden. Daarna heb je het een minuut of 3 benauwder dan daarvoor. Na een uur merk je wat verlichting maar veel stelt het bij mij niet voor. Ik gebruik hiernaast de pilletjes van prevalin wat ook aang[lees meer...]eraden word in de bijsluiter. Aangezien die niet heel veel helpen wat betreft een verstopte neus heb ik daar deze neusspray voor. Het is het geld in mijn ogen niet waard.

31-05-2017 | Man | 15
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Hele slechte neusspray, werkt voor geen meter. Je krijgt een brandende neus en heel veel bijwerkingen. Het is een dikke witte pasta die je in je neus spuit, na 3 min zou het moeten werken, maar het werkt niet. Zonde van je geld.

16-05-2017 | Man | 45
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Brandende neus, hoesten, verstopte neus etc absoluut geen aanrader, lijkt wel of er alleen maar meer klachten door ontstaan. Het spul stinkt ook nog, dat je continu ruikt en geeft heerlijke witte neuspulken. 15 eu onmiddelijk in de kliko gegooid.

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Prevalin neusspay gekocht op advies van de HA. Voor een loopneus. En het werkt echt. Geen bijwerkingen.

15-03-2017 | Man | 15
Hooikoorts
Wat een waardeloze spray vind ik dit. Bij het in sprayen van mijn neus per ongeluk mijn neus opgehaald het deed onwijs pijn aan mijn voorhoofdholte, tranen sprongen in mijn ogen. Daarna alleen maar meer jeuk in mijn neus. Na het gebruik pijn op mijn borst en buikpijn.

09-06-2016 | Man | 22
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik heb hooikoorts en ik dacht; laat ik Prevalin Direct neusspray even proberen na al die TV reclames.. Nou, nooit meer dus. Bij het inspuiten krijg ik telkens een hevige niesbui met als gevolg dat al dat spul er gewoon weer uit gaat. Helpt bij mij voor geen meter. Sowieso niet een voorstander van neussprays aangezien het je slijmvlies van binnen irriteert waardoor je[lees meer...] kans hebt op meer last van een dichte neus.

24-04-2016 | Man | 55
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vorige week twee flesjes gekocht met houdbaarheidsdatum 2017-01. Nog steeds een probleem met het pompje. Eerste paar keer ging het goed daarna alleen crème. De tip om de spray eerst ondersteboven te houden werkt bij mij niet.

21-12-2015 | Man | 36
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.