Xylometazoline Neusdruppe...

Verkoudheid (18 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

Avamys (96 meningen)
Fluticason neusspray (78 meningen)
Nasonex (73 meningen)
Prevalin neusspray (73 meningen)
Rhinocort (64 meningen)

19-05-2017 | Man | 53
Middenoorontsteking
Twee dagen twee keer per dag een pufje in ieder neusgat. resultaat, tien dagen zeer hevige continue hartkloppingen en amper slapen. De twee dagen dat ik het gebruikte maar een uur per nacht. Dit middel ga ik nooit meer gebruiken.

02-05-2017 | Vrouw | 72
Doofheid
Nog nooit dit middel gebruikt,eerste keer in mijn leven. Nu niet meer doof maar wel slaapgebrek. Wat is erger het middel of de kwaal?

20-04-2017 | Man | 43
Verkoudheid
Vijf dagen geleden kreeg ik last van een flinke neusverkoudheid / ontsteking. Mijn neus bleef de eerste dagen verstopt zitten en lopen. Het lopen ging er na dag 3 af, maar de verstopping bleef. Vanalles geprobeerd: Stomen, neusdouche, neusspray met zout water. Eigenlijk hielp het allemaal niets tot deze spray met Xylometazoline. Mijn neus ging direct open, en bleef ook ope[lees meer...]n. Bij mij een zeer goede ervaring.

02-03-2017 | Vrouw | 36
Verkoudheid
Helaas direct na gebruik pijnlijke neus. Branderig gevoel en neusslijmvlies geirriteerd. Wel langdurig slijmvrij. Irritatie hield urenlang aan.

12-04-2016 | Man | 68
xylometazoline (1mg/ml)
effect vrijwel direct merkbaar en langdurig aanhoudend

13-02-2013 | Man | 46
xylometazoline
gebruik al jaren deze neusspray, kan inmiddels ook niet meer zonder. Loop bij longarts en heb een neusspray van hem gekregen die ook helpt voor hooikoorts. Krijg van deze dure spray niet meer lucht (euro 43.00). Heb nu bij een drogist neusdruppels van newcare ontdekt (euro 6.70). Zit meer in als gewoon flesje neusspray en mag langdurig gebruikt worden. Helaas wordt het nie[lees meer...]t overal verkocht, maar een echte aanrader voor andere verslaafden!

26-01-2013 | Man | 59
xylometazoline
Ben twee keer aan neus geopereerd die verstopt is/was. Zwelling komt steeds terug en irriteert mijn neusslijmvlies, dat 's nachts in mijn keel zakt en in mijn longen. Gevolg: benauwdheid en zeer slecht slapen. 4 jaar geleden ontdekte ik dat Otrivin de zwelling deed afnemen. Wegens hoge kosten overgeschakeld naar goedkoper huismerk Kruidvat. Voor het slapen en, indien vers[lees meer...]topt, ook overdag even sprayen en mijn neus gaat weer open. Eindelijk weer eens goed door kunnen slapen. Mijn levenskwaliteit is sindsdien aanzienlijk verbeterd. Merk geen bijwerkingen.

01-11-2012 | Man | 56
Verkoudheid
Ook bij mij is het gebruik van dit middel zo, dat ik vrij snel last van hartkloppingen krijg,ik moet er wel bij vermelden dat ik hartfalen-patiënt ben,maar toch!!!

14-05-2012 | Vrouw | 29
xylometazoline
Ik ben een meid van 29 jaar oud en ben al 8 jaar verslaafd aan xylometazoline! Heb het een tijdje ingenomen toen ik aan longonsteking leed en wel een paar maanden heel erg verkouden ben geweest en neusverkouden ook vooral. Ik wist toen totaal niet dat je het maar een week mocht gebruiken en nu kom ik er niet meer vanaf! Het gaat al heel snel averechts werken,je neus gaat[lees meer...] er voor altijd van dicht zitten en maakt je neusslijmvlies kapot! het maakt de problemen alleen maar erger! Mijn tip is dan ook: GEBRUIK HET NIET!!

23-11-2011 | Vrouw | 4
Verstopte neus
Voor de verstopte neus en de hoest van mijn dochter gebruiken we tijmsiroop en deze xylometazoline neusspray. Het werkt wel goed, maar het zorgt ook niet onmiddellijk voor het oplossen van al het slijm

04-04-2011 | Vrouw | 53
Allergie, verstopte neus
Te lang gebruikt natuurlijk, dat wel, maar toen hartritmestoornissen gekregen, waardoor ik mogelijk bijna flauwgevallen ben, met overgeven en diarree. Of het van het medicijn kwam weet ik niet zeker maar ik ben bang van wel. De hartritmestoornissen zeker wel. Hopelijk gaat dat nu wel over.

09-10-2010 | Man
Verstopte neus, vooral 's nachts
na gebruik van xylometazoline HCL Actavis 1,0/mg/ml gedurende een week, max. 5x sprayen per dag (24 uur) heb ik redelijke verbetering ervaren. Na gebruik gedurende een week gestopt, ca 4/5 dagen. Daarna kan het opnieuw gebruikt worden.

21-09-2010 | Man
Neus verkoudheid
Sinds ik deze neus-spray gebruik,heb ik last van :duizeligheden-hartkloppingen-te hoge bloeddruk. Aangezien ik hartpatient ben,ben ik onmiddelijk gestopt met deze neus-spray.Toen ik de bijsluiter las,werd het mij duidelijk.Maar welke neus-spray is wel veilig voor mij?? Groetjes Wybo. (Red; om privacyredenen is de achternaam uit deze tekst verwijderd)

25-04-2010 | Vrouw
Verstopte neus
Ik ben erg verslaafd geraakt aan de Xylo en kom er niet meer van af. Als ik de Xylo niet gebruik dan wordt ik benauwd, voel ik mij zeer onprettig en ga ik soort van hyperventyleren.

15-12-2009 | Vrouw
Verkouden, verstopping

03-07-2009 | Man
Middenoorontsteking
Ik kreeg dit om de lucht uit het oor te laten ontsnappen, zodat de pijn van mijn oor minder wordt. Eerst heb je het idee dat alles weer uit je neus loopt, maar het werkt erg goed maar wel maar heel kort. De apotheek vertelde niet hoe ik de spray moet gebruiken, maar dit stond gelukkig duidelijk in de bijsluiter.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum