Ervaringen met Abstral

Hernia (1 mening)
Aangezichtspijn (0 meningen)

10-07-2023 | Vrouw | 30
fentanyl (25ug)
Tabletten zijn inderdaad heel vervelend. Wat veel beter werkt voor mij is fentanyl pleisters. Het geeft 3 dagen lang af en word dus via de huid opgenomen. Mijn huisarts wil het me niet meer voorschrijven terwijl dit juist voor mij werkt. Ik heb iemand gevonden die deze originele pleisters aan mij kan leveren. Dus heb je fentanyl pleisters nodig. Met vriendelijke groet [lees meer...] ///RED Mijnmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)/////

19-07-2022 | Vrouw | 42
fentanyl (25ug)
Pancreatitis

02-04-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Was een fijne medicatie paste qua werkheid goed bij me alleen de pil brak vervelend en dat was voor de dosering erg vervelend en was vervelend dat ie elke 4 uur geslikt moest worden

02-10-2020 | Vrouw | 43
Lage rugpijn
Veel last van bijwerkingen zie hier boven. Werkt wel effectief tegen doorbraak pijn incm Fentanyl 50 mcg transdermaal.

12-08-2018 | Vrouw | 39
fentanyl (300ug)
Hernia
Pijnmedicatoe nodig voor chronische alvleesklierpijn, kapotte kraakbeen fase 3/4 en dubbele hernia onderrug!! *Ivm een Gastric Bypass (door de Gastric Bypass neemt je lichaam medicatie anders op als je het slinkt, vandaar de keuze pleisters en Abstral onder de tong wat in je bloedbaan komt bij je speekselklier)van Oxicodon naar Buprenorphine 10mg pleisters (toen met Lyric[lees meer...]a) afgebouwd met hulp van de pijnpoli. Toen bleek dat dit een te grote stap was en ik toch erg veel pijn had. Kreeg ik de Abstral smelttablet 300ug. Eerst 1x op de dag, maar snel bleek dat dit te weinig was. Nu zit ik op "zo nodig 4 op een dag". Het medicijn werkt bij mij erg kort. Soms maar 1 uur maar het werkt nooit langer dan 2 uur bij mij. Ps. Dit medicijn kan je mond uitdrogen en daardoor je tandglazuur aantasten!!

24-06-2018 | Vrouw | 69
Rectumkanker
pijnaanvallen verdwijnen binnen 10 minuten

31-05-2018 | Vrouw | 47
fentanyl (100ug/do)
Buikpijn
Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, samen met de fenanylpleisters kan ik samen met de smelttablen de pijn onder controle houden

23-04-2018 | Vrouw | 56
fentanyl (200ug/do)
Lage rugpijn
Vorig jaar gekregen omdat ik toen een verstopping en ontsteking had in mijn darmen hielp toen heel goed had deze tabletten nog na een ongelukje met de fiets ruggewervel gebroken en daarna er een verzakking aan over gehouden dat de werfel op een zenuw drukt paracetamol of ibruprofel werkte niet toen na overleg met mijn huisarts abstral geprobeerd hielp goed nu neem ik af en[lees meer...] toe als de rugpijn te erg word een tablet en gaat het goed ook makkelijk om mee te nemen je hoeft er geen water bij in te nemen smelt gewoon onder je tong en helpt binnen 10 minuten

13-03-2018 | Vrouw | 46

09-07-2015 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)

27-05-2015 | Vrouw | 52
fentanyl (100ug)
ik krijg hele dikke voeten, heel veel vocht. Kan dan niet meer lopen of staan.

18-08-2013 | Vrouw | 27
fentanyl

18-04-2022 | Man | 52
fentanyl (200ug)
Nierkanker
Na een paar maal een fentanyl 50 spray te hebben gekregen (en ook samen met de fentanyl pleisters 50 mcg/ur) en waarvan of de dosis v.d.. spray meestal niet klopten ( geen 40 maar iets meer dan de helft eruit kwamen ) voor de doorbraakpijnen en ook het pompje soms na een paar keer het lieten afweten en dus ampul niet leeg kon maken, verzocht om smettabletten om gezeur hu[lees meer...]isarts én apotheek te voorkomen. 100 was al snel te weinig nu dus een week 200 mg. tabletten. Bijwerking helaas, is regelmatig misselijkheid én soms ook overgeven erbij, nu ook maagbescherming erbij gekregen ( pantoprazol ) ook werken de tabletten minder lang ( 1 à 2 uur hooguit ) dan de spray ( 4 uur ) morgen komt HA met de palliatief geneeskundige en doordat ik alleen woon en verder geen hulp heb in mijn omgeving ( Icare komt tegenwoordig amper meer na 23 uur wegens bezuiniging ) maar gaan bespreken of hospice voor de laatste fase een idee is. Hoop dat er in/met dit verhaal door gebruik van vele andere medicaties nog een touw aan vast te knopen valt ;-) vr.gr. Marco.

15-11-2021 | Man | 32
fentanyl (75ug)
Ik heb een compartiment syndroom met ernstige zenuwletsel

26-09-2021 | Man | 78
fentanyl (100ug/do)
Artritis
Ben van 75 naar 100 gegaan maar voel me niet goed ,kan moeilijk opstaan / staan/ lopen Alleen in rust gaat het beter .misschien door de verhoging ? Heb ook copd3 ademhaling gaat bij beweging erg benouwd!